درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

آیا کار با سیستم آموزش آنلاین و نرم افزار آموزش آنلاین خطرناک است؟

۶
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۳۹۹-۱۲-۱۷
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
آیا کار با سیستم آموزش آنلاین و نرم افزار آموزش آنلاین خطرناک است؟

خطرات آموزش آنلاین

شاید برخی از ارائه کنندگان سیستم آموزش آنلاین  یا نرم افزار آموزش آنلاین در مورد دردسرهای آموزش آنلاین مقاله ای بنویسند و مواردی را ذکر کنند ولی من ندیدم کسی از خطرات آموزش آنلاین صحبت کند . منظورم دقیقا کلمه خطر است و نه دردسر در این مقاله چند مورد را با هم بررسی می کنیم که می تواند برای کسب و کار آنلاین شما خطرناک باشد اگر شما در حال استفاده از یک نرم افزار آموزش آنلاین برای برگزاری وبینار و یا جلسات مدیریتی هستید حتما این موارد را در نظر داشته باشید 

شما رقابت پذیر می شوید

به محض اینکه وارد یک سیستم آموزش آنلاین  بشوید شما وارد رقابتی تنگاتنگ با تمام کسانی که در کشور یا حتی در جهان از سیستم آموزش آنلاین استفاده می کنند  می شوید . چرا ؟ چون دربستر آموزش آنلاین محدودیت مکان و زمان وجود ندارد و تفاوتی نمی کند که مخاطب شما و یا رقیب شما کجا قرار دارد . آیا آمادگی این رقابت را دارید ؟ 
شما برای این که بتوانید در این رقابت سهمی از بازار را در اختیار بگیرید حداقل به رعایت سه اصل زیر نیاز دارید :
 
۱. زیر ساخت سیستم آموزش آنلاین شما باید بسیار قدرتمند باشد قدرت یک بستر آموزش آنلاین در سه چیز است :
 الف) نرم افزار آموزش آنلاین و سرورها ب) سیستم مدیریت آموزشی ج) پشتیبانی سیستم آموزش آنلاین
۲. خدمات و محتوایی بسیار با کیفیت عرضه کنید.
۳. بازاریابی و فروش خود را جدی بگیرید. 

شما در دنیای آنلاین مزیتهای آموزش حضوری را از دست می دهید دیگر فاصله جغرافیایی تعیین کننده نیست مخاطب شما از اجبار کوچه و خیابان آزاد می شود و در هر آموزشگاهی که دوست داشته باشد می تواند ثبت نام کند  ، کاریزما یا تاثیر حضور استاد و یا حتی برند استاد کم رنگ می شود چون در دنیای آموزش آنلاین شما به لحاظی آن تاثیر شگفت انگیزی را که اساتید می توانند به واسطه حضور خود ایجاد کنند ندارید.

 هزینه آموزش آنلاین کمتر ازهزینه آموزش حضوری است بنابراین شما نمی توانید از مخاطبانتان بر اساس تعرفه  کلاس حضوری هزینه دریافت کنید، مخاطب شما ارتباط نزدیکی با شما ندارد و در نتیجه کنترل و نظارت شما بر او بسیار کمتر می شود. 
این ها تنها چند دلیل از دلایلی است که باعث می شود رقابت درمحیط آموزش آنلاین بسیار بسیار مشکل تر از محیط فیزیکی بشود. از طرفی شرایط ایجاب می کند که شما نیز وارد این بازی بشوید و تقریبا امروز آموزش آنلاین یک اجبار است نه یک انتخاب.

خطا پذیری مقیاس پذیر

با قاطعیت می توانم ادعا کنم که شما این عبارت را اصلا نشنیده اید ولی همین عبارت مهمترین دلیل شکست آموزش آنلاین می باشد هیچ پلتفرم و بستر آموزش آنلاینی این موضوع را به شما تذکر نخواهد داد که خطاهای نرم افزار آموزش آنلاین مقیاس پذیر هستند .
خطا پذیری مقیاس پذیر یعنی چه ؟ شما در هر سیستمی یک سری خطا دارید در آموزش آنلاین نیز با هر نرم افزار آموزش آنلاین که انجام شود خطا وجود دارد ولی موضوع این است که در آموزش آنلاین تمام خطاهایی که اتفاق می افتند نه تنها تکرار می شوند بلکه مقیاس پیدا می کنند .

یعنی اگر برای مثال شما یک کلاس ۲۰ نفره تشکیل می دهید که سه نفر از این ۲۰ نفر مشکل پیدا می کنند در جلسه دوم سه نفر بعدی مشکل دارند و در جلسه سوم دو یا سه نفر بعدی و بعد از چند جلسه همه کاربران شما یک یا چند بار مشکلات سیستم را تجربه کرده اند و ناراضی هستند علاوه بر این هر بار یک مشکل جدید پیش می آید که پیش بینی نشده بود  از دید کاربر این کار یعنی این که هیچوقت مطمئن نیست که بتواند یک کلاس را به درستی شرکت کند .

ما می دانیم که درسیستم آموزش آنلاین ده ها خطا ممکن است رخ دهد وهر بار هر کدام از این خطاها برای یکی از کاربران رخ می دهد با توجه به بی حوصلگی و زود رنجی کاربران امروز ،  اگر نتوان این خطاها را مدیریت کرد این هواپیما سقوط خواهد کرد و به مقصد نخواهد رسید. 

شما در دنیای آنلاین هستید که واقعی تر از واقعی است


ما سعی می کنیم تا حد ممکن در امر آموزش آنلاین از اصطلاح آموزش مجازی پرهیز کنیم هر بار که این اصطلاح را می شنوم انگار با پتک به سرم می کوبند درست مثل این است که به مکالمه تلفنی با یک شخص بگوییم صحبت مجازی!

عزیزان آموزش آنلاین یک امر کاملا واقعی است نه مجازی ! عبارت مجازی این امر را به ذهن متبادر می کند که در دنیای مجازی هیچ چیزی واقعی نیست و در نتیجه اهمیت چندانی ندارد و این یک اشتباه مهلک است.

واقعیت این است که ارتباط شما با نرم افزار آموزش آنلاین یک ارتباط واقعی است ، تاثیر گزاری شما بر مخاطب و تاثیر گزاری مخاطب بر کسب و کار شما یک امر واقعی است ، درآمد و همینطور ضررهای آن یک امر واقعی است و شکست و موفقیت در این کار هم کاملا واقعی است .

مهمتر از آن آموزش آنلاین بسیار واقعی تر از آموزش حضوری است و در بسیاری از موارد کیفیت یک سیستم آموزش آنلاین بهتر هم هست بنابراین آموزش آنلاین آموزش مجازی نیست و شما باید آن را بسیار جدی بگیرید این یعنی این که نمی توانید با یک بودجه مفلسانه و یک انرژی پایین و توجه اندک در این کار موفق شوید به هیج عنوان این امر امکان پذیر نیست همین جا تصمیم بگیرید که نگرش خود را برای همیشه تغییر دهید.  


در سیستم آموزش آنلاین امنیت شما در خطر است

در محیط وب شما همیشه در خطر هستید مثل این می ماند که در خانه ای زندگی می کنید که نمی دانید چطور باید در و پنجره آن را محکم کنید 
هکرها ، افراد سود جو ، رقبا و حتی دوستان شما ممکن است امنیت شما را به خطر بیندازند شما در محیط آموزش آنلاین یک دارایی با ارزش دارید و آن دیتا بیس شماست اگر آن را از دست دادید خسارتی که به شما وارد می شود جبران ناپذیر است.

علاوه بر این امکان خرابکاری در سیستم و یا سوء استفاده از اطلاعات و داده های شما همیشه وجود دارد  یکی از موضوعاتی که باید بدانید این است که یکی از راه های به خطرانداختن امنیت شما پیشنهاد های فریبنده برای کار با یک نرم افزار آموزش آنلاین بسیار ارزان و یا حتی رایگان است . هیچ چیز رایگانی واقعا رایگان نیست و هیچ ارزانی بی دلیل نیست . 

اعتماد کاربرانتان را به خطر می اندازید 

همینطور ابتدا به ساکن مردم به محیط آنلاین و دنیای مجازی ( اجبارا این اصطلاح را به کار می برم) اعتماد ندارند هر مشکلی که در کار پیش بیاید آن را از چشم شما خواهند دید و به حساب ناکارآمدی شما و سوء مدیریت شما خواهند گذاشت اصلا فکر نکنید می توانید به کاربرانتان بگویید این مشکل بخاطر سرورها و یا نرم افزار و یا اینترنت می باشد یا گوشی کاربر مشکل دارد و آنها این توجیه را به راحتی از شما خواهند پذیرفت .

کوچکترین مشکلی در سیستم آموزش آنلاین شما بازتاب ناخوشایندی پیدا می کند و اگر کلاس های آنلاین شما به درستی پیش نرود اعتماد مشتریان و مخاطبان خود را از دست خواهید داد و ضرری که متوجه شما خواهد شد بیش از آن چیزی است که معمولا تصور می کنید.

آموزش آنلاین مثل پرواز است اگر سقوط کنید مرگتان حتمی است

این یک شوخی یا تهدید نیست. اگر در آموزش حضوری مدتی آموزشگاه شما تعطیل شود احتمالا کاربران خود را از دست نخواهید داد ولی اگر آموزشگاه آنلاین شما موفق به انجام این امر نشود و ناکارآمد عمل کند و یا تعطیل شود تمام کاربران خود را از دست خواهید داد در دنیای سیستم آموزش آنلاین کاربران به راحتی از یک آموزشگاه به آموزشگاه دیگر می لغزند و این کار شاید فقط یک ساعت از وقت آنها را خواهد گرفت .

مهاجرت مردم از وایبر به تلگرام را یادتان هست ؟ وایبر به گورستان پیوست. علی رغم تمام عواملی که شما فکر می کنید کاربران شما ( دانش آموزان ، دانشجویان ، کارآموزان و هنرجویان ) را به شما وابسته نگه می دارد ولی باید بدانید که این وابستگی ها و همه دلایلی که شما برای وفاداری مشتریان خود می شمارید ممکن است در مدت کوتاهی تغییر پیدا کند و با ریزش شدیدی از مشتریان مواجه خواهید شد .

آبرویتان در خطر است

یادم هست خیلی سال پیش وقتی تازه با مفهوم سایت وآپلود عکس آشنا شده بودم هنگام آپلود یک عکس کاری  اشتباها یک عکس خانوادگی خصوصی را آپلود کردم جمع و جور کردن این کار کلی استرس به من وارد کرد گاها یک حرکت نابجا در بستر آموزش آنلاین از طرف شما و یا کاربرانتان در کلاس ها و یا جلسات می تواند فاجعه به بار بیاورد و کلی به اعتبار و شخصیت کاری و اجتماعی شما لطمه بزند.

بنابر این در این مرحله هم باید کار را جدی بگیرید  کوچکترین سهل انگاری می تواند بسیار گران تمام شود این از آن موضوعاتی است که هر گز نباید فکر کنید که فقط برای دیگران اتفاق می افتد

در نهایت با یک جمله تمام می کنم یا تغییر می کنیم یا مثل دایناسورها منقرض می شویم.

۱
۶
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: مرضیه پسران حاجی عباس
۱۴۰۰-۰۲-۱۷
۲۱:۴۱:۵۱
نکات مهمی رو مطرح فرمودید بسیار باارزش بود