درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

۸ روش برای برگزاری یک وبینار موفق

۷
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۳۹۹-۱۱-۱۴
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
8 روش برای برگزاری یک وبینار موفق

در دو سال گذشته شاهد موجی از وبینارها، کنفرانس‌های ویدئویی و سایر رویدادهای مجازی بودیم. برگزاری وبینار یک رویکرد بسیار مؤثر برای افزایش درآمد است. اگر به دنبال راهی برای افزایش سود و در‌آمد خود هستید، وبینارها ممکن است رسانه‌ای عالی برای بازاریابی و فروش در کسب و کار  شما باشند و البته داشتن چنین دانشی می تواند به نفع شما باشد. قبل از اینکه در مورد نحوه کسب درآمد از یک وبینار صحبت کنیم، قصد داریم ابتدا شما را بیشتر با مفهوم وبینار و ویژگی‌های آن آشنا کنیم پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مفهوم کلی برگزاری وبینار

وبینار یک رویداد آنلاین است که توسط یک سازمان، شرکت یا فرد خاصی میزبانی و برای گروهی از افراد که در آن ثبت نام کرده‌اند ارائه می‌شود. این رویدادهای آنلاین معمولاً تعاملی ومرتبط با کسب و کار شما هستند و به شما این امکان را می دهند که دانش خود را تقریباً با هر کسی در جهان فارغ از محدودیت زمانی و مکانی به اشتراک بگذارید.

ویژگی های یک وبینار موفق

برنامه ریزی یک وبینار بسیار ساده تر از سازماندهی یک سمینار یا سخنرانی واقعی است. عمدتاً به این دلیل که برای میزبانی شرکت کنندگان، نیازی به داشتن یک مکان بزرگ نیست و می‌توانید به صورت آنلاین و با کمترین هزینه وبینار خود را برگزار کنید. در ادامه چند مورد از مزایای وبینارها را نسبت به رویدادهای حضوری بیان می‌کنیم.

تفاوت آموزش آنلاین و حضوری

  • دسترسی بهتر و راحت‌تر به وبینارها
  • برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با شرکت کنندگان
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه رفت‌ و آمد
  • قابلیت ضبط و بازبینی ویدیوی وبینار
  • امکان دعوت از افراد متخصص و مشهور
  • ...

روش‌های برگزاری یک وبینار موفق


اگر در حال برنامه ریزی برای برگزاری وبینار خود هستید و می‌خواهید از این طریق درآمدزایی کنید، در قدم اول این موضوع را مد‌نظر داشته باشید که باید وبینار خود را از تمام جنبه ها از جمله کیفیت محتوا، تصویر، صدا و سایر موضوعات مربوط به جلسه بررسی کنید. در ادامه مقاله روش های درآمدزایی از طریق وبینار را نام می‌بریم و در مورد هرکدام توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

8 روش برای برگزاری یک وبینار موفق

1. مشخص کردن هدف اصلی برگزاری وبینار

قبل از اینکه به میزبانی وبینار و انتخاب موضوع فکر کنید، باید دقیقاً بدانید که مخاطب واقعی شما چه کسی است. این یک اصل مهم در برگزاری وبینار یا آموزش آنلاین است.

اول از همه، شما باید تا آنجا که می توانید درباره موضوعاتی که مخاطبان شما به آن علاقه نشان می‌دهند تحقیق کنید. در شبکه‌های اجتماعی مربوط به کسب و کار خود از نظر‌سنجی استفاده کنید و کاربران را تشویق کنید تا در بخش نظرات پاسخ دهند.

این به شما این امکان را می دهد که بدانید مردم می خواهند در مورد چه چیزی بشنوند، و به چه موضوعاتی علاقه نشان می‌دهند. اطلاعاتی که به دست می آورید به شما کمک می کند بر روی بهترین محتوا برای مشتریان بالقوه تمرکز کنید.

2. انتخاب موضوع مناسب برای وبینار


یکی دیگر از جنبه های بسیار مهم برگزاری وبینار، انتخاب موضوع مناسب برای ارائه است. اساساً، مخاطبین شما باید درباره آنچه ارائه می‌دهید و اینکه دقیقاً چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنند. برای انجام این کار، می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی، پست‌های وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی را به اشتراک بگذارید. هنگامی که مخاطب کافی برای آنچه ارائه می دهید دارید، دعوت از افراد برای شرکت در وبینار شما به احتمال زیاد بسیار آسان تر خواهد بود. به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود آنها را در مورد برند و خدمات خود متقاعد کنید - زیرا آنها از قبل به اندازه کافی برای رسیدن به مرحله بعدی می دانند.

این دو مورد را با هم مقایسه کنید: مخاطب به اندازه کافی درباره موضوع و جزئیات اطلاعات ندارد. مخاطب چیزهای زیادی در مورد موضوع می داند. به احتمال زیاد، دومی مردم را به سمت شرکت در وبینار شما سوق می دهد. بنابراین انتخاب موضوع وبینار یکی از اصلی ترین مراحل برگزاری وبینار است. به این دو مورد برای انتخاب موضوع توجه کنید:

  • یافتن موضوعات پرطرفدار دنیای امروز
  • در چه حوزه‌ای متخصص هستید یا به عبارتی حرفی برای گفتن دارید

موضوعات پرطرفدار برای ارائه وبینار

  • موفقیت و توسعه فردی،
  • آموزش هدف‌گذاری،
  • مدیریت زمان،
  • تدریس دروس تخصصی و عمومی دبیرستان و دانشگاه،
  • یوگا و بدنسازی،
  • روانشناسی،
  • آموزش ارتباطات،
  • آموزش فن بیان،
  • آموزش خیاطی،
  • آموزش طراحی سایت،
  • آموزش برنامه نویسی،
  • و...

3. ایجاد انگیزه در مخاطب در طول برگزاری وبینار

اگر می‌خواهید از وبینار خود درآمد کسب کنید به عنوان مثال، می توانید تخفیفی ارائه دهید که فقط در طول وبینار در دسترس است. حتی می‌توانید جایزه در نظر بگیرید یا انگیزه‌های بیشتری را برای ایجاد احساس ویژه در شرکت‌کنندگان ارائه دهید. به عنوان مثال، شما می توانید یک کتاب الکترونیکی رایگان، دوره های آنلاین یا هر محصول دیجیتالی دیگری را برای همه کسانی که در وبینار شما شرکت می کنند ارائه دهید.

4. دعوت از افراد متخصص و مشهور 

اگر هنوز در حوزه‌ی خود شناخته شده نیستید و افراد کمی شما را می‌شناسند. می‌توانید از افراد متخصص و شناخته شده دعوت کنید که در وبینارتان حضور داشته باشند. این کار به جذب مخاطب و فروش وبینار کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود وبینارهای بعدیتان فروش بیشتری داشته باشند.

5. جلسه پرسش و پاسخ جهت بهبود وبینارهای بعدی

حتماً یک جلسه پرسش و پاسخ در وبینار خود انجام دهید زیرا می تواند به شرکت کنندگان در دریافت پاسخ سوالات خود کمک کند. به علاوه، می‌توانید متداول‌ترین سوالاتی را که به شما کمک می‌کند وبینار بعدی خود را بهتر کنید، پیدا کنید.

6. برگزاری وبینار منطبق با موضوع اصلی عنوان وبینار

وقتی میزبانان وبینار به آنچه در ابتدا وعده داده بودند که ارائه دهند پایبند نباشند، این وبینار هیچ ارزشی برای کاربر نخواهد داشت ارزش کارتان از بین می‌رود. به یاد داشته باشید، افرادی که برای وبینار شما ثبت نام می کنند، می خواهند آنچه را که در ابتدا ارائه کرده اید دریافت کنند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید دوره‌ای را بفروشید، وبینار شما فقط باید بر آن دوره متمرکز شود، نه چیز دیگری.

7. تبلیغ وبینار جهت معرفی محتوای آن

ممکن است افراد زیادی به وبینار شما علاقمند باشند اما از زمان برگزاری وبینار شما اطلاعی نداشته باشند. بدون تبلیغ وبینار نمی‌توانید به تعداد کافی مخاطب جذب کنید و ممکن است افراد کمی در وبینار شما حضور داشته باشند. از هر کانال ارتباطی موجود با در نظر گرفتن مخاطب واقعی خود استفاده کنید. اگر شرکت کنندگان بالقوه شما جزو فالوورهای رسانه های اجتماعی شما هستند، حضور خود را در رسانه های اجتماعی دو چندان کنید. اینجاست که متقاضیان وبینار شما وارد صحنه می شوند.

از طرف دیگر، اگر لیست ایمیل بزرگی دارید و مخاطبان اصلی شما را مشترکین ایمیل شما تشکیل می دهند، بر تبلیغ وبینار از طریق خبرنامه یا ایمیل تمرکز کنید. در مورد موضوع وبینار توضیحات لازم را ارائه دهید و حتما تاریخ و ساعت وبینار را ذکر کنید.

8. فروش پکیج های آموزشی و دوره ها

به هر دلیل ممکن است کاربران وبینار آنلاین شما را از دست بدهند. می‌توانید ویدیوی ضبط شده وبینار خود را به کسانی که علاقمند هستند و نتوانسته اند در وبینار شما شرکت کنند از طریق شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل پیشنهاد دهید.

سخن آخر

 و در آخر وقتی صحبت از کسب درآمد می شود، وبینار یک گنج یابی آنلاین است. صنعت آموزش الکترونیکی فرصت‌های بیشتری را برای به اشتراک گذاشتن دانش و ایجاد جریان‌های درآمد غیرفعال در حین کار از هر نقطه از جهان برای ما به ارمغان آورده است. وبینارها راهی عالی برای ایجاد مخاطب و فروش بیشتر هستند و به شما کمک می کنند تا با بینندگان خود ارتباط برقرار کنید و  محصول خود را به آنها بفروشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آسان سمینار و یا دریافت مشاوره برای اطلاع از موضوعات مختلف در حوزه برگزاری وبینار و آموزش آنلاین می توانید از طریف لینکدین یا اینستاگرام آسان سمینار نیز مطلع شوید.

 

 

 

 

۰
۷
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید