درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

تفاوت آموزش آنلاین و مجازی

۵
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۳۹۹-۱۱-۱۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
تفاوت آموزش آنلاین و مجازی

آموزش آنلاین بهتر است یا آموزش مجازی


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا با همه قدرت و سرعت و وسعتی که اینترنت و دنیای مجازی دارد و این همه آموزش مجازی که روی وبسایت ها موجود است هنوز در محله شما آموزشگاه های حضوری وجود دارند ؟ 
اجازه بدهید از دیدگاهی متفاوت به این موضوع و آموزش هایی که روی محیط اینترنت وجود دارند نگاه کنیم . در محیط اینترنت ما به صورت کلی دو نوع  آموزش داریم:

آموزش مجازی

این نوع آموزش به این صورت هست که محتوای آموزشی روی سایت قرار می گیرد و دانش پذیر محتوا را دانلود می کند به این نوع آموزش ، آموزش مجازی هم گفته می شود.

آموزش آنلاین

 نوع دوم آموزش استفاده از یک نرم افزار آموزش آنلاین هست که به صورت وبیناری و زنده استاد می تواند با دانش پذیران صحبت کند و یا ویدیو به اشتراک بگزارد.این نوع دوم را هم خیلی ها آموزش مجازی می دانند ولی فکر می کنیم باید بین این دو تفاوت قائل باشیم حتی در نام گذاری ! ما آن را آموزش آنلاین می نامیم.

تفاوت بین پلتفرم آموزش آنلاین و آموزش مجازی


برگزاری دوره آنلاین و یا تدریس آنلاین با استفاده از پلتفرم آموزش آنلاین با آموزش مجازی یک تفاوت بسیار اساسی دارد شاید مهمترین نکته ای که در تفاوت بین آموزش مجازی با آموزش آنلاین زنده باید گفته شود کلمه جادویی ارتباط است .چرا با انکه صد ها هزار  ویدیوی آماده برای آموزش های مختلف برای مثال کامپیوتر و زبان وجود دارد هنوز آموزش های حضوری جایگاه خود را حفظ کرده اند و هنوز آموزشگاه های زبان وجود دارند که کلاس های حضوری در آنها تشکیل می شود ؟ 

بیشتر کلاس های حضوری نه به این خاطر تشکیل می شوند که محتوای آن ها ناب و غیر قابل دست یافتن است بلکه به این خاطر تشکیل می شوند که انسان ها دوست دارند در ارتباط با یکدیگر باشند وبا هم و از هم بیاموزند انسان ها  فرآیند یادگیری هر علم یا مهارتی را هم در کنار این لذت داشتن ارتباط دوست داشتنی تر و دلچسب تر می یابند .
اگر شما عامل ارتباط را از آموزش حذف کنید مقدار زیادی از جذابیتش را از دست خواهد داد و طرفدارن آن بسیار کمتر خواهند شد .


آموزش آنلاین زنده ومزایای آن

در این نوع آموزش، علاوه بر این که این ارتباط حذف نمی شود بلکه در این نرم افزارهای آموزشی  و ابزارهای شگفت انگیز تکنولوژی، امکاناتی تعبیه شده که می تواند این ارتباط را با اشکالی متنوع تر و جذاب تر ایجاد کند و همین امر یکی از مهمترین نکات برای برتری آموزش آنلاین زنده بر آموزش مجازی و حتی آموزش حضوری است چون در آموزش لایو ارتباط بسیارسریع تر و با محدودیت بسیار کمتری همراه است.

آیا تا به حال پیش آمده که خواسته باشید یک مهارت را با نگاه کردن به یک ویدیوی آماده یاد بگیرید ولی در عمل جرات انجام آن مهارت را پیدا نکرده اید ؟در ادامه چند مورد از مزایای آموزش آنلاین زنده را بیان می کنیم:
 

خطا پذیری استاد

 در تمام مهارت آموزی ها وقتی که آموزش به صورت زنده انجام می گیرد مخاطب مطمئن است که این یک آموزش واقعی است و نه یک ویدیوی ویرایش شده که خطاهای آن را حذف کرده اند وقتی که استاد به صورت زنده مهارتی را انجام می دهد و یا آموزش می دهد کارآموز خطاهای جزیی و ویرایش نشده استاد را هم می بیند و همین امر به او این اعتماد به نفس را می دهد که این کار شدنی است .

یعنی اگر استاد خطای ریزی مرتکب می شود این امر به اعتماد بنفس کارآموز کمک می کند در صورتی که ویدیوهای آماده چنین ویژگی ندارند و مخاطب نمی تواند مطمئن شود که انجام این مهارت دقیقا به همان شکل قابل انجام است و همیشه در این شک و شبهه است که آیا اگر خودش این کار را انجام دهد کار به همان شکل پیش خواهد رفت یا نه 
تفاوت بسیار مهم دیگری که از نظر پنهان می ماند .

پرسیدن سوالات به صورت زنده از استاد

مورد بعدی که بسیار اهمیت دارد، پرسیدن سوالات به صورت زنده از استاد است زیرا پاسخ ها بدون ویرایش و در لحظه ارائه می شوند و مخاطب می تواند از پاسخی که استاد می دهد به یک مهارت ادراکی برسد ، این موضوع بسیار مهم است چون اگر قرار باشد ما سوالی را بپرسیم و استاد فرصت فکر کردن و پاسخگویی داشته باشد دو موضوع زیر سوال می رود اول سواد استاد و احاطه او بر موضوع و دوم این که بهترین پاسخ چیست.

ما به صورت ذاتی این را می دانیم که بهترین پاسخ پاسخی است که آنقدر در ذهن استاد تکرار شده است و آنقدر استاد نسبت به آن آگاهی دارد که به محض شنیدن سوال می تواند به آن پاسخ دهد بنابراین بهترین سیستم آموزش آنلاین سیستمی است که این امکاناتی را که گفته شد را داشته باشد و ارتباط خوبی را بین استاد و کاربر ایجاد کند .

مشاوران ما در آسان سمینار همواره حاضرند به سوالات شما پاسخ دهند و همینطور شما را در زمینه های مختلف راهنمایی کنند .

 

۰
۵
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید