وب سایت شما مانند یک ماشین است، اگر به طور منظم نگهداری و سرویس نشود، در نهایت خراب می شود. اکنون که تقریباً همه کسب و کار خود را آنلاین می کنند، فضای رقابتی بیشتری حاکم است. رقبای شما همگی در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که وب سایت آنها در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. شما باید به طور منظم وب سایت را از جنبه های مختلف آن بررسی کنید و در صورت نیاز آپدیت های لازم را بر روی آن انجام دهید.
هنگامی که شما آموزشگاه آنلاین خود را راه اندازی و شروع به برگزاری کلاس های آنلاین کنید متوجه اهمیت این موضوع می شوید که تنها نرم افزار نیست که آموزشگاه شما را سر پا نگاه می دارد بلکه تیم پشتیبانی نیز نقش مهمی در پیشبرد اهداف آموزشگاه شما دارد. حال ببینیم چه نکاتی را باید در سیستم پشتیبانی آموزش آنلاین لحاظ شوند.
هر سیستم آموزش آنلاین نیاز به حداقل یک یا چند فرد متخصص برای پشتیبانی فنی سایت دارد. اینجا منظور از فرد متخصص کسی است که در مورد کار با نرم افزارهای آموزش آنلاین و سامانه مدیریت آموزش، دانش و تجربه کافی دارد و در صورت بروز مشکل می تواند آن را ریشه یابی و حل کند. در حالت کلی، یک شخص در همه این زمینه ها تخصص ندارد بنابراین این کار را معمولا یک تیم متخصص انجام می دهد.
در آموزشگاه آنلاین، خود شما علاوه بر پشتیبان فنی بسته به تعداد کاربران نیاز به شخص یا اشخاصی دارید که پشتیبانی آموزشی و اپراتوری آنلاین سیستم شما را انجام دهد.
این افراد به پنل مدیریت سامانه آموزشی شما دسترسی دارند و در واقع کلاس ها و جلسات را تعریف می کنند و برنامه هفتگی کلاس های آنلاین را مشخص می کنند اطلاع رسانی ها را انجام می دهند و به مسائل و مشکلات ساده کاربران رسیدگی می کنند همینطور این افراد می توانند با سر زدن به کلاس ها و در واقع اپراتوری آنلاین سیستم آموزشی از کیفیت برگزاری کلاس آنلاین مطمئن شوند و مشکلات احتمالی را گزارش کنند .
اگر شما سامانه مختص خود را داشته باشید قطعا به مشاوره حقوقی نیاز خواهید داشت این موضوع خارج از بحث این مقاله می باشد ولی دلیل ساده آن این است که در آموزش آنلاین اتفاقاتی می افتد و ملاحظاتی پیش می آید که نیازمند مشاوره حقوقی است.
ولی موضوع بسیار مهمتر مشاوره بازاریابی آموزش آنلاین می باشد شما نیاز به افرادی دارید که به شما یاد بدهند که چطور در محیط دیجیتال تبلیغ کنید؟ چطور کاربران جدید را به آموزشگاه آنلاین خود جذب کنید؟ چطور دانش پذیرانی را که به خدمات شما نیاز دارند را در محیط آنلاین پیدا کنید و خلاصه این که اگر به آموزشگاه شما به عنوان یک کسب و کار نگاه کنیم مشاور بازاریابی آموزش آنلاین به شما می گوید که چطور این کسب و کار را به سمت موفقیت پیش ببرید.
دنیای اینترنت به طور مداوم در حال تغییر است و نحوه تعامل مصرف کنندگان با محصولات شما، امتیاز و رتبه برند شما را تعیین میکند. امروزه با توجه به اینکه اکثر مشاغل و کسب و کارها به صورت آنلاین با مشتریان خود در ارتباط هستند، نوع دیگری از پشتیبانی به نام پشتیبانی آنلاین (online support ) به میان آمده که به مشتریان این امکان را میدهد که در هر کجا و هر زمان که نیاز به راهنمایی و توضیح در مورد محصول یا خدمات داشته باشند، به سایت مراجعه کنند و از خدمات پشتیبانی آگاهانه و کارآمد بهره مند شوند. در ادامه مقاله شما را با مفهوم پشتیبانی آنلاین و اهمیت آن آشنا میکنیم.
پشتیبانی آنلاین سیستمی مبتنی بر وب برای ارائه خدمات به مشتریان است. این سیستم از طریق ارسال پیامک، تیکت، گفتگوی آنلاین و... ، پاسخگوی مشتریان و مخاطبان خود هستند. امروزه، پشتیبانی آنلاین یک امر مهم در ارتباط با شرکت ها از جمله رفع مشکلات و خطاها یا معرفی محصولات و مشاوره است که محبوبیت بیشتری نسبت به جلسه حضوری یا تماس تلفنی دارد، به عبارتی پشتیبانی آنلاین بخشی از مدیریت ارتباط با مشتری است.
بهترین مزیت پشتیبانی آنلاین، ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مشتریان است. مشتریان یا بازدیدکنندگان وب سایت می توانند به راحتی با پشتیبان های سایت، زمانی که مشکلی رخ می دهد یا سؤالاتی در مورد محصول یا خدمات دارند، تماس بگیرند.
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مورد پشتیبانی آنلاین باید در نظر گرفت پاسخگویی مناسب و سریع به مشتریان و مخاطبین است. بر این اساس باید بهترین ابزارها برای پشتیبانی آنلاین انتخاب شوند تا شاهد بازخورد مثبتی از کاربران سایت خود باشیم. در ادامه چند ابزار مهم برای پشتیبانی آنلاین را به شما معرفی می کنیم.
با توجه به این که امروزه پیام رسان های اینترنتی نقش پررنگی را در زندگی روزانه انسان ایفا میکنند و اپلیکشن ها و پیام رسان های اینترنتی یکی از مهمترین راه های ارتباطی بین صاحبین مشاغل و مشتریانشان هستند، به همین جهت از این ابزارها می توان به عنوان یکی از بزارهای پشتیبانی آنلاین نام برد که بسیار پرمخاطب و کارآمد هستند. از جمله این ابزارها میتوان به Telegram، WhatsApp،Skype و... اشاره کرد.
یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد پشتیبانی آنلاین سیستم تیکتینگ است. این سیستم یک ابزار مدیریتی است که درخواست های خدمات مشتریان را پردازش و فهرست بندی می کند. ارجاع تیکت، پاسخهای از پیش تعریف شده، سؤالات متداول، پایگاه دانش، اطلاع رسانی خودکار و بسیاری از امکانات دیگر توسط سیستم تیکتینگ ارائه میشود. به عبارتی سیستم تیکتینگ به شما این امکان را میدهد که درخواست های مشتریان خود را مدیریت کنید و در کمترین زمان و با بیشترین کارایی پاسخگوی سؤالات و مشکلات مشتریانتان باشید.
یکی از قدیمیترین ابزارهای مهم پشتیبانی آنلاین، پشتیبانی از طریق ایمیل است. ارتباط از طریق ایمیل به این صورت است که آدرس ایمیل در سایت قرار داده میشود یا از طریق فرمی برای مشتریان ارسال میگردد. بر این اساس مشتریان یا مخاطبان، درخواست های خود را از طریق ایمیل به سازمان یا شرکت موردنظر ارسال میکنند و پشتیبان سایت باید در کمترین زمان ممکن ایمیلهای دریافتی را بررسی کرده و با رعایت اولویت پاسخگوی سؤالات و مشکلات مشتریان باشد.
یکی از جدیدترین ابزارهای پشتیبانی آنلاین نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. این نرمافزار یک ابزار برای مدیریت تمام روابط و تعاملات شرکت شما با مشتریان است. هدف این نرمافزار بهبود روابط کسب و کار با مشتریان به منظور رشد بیشتر است. سیستم CRM به شرکتها کمک میکند تا با مشتریان خود در ارتباط بمانند، فرآیندها را ساده کرده و سودآوری را بهبود بخشند. در واقع این ابزار به مدیریت تماس، مدیریت فروش، افزایش بهره وری نمایندهای فروش کمک می کند.
تا اینجا خلاصه ای از آنچه در پشتیبانی سیستم آموزش آنلاین مورد نیاز است را گفتیم به شما تبریک می گویم شما اکنون این موارد را می دانید و می توانید آن ها را در تصمیم گیری خود لحاظ کنید.ما در آسان سمینار این موارد را از نزدیک تجربه و لمس کرده ایم و در طی زمان برای رفع مشکلات آن راهکارهایی یافته ایم که می توانند به مجموعه هایی که در زمینه آموزش آنلاین فعالیت می کنند و یا برای مدیریت آموزش آنلاین خود نیاز به پشتیبانی سیستم های آموزش آنلاین دارند کمک کند.
دیدگاه ها