درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

ویژگی ها و مزایای پلتفرم آموزش آنلاین

۳
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۲-۲۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
ویژگی ها و مزایای پلتفرم آموزش آنلاین

یک پلتفرم آموزش آنلاین که بر نحوه آموزش و عملکرد دانش‌پذیران متمرکز باشد، تضمین می کند که دوره آموزش آنلاین چیزی فراتر از یادگیری است. بنابراین انتخاب یک پلتفرم آموزش آنلاین مناسب است که میتواند مشارکت شما را افزایش دهد و باعث بهبود عملکرد و بهره‌وری شما شود تا بتوانید در عرصه رقابت حرفی برای گفتن داشته باشید.

مزایای پلتفرم آموزش آنلاین

 

  • تکنیک های مختلف یادگیری

در آموزش حضوری، روش‌های تدریس و یادگیری محدود است، اما در سیستم‌های آموزش‌ الکترونیکی، روش‌های مختلفی برای تدریس و یادگیری با پلتفرم‌های آموزش آنلاین وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به اشتراک‌گذاری انواع فایل‌های آموزشی با فرمت‌های مختلف اشاره کرد. همچنین محتوای گرافیکی جذاب می‌تواند در یادگیری و تثبیت ذهنی مطالب تأثیر داشته باشد.

 

  • انعطاف‌پذیری و مقرون به صرفه بودن

انتخاب پلتفرم آموزش آنلاین می تواند شما را از مسافرت‌های پی‌در‌پی و اقامت در مکان‌های مختلف برای برگزاری دوره‌ها و سمینار‌ها رهایی بخشد و باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سود‌دهی خواهد شد. سرعت بالا در انتقال مطالب و دریافت بازخورد سریع از دانش‌پذیران باعث شکل‌گیری ارتباطات جدید می‌شود و قدم به قدم می توانید دایره ارتباطات خود را افزایش دهید و به قله موفقیت دست یابید.

 

  • امکان آموزش برای اقشار مختلف جامعه

انتخاب پلتفرم مناسب آموزش آنلاین منجر به تغییرات چشمگیری در نحوه دسترسی به مطالب آموزشی یا به اشتراک گذاری و بحث و بررسی محتوای آموزشی خواهد شد. حتی خانم‌های خانه‌دار یا افراد کارمند در هر زمانی که مناسب باشد می‌توانند دوره‌های آموزشی را بگذرانند و با افراد مختلف تعامل داشته باشند. بنابراین پلتفرم آموزش آنلاین برای افرادی که موقعیت و شرایط لازم برای آموزش‌های حضوری را ندارند یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

 

  • قابلیت ضبط و بازبینی مجدد کلاس

برخلاف تدریس حضوری با آموزش آنلاین می‌توانید هر زمان که بخواهید به مطالب دسترسی پیدا کنید. مخصوصا در ایام امتحانات این امکان را دارید که نکات گفته شده را بارها و بار ها مرور کنید. با دسترسی به یک پلتفرم آموزش آنلاین مناسب می توانید در هر زمان فایل‌های آموزشی مورد‌نیاز خود را مجددا بازبینی کرده و از محتوای آن استفاده کنید.

 

  • دسترسی به محتواهای به روز شده

یک مزیت اصلی یادگیری آنلاین این است که به شما اطمینان می دهد که همیشه با مربیان مدرن در ارتباط باشید و همواره می‌توانید محتواهای به روز  و آپدیت در اختیار داشته باشید. برخلاف محتوای چاپی در کمترین زمان ممکن می‌توان محتوای جدید و به‌روز شده در اختیار دانش‌پذیران قرار داد. این موضوع خبر خوبی است برای حوزه‌هایی که مداوم در حال آپدیت شدن هستند.

 

  • تحویل سریع مطالب آموزشی

با دسترسی به یک پلتفرم آموزش آنلاین مناسب، شما می‌توانید مطالب آموزشی خود را سریع‌تر ارائه دهید. پلتفرم‌هایی مثل بیگ بلوباتن که به صورت real-time هستند می‌توانند زمان زیادی را در تدریس و ارائه مطالب در اختیارتان بگذارند. همچنان که ثابت شده است زمان مورد نیاز برای یادگیری در آموزش آنلاین 25-60 درصد از آنچه در یادگیری آموزش سنتی مورد نیاز است کاهش می‌یابد.

 

  • برقراری ارتباط بهتر با اساتید

پلتفرم آموزش آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که با اساتید و سایر دانش‌پذیران تعامل و بحث و گفت‌و‌گو داشته باشید. همچنین می‌توانید به راحتی سؤالات خود را در کلاس مطرح کنید و به جواب برسید. برخی از پلتفرم‌ها این امکان را به کاربر می‌دهند که در ساعات خاصی با استاد مورد‌نظر خود ارتباط برقرار کنید و سؤالات و اشکالات خود را برطرف کنید.

 

معیار‌های انتخاب پلتفرم آموزش آنلاین

این روز‌ها مدارس و آموزشگاه‌ها ارزش گنجاندن یک پلتفرم آموزش آنلاین را در سیستم آموزشی خود درک می‌کنند. چنین ابزارهایی با دسترسی آسان دانش‌آموزان، معلمان و والدین به کلاس درس، نقش مهمی در آموزش بر عهده دارند. مشکلی که بسیاری از مربیان با آن روبرو هستند این است که بین پلتفرم‌های موجود، چه نوع پلتفرمی انتخاب کنند تا بهترین شرایط و امکانات را برای برگزاری کلاس آنلاین و یادگیری سریع دانش‌آموزان داشته باشد.

بهترین پلتفرم آموزش آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

 

مطمئنا انتخاب یک بستر آموزش آنلاین کار آسانی نیست. زیرا سیستم‌های مدیریت یادگیری وجود دارند که بیش از بیست سال سابقه فعالیت دارند. اهمیت درک ویژگی‌های آن‌ها و چگونگی کمک به شما در دستیابی به اهدافتان موضوع بسیار مهمی است. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک پلتفرم آموزش آنلاین باید داشته باشد را نام می‌بریم:

  • دسترسی آسان به کلاس
  • حجم متناسب ترافیک مصرفی اینترنت
  • شرکت در کلاس از طریق دستگاه‌های مختلف
  • دسترسی به فضای کلاس بدون محدودیت مکانی
  • امنیت بالا
  • امکان به اشتراک‌گذاری انواع فرمت فایل
  • تیم پشتیبانی جهت رفع مشکلات کاربران
  • دسترسی به فایل‌ها و ویدئوهای ضبط‌شده‌ی کلاس‌

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات "LMS چیست" یا "انواع پلتفرم های آموزش آنلاین" مراجعه کنید.

سخن آخر

امروزه آموزش آنلاین در بین دانش‌آموزان سراسر جهان بسیار محبوب شده است. اگرچه بسیاری از افراد مدرک کلاس‌های آنلاین را نسبت به مدرک کلاس‌های حضوری کم ارزش‌تر می دانند، اما شنیدن این جمله شما را متعجب می‌کند که مطالعات انجام شده توسط SRI International (به نمایندگی از وزارت آموزش ایالات متحده) حاکی از این است که "به طور متوسط، دانش آموزان در شرایط یادگیری آنلاین عملکرد بهتری نسبت به آموزش حضوری دارند. بنابراین زمان آن فرا رسیده است که آموزش آنلاین را جدی بگیریم.

آسان سمینار به عنوان یک مدیریت سیستم آموزشی، بهترین پلتفرم آموزش آنلاین را در اختیار شما قرار می دهد. تیم مشاوره آسان سمینار بهترین راه کار ها را در اختیارتان می گذارد.

 

 

۰
۳
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید