درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

هزینه برگزاری وبینار

۱۱
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۷-۱۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۱۰ دقیقه
هزینه برگزاری وبینار

هزینه برگزاری وبینار

این روزها با توجه به مشکلات موجود و پاره ای از مسائل دیگر، برگزاری وبینار به یکی از ضرورت ها تبدیل شده است و همین موضوع باعث شده تا مردم بیشتر در مورد وبینار ها و شرایط برگزاری آن کنجکاو باشند. اگر در مورد نحوه برگزاری وبینار هنوز هم سؤالاتی ذهنتان را درگیر کرده است، میتوانید به مقاله  صفر تا صد برگزاری وبینار مراجعه کنید.

یکی از اولین و مهمترین سؤالاتی  که مردم در هنگام بررسی شرایط وبینار می پرسند این است که هزینه برگزاری وبینارچقدر است؟ درک هزینه های مربوط به یک وبینار، کلیدی برای توانایی پیش بینی و مدیریت بازده سرمایه گذاری است.

ما در این مقاله قصد داریم تا توضیحات لازم را جهت آگاهی از شرایط و هزینه برگزاری وبینار در اختیارشما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید تا در ادامه به چند مورد از فاکتورهای مهم و اساسی مربوط به تعیین هزینه برگزاری وبینار بپردازیم.

 

هزینه برگزاری وبینار به چه عواملی بستگی دارد؟

 با توجه به این که هزینه یک وبینار به عوامل متعددی بستگی دارد، نمی توان یک قیمت ثابت و مشخص برای آن تعیین کرد. برای تعیین هزینه وبینار ابتدا باید هدف برگزاری وبینار را مشخص کنیم.

هدف از برگزاری وبینار

  • معرفی یک محصول یا کسب و کار
  • مصاحبه و مناظره آنلاین
  •  بازاریابی محصول از طریق وبینار
  • برگزاری کارگاه آموزشی و دوره های آنلاین
  • گفتگوی آنلاین و دریافت بازخورد از مشتریان
  • برندسازی و...

 

تعیین هدف وبینار به این خاطر است که بسته به نوع وبینار امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای آن وبینار هم ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال وبینارهایی که با هدف معرفی برند یا کسب و کار انجام میگیرند، بیشتر رویکرد بازاریابی دارند واین نوع وبینارها معمولا رایگان هستند، چون هدف فقط معرفی برند به مخاطب است.

 بعد از تعیین هدف به سراغ معرفی مهمترین عوامل تأثیرگذاربر هزینه برگزاری وبینار می رویم:

تجهیزات برگزاری وبینار

این موضوع کاملا واضح است که هرچه امکانات و تجهیزات بیشتری برای برگزاری وبینار استفاده شود کیفیت بالاتر می رود، هزینه بیشتری صرف می شود و به دنبال آن مبلغ بیشتری نیز از شرکت کننده دریافت می شود.

امکانات سخت افزاری و نرم افزاری

هزینه برگزاری وبینار شامل هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری می شود که هزینه های سخت افزاری شامل  کامپیوتر یا لپ تاپ، وب کم، میکروفن، ابزارهای لازم برای داشتن نور کافی و...

هزینه های نرم افزاری هم که شامل نرم افزار یا پلتفرم ارائه وبینار می باشد که در ادامه مقاله بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم.

تبلیغات برگزاری وبینار

یکی دیگر از موارد مهم در هزینه برگزاری وبینار تبلیغات است. اکثر آموزشگاه ها و مراکز آموزشی برای افزایش فروش و درآمد وبینار خود هزینه ای را برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می گیرند، تا بتوانند مخاطبین و شرکت کننده های بیشتری جذب کنند.

 

روش های مؤثر تبلیغات

ابزارهای زیادی برای تبلیغات وجود دارد که میتوان از آن ها برای افزایش فروش و بازدهی بیشتر استفاده کرد. بعضی از ابزارها رایگان هستند و هزینه چندانی ندارند. اما برخی دیگر مانند رپرتاژ آگهی و همچنین قرار دادن پوسترهای تبلیغاتی درکمپین های حمایتی کانال های تلگرام و واتس آپ هزینه بردار است. همچنین برای استفاده ازبرخی ابزارهای ارسال گروهی ایمیل نیز باید بابت آن هزینه هایی پرداخت شود.

یکی دیگر از روش های تبلیغاتی طراحی و انتشار پوستر و بنر تبلیغاتی برای معرفی وبینار می باشد که اگرچه ممکن است هزینه بردار باشد اما تاثیر زیادی بر جذب مخاطب دارد.

 

نقش اینترنت در کلاس آنلاین

 

برای هر رویداد آنلاینی باید به اینترنت متصل شویم، همانطور که می دانید سرعت اینترنت نقشی حیاتی را در کیفیت و بازدهی ارائه محصول ایفا می کند. به عبارتی هرچه سرعت اینترنت بالاتر باشد، وبینار شما با کیفیت تصویر و صدای بهتری در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

 پس باید اتصال اینترنت و سرعت آن را بررسی کنید و اگر سرعت اینترنت شما به اندازه کافی  بالا نبود، خدمات و امکانات اینترنت چندین شرکت معتبر را بررسی و مقایسه کنید و در نهایت مناسب ترین سرویس را انتخاب کنید. پس به این نکته نیز پی بردیم که انتخاب سرویس مناسب و اینترنت سریع نیز در هزینه برگزاری وبینار تأثیرگذار است.

 

هزینه تیم برگزار کننده وبینار

مورد دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که برگزاری وبینار استاندارد و با کیفیت مستلزم وجود یک تیم منظم و مسئولیت پذیر  که همه مراحل کار را به صورت جدی پیش ببرند تا به نتیجه مطلوب برسند. این نیزبه نوبه خود شامل هزینه می شود. مدرس وبینار نیز جزو یکی از اعضای تیم به شمار می رود که در مورد بعدی به آن می پردازیم .پس یکی دیگر از موارد هزینه برگزاری وبینار تشکیل تیم می باشد.

مدرس برگزاری وبینار

یکی از مهم ترین اعضای تیم برگزاری وبینار، مدرس یا استاد می باشد که نقش اصلی را در برگزاری وبینار ایفا می کند. یک مدرس حرفه ای و کارآمد، با عملکرد درست و برنامه ریزی شده یک وبینار متوسط یا حتی ضعیف را هم به نحوی ارائه می دهد که مخاطب را به دنبال خود بکشد.

 اما اگر مدرس نتواند به خوبی مطالب را منتقل کند و ارائه ضعیفی داشته باشد حتی بهترین محتوا را نیز ممکن است به نحوی ارائه دهد که مخاطب وبینار را تا آخر دنبال نکند. بنابراین با توجه به موضوعاتی که در بالا مطرح کردیم کاملا بدیهی است که یک مدرس  حرفه ای و مناسب بر روی هزینه برگزاری وبینار تأثیر دارد.

 

هزینه برگزاری وبینار آنلاین

یکی دیگر از موارد تأثیرگذار بر هزینه برگزاری وبینار نوع دوره می باشد.ممکن است این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که آیا همه دوره ها هزینه یکسانی دارند؟ یا هزینه هر دوره متفاوت است؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

 

پاسخ مشخص است، هزینه های وبینارها و دوره های مختلف کاملا متفاوت است. به چند دلیل، یکی اینکه برای هر موضوعی تعداد مخاطبین متفاوت است ممکن است بعضی از وبینارها موضوع بسیار پرطرفدار و رایجی داشته باشند و به دنبال آن طبیعتا مخاطبین آن ها نیز بیشتر خواهد بود و در نتیجه وبینار یا دوره هزینه بالاتری خواهد داشت.

 

نکته دیگر در این رابطه تولید محتوا است. به طور مثال بعضی از موضوعات به تولید محتوای حرفه ای و عالی نیاز دارند در حالیکه مثلا دروس دانشگاهی نیازی به تولید محتوای آنچنانی ندارند و از منابع دانشگاهی استفاده می کنند. پس تولید محتوا هم شامل هزینه می شود.

 

و مورد بعدی طول دوره وبینار است. هرچه مدت زمان و طول دوره آموزش بیشتر باشد هزینه دوره یا وبینار هم بیشتر خواهد بود.

 

هزینه خدمات پشتیبانی

ارائه خدمات پشتیبانی یکی دیگر از بخش های برگزاری وبینار می باشد. هرچقدر هم که محتوای وبینار یا پلتفرم برگزاری وبینار عالی باشد، باز هم ممکن است مشکلاتی در خصوص کیفیت تصویر و صدا، قطع و وصل شدن اینترنت و... به وجود بیاید. اینجاست که تیم پشتیبانی تمام تلاش خود را می کنند تا مشکلات پیش آمده را رفع کنند و بهترین خدمات را به مشتریان و مخاطبین ارائه دهند.

برای تست نرم افزار آموزش آنلاین ، راه اندازی و دریافت همه خدمات نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست فقط کافیست اراده کنید.

پاسخگویی به کاربران و رفع مشکلاتشان از دیگر وظایف پشتیبانی است.  بنابراین پشتیبانی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و همچنین این امر مستلزم صرف هزینه می باشد.

 

 

پلتفرم برگزاری وبینار

برای برگزاری یک وبینار با کیفیت، به یک پلتفرم قابل اعتماد و مناسب نیاز دارید. پلتفرمی که همه امکانات و شرایط لازم را داشته باشد. منظور از شرایط و امکانات، کیفیت تصویر، صدا، و ابزارهای تعاملی مناسب برای کاربران است. هرچه امکانات وخدمات یک سرویس ارائه دهنده بیشتر باشد مسلما هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

در آسان سمینار ما از پلتفرم بیگ بلو باتن جهت ارائه و برگزاری وبینارها استفاده می کنیم، که ویژگی های زیر را دارا می باشد:

 

  • کلاس های شما با برنامه بیگ بلو باتن اجرا می شوند
  • محیط بسیار کاربرپسند و راحت برای آموزش آنلاین با همه امکانات مورد نیاز شما
  • سرورهای اختصاصی برای مدارس و آموزشگاه ها که کیفیت کلاس های شما را تضمین می کند
  • دارای امکان ضبط داخل کلاس
  • دارای امکان نظرسنجی و پنل گفتگوی عمومی و خصوصی
  • شما نیازی به اجاره سرور و استخدام تیم فنی ندارید

مدیریت دوره های آنلاین در آسان سمینار

 

داشتن یک سیستم مدیریتی دقیق و کارآمد که شامل مدیریت کلاس ها، حضور و غیاب خودکار جلسات، ضبط و بازپخش کلاس یا وبینار، امکان دانلود فایل کلاس ها، پنل پیامکی و گزارش گیری، آزمون آنلاین، نمره دهی، امکان بازاریابی دوره ها و... بسیار ضروری می باشد. اگر مایل به داشتن چنین سیستمی هستید، توجه داشته باشید که همه این امکانات در آسان سمینار موجود می باشد.

 

تمامی این خدمات با مناسب ترین هزینه ممکن در آسان سمینار

تعرفه برگزاری کلاس ها

  • قیمت به ازای هر نفر در یک ساعت فقط ۳۵۰ تومان
  • به اندازه میزان برگزاری کلاس هایتان پرداخت کنید
  • ظرفیت کلاس ها حداقل ۵ و حداکثر ۱۵۰ نفر می باشد
  • ۵۰۰ نفر / ساعت هم مهمان ما هستید

تیم آسان سمینار در برگزاری وبینار های موفق و مدیریت کلاس ها و دوره های آموزشی آنلاین همراه گام به گام شما برای رسیدن به موفقیت های روز افزون شما خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحات وبلاگ سایت و لینکدین آسان سمینار مراجعه کنید و نظرات و پیشنهادات خود را ارسال فرمایید.

 

 

۱
۱۱
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: علیرضا کشوری
۱۴۰۰-۰۷-۳۰
۱۰:۱۴:۵۸
سلام.متشکرم از توضیح..در رابطه با هزینه ها .تنظیم و ارایه جدول داشته باشید. لطفا