درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

خطا پذیری نوعی سرطان در سیستم آموزش آنلاین

۸
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۳۹۹-۱۰-۲۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
خطا پذیری نوعی سرطان در سیستم آموزش آنلاین

بسیار خوب خوشحالم که تا اینجا ما رو همراهی کردید باید به خودتون تبریک بگید و به خودتون افتخار کنید چون فقط افرادی این محتوا رو می خونن که روحیه چالشگر و دانش طلبی دارند و می خوان یه چیز مفید یاد بگیرن که به دردشون بخوره به عنوان جایزه می خوام یک راز در سیستم های آموزش آنلاین رو بهتون بگم که تقریبا نصف بودجه و هزینه آسان سمینار صرف شناخت و حل و فصل این موضوع شده! آماده اید ؟

 

خطاها از کجا می آیند

اولین موضوع این هستش که خطاها و مشکلات سیستم های آموزش آنلاین از کجا می آیند ؟ این خطاپذیری ناشی از کجاست ؟

خطاها و مشکلات سیستم های آموزش آنلاین

نرم افزار : هر چقدر نرم افزار شما قدرتمندتر باشه موجب بروز خطا پذیری کمتری میشه از این نظربرای مثال ادوبی کانکت بهتر از بیگ بلو باتن هستش چون نرم افزار قوی تر و کامل تری است ولی در مقابل هر چقدر نرم افزار مورد استفاده در پلتفرم آموزش آنلاین پیچیده تر باشه خطاپذیری بیشتری خواهد داشت اینجا بیگ بلو باتن از ادوب کانکت بهتر عمل می کنه چون بسیار ساده تر و راحت تر و قابل فهم تر است.

سامانه مدیریت آموزش آنلاین: این به دو موضوع ربط داره اول این که چقدر سامانه مدیریت آموزش آنلاین شما کد نویسی قوی و منسجمی داره دوم این که چقدر تیم حرفه ای برای نگهداری و به روز رسانی و مدیریت سامانه و سرورها دارید.

کاربران : معمولا بیشترین مشکل در شرایط پایدار از دانش کم کاربران در مورد نرم افزار آموزش آنلاین و سیستم های آموزش آنلاین ناشی می شه برای مثال وقتی بهشون می گی که رفرش کنید متوجه معنی کلمه نمی شوند یا نمی دونند چطور دسترسی میکروفون و وب کم در مرورگر رو باز کنند ( راستش منم تا چند وقت قبل نمی دونستم ) حتی یک بار کاربر به پشتیبانی آسان سمینار تیکت زده بود که من با مرور گر اسکای روم می خوام وارد آسان سمینار بشم و نمی شه !

تیم فنی و پشتیبانی : اگر فکر می کنید تیم شما اشتباه نخواهند کرد این شما هستید که دارید اشتباه می کنید اون ها هم انسان هستند و خطا پذیری دارند.

اینترنت : خب اینترنت که ضعیف باشه همه چی به فنا می ره !

چند تا خطا داریم ؟

بسیار عالی ، شما فکر می کنید که حدودا چند تا خطا در سیستم آموزش آنلاین ممکنه از موارد بالا اتفاق بیفته ؟ آمار دقیقی فعلا دست من نیست ولی تا اون جایی که تونستیم تا حالا حساب کنیم بیشتر از 40 خطا ممکنه اتفاق بیفته بله بیشتر از 40 خطا که می تونه اتفاق بیفته و کلاس شما رو بهم بریزه و همینطور اعصاب شما رو!

خطاپذیری مقیاس پذیر یعنی چی ؟

یعنی اگر قرار باشه برای 100 نفر هر روز چند جلسه کلاس برگزار کنید.هر خطایی که در یکی از موارد بالا اتفاق بیفته می تونه برای چند نفر بیفته و روز بعدی خطاهای دیگری برای افراد دیگری اتفاق می افته و افرادی که دیروز یه مشکل داشتند امروز یه مشکل دیگه ای دارند و همینطور این خطاها تکرار می شن و مقیاس پیدا می کنه.

یعنی اگر شما انرژی صرف نکنید تا این خطاها رو از بین ببرید همینطور این خطاها رشد می کنند تا این که تمام کاربران شما رو درگیر کنند و در نهایت اکثر کاربران شما نمی دونند که بالاخره می تونند از این سیستم آموزش آنلاین استفاده کنند یا خیر.

اگر فکر می کنید که با یک تلفن و یک پیام رسان می شه این مشکل رو برطرف کرد مثل خیلی های دیگه که هنوز با این مشکلات برخورد نکردند، اشتباه می کنید اصلا نمیشه !

برای اینکه خطا پذیری مقیاس پذیر رو کنترل کنیم فقط یک ابزار در اختیار داریم و آن چیزی نیست جز، تیم پشتیبانی.

اون هم از نوع ویژه ، هیچ سیستم آموزش آنلاین بدون یک تیم پشتیبانی قوی نمی تونه به کارش ادامه بده حالا نکته جالب این هستش که راهکارهای معمول پشتیبانی مثل پاسخ گویی تلفنی ، واتس آپ ، پیام به سایت و ایمیل به هیچ عنوان نمی تونند خطاپذیری سیستم آموزش آنلاین رو کنترل کنند .

راه حل نهایی این موضوع اصلا ربطی به ابزاری که برای پشتیبانی بکار می برید نداره. مهم نیست چه ابزاری و با چه شدتی دارید بکار می برید! زیرا در هر صورت نتیجه نخواهد داد. راه حل نهایی حل مسئله خطاپذیری مقیاس پذیر در نحوه نگرش به موضوع و طراحی فرآیندها بر اساس یک نگرش درست و کارآمد است . باور کنید نمی خوام موضوع رو پیچیده کنم در واقع دارم به خلاصه ترین و ساده ترین شکل ممکن یک موضوع پیچیده رو توضیح می دم.

نگرش درست در این مورد، پشتیبانی با نگرش مدیریت کیفیت کامل هستش و فرآیندی که طراحی میکنید بسته به هدف و کاری که در سیستم های آموزش آنلاین انجام می دهید متفاوت خواهد بود. این موضوع رو داستان وار در یک مقاله با همین عنوان توضیح داده ام.

در کل هدف نهایی پشتیبانی سیستم آموزش آنلاین باید این باشه که حتی یک کاربر هم پشت در کلاس نمونه و این همون هدفی هست که بیشترین انرژی و زمان رو آسان سمینار بهش اختصاص داده امیدورام شما هم با همکاری با آسان سمینار در تجربه موفق ما شریک باشید .



۰
۸
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید