درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

انتخاب بهترین بستر آموزش آنلاین

۱۹
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۳-۳۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
انتخاب بهترین بستر آموزش آنلاین

چگونه باید بهترین سیستم آموزش آنلاین را انتخاب کنید

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید چگونه می توانید تشخیص دهید که چه سیستم آموزش آنلاینی خوب است؟ یا اینکه کدام یک از پلتفرم های موجود می تواند برای کسب و کار شما مناسب باشد؟ و یا اینکه با کدام سیستم آموزش آنلاین می توانید به راحتی کار کنید؟

هدف همیشه تعیین کننده است

هدف شما و تعریف شما از بهترین سیستم آموزش آنلاین چیست ؟ شاید این موضوع عجیب باشد ولی همه از سیستم آموزش آنلاین استفاده یکسانی نمی کنند بعضی ها از آن برای آموزش، بعضی ها برای جلسات مدیریتی و بعضی انجام مشاوره های آنلاین را در لیست نیازمندی های خود می دانند.

آموزش ها هم به دو صورت آموزش های پیوسته ( آنچه مدارس انجام می دهند ) و یا آموزش وبیناری (معمولا یک یا چند جلسه آموزش است ) انجام می گیرد. وقتی شما می خواهید بهترین سیستم آموزش آنلاین یا بهترین پلتفرم آموزش آنلاین را انتخاب کنید باید بدانید هدف شما و استفاده ای که می خواهید از آن بکنید چیست؟

 

نرم افزار آموزش آنلاین

بیشتر پلتفرم های آموزش آنلاین از یک یا چند نرم افزار برای ارائه خدمات خود استفاده می کنند باید به این نکته توجه کنید که هر کدام از این نرم افزارها نقاط قوت و ضعف خود را دارند که در مقاله "مقایسه نرم افزار های آموزش آنلاین" در مورد این موضوع به صورت مفصل صحبت کردیم. اما در اینجا نیز چند نمونه از نرم افزار های آموزش آنلاین را برای یادآوری و بهتر روشن شدن موضوع مطرح می کنیم:

 

 

  • ادوب کانکت: اگر کاربران شما افرادی با دانش کامپیوتر بالا هستند و می توانند با پیچیدگی ادب کانکت کنار بیایند و همینطور اگر شما می خواهید وبینارهایی با تعداد شرکت کننده های زیاد برگذار کنید، (البته بنا به تجربه پیشنهاد می کنم که این کار را انجام ندهید چون کیفیت سطح ارائه شما پایین می آید و رضایت کاربران نیز کاهش می یابد. ) احتمالا ادوب کانکت انتخاب مناسبی برای شما باشد بنابراین باید سراغ پلتفرم هایی بروید که این نرم افزار را برای خدمات شما ارائه می دهند.  
  • بیگ بلو باتن : اگر به دنبال یک محیط کاربر پسند هستید که به راحتی با آن کار کنید و نیازی به نصب افزونه ها نداشته باشد و همینطور کنترل های لازم برای اداره کلاس را به راحتی در اختیار داشته باشید احتمالا نرم افزار بیگ بلو باتن بهترین نرم افزار آموزش آنلاین خواهد بود.
    زیرا هرچه قدر محیط ساده و کاربرپسندی برای مخاطبین خود ارائه دهید کاربران بیشتری را می توانید برای ارائه خدمات خود جذب کنید و این یکی از راز های پنهان برای گسترش کسب و کارتان است که برایتان بازگو کردم. در این مورد می توانید مقاله "همه چیز درباره بیگ بلوباتن" را نیز مطالعه فرمایید.
  • جیت سی : این نرم افزار بیشتر به درد ویدیو کنفرانس و برگزاری جلسات مدیریتی می خورد و برای کار آموزش خیلی سازگار نیست.

 

خدمات جانبی سیستم آموزش آنلاین

صبر کنید! هنوز تمام جوانب انتخاب بهترین سیستم آموزش آنلاین را بررسی نکرده ایم نکات ناگفته ای وجود دارد که باید قبل از انتخاب به آن ها دقت کنید از جمله آنها موارد زیر هستند که باید در بررسی و انتخاب بهترین سیستم آموزش آنلاین مورد توجه قرار دهید پس با مطالعه جزئیات همیشه یک قدم از رقیبان خود جلوتر باشید.

  • آیا سیستم آموزش آنلاین به شما امکان مدیریت کلاس ها و کاربران را می دهد آیا پنل خاصی برای مدیریت آموزشگاه آنلاین در اختیار شما می گذارد ؟
  • آیا پشتیبانی سیستم آموزش آنلاین یک پشتیبانی با کیفیت و متعهدانه است ؟ آیا این امکان و تضمین را به شما می دهد که تمام کاربران شما را پشتیبانی و یا آموزش دهد؟
  • آیا امکاناتی مثل اطلاع رسانی از طریق پنل پیامکی، مشاهده آمار ثبت نامی ها، مشاهده آمار مالی را در اختیار شما قرار میدهد ؟
  • آیا وبلاگ و امکان به اشتراک گذاری محتوا را به شما می دهد تا بتوانید آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید ؟
  • آیا امکان دانلود ویدیو ها و همینطور باز پخش ویدیو ها را به شما می دهد؟

به شما تبریک می گویم اگر این سوالات را دغدغه ذهنی خود برای انتخاب سیستم آموزش آنلاین می دانستید. اما این پایان راه نیست! شما برای انتخاب بهترین سیستم آموزش آنلاین علاوه بر این امکانات می بایست موضوعات دیگری را نیز بررسی کنید.

 

اعتبار و تجربه مجموعه

یک راه ساده برای فهمیدن اعتبار و تجربه مجموعه این است که نگاهی به مشتریان مجموعه بیندازید همینطور می توانید سابقه کار و تجربه کاری ارائه دهنده سیستم آموزش آنلاین را بررسی کنید ولی مهمترین موضوعی که می توانید به آن نگاه کنید و قضاوت کنید نظر کاربران است . هرگز این موضوع را نادیده نگیرید نظر مشتریان را جستجو کنید احتمالا پیدا کردن آن ها کار مشکلی نخواهد بود.

شخصا یک بار برای انتخاب هتل این کار را امتحان کردم شاید باور نکنید ولی  برای انتخاب هتل نظر هزاران کاربر را مطالعه کردم چون قرار بود هزینه بالایی بابت آن بپردازم و هتلی را پیدا کردم که از بیشتر از 500 نظر داده شده حتی یک نظر منفی هم در آن ها وجود نداشت هنوز هم فکر می کنم یکی از بهترین انتخاب های کوچک زندگی ام بود.

هزینه

هزینه همیشه یکی از مهم ترین فاکتور های هر انتخابی است ولی شما هم می دانید که همیشه هزینه تنها عامل قبولی یا رد یک انتخاب نیست قطعا نوع و کیفیت خدمات نیز در هزینه تاثیر می گذارد با این حال بهترین سیستم آموزش آنلاین سیستمی است که در برابر خدماتی که ارائه می دهد یک هزینه مناسب و معقولی دریافت کند.

حال می توانید با درنظر گرفتن تمامی این فاکتور ها و نکات سیستم آموزش آنلاین، بهترین پلتفرم آموزش آنلاین را انتخاب کنید و اگر هنوز سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید آن ها را با گروه مشاوران آسان سمینار در میان بگذارید و دیگر نگران سرمایه گذاری خود در این راه نباشید.

 

۱
۱۹
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: هرمز هارطون
۱۴۰۰-۰۳-۳۱
۰۷:۴۳:۵۹
بسیار عالی و شیوا نوشته شده و فکر می کنم مهمترین نکات را به صورت خیلی خلاصه در آن اشاره کردید