درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

همه چیز درباره وب کنفرانس

۷
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۴-۱۷
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۸ دقیقه
همه چیز درباره وب کنفرانس

همه چیز درباره وب کنفرانس

 

از آموزش آنلاین در مدارس و آموزشگاه ها گرفته تا مدیریت تیم های دورکاری و انجام معاملات تجاری در داخل و خارج از کشور، کنفرانس ویدئویی به یک نیاز مهم برای مشاغل به خصوص در بخش آموزش و پرورش، در هر اندازه و عملکرد تبدیل شده است. این بدان معناست که موسسات آموزش غیردولتی مانند آموزشگاه ها و مدارس و...  نیاز به ارائه راه حل مناسب برای برگذاری ویدئو کنفرانس با کیفیت بالا به کارآموزان و دانش آموزان خود دارند.

یک جلسه ویدئویی آنلاین با کیفیت بالا محیطی را فراهم می کند که احساس می کنید در واقع مقابل سایر شرکت کنندگان در همان اتاق نشسته اید همچنین حس اعتماد و ایجاد روابط بهتر را به مخاطب می دهد. بنابراین انتخاب یک نرم افزار ویدئو کنفرانس مناسب برای اجرای جلسات با کیفیت بالا معیار بسیار مهمی است تا هرآنچه که انتظار دارید، در اختیار شما قرار دهد.

در ادامه مقاله هرآنچه که در مورد اجرای یک ویدئو کنفرانس موفق نیاز دارید را بررسی خواهیم کرد. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ویدئو کنفرانس چیست؟

ویدئو کنفرانس نوعی ارتباط تعاملی بین چند نفر است که در بستر اینترنت شکل می گیرد. با اتصال دستگاه به اینترنت و با اشتراک صدا و تصویر در جلسه ویدئو کنفرانس، به مانند یک جلسه حضوری و زنده رفتار کنید. این روشی است برای برقراری ارتباط رو در رو بدون اینکه در همان مکان باشید. شرکت کنندگان در کنفرانس ویدئویی در یک مکان جلسه ویدئویی زنده متصل می شوند که می توانند یکدیگر را ببینند و صدای هم را بشنوند و همچنین سایر عملکردها مانند نوشتن پیام یا اشتراک گذاری محتوای صفحه را نیز انجام می دهند.

کنفرانس های ویدئویی دارای مزایای متعددی برای افراد و مشاغل به خصوص در حوزه آموزش است. اما برای راه اندازی آموزشگاه آنلاین به واسطه اجرای جلسات ویدئو کنفرانس، به تجهیزات و زیرساخت های مناسب احتیاج دارید.

 

 

تجهیزات لازم برای ویدیو کنفرانس

فقط چند مورد اساسی برای کنفرانس های ویدیویی وجود دارد. در اینجا تجهیزات مورد نیاز را بررسی می کنیم.

 

میکروفون و دوربین

تجهیزات اصلی لازم برای انتقال تصویر و صدا به دیگران، میکروفون و دوربین است. بسته به دستگاهی که استفاده می کنید، این تجهیزات می توانند در داخل یا خارج دستگاه شما تعبیه شده باشند. بیشتر لپ تاپ ها، تبلت ها و تلفن های همراه از این تجهیزات برخوردار هستند که کار را برای شما ساده می کند.

اما اگر از سیستم کیس کامپیوتری استفاده می کنید، باید آنها را به صورت خارجی به سیستم کامپیوتری خود متصل کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از وب کم USB است (بعضی از آن ها با میکروفون داخلی همراه هستند) در غیر این صورت علاوه بر وب کم باید از هدست یا میکروفن نیز برای انتقال صدا استفاده کنید.

 

اتصال به اینترنت پر سرعت

از نظر فنی، ویدئو کنفرانس ها می توانند از طریق هر اتصال اینترنتی برقرار شوند. با این حال، اگر کیفیت خوبی از جلسات ویدئو کنفرانس انتظار دارید، باید اتصال اینترنت قوی تری داشته باشید. اینترنت ثابت با پهنای باند قابل قبول انتخاب خوبی برای برگذاری جلسات ویدئو کنفرانس است. اتصالات Wi-Fi یا اترنت نیز خوب هستند، به شرطی که سرعت به اندازه کافی بالا باشد و بین دستگاه های دیگر تقسیم نشود.

 داده های تلفن همراه گاهی اوقات برای تماس های کنفرانسی ویدیویی مناسب نیستند، اما سازگارتر از اینترنت ثابت است. اگر می خواهید از داده ها برای کنفرانس ویدیویی استفاده کنید، سعی کنید در منطقه ای باشید که سیگنال 4G عالی دریافت می کنید و مطمئن شوید که داده کافی تا پایان جلسه ویدئو کنفرانس را دارید.

 

نرم افزار ویدئو کنفرانس

پس از آماده کردن سیستم کامپیوتری از لحاظ تجهیزات و اطمینان اتصال اینترنت، نوبت به انتخاب نرم افزار مناسب و قابل اعتماد برای اجرای کنفرانس های ویدیویی است. توجه داشته باشید که برای اجرای یک ویدئو کنفرانس با کیفیت عالی به یک پتلفرم مدیریت آموزش آنلاین نیاز دارید که علاوه بر نرم افزار مناسب دارای تیم پشتیبانی حرفه ای برای رسیدگی به سوالات کاربران از لحاظ فنی و رفع مشکلات احتمالی در حین جلسه باشد.

تمام آنچه که برای رضایت مخاطبان و یک اجرای بی عیب و نقص در ویدئو کنفرانس ها نیاز دارید در پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار برای شما محیا شده است.

با ثبت نام در آسان سمینار، پنل اختصاصی برای مدیریت و اجرای جلسات نامحدود در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می توانید از تمام جلسات ویدئو کنفرانس خود لذت ببرید.

 

 

مزایای ویدئو کنفرانس

 

جلسات مدیریتی با کیفیت بالاتر

کارآموزان و دانش آموزان وقتی می توانند همکلاسی ها و مربی خود را ببیند حس بهتر و انرژی بیشتری در کلاس دارند و مربیان یا معلمان هم بهتر می توانند جلسه را مدیریت کنند و بازخورد از چهره مخاطبان خود دریافت کنند در این صورت تعامل بهتری در جلسه شکل خواهد گرفت. با روشن بودن ویدئو، درصد حواس پرتی در کلاس بسیار کاهش می باید و همینطور مجبور می شوید تمام تمرکز را برای گوش دادن و تعامل در کلاس داشته باشید.

 

ارتباط کارآمد تر

ویدئو کنفرانس این امکان را برای شما فراهم می کند که با حرکت دستان خود صحبت کنید و منظورتان را بهتر به مخاطب ارجاع دهید، از تصاویر استفاده کنید و حالات چهره یکدیگر را ببینید، که همه این موارد قسمت بزرگی از ارتباط موثر است. طبق تحلیل سایت های برتر در مورد آموزش آنلاین و ویدئو کنفرانس نشان داده شده است که افراد در ارتباطات ویدئویی نتایج بهتر و رضایت بیشتری از حضور در جلسات دارند و علت این موضوع برقراری ارتباط تصویری و کلامی با همدیگر است.

 

برقراری ارتباط بهتر هنگام دور کاری

اگر شما جزو آن دسته از آموزشگاه های آنلاینی هستید که از شهرهای متفاوت کارآموزان مختلفی دارید، بهتر است در جلسات خود برای برقراری ارتباط بهتر و آشنایی بیشتر با کارآموزان از ویدئو کنفرانس استفاده کنید زیرا شنیدن صدا، متفاوت از دیدن شخص در حالی که با شما صحبت می کند است و این حس دقیقا به مخاطبان شما منتقل می شود و به آن ها کمک می کند تا با شما حس آشنایی پیدا کنند. همچنین حس اعتماد بیشتری نسبت به شما را داشته باشند.

 

چه زمانی ویدئو کنفرانس موثر نیست؟

به نظر شما چه زمانی ارائه جلسات ویدئو کنفرانس مناسب و موثر نیست؟ ویدئو کنفرانس ها برخلاف لذت و محبوبیت هایی که دارند، همیشه و برای تمام شرایط مفید نیستند. با توجه به شرایط جلسه و تعداد مخاطبان شما باید تشخیص دهید که از ویدئو کنفرانس استفاده کنید یا خیر. به عنوان مثال :

 

جلسات با تعداد زیادی از شرکت کنندگان

اگر افراد زیادی در جلسه ویدئو کنفرانس حضور داشته باشند، روشن بودن وب کم و میکروفن باعث ایجاد هرج و مرج در جلسه می شود همچنین مدیریت جلسه نیز بسیا دشوار خواهد بود. معمولا برگذاری جلسات ویدئو کنفرانس برای کلاس ها و جلسات با مخاطبان محدود توصیه می شود اما اگر جزو افرادی هستید که با اجرای جلسات ویدئو کنفرانس نتیجه بهتری دریافت می کنید می توانید با مطالعه مقاله مدیریت کلاس با بیگ بلو باتن با تسلط بیشتر و کیفیت بهتری جلسات ویدئو کنفرانس خود را برگذار کنید.

یکی از راه های برگذاری چنین جلساتی این است که ابتدا دسترسی مخاطبان به میکروفن و وب کم را محدود کرده و فقط به چند مخاطب خاصی که در انتظار گفتگو هستند دسترسی را باز کنید تا صدا و تصویر خود را به اشتراک بگذارند. و به صورت دوره ای این کار را انجام دهید. به این صورت هم می توانید جلسه را مدیریت کنید و هم می توانید از اجرای جلسه ویدئو کنفرانس در آسان سمینار لذت ببرید.

 

اتصال اینترنت ضعیف

وقتی اتصال اینترنت خیلی کند است، کیفیت صدا و تصویرکاهش می یابد و می تواند باعث نارضایتی مخاطبان شود. تأخیر ارتباط صوتی و تصویری و قطع ارتباط مکرر از مشکلات کنفرانس ویدیویی است. اگر از اتصال اینترنت و سرعت آن مطمئن نیستید بهتر است ارتباط تصویر خود را قطع کرده و فقط ارتباط میکروفن را وصل کنید که در این صورت پهنای باند کمتری نیز مصرف خواهد شد.

 

دوربین با کیفیت پایین برای صفحه نمایش های بزرگ

برخی از ویدئو کنفرانس ها در سازمان ها و در اتاق های هیئت مدیره، با استفاده از پروژکتور یا صفحه نمایش بزرگ برای مشاهده سایر شرکت کنندگان انجام می شود. متأسفانه، اگر دوربین یا وب کم شما کیفیت بسیار پایینی را داشته باشد، تصویر به صورت شطرنجی و با کیفیت بسیار پایین دیده خواهد شد. و به سختی می توان آن را در یک صفحه بزرگ مشاهده کرد.

کیفیت پایین دوربین یا وب کم در یک صفحه نمایش کوچک معمولا مشکل ایجاد نمی کند، اما برای صفحه نمایش های بزرگ کیفیت بسیار پایینی را به همراه خواهد داشت و باعث نارضایتی مخاطبان نیز می شود.

ایجاد جلسات ویدئو کنفرانس محبوبیت ها و جذابیت های زیادی دارد و کار با آن نیز بسیار آسان است. حتی اگر قبلاً هرگز این کار را نکرده باشید، با استفاده از پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار و توسط آموزش های تیم پشتیبانی آسان سمینار به راحتی می توانید جلسات آنلاین و ویدئو کنفرانس برگذار کنید ارتباطات خود را گسترش دهید و از مزایای آن لذت ببرید.

اگر مطالب این مقاله توجه شما را به خود جلب کرده است لطفا نظرات و پیشنهاد های خود را در انتهای همین مقاله برای ما ارسال فرمایید.

 

۰
۷
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید