درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

انواع وبینار

۱۱
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۴-۰۶
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
انواع وبینار

کاربرد انواع وبینار

 

از آنجا که افراد بیشتری خدمات و محصولات خود را بصورت آنلاین دریافت می کنند. امروزه ارسال ایمیل به تنهایی برای برقراری ارتباط دیجیتال کافی نیست و ممکن است یک کار تکراری باشد که همه انجام می دهند. برای اینکه متمایز تر از رقبا دیده شوید باید متفاوت تر نیز رفتار کنید به طور مثال ارائه ارزش بیشتر به مشتریان می تواند یک تمایز باشد به این ترتیب میزان بازگشت سرمایه شما به میزان قابل توجهی افزایش می باید. اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

برای شرکت هایی که به دنبال سود بیشتر هستند ، وبینارها یک استراتژی عالی برای تأمین ارزش ، بهبود مشارکت و افزایش درآمد است. اما آیا فقط برگذاری یک وبینار عادی و بدون بهره مندی از استراتژی موفقیت آمیز خواهد بود؟ به نظر شما برای هر وبینار از چه نوع استراتژی هایی باید استفاده کنیم؟ برای پاسخ به پرسش و چالش ذهنی شما لطفا ادامه مقاله را با ما همراه باشید.

 

وبینار مدیریت فکری

اگر می خواهید کار خود را به صورت سطحی پیش ببرید ، ارسال یک وبلاگ به تنهایی یک گزینه عالی است. اما یک وبینار با استراتژی مدیریت فکری می تواند چند برابر عمیق تر از یک پست وبلاگ در ذهن مخاطب ماندگار باشد.

وبینار هایی که با استراتژی مدیریت فکری یا اصطلاحا Thought leadership انجام می شود روی مخاطبان تاثیر زیادی دارد زیرا در این نوع وبینار ها در مورد آخرین روند ها و تحولات تازه های صنعت و فن آوری های جدید بحث و بررسی می شود و یک نگاه و نگرش تازه برای مخاطبان ایجاد شده و چشم هایشان به فرصت های جدید باز می شود.

استراتژی مدیریت فکری یا رهبری اندیشه در واقع غوطه ور شدن در یک موضوع است. همراه با توضیحات در مورد تحولات جدید، مخاطب را نیز به چالش می کشید و ذهن آن ها را به سوی هدف تان رهبری می کنید تا با هم به یک نتیجه جمعی برسید. برگذاری چنین وبینار هایی بسیار سخت است و نیاز به تمرکز بالایی دارد. با برگذاری وبینار این فرصت بی نظیر را دارید که به صورت تصویری ، صوتی و تعاملی و با این استراتژی بیش از 90 درصد مخاطبان را جذب کنید.

وبینار های پرورشی

وبینارهای آموزشی رابطه شما را با مخاطبان عمیق تر می کند و به اصطلاح این روابط را پرورش می دهد و آنها را به سمتی که شما می خواهید هدایت می کند. می پرسید چرا کلمه "پرورش" را به کار بردم؟ چون به این نوع استراتژی در وبینار ها اصطلاحا Lead Nurturing Webinar گفته می شود و به معنی "رهبری و پرورش وبینار" است که بیشتر در مورد وبینار های آموزشی کاربرد دارد.

این نوع وبینارها به طور خاص در مورد چشم اندازهای پایگاه دانش مجموعه شما و مختص توانایی های شما طراحی و پیاده سازی می شود و به موجب برگذاری چنین وبینار هایی درک بالایی از کار شرکت شما و توانایی های شما در ذهن مخاطب جای می گیرد. در واقع با استفاده از این استراتژی شما می توانید ایده هایتان را در ذهن مخاطب جای داده و پرورش دهید و به سمتی که می خواهید سوق دهید.

سعی کنید محتوای آموزشی که ارائه می دهید، تخصص، رویکرد منحصر به فرد و ارزش پیشنهادی شرکت شما را نشان دهد. وبینارهای پرورشی (Lead Nurturing Webinar) به طور مستقیم زمینه فروش محصول و خدمات مجموعه شما را فراهم نمیکند، اما تاثیر بسیاری در نحوه نگرش مثبت به مجموعه و فعالیت شما در ذهن مخاطب ایجاد می کند که این خود گام مهمی در جذب مخاطب محسوب می شود.

وبینار های مطالعه موردی (case study webinars)، وبینار های ورکشاب (live workshop webinar) و وبینار های ارائه خلاصه گزارش (Report summary webinars) نمونه ای از وبینار ها با این استراتژی می باشد.

در 4 مرحله آسان منجر به پرورش وبینار خود شوید.

  • مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید. مخاطبان وبینار شما ممکن است متشکل از طیف وسیعی از صنایع و اشخاص مورد هدف شما باشند. سعی کنید گروه های گفتگوی متفاوتی برای هر کدام ایجاد کنید.
  • "پیگیری های داغ" را برای پیگیری فوری بعد از وبینار مشخص کنید.
  • اولین پیگیری خود را طی 24 ساعت پس از برگزاری وبینار ارسال کنید.
  • ارسال محتوای مرتبط و با کیفیت بالا را ادامه دهید اولین محتواهای مرتبط با وبینار شما تاثیر زیادی در شفاف سازی ذهن مخاطب ایجاد می کند پس سعی کنید اولین محتواها را بسیار ساده و شفاف بنویسید و از کلمات ساده و قابل فهم استفاده کنید.

 

 

وبینار نسخه ی نمایشی یا آزمایشی محصول

خریداران امروز قبل از تماس با مسئول و مشاور فروش برای خرید محصول مورد نظرشان، 67٪ از سوالات خود را در مورد محصول به صورت اینترنتی تحقیق و بررسی می کنند و سپس با مشاور فروش تماس می گیرند. بیشتر مشتریان به طور فعال در حال تحقیق و یافتن اطلاعات مورد نیاز خود هستند و قبل از اینکه با نمایندگی فروش صحبت کنند، اطلاعات زیادی از نام تجاری و محصولات شما دارند.

برای اینکه تاثیر مثبتی از محصول تازه در ذهن مخاطب ایجاد کنید باید قبل از تحقیق و بررسی مخاطبانتان دست به کار شوید. رابطه واقعی را به صورت دیجیتالی ایجاد کنید و با برگذاری یک وبینار با عنوان آشنایی با محصول جدید و یا رونمایی از محصول جدید توجه مخاطبان را جلب کنید و اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی در دسترس مشتریان قرار دهید.

این وبینارها اطلاعات ارزشمندی را در مورد خریدار ارائه می دهند. همراه با مخاطب خود محصول و خدماتتان را بررسی کنید، موارد عمده استفاده و بزرگترین مزایا را برجسته کنید. این وبینارها همچنین به شما این امکان را می دهند تا همزمان با صدها مخاطب ارتباط برقرار کنید و از ایده ها و نظرات آن ها استفاده کنید.

وبینارهای نمایشی همچنین می توانند به خریداران با انگیزه بالا کمک کنند. احتمال خرید افرادی که در یک وبینار آزمایشی زنده شرکت می کنند 150٪ بیشتر از افرادی است که شرکت نکرده اند.

 

وبینار آموزش و پرورش مشتریان

استفاده از مشتریان قبلی میتواند یکی از مهمترین تعاملات شما با مشتری جدید باشد. تحقیقات Deloitte نشان می دهد که تجربه مشتری حداقل 62٪ از مشاغل وجه تمایز کلیدی است، به همین دلیل حداقل نیمی از مشاغل سرمایه بیشتری را صرف تجربه مشتری می کنند تا از تجربات و نظرات آن ها برای مشتریان جدید استفاده کنند.

وبینارهای با استراتژی استفاده از تجربیات مشتریان قبل، به شما امکان می دهند ارزش محصول و خدمات مجموعه خود را به روشی تعاملی و دوستانه با مشتریان جدید در میان بگذارید و همچنین با تاکید بر نظرات مثبت مشتریان قبلی، محصولات دیگر خود را نیز به فروش برسانید در این صورت پکیجی از محصولات و خدماتی که ارائه میدهید مورد نظر مشتریان قرار گرفته و نظر آن ها به سمت خرید جلب می شود.

بنابراین یک وبینار پر از اطلاعات به مشتریان شما این فرصت را می دهد تا بلافاصله از محصول بیشتر بهره ببرند و این در حالی است که شما یک رابطه مثبت و ماندگار با نام تجاری خود ایجاد می کنید.

به جای انجام آموزش به صورت فرد به فرد ، همزمان یک وبینار برای چندین مشتری برگزار کنید. با روشن کردن وب کم و استفاده از ویژگی های نظرسنجی و پرسش و پاسخ مستقیم ، همچنان قادر خواهید بود روابط شخصی نیز برقرار کنید.

 

وبینار درخواستی

شما می توانید تمام وبینارهایی را که ذکر کردیم در صورت تقاضای مشتریان و مخاطبانتان تهیه کنید. به عبارت دیگر ، شما می توانید ارزش مداوم وبینارهایی را که قبلا تولید کرده اید را حفظ کنید و لینک آن را در اختیار مشتریان جدید قرار دهید.

سعی کنید وبینارهای آزمایشی محصول جدید را به صورت زنده برگذار کنید نه به صورت نسخه های از قبل ضبط شده. برنامه ریزی های متنوعی برای تکراری نبودن وبینار هایتان می توانید داشته باشید و روند برگذاری را از حالت عادی و تکراری به صورت متفاوت و تعاملی و حتی چالشی نیز برگذار کنید.

روش های زیادی برای استفاده از وبینارهای سفارشی وجود دارد ، بنابراین خلاق باشید.

 

ایده های نو و خلاق به مانند یک تلنگر در ذهن مخاطب ثبت می شود هر چه متفاوت از دیگران رفتار کنید راهی تازه برای شکوفایی مجموعه تان خواهید یافت. تنها افراد موفق هر روز عملکرد خود را بررسی و بازبینی می کنند و مدام خود را جای مشتری قرار می دهند تا ایرادات و موانع را رفع کنند.

شما هم اگر خود را جز افراد موفق می دانید از روش های نو و خلاقانه استفاده کنید و برای برگذاری یک وبینار با کیفیت می توانید از تیم مشاوره آسان سمینار برای جلب توجه بیشتر مخاطبانتان مشاوره صحیح را دریافت کنید. تیم آسان سمینار همیشه به دنبال بهره گیری از روش ها و استراتژی های نو برای شکوفایی هرچه بیشتر شماست.

 

 

۱
۱۱
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: هرمز هارطون
۱۴۰۰-۰۴-۱۶
۰۸:۱۶:۱۸
این مقالتون واقعا عالی بود اگر ملت این ایده ها رو متوجه بشن