درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

موضوعاتی که در آموزش آنلاین نمیتوان پنهان کرد

۱
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۳-۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
موضوعاتی که در آموزش آنلاین نمیتوان پنهان کرد

به نظر شما آموزش آنلاین بهتر است یا آموزش مجازی؟ پیش تر در این مورد مقاله ای منتشر کردیم و جوانب آن را بررسی کردیم اما یکی از موضوعات اساسی که نمیتوان به راحتی از آن گذشت شفافیت موضوع است و مسائلی که نمیتوان پنهان کرد!

آموزش آنلاین بسیار شفاف است این یعنی این که شما در محیط آنلاین نمی توانید موضوعی را پنهان نگه دارید هیچ رازی و یا ایده ای و یا روشی را در آموزش آنلاین نمی توانید برای همیشه یا گاها حتی برای لحظه ای مخفی نگه دارید.

 

موضوعاتی که نمی توان در آموزش آنلاین پنهان کرد

تکنیک و روش آموزش شما

بسیاری از اساتید روش های آموزشی خود را دارند ، تکنیک ها و ترفندهایی که به مرور در طول زمان شکل گرفته اند و گاها این روش ها تبدیل به نقاط قوت این اساتید می شوند . ولی درآموزش آنلاین چه در کلاس های خصوصی و چه در کلاس های عمومی به محض این که این تکنیک ها را بکار ببرید دیگر از انحصار شما خارج می شوند و ممکن است در اختیار همه قرار بگیرند و یا ممکن است رقبای شما از آن کپی برداری کنند! پس شما نه تنها محتوا بلکه توانایی های تدریس و تجارب خود را به اشتراک می گذارید.

 

منابع آموزشی

بسیاری از مجموعه ها و اساتید منابعی دارند که این منابع به صورت انحصاری در اختیار دانش پذیران خود آنها قرار می گیرند متاسفانه اگر این منابع را شما در محیط اینترنت و در کلاس های آنلاین قرار دهید دیگر حفظ انحصار آن بسیار مشکل خواهد شد درست است که هنوز هم می توانید از حق نشر خود دفاع کنید ولی این به معنای این نیست که می توانید از انتشار این منابع و کپی شدن آنها جلوگیری کنید.

 

نکات کنکوری

در بسیاری از آموزش ها یک فوت کوزه گری وجود دارد این شامل تمام آموزش های مهارت آموزی و اکثر آموزش های تئوری حساس می شود اساتید با زحمت فراوان این نکات را جمع آوری می کنند و در واقع یکی از تفاوت های عمده اساتید در دانستن همین نکات کنکوری یا به اصطلاح فوت کوزه گری می باشد شما در آموزش آنلاین نمی توانید این نکات را پنهان نگه دارید یا می بایست آنها را آموزش ندهید و یا این که با آموزش آنها دیگر انحصار آنها از دست شما خارج خواهد شد.

 

تجربه کاری

یکی از ارزشمندترین دارایی های فکری یک استاد در زمینه هر کار عملی تجربه اوست تجربه یعنی دانشی که در عمل به کار گرفته شده و در طول زمان با گذشتن از فراز و نشیب های بسیار پخته شده و به یک دانش عملی قابل اعتماد تبدیل شده است که به فرد قدرت پیش بینی می دهد . بسیاری از اساتید دوست ندارند این تجربه را به رایگان در اختیار دیگران قرار دهند ولی در آموزش آنلاین به سختی می توان از نشت تجربیاتی که به مشارکت گذاشته می شوند جلوگیری کرد.

 

خطاپذیری استاد

 

 

شما هر روز شاهد موضوعات طنزی هستید که از خطاهای اساتید و یا دانش پذیران در شبکه های مجازی منتشر می شود در کلاس حضوری خطای استاد معمولا ضبط و منتشر نمی شود ولی آموزش آنلاین در این زمینه با نکته سنجی و سخت گیری خاصی رفتار می کند و معمولا این خطاها از چشم مخاطبین دور نمی ماند به طور مثال در آموزش های عملی دانش آموزان شاهد خطاپذیری استاد نیز خواهند بود که درباره این موضوع در مقاله "تفاوت آموزش آنلاین و مجازی" بیشتر صحبت کرده ایم.

 

هزینه ها

در محیط آنلاین رقابت بسیار سنگینی حاکم است اگر یک استاد در محیط شهر و یا حتی استان خود برتری داشته باشد در محیط آنلاین این برتری را از دست می دهد چون حتما یک یا چند نفر بهتر از او پیدا می شوند بنابراین اتفاقی که می افتد این است که دیگر قیمت گذاری بر اساس ارزشمندی نسبی نیست و رقابت پذیری در این مورد تاثیر گذار است همینطور همه تقریبا از قیمت گذاری شما مطلع می شوند و می توانند در مورد آن نظر بدهند .

با تمام این اوصاف شما نمی توانید در عصر حاضر از آموزش آنلاین دور باشید و خواه ناخواه در آینده ای دور یا نزدیک به این سمت کشیده خواهید شد. پس از حالا باید به فکر باشید و برای بهترین بودن تلاش کنید. به نظر شما برای موفقیت در رقابت سنگین آموزش آنلاین چکار می توان انجام داد ؟

اگر می خواهید در دنیای آموزش آنلاین حرفی برای گفتن داشته باشید چه تکنیک ها و اصولی را باید رعایت کنید؟ از چه استراتژی هایی استفاده کنید که شما را همیشه در اوج نگه دارد؟ ما مقالات زیادی را در سایت آسان سمینار در این زمینه منتشر کرده ایم که این موضوعات را پوشش می دهد با مطالعه این مقالات راه شما برای رسیدن به موفقیت هموارتر خواهد بود. با ما همراه باشید.

 

  

۰
۱
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید