درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

خطاهای بیگ بلو باتن [ ۱۱ ارور رایج ] و راه‌حل‌ها!

۱۷
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۳-۰۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
خطاهای بیگ بلو باتن [ ۱۱ ارور رایج ] و راه‌حل‌ها!

معرفی خطاهای رایج بیگ بلو باتن

همانطور که می‌دانید تمام نرم‌افزار‌ها به خصوص نرم‌افزار‌های آموزش آنلاین در هنگام تعامل با کاربران ممکن است دچار خطاهایی شوند که نرم‌افزار بیگ بلو باتن نیز از این موضوع مستثنی نیست. اما همیشه این خطاهای بیگ بلو باتن نشان دهنده ضعف این نرم‌افزار‌ها نیست چون بروز مسائل و مشکلات نرم‌افزار‌ها به برنامه‌های دیگری نیز وابسته است و در بسیاری از موارد آپدیت نبودن و گاهی اوقات عدم آگاهی کاربران علت بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

اما وقت آن رسیده است که مشکلات بوجود آمده را با درایت کامل خودتان حل کنید. امروز برای کاربران، یک مقاله بسیار کاربردی و مفید گردآوری کرده‌ایم و تمامی مسائل و مشکلات بیگ بلو باتن همراه با نحوه رفع مشکلات را با هم بررسی می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با نرم‌افزار بیگ بلو باتن می‌توانید مقاله بیگ بلو باتن bigbluebutton را نیز مطالعه فرمایید. در ادامه به معرفی ۱۱ خطای رایج در بیگ بلو باتن می‌پردازیم.

 

۱. خطای ۱۰۰۱ در بیگ بلو باتن

 

قطع ارتباط وب سوکت: این ارور مربوط به قطع ارتباط با اینترنت از سمت کاربر است و در هنگام مشاهده این خطا کاربران باید از ارتباط اینترنت خود مطمئن شوند، سپس صفحه را رفرش کرده و دوباره وارد شوند.

 

۲. خطای ۱۰۰۲ در بیگ بلو باتن

 

امکان برقراری سوکت وب وجود ندارد: این خطا هنگامی پیش می‌آید که از سمتی به کاربر اجازه دسترسی داده نمی‌شود و برای رفع این مشکل کاربر باید موارد زیر را بررسی نماید:

  • اجازه دسترسی میکروفن یا وب‌کم به مرورگر در کامپیوتر یا موبایل
  • اطمینان از غیرفعال بودن گزینه فایروال در تنظیمات کنترل پنل ویندوز سیستم کامپیوتری
  • اطمینان از غیرفعال بودن فیلترشکن در دستگاه موبایل یا کامپیوتر
  • اطمینان از غیرفعال بودن آنتی ویروس یا در صورت فعال بودن آنتی‌ویروس باید از قسمت تنظیمات به نرم‌افزار بیگ بلو باتن اجازه دسترسی داده شود
  • اطمینان از اجازه دسترسی فایروال سخت‌افزاری در ارگان‌ها و سازمان‌ها به نرم‌افزار بیگ بلوباتن

 

۳. خطای ۱۰۰۳ در بیگ بلو باتن

 

این ارور هنگامی رخ می‌دهد که نسخه مرورگر کاربر قدیمی باشد. در این صورت کاربر باید از قسمت setting  و تب About  مرورگر خود را بروزرسانی نماید.

 

۴. خطای ۱۰۰۴ در بیگ بلو باتن

ارور ۱۰۰۴ بیگ بلو باتن یا خطای ۱۰۰۴ ice error که می‌توان گفت بیشترین خطای کاربران، هنگام ورود به محیط بیگ بلو باتن است. رفع خطای ۱۰۰۴ در بیگ بلو باتن نیز مانند سایر ارورها بسیار ساده است. اما قبل از رفع ارور باید بدانید که با انجام چه کارهایی خطای ۱۰۰۴ دریافت می‌کنید:

  • بسیاری از مواقع به دلیل اتصال ضعیف اینترنت یا پایین بودن پهنای باند اینترنت، کاربران خطای ۱۰۰۴ دریافت می‌کنند. بیگ بلو باتن به دلیل کیفیت بالایی که در محیط کلاس به کاربران ارائه می‌دهد، با اتصال اینترنت ضعیف دچار مشکل شده و کاربران حاضر در کلاس این خطا را دریافت می‌کنند. دقیقا به مانند این است که شما بخواهید یک فیلم Full HD را با اینترنت ضعیف و پهنای باند کم تماشا کنید. که در این صورت قطعا دچار مشکل خواهید شد.
  • یکی دیگر از موارد عمده‌ای که کاربران در محیط کلاس بیگ بلو باتن با خطای ۱۰۰۴ مواجه می‌شوند، این است که همزمانی که در کلاس حضور دارند، شروع به وب‌گردی یا چک کردن پیام‌های خود در شبکه‌های مجازی از جمله واتساپ یا اینستاگرام، تلگرام و ... می‌شوند. در این صورت چند دقیقه‌ای که در کلاس حضور ندارند با خطای ۱۰۰۴ بیگ بلو باتن مواجه خواهند شد. در این شرایط حتی ممکن است مشکل قطع صدا در بیگ بلو باتن، نداشتن صدا در بیگ بلو باتن یا خطای اتصال اینترنت را نیز دریافت نمایند.
  • برخی مواقع کاربران دارای دستگاه‌های مک یا سیستم IOS نیز هنگامی که با مرورگر سافاری به کلاس ورود می‌کنند، با خطای ۱۰۰۴ مواجه خواهند شد.

راه‌حل تمامی موارد بالا بسیار ساده است. ابتدا از اتصال قوی اینترنت خود مطمئن شوید. و مطمئن شوید که فیلترشکن فعال نیست. سپس اینترنت خود را روشن خاموش کرده و صفحه محیط کلاس را از مرورگر خود رفرش نموده و مجددا به کلاس وارد شوید.

 

 

۵. خطای ۱۰۰۵ در بیگ بلو باتن

 

این ارور در مواقعی رخ می‌دهد که کاربر در حال صحبت در کلاس باشد و به صورت ناگهانی قطع شود. در راهنمای بیگ بلو باتن علت این خطا به صورت unknown نوشته شده است، اما کاربران آسان سمینار با این خطا به ندرت مواجه خواهند شد و اگر با این خطا مواجه شدید لطفا حل مشکل را به تیم متخصص آسان سمینار بسپارید.

 

۶. خطای ۱۰۰۶ در بیگ بلوباتن

ارور ۱۰۰۶ یکی دیگر از ارورهای بیگ بلو باتن می‌باشد، و به علت وجود مشکل میکروفن در بیگ بلو باتن رخ می‌دهد. اما نگران این موضوع نباشید زیرا رفع خطای ۱۰۰۶ بیگ بلو باتن بسیار ساده و آسان بوده و نیاز به اطلاعات تخصصی خاصی نمی باشد.

همانطور که گفتیم بهتر است قبل از رفع این خطا علل مختلف مواجه با خطای ۱۰۰۶ در بیگ بلوباتن را بدانید.

  • بیشتر اوقات علت وصل نشدن میکروفن در بیگ بلو باتن این است که کاربران به مرورگرهای کروم یا فایرفاکس خود دسترسی لازم برای باز کردن دوربین یا میکروفن را نمی‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود هنگام باز کردن میکروفن یا دوربین در کلاس آنلاین برای ارائه وبینار با خطای ۱۰۰۶ مواجه می شوند. 
  • برخی کاربران مرورگر مناسبی را برای حضور در کلاس آنلاین انتخاب نمی‌کنند. به خاطر داشته باشید تنها مرورگرهای کروم و فایرفاکس آپدیت شده مناسب برای حضور در کلاس آنلاین می‌باشند.
  • در سیستم های مک یا آیفون حتی اگر مرورگر سافاری آپدیت شده باشد، متاسفانه بیشتر اوقات بازهم با ارور ۱۰۰۶ مواجه خواهید شد. در این سیستم عامل ها نیز در صورت امکان از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس آپدیت شده استفاده نمایید.
  • در برخی مواقع کاربران در حین ورود به محیط کلاس آنلاین، دستگاه موبایل خود را در شارژ قرار می‌دهند و همین موضوع باعث می شود برخی مواقع با خطای ۱۰۰۶ مواجه شوند. اگربرای ورود به محیط کلاس آنلاین می‌خواهید از دستگاه موبایل خود استفاده نمایید حتما قبل از ورود به کلاس از پر بودن باتری گوشی خود مطمئن شوید.

در کل خطای ۱۰۰۶ در بیگ بلو باتن بیشتر اوقات مربوط به سیستم عامل های IOS و Mac است که از مرورگر سافاری استفاده می کنند یا درصورتی که نسخه مرورگر فایرفاکس نیز قدیمی باشد این خطا دیده خواهد شد که در این صورت نیز باید بروزرسانی نسخه مرورگر انجام شود.

اگر با بروز رسانی مرورگر خطای ۱۰۰۶ یا ۱۰۰۴ بیگ بلو باتن رفع نشد، باید دستگاه موبایل خود را راه‌اندازی مجدد نمایید و یا اینترنت خود را روشن خاموش نمایید.

 

۷. خطای ۱۰۰۷ در بیگ بلوباتن

 

گاهی اوقات کاربران درخواست به اشتراک‌گذاری ویدئو را انجام می‌دهند و یا کلید درخواست گوینده را می‌زنند و با ارور ۱۰۰۷ روبرو می‌شود و این در هنگامی است که کاربر VPN را فعال نموده باشد. در این صورت باید ابتدا پروکسی یا VPN را غیر فعال نموده و صفحه مرورگر را رفرش نموده و دوباره وارد کلاس شود و به اشتراک‌گذاری را انجام دهید. خطای ۱۰۰۷ نیز مشابه خطای ۱۰۰۲ می باشد در صورت عدم رفع مشکل، موارد گفته شده در خطای ۱۰۰۲ را مجددا بررسی نمایید.

 

۸. خطای ۱۰۰۸ در بیگ بلو باتن

 

این ارور به علت اکو شدن صدا اتفاق می‌افتد به این صورت که صدا به صورت اکو در ویدئو کنفرانس های زنده پخش می شود.برای رفع مشکل صدا در بیگ بلو باتن در قسمت تنظیمات صدا در بیگ بلو باتن کاربران باید هنگام پخش صدا از هندز فری استفاده نمایند. کاربران آسان سمیناری با این خطا به ندرت مواجه خواهند شد.

 

۹. خطای ۱۰۰۹ در بیگ بلو باتن

 

این ارور هنگام انتقال اطلاعات از سرور STUN/TURN رخ می‌دهد و یک مشکل از طرف نرم‌افزار بیگ بلو باتن است. در این صورت با تیم پشتیبانی آسان سمینار تماس حاصل فرمایید.

 

۱۰. خطای ۱۰۱۰ در بیگ بلوباتن

 

این ارور اغلب به صورت خطای ۱۰۱۰ و time out  رخ می‌دهد. در این صورت کابر باید چند مورد را بررسی نماید :

  • ابتدا از اتصال قوی اینترنت خود مطمئن شوید می توانید از طریق برنامه‌های تست سرعت، سرعت اینترنت خود را بررسی نمایید.
  • تعداد تب های مرورگر خود را بررسی نمایید. اگر صفحات زیادی باز کرده‌اید آن ها را ببندید.
  • از غیر فعال بودن فیلتر شکن مطمئن شوید.
  • از آپدیت بودن نسخه مرورگر خود مطمئن شوید.
  • به میکروفن مرورگر خود اجازه دسترسی دهید و آن را روی گزینه allow قرار دهید.

 

۱۱. خطای ۱۰۲۰ در بیگ بلو باتن

 

این ارور هنگامی رخ می‌دهد که امکان برقراری ارتباط با سرور وجود نداشته باشد. در صورت مشاهده این خطا با تیم پشتیبانی آسان سمینار تماس حاصل فرمایید.

سایر خطاهای کلاس آنلاین

  • خطای ۴۰۱ در آسان سمینار

 

این ارور هنگامی رخ می دهد که از یک لینک دو یا چند کاربر برای ورود به کلاس تلاش نمایند. هر کاربر با استفاده از نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود ابتدا باید به سایت آسان سمینار وارد شود و سپس گزینه ورود به کلاس را بزند.

 

  • خطای ۴۱۹ در آسان سمینار

 

هنگامی که مرورگر در صفحه سایت به مدت طولانی بدون اعمال تغییرات باز باشد کاربران این خطا را دریافت می‌کنند. در بیشتر این موارد کلاس به اتمام رسیده و توسط مربی بسته شده است. در غیر این صورت کاربران باید صفحه مرورگر را رفرش نموده و دوباره لاگین شوند.

 

  • خطای حذف از کنفرانس

 

این ارور هنگای رخ می دهد که زمان کلاس به اتمام رسیده باشد و کاربر در تلاش برای ورود مجدد باشد. یا اینکه کاربر مورد نظر توسط مربی و یا مدرس حذف گردد و از کلاس اخراج شود.

 

  • خطا در هنگام اتصال به میکروفن

 

این ارور زمانی رخ می‌دهد که کاربر به مرورگر اجازه دسترسی به میکروفن را نداده باشد و یا ممکن است گاهی اوقات از کلاس نیز خارج شوند. در این صورت بنا به نوع مرورگر کروم یا فایرفاکس از تنظیمات مربوطه دسترسی به میکروفن را فعال نمایید و صفحه را رفرش نموده و دوباره وارد شوید.

 

  • خطای اجازه دسترسی

 

این خطا زمانی رخ می‌دهد که اتصال اینترنت کاربران بسیار ضعیف باشد. در این صورت قبل از تلاش برای ورود مجدد می‌توانید با استفاده از برنامه های تست سرعت، از سرعت اینترنت خود اطمینان حاصل فرمایید و سپس مجددا وارد کلاس شوید.

همانطور که مشاهده می‌کنید نرم افزار بیگ بلو باتن نیز مانند سایر نرم‌افزار‌های آموزش آنلاین دارای خطا‌هایی است که ممکن است در کلاس‌های آنلاین با آن‌ها روبرو شوید. در واقع می توان گفت هیچ کدام از نرم‌افزار‌های قدرتمند در جهان بدون باگ نیستند، اما نکته‌ای که این نرم‌افزار‌ها را از سایر نرم‌افزار‌های معمولی متمایز می‌کند، عملکرد بی عیب و نقص این نرم‌افزار‌ها نیست که باعث محبوبیت در بین کاربران شده است. بلکه در اکثر موارد، کاربران به پشتوانه تیم پشتیبانی قوی به نرم‌افزار‌ها اعتماد می کنند که تیم پشتیبانی آسان سمینار نیز از این امر مستثنی نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تیم مشاوره و پشتیبانی آسان سمینار از طریق این لینک ارتباط برقرار نمایید.

 

 

۶
۱۷
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: Alireza d
۱۴۰۰-۰۵-۰۶
۱۳:۳۲:۲۳
سلام خسته نباشید من با مرور گر های کروم و فایر فاکس وارد شدم ولی همیشه خطا ۱۰۰۴ ice error رو میده و نمیتونم میکروفونم رو فعال کنم اگه میشه راهنمایی کنید
نویسنده: Sara
۱۴۰۰-۰۶-۲۸
۲۱:۳۴:۰۴
سلام من اتصال اینترنتم خوبه و با کروم وارد میشم ولی باز خطا 1004 میده میشه راهنمایی کنید ؟
نویسنده: m.p
۱۴۰۰-۰۷-۰۳
۱۱:۲۴:۵۵
من هم مشکل خطا 1004 دارم :/
نویسنده: احسان نوری
۱۴۰۰-۰۷-۰۵
۱۵:۳۴:۴۰
سلام وقتتون بخیر. من از مرورگر کروم استفاده میکنم .و خطای 1004 را میده. و اجازه دسترسی به میکروفن نمیده. تمام مجوز ها هم اوکی هست. ممنون میشم کمک کنید
نویسنده: علی محمدی
۱۴۰۰-۰۷-۱۲
۰۹:۱۲:۳۷
من هم خطای 1004 دارم
نویسنده: محمد صادق نظری
۱۴۰۰-۰۹-۰۶
۱۰:۲۲:۰۹
https://asanseminar.ir/blog/1572331380