درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

چگونه یک رویداد آفلاین را به آنلاین تبدیل کنیم؟

۶
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۵-۲۶
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۱۰ دقیقه
چگونه یک رویداد آفلاین را به آنلاین تبدیل کنیم؟

در نتیجه همه‌گیری کرونا، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها با چالش انتقال رویدادها یا کنفرانس‌های حضوری به رویدادهای آنلاین و برگزاری وبینار یا جلسات مجازی مواجه شدند. اما انتقال یک رویداد آفلاین به صورت آنلاین، یا ایجاد یک وبینار جذاب، به برنامه‌ریزی دقیق، خلاقیت و یک استراتژی درست نیاز دارد. در این مقاله نکاتی را گردآوری کرده‌ایم که بیان می‌کند چگونه می‌توانید یک رویداد آنلاین یا وبینار موفق ایجاد کنید که شایسته جایگزینی با یک جلسه حضوری باشد. در ادامه اقدامات لازم جهت چگونگی تبدیل یک رویداد آفلاین به آنلاین را با شما در میان می‌گذاریم، پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

بازاریابی موثر و تبلیغات برای معرفی رویداد آنلاین

نکته مهمی که در دعوت از مخاطبان برای شرکت در رویداد باید به آن فکر کنید این است که، چگونه رویداد خود را تبلیغ کنید. در نظر بگیرید که کجا، چگونه و چه محتوایی را به صورت آنلاین تبلیغ می‌کنید تا مخاطبان خود را به حضور در آن علاقه‌مند کنید. یکی از راه‌های بازاریابی برای رویداد آنلاین این است که، جزئیات رویداد را از طریق ایمیل و به خصوص در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید تبلیغاتی انجام دهید، آن را با در نظر گرفتن مخاطبان هدف خود ارائه دهید. به نقطه فروش خود فکر کنید. رویداد آنلاین شما چه چیزی را به کسانی که در آن شرکت می‌کنند ارائه می‌دهد؟ همچنین می‌توانید برای رویداد آنلاین خود در رسانه‌های اجتماعی مانند استوری‌های اینستاگرام و صفحات رویداد فیسبوک شمارش معکوس ایجاد کنید. فهرست کردن رویداد خود در تقویم رویدادهای خارجی نیز برای بیشتر دیده شدن مفید است. در آخر، اهمیت داشتن یک صفحه رویداد مجازی را فراموش نکنید تا به مخاطبان خود نشان دهید که برای شرکت در رویداد آنلاین باید کجا بروند و چگونه ثبت‌نام کنند. در مجموع، اینگونه می توانید مخاطبان خود را به رویداد آنلاین خود دعوت کنید.

انتخاب پلتفرم مناسب برای برگزاری رویداد آنلاین

برای برنامه ریزی یک رویداد آنلاین، باید این موضوع را در نظر بگیرید که شما به یک پلتفرم برگزاری وبینار مناسب و استاندارد نیاز دارید که بتوانید به وسیله آن رویداد آنلاین خود را بدون کوچکترین نگرانی و مشکلی برگزار کنید. ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای استفاده در حوزه نرم افزار مدیریت رویداد آنلاین انتخاب کنید. اما ابتدا باید این موضوع را در نظر بگیرید که چه نوع رویداد آنلاینی را می‌خواهید سازماندهی کنید.

اگر کنجکاو هستید که بدانید بهترین پلتفرم برای برگزاری وبینار یا رویداد آنلاین شما چیست، می‌توانید به مقاله ۱۱ پلتفرم برتر برگزاری وبینار در ۲۰۲۱ مراجعه کنید. نرم‌افزارهای آموزش آنلاین بسیاری وجود دارند. در پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار از نرم افزار پرکاربرد بیگ بلو باتن استفاده می‌شود. برای آشنایی با این نرم‌افزار به مقاله همه چیز درباره بیگ بلو باتن میتوانید مراجعه کنید.

 

راهنمای نحوه ورود به رویداد

رویدادهای آفلاین

برای شرکت در رویداد آفلاین، شرکت کنندگان باید به مکان مناسبی که برای جلسه در نظر گرفته شده بروند. بسته به تصمیم برگزارکنندگان، پذیرش ممکن است رایگان یا پولی باشد. محبوب ترین انواع پذیرش به شرح زیر است:

  • ورود رایگان

همه علاقمندان می توانند بدون هیچ مجوز ورود یا ثبت‌نامی از رویداد بازدید کنند.

  • فقط با دعوت

تنها افرادی که شخصا به رویداد دعوت شده‌اند، می‌توانند شرکت کنند. این موضوع، جلسه را اختصاصی میکند.

  • اعضای ثبت نام ‌شده

برگزارکنندگان برای ورود به جلسه پولی دریافت نمی‌کنند، اما شرکت کنندگان باید قبل از رویداد در یک وب سایت خاص ثبت ‌نام کنند. آنها ممکن است مجبور شوند اطلاعات شخصی خود مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن یا نام شرکتی را که در آن کار می کنند به اشتراک بگذارند. گاهی اوقات کارت چاپ شده یا کد QR، برای ورود به رویداد نیاز است.

  •  اعضای VIP

علاوه بر خرید بلیط معمولی، شرکت کنندگان می توانند هزینه بیشتری برای دسترسی به تجربه های منحصر به فرد با یک کارت VIP پرداخت کنند.

رویدادهای آنلاین

وقتی صحبت از رویدادهای آنلاین می‌شود، نحوه ثبت‌نام عمدتا مشابه رویدادهای آفلاین است. با این تفاوت که، می توانید فروش بیشتری داشته باشید، زیرا هیچ محدودیتی در فضای آنلاین وجود ندارد، تا زمانی که نرم افزار شما بتواند به طور همزمان بسیاری از افراد را به صورت آنلاین اداره کند.

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که هدف شما برای ایجاد رویداد آنلاین چیست، از شرکت کنندگان خود چه میخواهید. اگر هدف شما افزایش لیست مخاطبین، یا جمع‌آوری اطلاعات درباره شرکت کنندگان است. شما می‌توانید یک رویداد رایگان اجرا کنید و برای شرکت کنندگان فرم ثبت نامی ارسال کنید و فرم ثبت نام شامل مشخصات شرکت کنندگان باشد. در این صورت اطلاعات شرکت کنندگان را جمع‌آوری کرده‌اید و در وبینار های بعدی خود از آن مخاطبین میتوانید استفاده کنید.

 

تعیین دقیق اهداف برگزاری وبینار و رویداد آنلاین

کاملاً واضح است که اهداف و معیارها اهمیت دارند. با این حال، بسیاری از برندها هنوز بر موارد نا‌مربوط تمرکز می کنند. تعیین اهداف قابل دستیابی برای مدیریت هر پروژه بسیار مهم است. با انجام این کار قبل از یک رویداد، می‌دانید چه داده هایی را باید جمع آوری کرده و تجزیه و تحلیل کنید.

چگونه اهداف را مشخص کنیم؟

شاید در مورد روش SMART (هوشمندانه) شنیده باشید. این روش تاکتیکی است که اغلب در مدیریت پروژه و زمان استفاده می شود. مخفف عبارت SMART:

  • Specific : خاص
  • Measurable : قابل اندازه گیری
  • Attractive : جالب و جذاب
  • Realistic : واقع بینانه
  • timely defined : به موقع

تعریف شده است. در صورتی که تیم خود را که وظایف خاصی دارند، به گروه های خاصی تقسیم بندی کنید، می توانید مطمئن باشید که به همه جنبه ها توجه می شود. برای اینکه کارکنان شما بتوانند به طور موثر کار کنند، ایده خوبی است که اهداف را بر اساس این مفهوم تعریف کنید. می توانید در مورد روش SMART اطلاعات بیشتری کسب کنید و دو حرف دیگر اضافه کنید:

  •  evaluated : ارزیابی شده
  • Reviewed :  بررسی شده

برای تجزیه و تحلیل اقدامات خود، باید معیارهای خاصی را دنبال کنید. با استفاده از مفهوم SMART (ER)، می توانید با تعیین اهداف دست یافتنی، واضح و معنی‌دار به اهداف برسید. برای آنکه اهداف خود را قابل‌اندازه‌گیری کنید، می‌توانید ارزیابی کنید که آیا اقدامات شما خوب پیش می‌رود یا خیر، برای انجام این کار، باید معیارهای مرتبط را پی‌گیری کنید.

بررسی معیارهای بهبود کیفیت رویداد آنلاین

جمع آوری داده ها به هنگام سازماندهی رویداد آنلاین، بسیار آسانتر از رویداد آفلاین است. پلتفرم‌های آموزش آنلاینی همانند پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار دارای ویژگی‌های زیادی است که به شما کمک می‌کند اطلاعات را به دست آورید و ذخیره کنید. می‌توانید گزارشی تهیه کنید تا نتایج اقدامات خود را ببینید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

برای آگاهی از ارزش واقعی رویداد خود، باید چند معیار را در نظر بگیرید. معیارها ممکن است با توجه به نوع رویداد و حوزه کسب و کار متفاوت باشند. باید بر شاخص‌های دیگر در رابطه با بازاریابی، فروش و غیره تمرکز کنید. بنابراین باید مواردی را انتخاب کنید که با نیازها و اقدامات خاص شرکت شما مطابقت دارند.

چند نمونه از شاخص هایی که می توان آنها را دنبال کرد:

  • میزان ماندگاری کاربر بر صفحه و نرخ پرش
  • نسبت منحصر بفرد و بازگشتی بازدیدکنندگان
  • منابع ترافیکی
  • تعداد مشتری‌های احتمالی از کانال‌های مختلف
  • هزینه مالکیت مشتری
  • دسترسی به گروه هدف انتخاب شده

 

ایجاد تقویم جهت برنامه‌ریزی و سازماندهی کارها

اگر در یک تیم کار می‌کنید، کارها را مشخص کنید تا مسئولیت‌ها را به اشتراک بگذارید. اگر خود شما رویدادی را سازماندهی می کنید، برنامه ای را تهیه کنید که رسیدن به آن ممکن باشد. یک تقویم تبلیغاتی، ترجیحاً آنلاین، ایجاد کنید تا بتوانید به طور یکپارچه با تیم خود ارتباط برقرار کرده و کارها و وظایف را با استفاده از ابزارهای خاصی برای جلوگیری از بی نظمی و تسریع اقدامات بازاریابی استفاده کنید.

 

 

اطلاع‌رسانی در مورد تبدیل رویداد آفلاین به آنلاین

بزرگترین قدرت دنیای دیجیتال، ارتباطات فراتر از مرزها است. به همین دلیل است که وقتی یک رویداد آنلاین را ایجاد می‌کنید، باید به شرکت کنندگان بالقوه خود در مورد طرح جدید آگاه کنید و توضیح مختصری به آن‌ها ارائه دهید. کانالی را انتخاب کنید که می خواهید در آن به مخاطبان مورد نظر خود برسید.

می توانید برای کسانی که در لیست تماس شما هستند، ایمیل یا پیامکی ارسال کنید و دیگران را از پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود مطلع کنید. همچنین می توانید نشانی اینترنتی را که افراد را به وب سایت شما هدایت می کند، پیوست کنید.در آن قسمت می توانید توضیحات کامل رویداد را منتشر کنید.

اطلاعات شما باید شامل چه مواردی باشد؟

  • تضمینی که معادل نسخه های آفلاین قبلی است.
  • یک اطلاعیه روشن که رویداد به صورت آنلاین ایجاد شده، کاملا لغو نشده است.
  • توضیح مختصری درباره تفاوت بین نسخه‌های آفلاین و آنلاین. به دریافت کنندگان بگویید که این رویداد در کدام وب سایت قرار خواهد گرفت و چگونه به برنامه ملحق شوند.
  • با مراجعه به مقالات ما در آسان سمینار، می توانید لینک مقالات مورد نظر را به مشتریان خود بفرستید، تا با نحوه استفاده از پلتفرم های آموزش آنلاین و دلیل استفاده از آسان سمینار آشنایی پیدا کنند. فراموش نکنید که ویژگی های اصلی ابزار وبینار و نحوه استفاده از آنها در طول رویداد را نشان دهید.

و اگر نمی دانید چگونه باید رویداد آنلاین خود را نامگذاری کنید تا توجه  افراد را به خود جلب کنید، می توانید مقاله ۸ نکته برای ایجاد نام های جذاب وبینار را مطالعه و بررسی کنید. ما در پلتفرم وبینار آنلاین آسان سمینار تمام راه حل های موجود در ارتباط با این موضوع را در اختیار شما قرار داده ایم.

 

نحوه ثبت‌نام در رویداد آنلاین

برای جلوگیری از سوء تفاهم، باید به وضوح بیان کنید که رویداد شما در کجا و چه زمانی در حال انجام است. بهتر است این کار را چند بار تکرار کنید تا این که ریسک نکنید. بهترین راه برای ساده‌تر‌کردن روند ثبت نام ایجاد یک صفحه برند پیج است. برای اینکه بتوانید بهتر دیده شوید و مخاطبان بیشتری جذب کنید.

به این ترتیب، کسی که علاقمند به شرکت در رویداد شما باشد، با آدرس اینترنتی به وب سایت مربوطه هدایت می شود. می‌توانید تمام اطلاعات لازم را در وب سایت اضافه کنید. همچنین، می‌توانید صفحه رسمی خود را به افرادی نشان دهید که قبلاً با آن آشنایی نداشته‌اند. با افزودن پیوندی به شرح رویداد در رسانه های اجتماعی، می توانید افراد بیشتری را به وبینار و یا رویداد خود هدایت کنید. این یک روش عالی برای ایجاد مشتری‌های واجد شرایط و افزایش نرخ تبدیل است.

کجا میتوانید اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ را درج کنید؟

  • در قسمت توضیحات مربوط به صفحه فرود (لندینگ پیج) یا در صفحه های مختلف شبکه های اجتماعی
  • در متن ایمیل ها
  • اگر از اینستاگرام استفاده می کنید، میتوانید از امکانات آن استفاده کنید و یک ساعت شمارش معکوس تنظیم کنید. به محض اتمام شمارش معکوس، پیام شما ارسال خواهد شد.

هنگام ایجاد یک رویداد آنلاین، اطلاعات بیشتری را در نظر بگیرید. مانند:

  • دستور کار رویداد. مدت زمان اجرا و همچنین زمان و مکان هر سخنرانی را نشان دهید.
  • لیستی از اساتید یا افرادی که ارائه خواهند داد.
  • فهرستی از مزایای شرکت در رویداد. آنها می توانند شامل مطالب اضافی و ارزش دانش به دست آمده از وبینارها باشند.

همچنین می توانید مزایای حضور در رویداد را به صورت آنلاین نشان دهید.

 

ترغیب کسب و کارهای بزرگ به شرکت در رویداد

برای اینکه رویداد خود را بصری کنید و به صورت یکپارچه همکاری کنید، با کسانی که مستقیماً بر فرایند سازمان تأثیر می گذارند در ارتباط باشید. افرادی مانند ارائه دهندگان و کارآفرینان بخش مهمی از پازل هستند، شما باید به وضوح بیان کنید که چگونه می توانند در این رویداد شرکت کنند و در قبال آن چه چیزی دریافت خواهند کرد.

مردم برای کسب سود، در یک کنفرانس یا هر نوع جلسه تجاری شرکت می کنند. با نشان دادن این نکته که ارزش دارد زمان و پول خود را در رویداد خود سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید آن‌ها را متقاعد کنید که بخش جدایی‌ناپذیر از آن شوند.

اگر شما به هر گونه سوال مشتریان به سرعت پاسخ دهید، مطمئنا خدمات مشتری آنلاین شما می‌تواند آن را اداره کند. پشتیبانی پلتفرم های آنلاین که پشتیبانی با کیفیت بالا را ارائه می دهند و به جلوگیری از مشکلات جنبه های فنی کمک می کنند، حرفه ای تر تلقی می شوند.

سخن آخر

بگذارید در ابتدای این قسمت از مقاله بگویم که، بهتر است برای ایجاد رویداد آنلاین خود، به پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار مراجعه کنید. چون ما در آسان سمینار تمامی امکانات موجود را در اختیار شما قرار داده ایم. همانطور که می بینید، تبدیل رویداد آفلاین به آنلاین، کار سختی نیست. ممکن است شرایط نامطلوب به نظر برسد، لیکن تنها راه ‌حل حفظ شرکت کنندگان وفادار و دستیابی به مشتریان جدید، ایجاد یک رویداد آنلاین است. این نکات را دنبال کنید تا بتوانید یک رویداد آنلاین با کیفیت ایجاد کنید.

علاوه بر برنامه های حرفه ای و تجاری، می‌توانید یک نسخه سفارشی را انتخاب کنید که تیم ما در آسان سمینار خوشحال می شوند ویژگی هایی را با نیازهای شما تنظیم کند.

تیم آسان سمینار علاوه بر ارائه یک پلتفرم آموزش آنلاین عالی، برای مجموعه ها، آموزشگاه ها نیز برنامه های ویژه ای در نظر دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تیم مشاوره آسان سمینار در ارتباط باشید. نظرات و پیشنهادات خود را زیر همین مقاله برا ما بازگو کنید. در اسرع وقت به تمامی نظرات شما عمل خواهیم کرد.

در پیج اینستاگرامی یا صفحه لینکدین آسان سمینار نیز از تمامی پیشنهادات شما استقبال خواهیم کرد.

 

 

۰
۶
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید