درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

چه زمانی وبینار برگزار کنیم؟

۵
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۱-۰۳-۲۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
چه زمانی وبینار برگزار کنیم؟

چه زمانی وبینار برگزار کنیم؟

میزبانی یک وبینار موفق همیشه کار راحتی نیست. زیرا برگزاری وبینار امری است که به برنامه ریزی استراتژیک، تعیین موضوع، محتوای مناسب و ارائه‌ای جذاب نیاز دارد. برای دستیابی به موفقیت در برگزاری وبینار، یکی از مهم ترین جزئیاتی که باید به آن توجه کنید، زمانی است که می‌خواهید وبینار خود را میزبانی کنید. آیا تاریخ و زمان ایده‌آلی برای برگزاری وبینار وجود دارد؟ چگونه می‌توانید حضور مخاطبان خود را برای شرکت در وبینار به حداکثر برسانید؟

در این مقاله، می‌خواهیم به تجزیه و تحلیل این موضوع بپردازیم تا در نهایت به این سؤال پاسخ دهیم:  دقیقا چه زمانی باید وبینار برگزار کنیم؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به پاسخ سوال خود برسید.

چرا زمان برگزاری وبینار مهم است؟

کلید برگزاری یک وبینار موفق، برنامه‌ریزی صحیح است. این بدان معناست که نباید زمان‌بندی یا اجرای وبینار خود را به شانس واگذار کنید. از آنجایی که برنامه افراد متفاوت است، برخی از روزها بهتر از روزهای دیگر برای برگزاری وبینار هستند.

در شناسایی بهترین روز برای برگزاری وبینار برای مخاطبان خود، باید روز (و زمانی) را انتخاب کنید که برای بیشترین تعداد شرکت کننده مناسب باشد. در واقع، راه های زیادی برای افزایش بازدید و به حداکثر رساندن حضور افراد در وبینارهای شما وجود دارد. که یکی از این راه‌ها تعیین زمان مناسب برای برگزاری وبینار است.

بهترین روز برای برگزاری وبینار

با توجه به داده هایی که در مقاله بهترین روز و زمان برای میزبانی وبینار چه زمانی است؟ در این زمینه ذکر شده، معمولا بهترین بازه برای برگزاری وبینار یک‌شنبه‌ تا چهارشنبه است زیرا شنبه‌ افراد تازه از تعطیلات برگشته‌اند و اواخر هفته هم به علت خستگی کل هفته افراد معمولا انرژی و بازدهی کافی را جهت شرکت در وبینار ندارند.  البته این نکته حائز اهمیت است که هیچ روزی وجود ندارد که برای همه مخاطبان مناسب باشد. توصیه می‌شود زمان بندی را با مخاطبان خود آزمایش کنید تا ببینید کدام روز بیشترین حضور را دارند.

بهترین ساعت برای برگزاری وبینار

به طور خلاصه، شما باید برای حضور حداکثری، وبینار خود را در وسط روز میزبانی کنید. در حالی که بهترین زمان‌های وبینار تا حدی بر اساس برنامه‌های زمانی منحصر به فرد مخاطبان شما خواهد بود، بنابراین برای تعیین ساعت برگزاری وبینار باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. به طور مثال باید زمان‌هایی را تعیین کنید که می‌دانید مخاطبانتان در این زمان‌ها مساعد هستند.

مطالعات نشان می‌دهند که ساعت ۱۱ صبح زمانی است که سابقه بیشترین حضور افراد در جلسات آنلاین و وبینارها را داشته است، اما این میانگین است، نه قانون. در میزبانی وبینار خود، باید زمانی را هدف‌گذاری کنید که برای بیشترین تعداد افراد در مناطق زمانی مناسب باشد. بدیهی است که این بستگی به این دارد که مخاطبان شما در کجا زندگی می‌کنند و برنامه آنها چگونه است.

مدت زمان برگزاری وبینار

بر اساس داده‌ها، میانگین زمان مشاهده وبینارهای زنده یک ساعت است. توجه داشته باشید که طول ایده‌آل وبینار بستگی زیادی به موضوع، مخاطبان و محتوای وبینار دارد. اکثر وبینارها در حدود یک ساعت طول می‌کشند، اما برای موضوعات پیچیده‌تر می‌توانند بسیار طولانی تر اجرا شوند.

به طور کلی، مدت زمان ارائه وبینار شما باید جوری باشد که به طور موثر موضوع را پوشش دهد، اما نه آنقدر طولانی که توجه بینندگان خود را از دست بدهید. به خاطر داشته باشید که اگر جلسه شامل پرسش و پاسخ هم  باشد، ممکن است زمان وبینار طولانی شود که این مورد اشکالی ندارد به شرطی که اول ارائه خود را به پایان برسانید و بعد به مرحله بعدی یعنی پرسش و پاسخ بروید. بسیاری از فروش‌ها یا رزرو وقت و تماس‌های شما در طول پرسش و پاسخ اتفاق می‌افتند، پس آن را دست کم نگیرید.

سخن آخر

در این مقاله به روزها و ساعت‌های مناسب برای میزبانی یک وبینار، و همچنین برخی از نکات کلیدی برای به حداکثر رساندن حضور مخاطبان پرداختیم. با وجود اینکه که داده های بالا برخی از بینش های قدرتمند را در مورد نحوه میزبانی یک وبینار موفق نشان می دهد،  با این حال، موفقیت وبینار شما تا حد زیادی به این بستگی دارد که استراتژی منحصر به فرد و مبتنی بر داده خود را ایجاد کنید. با زمان بندی و محتوای عالی، می توانید شروع به جذب سرنخ های با کیفیت بالا کنید و تماس های فروش بیشتری را با ارائه های آنلاین جذاب دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برگزاری وبینار و کلاس‌های آنلاین می‌توانید به وبلاگ آسان سمینار مراجعه کنید.

۰
۵
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید