درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

مقایسه نرم افزار های آموزش آنلاین

۵
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۳-۱۷
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
مقایسه نرم افزار های آموزش آنلاین

10 نرم افزار برتر کلاس آنلاین

یکی از دغدغه های مهم مدیران آموزشگاه ها و موسسات و مدارس و کاربران و تمام افرادی که با آموزش های آنلاین سرو کار دارند انتخاب یک نرم افزار آموزش آنلاین است و اینکه هر کدام چه ویژگی هایی دارند و اساسا هدف از طراحی هر کدام چیست. همین جا دست نگه دارید و قبل از اینکه تا آخر مقاله پیش بروید پیشنهاد می کنم ابتدا مقاله "تفاوت پلتفرم آموزش آنلاین و نرم افزار آموزش آنلاین" را مطالعه فرمایید و سپس به ادامه این مقاله بپردازید چون در غیر صورت دچار سردرگمی می شوید. خیلی ها به اشتباه فکر می کنند پلتفرم آموزش آنلاین و نرم افزار آموزش آنلاین تنها بازی با کلمات است در صورتی که چنین نیست و تفاوت زیرساختی باهم دارند. در واقع نرم افزار آموزش آنلاین یکی از ابزار های لازم برای ایجاد پلتفرم آموزش آنلاین است.

 

نرم افزار آموزش آنلاین چیست؟

نرم افزار آموزش آنلاین را به عنوان های آموزش مبتنی بر رایانه (CBT) ، آموزش از راه دور یا آموزش الکترونیکی نیز می شناسند در واقع میتوان گفت آموزش آنلاین نوعی آموزش است که به طور کامل در اینترنت انجام می شود. مثلا به صورت گرافیکی ، صوتی ، تصویری و لینک های وب که از طریق مرورگر اینترنت، شخص به همه آنها دسترسی دارد.

گاهی اوقات مدیران به نرم افزار یادگیری الکترونیکی به صورت نرم افزار تالیفی نیز نگاه می کنند. زیرا هدف اصلی ابزارهای یادگیری الکترونیکی را تألیف یا ایجاد سرمایه های آموزشی می دانند. انواع دیگری از این نرم افزارها نیز وجود دارند که جنبه های مختلف یادگیری الکترونیکی را مدیریت می کنند که مربوط به پلتفرم آموزش آنلاین می شود.

 

انواع نرم افزارهای آموزش آنلاین

تعداد نرم افزار های آموزش آنلاین زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که برخی صرفا دوره های آموزشی آنلاین ارائه می دهند و برخی برای برگزاری آزمون های آنلاین هستند و برخی هم تمام امکانات و ابزار لازم برای برگزاری کلاس آنلاین و تعامل با مخاطبینتان را در اختیار شما می گذارد. در این قسمت تمام نرم افزار هایی که برای آموزش آنلاین وجود دارد برایتان معرفی می کنیم و ویژگی ها و نقاط قوت هریک را بیان می کنیم.

 

 

BigBlueButton

بیگ بلو باتن یک پلتفرم رایگان سیستم کنفرانس وب برای سرورهای لینوکس است که برای یادگیری آنلاین طراحی شده است. این نرم افزار قدرتمند قابلیت یکپارچه سازی با بسیاری از سیستم های اصلی یادگیری و مدیریت محتوا را دارد. BigBlueButton یکی از معروف ترین نرم افزار های منبع باز است و اگر شما قصد راه اندازی آموزشگاه آنلاین را دارید می توانید روی این نرم افزار به عنوان نرم افزار برگذاری کلاس های آنلاین حساب باز کنید. از ویژگی های پرطرفدار بیگ بلوباتن کیفیت در پخش صدا و تصویر و اشتراک گذاری صفحه به صورت بلادرنگ با استفاده از کتابخانه WebRTC با انواع مرورگرهاست. (WebRTC استانداردی است که توسط همه مرورگرهای اصلی از جمله Chrome ، Firefox، Safari و ... پشتیبانی می شود.) از آنجایی که نرم افزار بیگ بلوباتن بسیار قدرتمند و پرطرفدار است میتوانید در مقاله مربوط به "همه چیزدرباره بیگ بلوباتن" این نرم افزار به نام را با جزئیات کامل مطالعه فرمایید.

 

Udemy

Udemy نرم افزار آموزش آنلاینی است که به شما امکان تدریس آنلاین در سراسر دنیا را می دهد. و شما به راحتی می توانید دانش خود را به اشتراک بگذارید و از تخصص خود کسب درآمد کنید. این پلتفرم رایگان است اما اگر udemy برای شما دانشجو بیاورد 50 درصد از سود فروش خود را باید پرداخت کنید. و یکی از محبوب ترین بستر آموزش الکترونیکی برای ایجاد و فروش دوره های آنلاین با شبکه های بزرگ است که دانش آموزان را به خود جلب می کند و باعث افزایش فروش شما می شود. تمرکز اصلی udemy  در فروش دوره های آنلاین به صورت ویدئویی است. با این وجود امکان آپلود فایل های پی دی اف و صوتی نیز وجود دارد.

 

Teachable

بدون شک udemy یک بستر عالی آموزش آنلاین است اما محدودیت هایی دارد که باعث می شود برخی به سایر نرم افزار های یادگیری آنلاین رو بیاورند ازجمله اینکه استقلال کمی به مربیان در کنترل قیمت های دوره ها می دهد و همچنین تعامل بین مربیان و دانش آموزان کم است و مربیان از دانش آموزان خود اطلاعات زیادی ندارند. که در این بین teachable  این محدودیت ها را رفع کرده است. اکنون از این نرم افزار بیش از 3 میلیون دانشجو و 7500 مربی بهره می برند. مدرسان برای دسترسی به این پلتفرم باید ماهیانه هزینه پرداخت کنند. همچنین teachable  کتاب های الکترونیکی رایگان ارائه میدهد و در مورد ایجاد فیلم و نمایش اسلاید و غیره به مربیان کمک می کند.

 

WizlQ

wizlQ نام تثبیت شده دیگری در صنعت آموزش الکترونیکی است. مربیان زیادی در این پلتفرم وبینار های زنده و آموزش های آنلاین برگزار کرده اند. ابزار های متنوعی از جمله به اشتراک گذاری اسلاید ها و دسکتاب و صدا و ویدئو و غیره در این پلتفرم وجود دارد. بیشترین طرفداران این پلتفرم سازندگان محتوای دوره های دانشگاهی است بر همین اساس در بین دانشگاه های معروف دنیا بسیار رایج است.

 

Skillshare

Skillshare یک نرم افزار یادگیری آنلاین است و افرادی که علاقه به یادگیری از طریق فیلم ها و ویدئو های آموزشی دارند مناسب است. Skillshare نقطه قوت خود را بر اساس تعامل و یادگیری عمیق تر می داند. در این نرم افزار  دوره های آموزشی مختلفی وجود دارد که با ثبت نام  و تکمیل ظرفیت در یک کلاس می توانید از آن بهره ببرید. از طریق Skillshare ‘s partner program  می توانید مهارت های خود را به اشتراک بگذارید و کسب درآمد کنید. معلمان برتر skillshare سالانه بالغ بر 40000 دلار درآمد دارند.

 

Ruzuku

نرم افزار Ruzuku یکی دیگر از محبوب ترین نرم افزار های یادگیری است که در 10 ردیف اول قرار دارد. زیرا استفاده از آن بسیار راحت است و نیاز نیست مربیان دانش زیادی از فناوری برای استفاده از آن را داشته باشند. در حقیقت ruzuku تلاش زیادی می کند تا ایجاد و انتشار دوره ها برای کارشناسان آسان باشد. همچنین برخی ویژگی هایی دارد که مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است از جمله PayPal و MailChimp و ...

 

Educadium

Educadium  یکی از نرم افزار های مطرح دنیاست. اما این مورد تنها یه نرم افزار ختم نمیشود. زیرا علاوه بر نرم افزار یک پلتفرم Easy Campus هم به عنوان پلتفرم یادگیری ارائه داده است که همراه با نرم افزار به کارآفرینان و سازمان ها کمک می کند شخصی سازی انجام داده و بتوانند آموزش آنلاین ایجاد و مدیریت کنند. این مجموعه از ویژگی های محتلفی از جمله طراحی دوره تا انتشار و جذب دانش آموزان برخوردار است.

 

LearnWorlds

اگر به دنبال نرم افزاری هستید که بتوانید محتوای دوره های خود را همراه با تعامل با کاربرانتان پیش ببرید و برای مسائل مهم محتواها تگ بزارید می توانید به نرم افزار learnwords اعتماد کنید. این نرم افزار قدرتمند از نظر تعامل با مخاطبین جایگاه ویژه ای بدست آورده است. یکی دیگر از دست آورد های این مجموعه ساخت ابزار هایی مثل موتور هوشمند فروش و تجزیه و تحلیل پیشرفته است که در برقراری روابط بهتر با مخاطبین بسیار موثر است.

 

Thinkific

نرم افزار thinkific بیشتر شبیه نرم افزار udemy می باشد. مدرسان زیادی از سراسر دنیا به این مجموعه درخواست می دهند و مهارت ها و تخصص های خود را در این سایت قرار می دهند و سپس از طریق فروش دوره ها شانس خود را برای جذب مخاطبان بیشتر در این سایت بالا می برند. بسیاری از شخصیت های مهم و مطرح در این مجموعه فعالیت دارند و شما می توانید با استفاده از دوره های آموزشی اساتید برتر با حذف مکان با آن ها در ارتباط باشید.

 

CourseCraft

اگر به دنبال تجارتی سودآور برای وبلاگ و به اشتراک گذاری مهارت های خود هستید نرم افزار coursecraft را امتحان کنید. این نرم افزار به اندازه کافی انعطاف پذیر، ساده و قدرتمند است که شما می توانید انواع مختلفی از دوره هایتان را درآن قرار داده و به فروش برسانید. همچنین این نرم افزار یادگیری آنلاین با پردازنده های Stripe و PayPal تلفیق شده است. همچنین می توانید انجمن های گفتگو و آزمون های دوره ای برای دوره های خود ایجاد کنید و تخفیف ها و پیشنهادات خود را بر روی دوره ها اعمال کنید و از این طریق با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

همانطور که مشاهده می کنید دنیای آموزش آنلاین بسیار بزرگ است و به سرعت در حال اوج گیری است. نرم افزار های آموزش آنلاین بسیاری نیز وجود دارد که از مخاطبان خاصی برخوردار هستند. برخی نیز از مجموعه های قدرتمندی برخوردارند که پلتفرم آموزشی نیز ارائه میدهند که در مقاله "انواع پلتفرم های آموزش آنلاین"  به ویژگی های آن ها نیز اشاره کردیم.

آسان سمینار به عنوان مجموعه ای قدرتمند در ارائه سیستم مدیریت آموزشی می تواند همراه شما در انتخاب نرم افزار یا پلتفرم آموزش آنلاین برای بهره گیری حداکثری از دنیای کسب و کار و آموزش آنلاین باشد. مشاوران آسان سمینار دلسوزانه شما را در انتخابتان یاری کرده و برای هرچه بهتر و بیشتر دیده شدن شما تلاش می کنند. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

 

 

۱
۵
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: وحید ایمانی
۱۴۰۰-۰۴-۲۱
۱۵:۲۵:۵۷
مقاله فوق العاده ای بود