درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

تجهیزات برگزاری وبینار

۹
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۶-۲۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۸ دقیقه
تجهیزات برگزاری وبینار

 

تجهیزات برگزاری وبینار را بشناسید

همانطور که می دانید بیشتر مردم دنیا هنوز هم به دلیل شیوع ویروس کرونا در محدودیت های قرنطینه به سر میبرند. اکثر کسب و کارها و حتی مدرسه ها و آموزشگاه ها به سمت آموزش مجازی گرایش پیدا کرده اند، به بیان ساده تر آموزش ها و کسب و کارها در بستر دیگری ارائه می شوند. بر این اساس برگزاری وبینار ها و دوره های مجازی افزایش چشمگیری داشته است.

با این اوصاف اگه بخواهیم یک وبینار با کیفیت و استاندارد ارائه بدهیم چه کاری باید انجام دهیم؟ بهتر است قبل از مطالعه ادامه، مقاله ۱۰ گام مهم در برگزاری وبینار موفق  را مطالعه فرمایید.

در این مقاله میخواهیم به شما در آشنایی با تجهیزات برگزاری وبینار و دوره های آنلاین کمک کنیم.

پس با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله به این موضوع بپردازیم.

 

تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری وبینار

یکی از مهمترین مراحل سازماندهی وبینار، انتخاب و راه اندازی تجهیزات برگزاری وبینار است. به هر حال، حتی درخشان ترین و بهترین  ارائه ها می توانند با صدای بد، تصاویر مبهم  ویا مشکلات فنی دیگر از حالت استاندارد خارج شوند یا به عبارت دیگر کیفیت لازم را نداشته باشند.

اکنون شما را با چند مورد از مهمترین تجهیزات برگزاری وبینار آشنا میکنیم :

 

 ۱- لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری

در قدم اول ما به یک سیستم نیاز داریم  که به اینترنت دسترسی داشته باشد. آن سیستم میتواند لپ تاپ یا یک دستگاه رایانه باشد. همچنین  کامپیوتر باید امکان پخش صدا را از طریق اسپیکر یا هدفون داشته باشد.  البته برخی از شرکت‌های ارائه ‌دهنده سرویس وبینار، این امکان را دارند که بتوان از طریق موبایل یا تبلت هم در وبینار شرکت کرد. برای شرکت در وبینار میتوانیم از طریق مرورگر وارد آدرس مورد نظرشویم .

 

توجه داشته باشید که برای برگزاری وبینار با کیفیت عالی به یک پلتفرم مدیریت آموزش آنلاین نیاز دارید که علاوه بر بستر مناسب برای برگزاری وبینار، دارای تیم پشتیبانی حرفه ای برای رسیدگی به سوالات کاربران از لحاظ فنی و رفع مشکلات احتمالی در حین جلسه باشد.

تمام آنچه که برای رضایت مخاطبان و یک اجرای بی عیب و نقص در وبینار ها نیاز دارید در پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار برای شما محیا شده است.

 

۲- روشنایی و نور در برگزاری وبینار

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید، نور محیطی است که در آن وبینار را برگزار میکنید. مخاطب باید به وضوح شما را ببیند تا ارتباط  بهتری با شما برقرار کند. بنابراین، حتما حواس‌ تان به نور محیط باشد و در صورت نیاز از رینگ لایت، تجهیزات نورپردازی و حتی لامپ‌های بیشتر استفاده کنید. در این مورد می توانید مقاله چگونه مکان خود را برای برگزاری وبینار آماده کنیم را مطالعه فرمایید.

 

۳- وب کم با کیفیت بالا

لپ تاپ ها معمولا دارای وب کم داخلی هستند ولی ممکن است کیفیت بالایی نداشته باشند به همین خاطر تهیه یک وب کم مجزا میتواند دربهبود کیفیت تصویر خیلی به ما کمک کند. ممکن  شما بخواهید که از وب کم لپ تاپ استفاده کنید، در این صورت باید وب کم لپ تاپ خود را آزمایش کنید و مطمئن شوید که کیفیت خوبی دارد.

اگر کیفیت وب کم لپ تاپ شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود، حتما خرید وب کم را به لیست تجهیزات برگزاری وبینار اضافه کنید. این وب‌ کم‌ها از طریق USB به لپ تاپ یا رایانه شما متصل می‌شوند.

 

۴- میکروفون، هدفون یا هدست

یکی  دیگر از تجهیزات برگزاری وبینار میکروفون است. یک میکروفون قوی و با کیفیت برای یک میزبان وبینار بسیار مهم و ضروری است. استفاده از میکروفون های تعبیه شده در لپ تاپ ها و موبایل نیز امکان پذیر است اما کیفیت  بهتر را می توانیم از یک میکروفون اکسترنال قدرتمند انتظار داشته باشیم.

استفاده از هدست ضروری  نیست و شاید اسپیکر سیستم تان  بتواند نیاز شما را برطرف کند اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که با وجود هدست، آنچه دیگران می‌پرسند و می‌گویند را بهتر می‌شنوید و می‌توانید پاسخ بهتری به آنها بدهید.

 

 

۵- انتخاب نرم افزار و پلتفرم مناسب برای برگزاری وبینار

یکی از مهم ترین تجهیزات وبینار، نرم افزار و پلتفرم مناسب جهت ارائه  وبینار  و همچنین  ثبت نام کاربران است.

آسان سمینار به عنوان یک سیستم مدیریت آموزشی، میزبان برگزاری وبینار و کلاس های آنلاین می باشد و خدمات گسترده ای به ارگان ها، سازمان ها، مدارس و آموزشگاه های مختلف ارائه می دهد، آنچه که نیاز دارید به عنوان یک برگزارکننده کلاس ها و رویدادهای آموزشی، در آسان سمینار میتوانید پیدا کنید و ما این افتخار را داریم که میزبان و بستر برگزاری وبینار ها و جلسات آنلاین سازمان شما باشیم.

 

۶- استفاده از ابزارهای ویرایش تصویر  

ابزارهای ویرایش تصویر، مانند فتوشاپ، یا سایر نرم افزار های گرافیکی یکی دیگر از تجهیزات برگزاری وبینار هستند. برای کمک به ساخت بهتر اسلایدهای پاورپوینت، ممکن است از یک ابزار ویرایش تصویر استفاده کنید تا بتوانید تصاویر باکیفیت‌ تری را ارائه دهید. به طور کلی استفاده از ابزاری مانند فتوشاپ یا دیگر برنامه‌ها، در مراحل راه‌اندازی به شما کمک می‌کند تا تولید وبینار شما حرفه‌ای تر به نظر برسد.

 

سخن آخر

در این مقاله تا حدودی شما را با تجهیزات و امکانات لازم جهت بالا بردن کیفیت برگزاری وبینار آشنا کردیم. شما نیز برای برگزاری وبینارهای خود میتوانید از تیم آسان سمینار مشاوره بگیرید. برای آشنایی با تعرفه های مقرون به صرفه آسان سمینار می توانید به قسمت تعرفه ها مراجعه فرمایید.

برای آشنایی با دوره های آزمایشی میتوانید از تیم مشاوره آسان سمینار کمک بخواهید.

آسان سمینار برای ایجاد محیط مناسب برای برگزاری وبینار، با پشتیبانی ۲۴ ساعته شما را همراهی خواهد کرد. مقاله هایی در ارتباط با اجرای وبینار و نحوه برگزاری آنها را میتوانید در صفحات اینستاگرام و لینکدین آسان سمینار دنبال کنید.

 

 

۱
۹
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: ماردین صادق فر
۱۴۰۰-۰۸-۲۳
۲۲:۴۶:۰۲
عالی