درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

مشکلات آموزشگاه ها در آموزش آنلاین

۹
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۳-۰۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
مشکلات آموزشگاه ها در آموزش آنلاین

پاسخگویی به مشکلات آموزشگاه ها در آموزش آنلاین

در این مقاله قصد داریم با توجه به تجربه سه ساله ای که در آسان سمینار بعد از صدها هزار ساعت کارکرد سامانه و صدها ساعت مشاوره و جلسه به مشکلات و مسائل و موانعی که در آموزش "کسب مهارت برای تدریس آنلاین" از طرف آموزشگاه ها مطرح می شود بپردازیم همینطور مشکلاتی که در اثر شیوع کرونا و تعطیلی آموزشگاه ها پیش آمده است را تا حدودی بررسی کنیم.

 

احتمال حذف در دنیای آموزش آنلاین

در ابتدا باید یک موضوعی را به صورت شفاف خدمتتان عرض کنم:

همه چیز به سرعت در حال تغییر است. به کلمه سرعت در اینجا دقت کنید. اگر شما می خواهید تغییر کنید و خود را با شرایط موجود وفق دهید اما سرعت تغییرکم باشد، باز هم فایده ای ندارد. پس باید با هر لحظه تغییر در دنیای تجارت و اقتصاد هماهنگ باشید و سرعت خود را مطابق با سرعت تغییر در تکنولوژی و زمان تنظیم کنید. بازار تجارت و اقتصاد بسیار بی رحم است و در عرض مدت کوتاه غفلت و بی توجهی به کارتان فورا شما را از دور خارج می کند و به همین راحتی از دنیای تجارت حذف خواهید شد و هیچ کس هم غیر از خودتان از این که آموزشگاه شما درآمد نداشته و تعطیل شود ناراحت نمی شود!

 

مشکلات آموزشگاه های آنلاین

 

عدم جذب کار آموز در آموزش آنلاین

بیشتر دغدغه آموزشگاه ها برای جذب کار آموز است. اما با قاطعیت به شما می گویم که نگران این موضوع نباشید. اگر همین الان شروع کنید و آموزشگاه آنلاین راه اندازی کنید و با کمی تلاش بیشتر و وقت و انرژی کافی ، یک ماه بعد حتما کارآموز خواهید داشت. آیا از همان ابتدا که آموزشگاه حضوری دایر کردید تعداد زیادی کارآموز جذب کردید؟ یا وقتی پیج اینستاگرام راه اندازی می کنید از روز اول فالور دارید؟!

اولین قدم برای جذب کارآموز راه اندازی آموزشگاه آنلاین است. پس بی درنگ دست به کار شوید، یک پیج در آسان سمینار یا هر جای دیگری که مطمئن هستید خدمات صحیح به شما ارائه خواهند داد، ایجاد کنید باید یک پایگاه داشته باشید که کارآموزان را به آنجا معرفی کنید پس باید شروع کنید تا بتوانید کارآموزان را جذب کنید.

بله این دقیقا همان کاری است که باید انجام دهید. شما ابتدا باید در دنیای مجازی دیده شوید امروز بسیاری از کارآموزان و جویندگان دانش و مهارت، برای یافتن نیاز خود به دنیای مجازی مراجعه می کنند کارآموزان نیز شما را در گوگل و اینستاگرام جستجو می کنند. احتمالا با اینستاگرام و نحوه کار با آن آشنا هستید ولی گوگل کمی داستان متفاوت تری دارد اینجا یک پیشنهاد بسیار ساده و سریع برای شما داریم. آسان سمینار دقیقا مثل اینستاگرام عمل می کند ولی در محیط گوگل.

نگران نباشید نیازی نیست در مورد گوگل و بهینه سازی موتورهای جستجو دانش و مهارت فنی داشته باشید یا حتی برای این کار هزینه کنید، کافیست روی این لینک کلیک کنید و فرم را تکمیل نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند و صفحه اختصاصی آموزشگاه آنلاین شما را بدون هزینه، راه اندازی کنند .

 

کارآموزان راضی به آموزش آنلاین نیستند

بعضی از آموزشگاه ها جمله " کارآموزان راضی به آموزش آنلاین نیستند" را بیان می کنند! شما خودتان این بهانه را باور می کنید؟! همیشه بهانه تراشی از طرف کسانی است که میل به کار ندارند چنین افرادی به سادگی در یک مشکل کوچک غرق می شوند و همان جا فاتحه آن آموزشگاه خوانده می شود. پس پیشنهاد می کنیم مدیریت امور را به دست چنین افرادی نسپارید زیرا علاوه بر خود شما را نیز غرق خواهند کرد.

در آسان سمینار آموزشگاه های بسیار فعالی وجود دارند که کارآموزان زیادی را جذب کرده و هر روز کلاس های آموزش آنلاین برگذار می کنند. شاید می پرسید آن ها چطور کار می کنند و یا چگونه فکر می کنند؟

یک راه حل آسان

بسیار ساده است! اول باید یک کلاس آزمایشی برای کار آموزان برگزار کنید باید خودتان باور کنید و یاد بگیرید و به آن ها هم یاد بدهید که به صورت آنلاین می توان خیلی از مهارت ها و یا حداقل قسمت زیادی از یک مهارت را آموزش داد و یاد گرفت. بیشتر آموزشگاه های هنری مهارت هایی مثل آرایش دائم ، شیرینی پزی و خیاطی را به صورت انلاین آموزش می دهند و کارآموزان زیادی هم با اشتیاق پیگیر آموزش ها هستند. چرا می گوییم با اشتیاق؟

زیرا اگر شما یک آموزش با کیفیت را در محیط آنلاین ( منظور محیط هایی مثل واتس آپ و اینستاگرام و تلگرام نیست ) به کارآموزان نشان داده و از آنها حس لذت یادگیری را دریافت کنید می بینید که خیلی هم راضی و مشتاق خواهند بود.

 

می خواهیم آزمون آنلاین برگذار کنیم

قبول داریم که الان این یک مشکل واقعی است، اما خبر خوب اینکه نگران این مشکل هم نباشید زیرا به زودی حل خواهد شد. در حال حاضر نه در پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار و نه در هیچ پلتفرم دیگری اجازه برگزاری آزمون های سازمان فنی و حرفه ای وجود ندارد. اما به این موضوع توجه کنید اگر شما بتوانید برای مثال 80 درصد آموزشها را آنلاین انجام بدهید می توانید حتی با شدیدترین محدودیت ها هم مابقی آموزش ها را به صورت حضوری نیز برگذار کنید. همچنین آزمون را هم با هماهنگی با سازمان فنی حرفه ای می توانید برگزار کنید. دقت داشته باشید که اگر آموزشی در کار نباشد قطعا آزمونی هم در کار نخواهد بود!

خبر خوب در رابطه با برگذاری آزمون های آنلاین

بسیار امیدواریم و درباره این موضوع به صورت جدی کار می کنیم که بتوانیم راهکاری ساده تر و سریع تر برای برگزاری آزمون ها در هماهنگی با سازمان فنی و حرفه ای پیدا کنیم. آسان سمینار سیستم و امکان برگذاری آزمون آنلاین را هم به صورت کتبی و هم به صورت ویدیویی و زنده دارد ولی می بایست مراحل قانونی و اداری کار برای کسب مجوز برگذاری آزمون آنلاین با سازمان طی شود. پس نگران این موضوع نیز نباشید.

 

ما هیچ آشنایی با محیط مجازی و آموزش آنلاین نداریم

یکی از بهانه های دیگر در این مورد است که از طرف برخی از آموزشگاه ها مطرح می شود. واقعا در قبال چنین حرف هایی پاسخی جز سکوت و تاسف ندارم! اگر شما مدیر هستید و رهبری و هدایت یک مجموعه را به دست گرفته اید واضح است که باید در حل تمام موانع و مشکلات برای کارکنان الگو باشید. هیچ ارزش و موفقیتی بدون تلاش و بی زحمت نیست! آیا همان ابتدا که آموزشگاه حضوری تاسیس کردید همه کار ها ساده و آسان بود؟ پیدا کردن مکان مناسب، سرمایه گذاری اولیه، اخذ مجوز، استخدام مربی ها و کارکنان، همه و همه جز مسائل و مشکلاتی بودند که حل کردید و به این نقطه رسیده اید. حال برای پایداری و به هدر نرفتن تمام زحماتی که کشیده اید باید تلاش را نیز ادامه دهید تا همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، حذف نشوید. اما اینکه بخواهید در عرض مدت یکی دو روز وارد دنیای دیجیتال شده و آموزش مجازی بدهید، انتظار نابجایی است. اینکه بخواهید آموزشگاه آنلاین داشته باشید و همه چیز هم بر وفق مراد باشد باز هم انتظار نابجایی است. شما خواسته ناخواسته وارد رقابتی بی پایان شده اید و جز تلاش و پشتکار مستمر هیچ چیز چاره راه نیست. پس بی وقفه برای موفقیت ادامه دهید.

پشتیبانی آسان سمینار

آسان سمینار همراه همیشگی و دوست افراد مصمم و با تلاش است. در آسان سمینار اگه بخواهید یاد بگیرید می توانید فقط در مدت یک هفته یک آموزشگاه آنلاین راه اندازی کنید! نترسید! لازم نیست برنامه نویسی یا طراحی سایت بلد باشید! یادگیری همه کارهایی که باید در آسان سمینار برای آموزش آنلاین یاد بگیرید از یادگرفتن کار با اینستاگرام و تلگرام بسیار راحت تر و ساده تر است. امتحانش کار سختی نیست! می توانید از دوستان یا افراد خانواده هم کمک بگیرید یا فردی رو استخدام کنید که بهتان کمک کند می توانید از پشتیبانان آسان سمینار کمک بگیرید. اما هیچ کسی بیشتر از خود شما انگیزه انجام این کار را ندارد. زیرا آموزشگاه به نام شماست و شما تصمیم می گیرید که در اوج باشید یا حذف شوید!

 

چطور می توان مهارت های عملی را آنلاین آموزش داد؟

یکی از سوالات متداول آموزشگاه ها نیز در این باره است که "ما نمی دانیم چطور می توان یک مهارت مثل خیاطی یا ارایشگری یا بافت رو آنلاین آموزش داد ؟"

پاسخ نیز بسیار ساده است! همانطوری که در سراسر دنیا دیگران یاد گرفتند و آموزش دادند و کسب درآمد بالا داشتند شما هم می توانید یکی از این افراد باشید.

باید صادقانه و دوستانه بگویم، از شکایت کردن و دنبال مقصر گشتن دست بردارید و یک بار برای همیشه به خودتان بگویید که هیچ کاری نشدنی نیست و تمام.

اگر فکر می کنید می شود یا نمی شود احتمالا در هر دو صورت درست فکر می کنید!

ما به دنبال این ادعا نیستیم که راه اندازی آموزشگاه آنلاین کار بسیار راحت و بی دغدغه ای است، نیاز به کار و تمرین و تلاش و پیگیری دارد. شاید لازم باشد چند هفته وقت بزارید و حتی هزینه کنید ولی کسانی که این مهارت را یاد بگیرند می توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی کارآموز جذب کنند و آموزش دهند و درآمد داشته باشند. درآمد بالایی که شاید الان قادر به محاسبه آن نباشید! شما باید انتخاب کنید که آیا می خواهید جزو این گروه باشید یا خیر؟

خدماتی که آسان سمینار به شما ارائه خواهد داد.

کاری که آسان سمینار در وهله اول انجام می دهد حمایت و همراهی است. نترسید چون آموزش آنلاین  خود را با تیم حرفه ای آسان سمینار شروع می کنید. در آسان سمینار به شما آموزش می دهیم، مشاوره راه صحیح رسیدن به آنچه می خواهید ارائه میدهیم. نمونه های عملی این کار رو نشان خواهیم داد و هر کاری که بتوانیم انجام می دیم تا شما بتوانید هر مهارتی رو آنلاین آموزش دهید و کارآموزان هم راضی باشند. زیرا ما تجربه این کار را داریم ولی این انتخاب شماست که بخواهید یاد بگیرید تغییر کنید یا در همین وضعیت بمانید و امیدوار باشید اوضاع بهتر خواهد شد!

 

کمبود تجهیزات در کلاس های آموزش آنلاین

بعضی از آموزشگاه ها گله از کمبود تجهیزات می کنند. اما آیا بدون ابزار و وسیله می توان هیچ کاری را شروع کرد؟ آیا بدون مداد و دفتر می توان خواندن و نوشتن را آموزش داد؟ واضح است که در مورد آموزش انلاین نیز برخی تجهیزات الفبای این کار است. شما به تجهیزاتی مانند کامپیوتر و لپ تاپ، هندز فری و... نیاز دارید.

شما نیز اگر همین حالا بخواهید یک آموزشگاه دایر کنید یا حتی یک مهارت رو به آموزشگاهتان اضافه کنید کلی الزامات خواهید داشت. آموزشگاه آنلاین هم نیاز به یک سری تجهیزات حداقلی دارد، این تجهیزات را باید داشته باشید یا تهیه کنید.

متاسفانه اگر به این دلیل بخواهید کار را به تعویق بیندازید باید بگویم شک نکنید که جزو حذفی ها خواهید بود.

 

قرارداد آموزشگاه آنلاین

برخی از مدیران آموزشگاه ها فقط قصد دارند قرار داد داشته باشند. متاسفانه مشکل عزیزانی که این فکر را می کنند و می خواهند به اصطلاح با عقد قرار داد و ارائه به سازمان فنی و حرفه ای مشکل را عجالتا حل کنند این است که دور اندیش نیستند.

این افراد به دو مورد به شدت امیدوارند:

  • کرونا از بین می رود و آموزشگاه ها به حالت حضوری بر می گردند.
  • دیگران هم مثل ما عمل می کنند.

اجازه دهید یک یادآوری از دوران نه چندان دور داشته باشیم، زمانی که گوشی های اسمارت وارد بازار شدند برخی به شدت مقاومت می کردند و اعتقاد داشتند گوشی های دکمه ای بهتر هستند! زمان زیادی نگذشت که به اشتباه خود پی بردند و به ناچار در برابر تکنولوژی سر تعظیم فرود آوردند.

آموزش آنلاین نه بخاطر کرونا بلکه بخاطر اثری که در کاهش هزینه حمل و نقل و رفت و آمد و مصرف انرژی دارد به هیچ عنوان از بین نخواهد رفت و سهم بزرگی از آینده، متعلق به آموزش آنلاین خواهد بود.

آیا می دانید یکی از رمزهای موفقیت افراد موفق چیست؟ این که سرنوشت خود را بر اساس احتمالات و شایدها بنا نمی کنند آنها فرصت های پیش رو را از دست نمی دهند و برای بدست آوردن آنچه امروز می توانند بدست آورند تلاش می کنند خطر می کنند و اقدام می کنند و البته چیزی جر موفقیت نصیبشان نخواهد شد. شما جز کدام افراد هستید؟ با خود صادق باشید.

 

۰
۹
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید