درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

وبینار چیست

۱۹
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۴-۰۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
وبینار چیست

آشنایی با وبینار

یادگیری در لحظه به صورت آنلاین، فارغ از مکان، با کلمه "وبینار" به دنیای اینترنت معنا بخشیده است. قبل از بوجود آمدن وبینار ها ویدئو های آموزشی بسیار مورد توجه بود تا اینکه کاربران در مواجه با مشکلات و سؤالات خود و عدم دسترسی به اساتید به مرور از ویدئو های آموزشی روی گرداندند. اما به تدریج با دسترسی عموم مردم به اینترنت، وبینار ها و همایش ها و آموزش آنلاین جای خود را در عرصه قدرت محکم کردند و هر روز بیشتر از دیروز مورد توجه قرار می گیرند. اما آیا وبینار ها مختص مباحث آموزشی هستند یا جنبه تجاری نیز می توانند داشته باشند؟

در این مقاله در مورد معنا و مفهوم این کلمه قدرتمند صحبت می کنیم و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر می خواهید در وبینارها شرکت کنید و یا برگزار کننده وبینار های مختلف هستید این مطالب برایتان مفید خواهد بود پس با ما همراه باشید.

 

مفهوم وبینار

کلمه وبینار ترکیبی از وب و سمینار است. وبینار رویدادی است که به صورت مجازی و منحصراً با حضور مخاطبان آنلاین برگزار می شود. حضور مخاطبان آن را از پخش اینترنتی متمایز می کند، که شامل حضور یک مخاطب فیزیکی نیز می شود. سایر اصطلاحات مورد استفاده به عنوان جایگزین برای برگزاری وبینار عبارتند از رویداد وب، سمینار آنلاین، پخش اینترنتی، سخنرانی وب و رویداد مجازی.

برگزاری وبینار معمولا توسط یک مجری (یا یک گروه کوچک) انجام می گیرد و گروه بیشتری از شرکت کنندگان تا هزاران نفر در آن شرکت می کنند. بیشتر وبینارها می توانند به شرکت کنندگان این فرصت را بدهند تا به روش های مختلفی از جمله شرکت در نظرسنجی ها، گفتگو به صورت چت یا مشارکت زنده با فیلم و صدا به تعامل بپردازند.

محتوای یک وبینار می تواند شامل فایل صوتی، ویدئویی و یا فایل های از پیش ضبط شده محتوای دیجیتال باشد که به طور معمول از طریق اشتراک صفحه نمایش برای شرکت کنندگان پخش می شود.

مشارکت آنلاین

شرکت‌کنندگان وبینارها را از طریق رایانه شخصی، مک، تبلت یا تلفن هوشمند دنبال می‌کنند و به لطف فیدهای صوتی و تصویری، می‌توانند شخص برگزارکننده وبینار را ببینند و صدایش را بشنوند. علاوه بر تصاویر ویدیویی، اسلایدهای پاورپوینت را می توان پخش کرد که همگام با بقیه ارائه اجرا می شوند. همچنین می‌توانید از قابلیت ضبط صفحه استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد یک برنامه یا وب‌سایت را به بینندگان خود نشان دهید. اگر در مورد نحوه برگزاری یک وبینار سؤالاتی دارید می توانید به مقاله راهنمای مبتدیان برای برگزاری وبینار مراجعه کنید.

 

مزایای برگزاری وبینار

از مزایای بارز فناوری دیجیتال که شامل دسترسی آسان و کاهش شدید هزینه هایی مثل (سفر، آماده سازی سالن ارائه ، تهیه تجهیزات که در برگزاری سمینار ها مورد نیاز است) می توان گفت با وبینار نه تنها هزینه ها را به صورت چشمگیر کاهش می دهید بلکه با یک تیر، چند هدف را نشانه میگیرید. می پرسید چگونه؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

بازاریابی محتوا یا Content Marketing

استفاده از کلمات کلیدی همراه با چالش های ذهنی، یک بازاریابی محتوایی قوی را به همراه دارد. اگر در ارائه و سخنرانی هایتان از قبل متنی حاوی محتوای قوی را آماده کرده باشید و توجه مخاطبانتان را جلب کنید، ناخودآگاه شما یک بازاریابی محتوایی قوی را برای هزاران نفر در یک زمان محدود انجام داده اید. اما آیا این گام بزرگ بدون وبینار امکان پذیر است؟

همچنین شما با ارائه وبینار هایی با محتوای قوی، راهی عالی برای به نمایش گذاشتن نقاط قوت و توانایی شرکتتان را میسر می سازید. در وبینار ها سخنران می تواند از مخاطبان دعوت کند تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند ، اعضای متخصص کارمندان را معرفی کنند، افراد موفق در آن حوزه را دعوت کنند و یافته های تحقیقات پیشین و موارد دیگر را به اشتراک بگذارند.

 

مشاوره در فروش

برگزاری وبینار  یک فرصت استثنایی برای به نمایش گذاشتن محصول و یا خدماتی که ارائه می دهید، هست. سعی کنید در وبینار ها به صورت شفاف خدماتی که ارائه می دهید را نمایش دهید و یا عملکرد محصولتان را نشان دهید. وبینارها می توانند سطح بالاتری از تعامل را ایجاد کرده و تجربیات شخصی بیشتری به همراه داشته باشند.

نگران این نباشید که احتمال دارد نمایش عملکرد محصول موفقیت آمیز نباشد و یا استاد سخنران دچار خطا شود زیرا "خطا پذیری مقیاس پذیر" یکی از قوانین آموزش آنلاین و نمایش آنلاین هست که در مقاله "آیا کار با سیستم آموزش آنلاین و نرم افزار آموزش آنلاین خطرناک است؟" مفصلا در این مورد صحبت کردیم.

 

 

آموزش و استخدام

بیشتر شرکت های بزرگ و قدرتمند بعد از رونمایی محصول جدید و یا خدمات نوین، وبینارهایی برای آموزش و نحوه استفاده برگزار می کنند. وبینار ها برای سازمان های بزرگ و تیم های توزیع شده راهی عالی را برای تعامل مربیان با مشارکت کنندگان خود بدون واسطه فراهم می کند. ابزارهای تعاملی و معیارهای تعامل می توانند به مربیان کمک کنند تا میزان مشارکت را ارزیابی کرده آموزش های صحیح را ارائه دهند و به سوالاتشان به صورت آنلاین پاسخ دهند.

وبینارها همچنین می توانند از طریق تسهیل ارزیابی های با کیفیت بالا برای استخدام کنندگان، بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند استخدام را تشکیل دهند و به داوطلبان فرصت دهند تا به طور واقعی در مصاحبه های مجازی یا مراکز ارزیابی شرکت کنند. این امر به شما کمک می کند مهارت های خود را نشان دهید و درک عمیق تری از کارفرمای آینده خود داشته باشید.

 

رویدادهای مهم

یک بستر وبینار اغلب ستون فقرات فنی رویدادها و اتفاق های بزرگ مجازی را تشکیل می دهد، که گاهی اوقات چند روز طول می کشد. غالبا، چنین رویدادهای چند جلسه ای مجموعه ای از وبینارها است که توسط سخنرانان مختلف ارائه می شود و موضوعات مختلفی بررسی می شود. در چنین وبینارهای مهم و پربازدید برای کمک به شرکت کنندگان در استفاده بهتر و مفیدتر، ارتباط با سایر شرکت کنندگان یا دریافت محتوای معرفی شده مانند کتاب های الکترونیکی نیز توصیه می شود.

 

تمامی نکاتی که بررسی کردیم تنها دلایل استفاده از وبینار ها نیستند و ممکن است شما اهداف دیگری درنظر داشته باشید. اما در تمامی موارد هدف اصلی برقراری یک ارتباط مفید و بی عیب و نقص با مخاطب است. نکته مهم برای تعامل با مخاطب در ارتباطات آنلاین و رضایت مخاطبان انتخاب بستر مناسب و به معنی واقعی کلمه آنلاین و بدون قطعی است و این مورد در برگزاری یک وبینار قدرتمند بسیار موثر است.

آسان سمینار به عنوان ارائه دهنده پلتفرم آموزش آنلاین، میزبان برگزاری کلاس های آنلاین  و انواع وبینار ها می باشد و آنچه که نیاز دارید به عنوان یک برگزارکننده کلاس ها و رویدادهای آموزشی، در آسان سمینار خواهید یافت و ما این افتخار را داریم که میزبان و بستر برگزاری وبینار سازمان شما باشیم.

 

۱
۱۹
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: اکبر وکیلی
۱۴۰۰-۰۴-۰۶
۰۹:۵۸:۴۱
سلام و درود خیلی ممنونم از پست قشنگ تون بنظرتون معادل فارسی وبینار چی باشه جالبه و اینکه آیا واقعاً ویبنارها باعث یادگیری بهتر شدن !؟