درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

۷ راهکار مهم برای مدارس غیر دولتی

۱۶
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۳-۲۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
7 راهکار مهم برای مدارس غیر دولتی

7 راهکار مدارس غیر دولتی برای جلب رضایت اولیای دانش آموزان

تیم آسان سمینار در این مقاله قصد دارد با توجه به اهمیتی که کیفیت خدمات و آموزش غیر حضوری برای موسسان و مدیران مراکز غیر دولتی در جلب رضایت اولیای دانش آموزان دارد و همینطور با توجه به اینکه مدارس غیر دولتی دغدغه جذب و نگهداری دانش آموزان را هم دارند هفت راهکار ساده ولی موثر را که حاصل تجربه و عملکرد صدها هزار ساعت ارائه بستر آموزش آنلاین به مدارس و آموزشگاه ها می باشد را با شما به اشتراک بگزارد.

در این میان استراتژی سیاستگزاری برای مدارس غیرانتفاعی بر پایه آخرین اخبار در مقاله پیش بینی شروع مدارس 1400-1401 از اهمیت بالایی برخوردار است که می توانید با مراجعه به آن از آخرین اخبار و تغییرات برای بازگشایی مدارس مطلع شوید. یکی از این اخبار مهم در مورد طرح " نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه" و طرح " مناسب سازی فضاهای آموزشی" است که تمامی مدارس خصوصا مدارس غیرانتفاعی باید به آن دقت ویژه داشته باشند.

برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد این طرح ها در مقاله اهمیت بازگشایی مدارس برای مراکز آموزشی غیردولتی موجود در وبلاگ آسان سمینار، مراجعه فرمایید و نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای مقاله برای ما ارسال فرمایید.

 

یادگیری مداوم همراه با خلاقیت و نو آوری

 خلاقیت و نو آوری تنها راهی است که امروز شما مدیران مدارس غیرانتفاعی و مراکز آموزشی غیر دولتی می توانید در پیش بگیرید تا در این شرایط به کسب و کار خود کمک کنید و روح تازه ای در کالبد آموزش و ارتباط با دانش آموزان و اولیای دانش آموزان بدمید.

با این حال باید سخت کار کنید و نسبت به گذشته بیشتر یاد بگیرید تا بتوانید پیشرفت کنید چنانچه نتوانید خود را به  یادگیری چیزهای جدید متعهد کنید مهم نیست چقدر اعتبار داشته اید یا چقدر تجربه کاری داشته اید بدون تعارف بگوییم باید دست از کار بکشید و بروید. زیرا دنیای اقتصاد و رقابت نامردتر از آنچه که فکرش را می کنید است.

با توجه به بحث هایی که در مورد بازگشایی مدارس و نتایجی که در مقاله تحلیلی پیش بینی بازگشایی مدارس 1400 مطرح شده است، پیشنهاد می کنیم این هفت راهکار را مد نظر قرار دهید تا در صورت عدم بازگشایی مدارس و یا در صورتی که شروع مدارس به تاخیر بیفتد آمادگی لازم را داشته باشید.

 

7 راهکار مهم برای جذب دانش آموزان در آموزش آنلاین

 

کلاس تابستانی برگزار کنید

این پیشنهاد سر آشپز نیست ولی می تواند در تعامل با دانش آموزان موثر باشد اما موضوع این است که اکثر دانش آموزان و حتی اولیای آنها از کلاس درس بیزارند و استقبالی از کلاس ها نخواهند کرد، مردم خسته و بی حوصله شده اند بنابراین کمی خلاقیت به خرج دهید و کلاسی را برگزار کنید که کمی جنبه تفریح و سرگرمی داشته باشد کاری کنید که دانش آموزان در کلاس شما کمی تفریح کنند و آن را شبیه به کلاس درس ندانند تا برای شرکت در آن کلاس ها رغبت بیشتری از خود نشان دهند.

 

یک پلتفرم خوب به مجموعه خود اضافه کنید

قطعا در سال تحصیلی گذشته شما از یک یا چند نرم افزار و پلتفرم آموزش آنلاین استفاده کرده اید با این حال اگر به دنبال رضایت اولیای دانش آموزان خود هستید می بایست آماده تغییر باشید. پلتفرم های دیگر را امتحان کنید از مشتریان آنها بپرسید یا حتی از والدین هم نظر سنجی کنید اگر سیستم شما پشتیبانی لازم را ندارد اگر قطعی و وصلی زیادی دارد یا به هر دلیلی اگر پاسخگوی نیازهای شما نیست حتما آن را جایگزین کنید

 تابستان فرصت خوبی است تا این کار را انجام دهید و مدرسه خود را به روز کنید و در صورت عدم بازگشایی مدارس آماده باشید در این رابطه از تیم مشاوره آسان سمینار نیز می توانید کمک بگیرید. اگر به شروع مدارس بسیار امیدوار هستید لطفا مقاله ای را که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم را مطالعه کنید.

 

نظر سنجی کنید

یکی از مفرح ترین کارها برای دانش آموزان و اولیا نظر سنجی از آنهاست البته درصورتی که آن را درست انجام دهید. برای بهترین نظرات جایزه تعیین کنید. سعی کنید یک نظر سنجی وبیناری یا پرسشنامه ای متفاوت ایجاد کنید. درمورد علاقه مندی های دانش آموزان، استعدادهای آنها و همینطور در مورد نحوه آموزش، پیشنهادات و انتقادات آنها را جمع آوری کنید.

 یادتان باشد مردم به راحتی نظرات خودشان را با شما در میان نمی گزارند. شما باید سعی خودتان را بکنید چون اگر در مورد شما نظر بدهند با شما خواهند ماند و این گام مهم برای نگهداری دانش آموزان در مدرسه شماست.

 

با معلمان و عوامل اجرایی مدرسه جلسه بگذارید

در جلسات آنلاین اگر از امکانات پلتفرم آموزش آنلاین استفاده کنید و اگر معلمان و اولیای شما آشنا به محیط باشند می تواند بسیار جذاب باشد شما می توانید از یک مشاور در شهر دیگری بخواهید با شما در جلسه حضور داشته باشد و یا می توانید با مدیران و یا معلمان مدارس در شهر های دیگر جلسه برگزار کنید شاید ایده های بسیار نابی به شما بدهند که در جذب دانش آموزان جدید شما را یاری کند.

 

به اولیا آموزش هایی بدهید که به آن نیاز دارند

شما می توانید به اولیا آموزش هایی را بدهید که به آن نیاز دارند ما در آسان سمینار این کار را انجام می دهیم که بسیار بازخورد خوبی از آن دریافت کردیم. آموزش های مربوط به کسب و کار و یا حتی آرایشگری و یا آموزش های مربوط به تغذیه و رژیم های غذایی می تواند برای والدین بسیار جذاب باشد آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که از یک استند آپ کمدین دعوت کنید تا در یک جلسه وبیناری آنلاین کمی والدین دانش آموزان شما را بخنداند؟

 

ابزارها و سایت هایی را که برای تولید محتوا نیاز هست را یاد بگیرید

در اینترنت ابزارها و سایت های بسیار زیادی را می توانید پیدا کنید که به شما کمک کنند تا محتواهای آموزشی جذابی درست کنید، به عنوان یک معلم این کار برای شما بسیار مفید است شاید باورتان نشود اما با این کار مشهور نیز می شوید. کرونا یک تهدید و یک فرصت برای شماست می توانید با یادگیری ابزارهای تولید محتوا یک برند دیجیتال از خودتان درست کنید.

 

تجهیزات آموزش آنلاین بهتری تهیه کنید

با یک پراید درب و داغون به مسافرت طولانی نروید! تجهیزات آموزش آنلاین ، تجهیزات گران قیمتی نیستند ( حداقل در آسان سمینار این طور است ) لطفا به این موضوع دقت کنید در محیط آنلاین شخصیت شما زیاد به چشم نمی آید، زحماتی که برای آموزش می کشید هم زیاد به چشم نمی آید و حتی دانش شما هم خیلی تاثیر گزار نیست!

 اگر تصویر و صدای خوبی نداشته باشید اگر فایل هایی که آماده کرده اید با کیفیت طراحی نشده و زیبا نباشند، نمیتوانید توجه مخاطبانتان را به خود جلب کنید. بنابراین ارزش این را دارد که کمی برای تاثیر گذاری خودتان یا مدرسه تان هزینه کنید.

 

بایدها و نبایدهای آموزش آنلاین را رعایت کنید

شاید این چند مورد بسیار ساده باشند ولی این مواردی است که می تواند اختلاف فاحشی در نتیجه کار ایجاد کند، برای مثال منظم و به موقع در محیط های آنلاین حضور داشتن بسیار بسیار مهم است شاید در کلاس حضوری پنج دقیقه تاخیر به چشم نیاید ولی در کلاس آنلاین این بسیار مهم است.

در کلاس های آموزش غیر حضوری شما روبروی یک آینه صحبت می کنید باید عادت کنید علی الرغم این که بازخورد مخاطب را نمی گیرید با این حال پر انرژی و به عنوان یک استاد جذاب باشید. باید بگویم این کار سختی است ولی باید تلاش کنید تا موفق شوید.

 

تعامل با دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی

برای تعامل با دانش آموزان یک جذابیت و فرآیند سرگرم کننده ایجاد کنید سعی نکنید دقیقا مثل کلاس حضوری رفتار کنید اگر می خواهید یک استاندارد بالا را ببینید یک نگاهی به نحوه تدریس سارا روحی بیندازید قطعا ایشان ثمره این خلاقیت و نوآوری را که شایسته اش است دریافت می کند. پس شما هم خلاقیت داشته باشید تا موفقیتتان تضمین شود.

 

تیم آسان سمینار تمام آنچه را که برای جلب رضایت اولیا دانش آموزان و بالابردن سطح کیفیت در آموزش آنلاین مورد نیاز است در اختیار مدارس غیر انتفاعی و مراکز آموزش غیردولتی قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق لینک با تیم مشاوره آسان سمینار در ارتباط باشید.

۰
۱۶
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید