درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

برگزاری وبینار رایگان

۶
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۱-۰۳-۲۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
برگزاری وبینار رایگان

برگزاری وبینار رایگان

حتما این موضوع به گوشتان خورده است که برگزاری وبینار رایگان یک استراتژی بازاریابی و فروش فوق العاده است. اما به دلایلی، برای امتحان کردن آن مردد هستید. شاید برای برنامه‌ریزی و تبلیغ یک رویداد دیجیتال وقت نداشته باشید. شاید هر بار که حتی در مورد حضور در مقابل دوربین فکر می‌کنید دچار استرس می‌شوید. یا شاید فکر می‌کنید میزبانی وبینار شامل هزینه های زیادی است. اما میزبانی وبینار و برگزاری وبینار رایگان اصلا کار سختی نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک نرم افزار وبینار مناسب و یک برنامه‌ریزی درست برای وبینارتان است.

اگر نگران تأثیر وبینارها بر بودجه شرکت خود هستید، نگران نباشید! در این مقاله، نحوه برگزاری وبینار رایگان را به شما نشان خواهیم داد. در پایان، شما دقیقاً می‌دانید که چگونه محتوای خود را برنامه‌ریزی کنید، از کدام پلتفرم وبینار استفاده کنید، بهترین استراتژی‌های بازاریابی وبینار و هر چیز دیگری که باید در مورد میزبانی وبینار بدانید. ما اطلاعاتی که نیاز دارید را با شما به اشتراک می‌گذاریم ، پس بیایید شروع کنیم!

بیایید به نحوه برگزاری وبینار رایگان بپردازیم.

5 نکته مهم و تاثیر‌گذار در برگزاری وبینار رایگان

خوشبختانه، استراتژی های مربوط به برگزاری وبینار و سمینار آنلاین به هیچ وجه دشوار نیست. اگر پنج مرحله را که در زیر برای شما شرح داده‌ایم دنبال کنید، می‌توانید رویدادهای وبینار شگفت‌انگیزی را میزبانی کنید. همه اینها بدون هیچ هزینه‌ای امکان‌پذیر است.

۱. محتوای خود را برنامه ریزی کنید

اول از همه، شما باید محتوای وبینار خود را برنامه ریزی کنید، یعنی موضوعات، جزئیات و اطلاعاتی که در طول برگزاری وبینار رایگان خود پوشش خواهید داد. برای انجام این کار، باید اهداف خود را درک کنید. چرا قصد دارید یک وبینار میزبانی کنید؟ بنابراین قبل از شروع برنامه ریزی محتوای خود، باید هدف را مشخص کنید.

۲. شناخت مخاطب هدف

در مرحله بعد، باید مطمئن شوید که مخاطب هدف خود را درک کرده اید. آنها می خواهند چه چیزی از وبینار شما بدست آورند؟ چگونه می توانید اطلاعات مفید و یا سرگرم کننده را در اختیار آنها قرار دهید؟ آنها به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند؟

۳. تعیین موضوع وبینار

زمانی که هم اهداف و هم مخاطبان شما مشخص شد، انتخاب موضوع وبینار آسان است. به عنوان مثال، فرض کنید شما صاحب یک برند لباس هستید و هدف برگزاری وبینار رایگان شما تبلیغ خط جدید پوشاک زنانه شماست، در حالی که مخاطبان شما به دنبال نکات مد زمستانی هستند. محتوای وبینار شما می‌تواند حول گرایش‌های مد فعلی بچرخد و مقالات خاصی از لباس‌هایی را که شرکت شما می‌فروشد، از جمله تکه‌هایی از خط جدید زنانه شما به نمایش بگذارد. برای مطالعه بیشتر در مورد انتخاب موضوع وبینار می توانید مقاله " یافتن ایده های مناسب برای موضوع وبینار" را مطالعه نمایید.

۴. پلتفرم خود را انتخاب کنید

قدم بعدی این است که پلتفرم وبینار خود را انتخاب کنید. چگونه رویداد دیجیتال خود را میزبانی خواهید کرد؟ از چه ابزاری استفاده خواهید کرد؟ گزینه های زیادی برای شما وجود دارد. البته باید در انتخاب پلتفرم نیز دقت کنید و سعی کنید پلتفرمی را انتخاب کنید که همه ویژگی‌ها و امکانات را حتی الامکان با هم داشته باشد.

بنابراین پلتفرمی را انتخاب کنید که هم برای شما و هم برای شرکت کنندگان شما یک تجربه عالی از برگزاری وبینار رایگان فراهم می کند.

۵. وبینار خود را تبلیغ کنید

اکنون که می دانید هدف وبینار شما چیست، مخاطبان هدف آن و پلتفرم میزبانی وبینار که استفاده می کنید، می توانید بازاریابی آن را شروع کنید. این مرحله حیاتی است! شما باید در مورد وبینار خود اطلاع رسانی کنید تا مردم در رویداد شما حاضر شوند و شرکت کنند. خوشبختانه، بازاریابی وبینار تفاوت چندانی با بازاریابی هر چیز دیگری ندارد.

 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی. پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام به شما دسترسی شگفت انگیزی به مخاطبان هدف شرکت شما می دهند. حداقل دو هفته قبل از برنامه ریزی رویداد، وبینار خود را در شبکه های اجتماعی اعلام کنید. سپس به‌روزرسانی‌ها و یادآوری‌های منتهی به روز بزرگ را پست کنید.

بازاریابی ایمیلی. این یک روش قدیمی است، اما داده ها حاکی از آن است که هیچ روشی از نظر بازگشت سرمایه به اندازه ایمیل مارکتینگ قوی نیست. بنابراین، چند پیام را برای ارسال به لیست مشترکان خود برنامه ریزی کنید و آنها را به رویداد خود دعوت کنید. درست مانند پست های رسانه های اجتماعی خود، باید از دو هفته قبل از رویداد واقعی، تبلیغات را از طریق ایمیل شروع کنید.

برگزاری وبینار رایگان و نحوه میزبانی آن

در این مرحله، محتوای شما برنامه ریزی شده است، شما پلتفرم وبینار عالی را انتخاب کرده اید، و برای برگزاری وبینار رایگان خود تبلیغات لازم را انجام داده‌اید. تنها کاری که الان باید انجام دهید میزبانی آن است! این یک زمان هیجان انگیز است. تمام زحمات شما نتیجه عالی خواهند داشت اگر تمام نکات را رعایت کنید. اما درک می کنیم که ممکن است کمی حس دلهره و استرس داشته باشید، به خصوص اگر قبلاً یک وبینار آنلاین را میزبانی نکرده اید. اما نگران نباشید، میزبانی وبینارهای رایگان چندان دشوار نیست.

نکات طلایی مدیریت سمینار و وبینار  آنلاین رایگان

اگر این روش‌ها را دنبال کنید، می توانید با تسلط کامل میزبانی کنید:

برای کاهش استرس، یک یادداشت از وبینار خود آماده کنید و آن را در طول رویداد همراه خود داشته باشید. یک طرح کلی از موضوعاتی که می خواهید پوشش دهید و چند نکته برای هر کدام تنها چیزی است که نیاز دارید.

مخاطبان خود را درگیر کنید وبینار را به جای سخنرانی به عنوان یک گفتگو در نظر بگیرید. برای انجام این کار، در طول رویداد از شرکت کنندگان خود سوال بپرسید. حتی سؤالات ساده هم می تواند تعامل را افزایش دهد. یک وبینار واقعا قدرتمند، تعاملی است، بنابراین وبینار خود را برای مخاطبان خود ارائه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله " نحوه ایجاد تعامل در طول وبینار" را مطالعه نمایید.

از قبل تمرین کنید اولین باری که در مقابل دوربین حضور دارید، لازم نیست اولین باری باشد که مطالب خود را مرور می کنید. در واقع، نباید باشد. باید ارائه خود را از قبل تمرین کنید. این باعث می شود که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. همچنین، با پلتفرم وبینار خود آشنا شوید و یاد بگیرید که چگونه یک وبینار را بر روی پلتفرمی که انتخاب کرده اید برگزار کنید.

ارائه در طول یک وبینار زنده ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما اینطور نیست. با کمی تمرین، به آن تسلط پیدا خواهید کرد و یاد خواهید گرفت که محتوای خود را با اطمینان و تسلط کامل ارائه دهید! تمرین بهترین نکته برای ارائه یک وبینار جذاب است!

شکی نیست وبینارها به شما کمک می کند تا در بازار هدف خود اعتماد ایجاد کنید، سرنخ های بیشتری ایجاد کنید و فروش بیشتری داشته باشید. و اکنون دقیقاً می دانید که چگونه به صورت رایگان و بدون صرف هیج هزینه ای وبینار رایگان برگزار کنید.

به یاد داشته باشید که پنج مرحله میزبانی وبینار را که در بالا توضیح دادیم دنبال کنید:

برای محتوای خود برنامه ریزی کنید،

پلتفرم خود را انتخاب کنید،

رویداد خود را بازاریابی کنید،

وبینار خود را با تسلط و اطمینان ارائه دهید

برای دسترسی به مقالات بیشتر می‌توانید به وبلاگ آسان سمینار مراجعه کنید. همچنین اگر سوالی در مورد برگزاری وبینار و آموزش آنلاین دارید با تیم ما در آسان سمینار تماس بگیرید. 

۲
۶
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: ریحانه پژوهی فرد
۱۴۰۱-۰۶-۰۶
۱۸:۲۴:۴۳
عالی
نویسنده: ریحانه پژوهی فرد
۱۴۰۱-۰۶-۰۶
۱۸:۲۴:۵۳
عالی