درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

چگونه یک وبینار تعاملی برگزار کنیم؟

۳
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۱-۰۳-۳۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۸ دقیقه
چگونه یک وبینار تعاملی برگزار کنیم؟

آیا می خواهید کیفیت رویدادهای آنلاین خود را بهبود ببخشید؟ پس باید یاد بگیرید که چگونه سمینار آنلاین به صورت تعاملی انجام می‌گیرد. نگران نباشید، آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست! در این مقاله، دلیل سودمند بودن وبینارهای تعاملی را به اشتراک می‌گذاریم و شش راهکار برای اینکه تعامل در رویدادهای آنلاین خود را افزایش دهید و مخاطبان خود را در سطح عمیق‌تری درگیر ‌کنید ارائه می‌دهیم.

مزایای وبینارهای تعاملی

قبل از اینکه در مورد چگونگی تعامل بیشتر وبینارهای خود صحبت کنیم، بیایید دلیل این کار را توضیح دهیم. وبینارهای تعاملی باعث افزایش مشارکت شرکت کنندگان می شود که برای رویدادهای آنلاین موفق بسیار مهم است. چرا؟ زیرا مخاطبانی که درگیر محتوای وبینار شما نیستند، حواسشان پرت خواهد شد. در بسیاری از موارد، آنها جلسه وبینار شما را ترک می کنند. اگر قصد دارید یک وبینار را میزبانی کنید، پس باید مطمئن شوید که یک ارائه تعاملی برنامه ریزی کنید که مخاطبان شما را درگیر کند. در ادامه با ما همراه باشید تا ۶ روش تاثیر گذار برای تعاملی کردن وبینارتان را با شما در میان بگذاریم.

۱. پرسیدن سوال از مخاطبان در وبینار

ارائه های وبینار خود را به عنوان مکالمات دو طرفه در نظر بگیرید. مطمئناً، شما بیشتر صحبت خواهید کرد. اما با پرسیدن سوال از مخاطبان، آنها را در محتوای خود درگیر کنید و به آنها فرصت دهید که به جواب روشنی از سوالاتی که در ذهنشان است برسند.

گفتگوی عمومی را در حالی که نظرات در جریان هستند بررسی کنید. پرسیدن سوال ساده ترین راه برای جذب مخاطب و تعامل با آنها در طول رویداد شماست. اطمینان حاصل کنید که این استراتژی را در ارائه های خود گنجانده اید!

۲. انجام یک نظرسنجی

راه دیگر برای تعامل بیشتر وبینارهای خود، نظرسنجی است. در بیشتر نرم‌افزارهای برگزاری وبینار گزینه نظر سنجی وجود دارد که این کار را بسیار راحت تر می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سوالاتی که می خواهید از شرکت کنندگان بپرسید فکر کنید که نیاز به کمی برنامه ریزی و آمادگی از قبل دارد. فقط به یاد داشته باشید که نظرسنجی های شما نباید زیاد طولانی باشند. در واقع، احتمالاً مخاطبان شما به نظرسنجی‌های کوتاه و یک تا سه سؤالی بهتر از بررسی‌های طولانی و عمیق پاسخ خواهند داد.

چه نوع نظرسنجی هایی باید تهیه کنید؟ این کاملاً به مخاطبان شما، محتوایی که با آنها به اشتراک می گذارید و هدف وبینار شما بستگی دارد.

اما در اینجا چند ایده سریع وجود دارد:

  • اطلاعات شرکت کنندگان

از مخاطبان خود سوالاتی در مورد خودشان بپرسید، به عنوان مثال، چالش های روزانه، اهداف شغلی و ... این نوع جزئیات به شما کمک می کند تا در مورد بازار هدف خود بیاموزید و به شما امکان می دهد در آینده وبینارهای بهتری را میزبانی کنید.

 

  • فیدبک از وبینار شما

بعد از ارائه وبینار از شرکت کنندگان خود بپرسید که در مورد وبینار شما چه نظری دارند. این اطلاعات به شما کمک می کند تا مهارت های میزبانی وبینار خود را بهبود بخشید، تا بتوانید موضوعات مرتبط و جذاب برای ارائه وبینار بعدی را انتخاب کنید.

۳. ایجاد مسابقه و آزمون در طول جلسه وبینار

در اینجا یک ایده وجود دارد: مخاطبان خود را با دادن نوعی آزمون یا مسابقه درگیر کنید. این یک راه عالی برای درگیر کردن مخاطب و ایجاد تعامل است. فقط به یاد داشته باشید که همه از شرکت در آزمون خوششان نمی آید. به همین دلیل موارد زیر را توصیه می کنم:

  • تست های خود را اختیاری کنید

اگر یک شرکت کننده از شرکت در آزمون شما احساس راحتی نمی کند، او را مجبور نکنید.

  • مخاطبان خود را آماده کنید

من پیشنهاد می‌کنم در ابتدای ارائه وبینار به مخاطبان خود در مورد آزمون خود بگویید. این کار همچنین مخاطبان شما را تشویق می‌کند که به محتوای وبینار شما بیشتر توجه کنند و درگیر آن شوند تا بتوانند به سؤالات آزمون پاسخ صحیح دهند.

  • برای کسانی که پاسخ درست می‌دهند جایزه تعیین کنید

در نهایت، به مخاطبان خود انگیزه بدهید تا در آزمون شما شرکت کنند و سعی کنند به سوالات پاسخ دهند . به عنوان مثال، می توانید به هر شرکت کننده ای که در آزمون شما شرکت می کند، یکی از محصولات خود را با 10 یا 20 درصد تخفیف ارائه بدهید. همچنین می توانید به شرکت کننده ای که بالاترین امتیاز را دریافت می کند، همان محصول را به صورت رایگان بدهید. انگیزه هایی مانند این باعث افزایش تعامل می شود .

آزمون‌های تستی می‌توانند گزینه مناسبی برای افزایش تعامل مخاطب در طول وبینارهای شما باشد. فقط به یاد داشته باشید که سه نکته بالا را دنبال کنید تا مطمئن شوید که همه شرکت کنندگان احساس راحتی می کنند.

۴. مخاطب خود را به چالش بکشید

وقتی می گویم: «مخاطب خود را به چالش بکش»، در مورد دادن تکلیف به آنها صحبت می کنیم. به عنوان مثال، بیایید وانمود کنیم که میزبان یک مجموعه وبینار در مورد "چگونه یک پست وبلاگ بنویسیم" هستید. در جلسه اول نحوه نوشتن یک عنوان عالی توضیح داده می شود. در پایان، شما از شرکت کنندگان خود بخواهید که از آموخته های خود برای نوشتن عنوان پست وبلاگ جدید استفاده کنند.

 در طول جلسه دوم، که شامل نوشتن مقدمه های جذاب وبلاگ می شود، عناوین ارائه شده را نقد کنید و پیشنهاداتی برای بهبود آنها ارائه دهید. به چالش کشیدن مخاطبان خود از این طریق به آنها اجازه می دهد تا نکات، ترفندها و بهترین روش هایی را که به اشتراک می گذارید، بلافاصله اجرا کنند.

۵. محتوای جذاب معجزه می‌کند

عنصر کلیدی برای درگیر نگه داشتن مخاطب و ایجاد وبینارهای تعاملی، محتوای جذاب و اشتیاق شرکت کنندگان برای موضوع وبینار است. برای کمک به جذاب کردن محتوای می‌توانید از فایل های ویدیویی و یا تصاویر گرافیکی استفاده کنید. مطالعه‌ای که توسط HubSpot انجام شد نشان داد که ۵۴ درصد از شرکت کنندگان وبینار می‌خواهند محتوای ویدیویی بیشتری را ببینند، به‌ویژه از برند یا شرکتی که از آن پشتیبانی می‌کنند. نکته دیگر از این مطالعه این است که ۶۲ درصد از مخاطبان  محتوای ویدیویی را به‌طور کامل و تا آخر ویدیو تماشا می‌کنند .شما به راحتی می توانید ویدیو را در ارائه یا اسلاید خود قرار دهید و محتوای خود را جذاب تر کنید.

۶. استفاده از داستان سرایی

می‌توانید در ابتدای وبینار خود از ترفند داستان سرایی نیز استفاده کنید. البته باید دقت کنید که کاملا با موضوع وبینار شما همخوانی داشته باشد.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که لازم نیست از همه این ابزارها به طور همزمان استفاده کنید، اما امیدواریم که بتوانید به بهترین شکل از نکاتی که گفتیم برای تعاملی کردن هرچه بیشتر وبینارهای خود استفاده کنید.

برای خواندن مقاله های بیشتر  می‌توانید به وبلاگ آسان مراجعه کنید یا از طریق اینستاگرام یا لینکدین با ما در ارتباط باشید.

 

۱
۳
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: فراز آزادی
۱۴۰۱-۰۸-۰۷
۱۳:۰۶:۳۸
ممنونم بابت این پستتون.