درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

چرا از وبینار آنلاین می ترسیم

۸
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۵-۲۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۱۰ دقیقه
چرا از وبینار آنلاین می ترسیم


چرا از جابجایی رویدادهای آنلاین می ترسیم؟

 

تصور کنید اگر مجبور شوید کل استراتژی تجاری خود را ظرف یک ماه تغییر دهید، چه می کنید؟

این امر مستلزم یک تغییر عظیم است، بنابراین شما باید بودجه را مجدداً تنظیم کنید و روی تاکتیک های جدیدی سرمایه گذاری کنید که در آنها تجربه ای ندارید.

اگر مجبور باشید تمامی افراد مجموعه و کارهای خود را به صورت آنلاین مدیریت کنید، چه می کنید؟

به دلیل تغییرات سریع عصر امروز به سمت دیجیتال مارکتینگ و از طرفی دیگر پاندمی کرونا، بسیاری از شرکت ها و مجموعه ها مجبور شدند خود را با شرایط جدید وفق دهند.

کنفرانس ها، نمایشگاه ها و سایر رویدادهای تجاری مختلف ممنوع شده است، بنابراین بسیاری از مجموعه ها و شرکت ها به سمت دیجیتال مارکتینگ حرکت کرده اند.

با وجود این که اجرای وبینار ها و برگزاری ویدئوکنفرانس ها یک اتفاق عادی در عصر امروز محسوب می شود اما هنوز برخی از مجموعه ها نتوانسته اند خود را با شرایط برگزاری وبینار آنلاین وفق دهند. به نظر شما دلیل این امر چیست؟ آیا دلایل منطقی وجود دارد؟ یا اینکه ترس از برگزاری وبینار بر آن ها غلبه کرده است؟

 

روانشناسی ترس از تغییر

اکثر مردم از تغییرات می ترسند، اما می توان بر این نگرانی ها غلبه کرده و حتی از نقطه صفر شروع کرد. از نظر روانشناسی این یک رفتار عادی است. با این حال، تعداد کمی از افراد وجود دارند که در مقابل تغییرات ترس شدیدتری دارند و این افراد با کمی تغییر، احساس فلج شدن می کنند که به این احساس از نظر روانشناسی متاتزیوفوبیا گفته می شود و ویژگی بارز آن این است که احساس اضطراب آنقدر زیاد باشد که فرد احساس غیر واقعی نسبت به موضوع داشته باشد. یعنی نمی تواند آن تغییرات را قبول کند.

 

چرا از ناشناخته ها می ترسیم؟

هیچ یک از ما دوست نداریم شکست بخوریم، به ویژه در زمینه تجارت. و این می تواند ما را از ریسک و استفاده از فرصت ها باز دارد.

ترس همچنین با پیامدهای ریسک پذیری ارتباط دارد. ما به چیزهایی فکر می کنیم که ممکن است در نتیجه تغییر از دست بدهیم. این تجسم بر عملکرد ما تأثیر می گذارد و باعث می شود نتوانیم از نو شروع کنیم یا استراتژی های جدیدی را در زندگی خود اجرا کنیم. ما سعی می کنیم از خود در برابر شکست ها محافظت کنیم و ترجیحا پیشگیری را بر ریسک ترجیح می دهیم. این طرز تفکر منطقی به نظر می رسد، اما ما را در استفاده از برخی فرصت ها باز می دارد.

 

کار با نوروپلاستیسیتی عصبی مغز

امیدوارم راه هایی وجود داشته باشد که به شما کمک کند تا آرامش خود را برگردانده و آینده را در رنگ های روشن تر ببینید. برخی از روشها در زندگی شخصی ارزش امتحان کردن را دارد و برخی از آنها ممکن است در معرفی نوآوری و موفقیت مجموعه شما کمک کند.

 

نوروپلاستیسیتی عصبی چیست و چگونه می توان از آن سود برد؟

نوروپلاستیسیتی عصبی مفهوم کاملاً جدیدی است که با مطالعات گذشته تفاوت دارد. در واقع نوروپلاستیسیتی عصبی، توانایی مغز را برای تغییر و سازماندهی مجدد اتصالات عصبی خود در پاسخ به تحریکاتی که بخشی از فرایند یادگیری و کسب تجربه است، نشان می دهد.

این بدان معناست که بدن ما قادر به ایجاد نورون های جدید و پیوندهای بین آنها است.

آنچه از نظر این تعریف دانشگاهی برای ما اهمیت دارد این است که ما بر نحوه عملکرد مغز خود تأثیر داشته باشیم و بتوانیم مغزمان را در رویارویی با تغییرات "آموزش" دهیم. تغییراتی که تا به امروز تجربه نکرده ایم. مانند ورود به دنیای آنلاین ودیجیتال مارکتینگ یا برگزاری وبینارو ویدئو کنفرانس.

 

 

نظریه مغز انعطاف پذیر

تنها راه غلبه بر ترس از تغییر، این است که زمان و توجه خود را به بدن و شرایط روحی خود اختصاص دهیم.

یان کلیری می گوید :"ما باید در مغزمان، سیم کشی خاصی از آنچه می خواهیم به دست آوریم ایجاد کنیم. "مانند سیم کشی رقابتی " برای غلبه بر ترس از تغییر و ورود به دنیای اقتصادی آنلاین.

ما می توانیم به مغزمان دستور دهیم که نسبت به اتفاقات، تفکر منطقی داشته باشد. می پرسید چگونه؟

می توانیم طرح های فکری جدیدی بسازیم و روی آن ها فکر کنیم و تحلیل و بررسی از جوانب مختلف انجام دهیم. با تکرار و تمرین این کار، مغز ما نسبت به اتفاق ها و تغییرات مختلف به صورت خودکار واکنش مثبت نشان می دهد و این می تواند شروع ایجاد فرصت های جدید در زندگی ما باشد.

 

نگاهی به دیدگاه تجاری

 

خبرهای خوب بیشتر؟ اگرچه ترس از تغییر ممکن است مانع از پیشرفت یک برند در زمینه کسب و کار خود شود ، اما با مشورت افراد کاردان و با تجربه و مشاوره صحیح برای ورود به دنیای آنلاین و برگزاری وبینار ها و ویدئو کنفرانس های موفق، غلبه بر ترس از این تغییرات آسان تر می شود. بحث، تجزیه و تحلیل مطالعات و داده ها، و همچنین پیاده سازی ابزارهای جدید برای اینکه کمتر تحت فشار قرار بگیرید ، تنها چند مورد است که می توانید انجام دهید.

 در این زمینه می توانید با تیم مشاوره آسان سمینار در ارتباط باشید و از به روز ترین راهکارها بهره مند شوید.

 

یکی برای همه و همه برای یکی

 

ترس از تغییر برای یک فرد بیشتر از یک تیم کامل صدق می کند. شما در تصمیم گیری در یک شرکت تنها نیستید و همیشه می توانید به نظرات متخصصان اعتماد کنید. حتی اگر یک برند را به تنهایی اداره می کنید ، می توانید از مشاوره کارکنان یا مدیرعاملان شرکت های دیگر نیز کمک بگیرید. مراحل آنها را دنبال کنید تا زمانی که اعتماد به نفس کافی برای تصمیم گیری به تنهایی را داشته باشید.

 

تغییر به سمت دنیای دیجیتال

اجتناب از خطرات و ریسک ها، آنها را از زندگی ما حذف نمی کند. فقط ما را در برابر آن ها کور می کند و هوشیاری ما را کاهش می دهد. به همین دلیل است که وقتی بسیاری از شرکت ها برنامه های خود را با بازار و دنیای اقتصاد آنلاین تنظیم می کنند، منطقی است که شما نیز باید این کار را انجام دهید.

با این حال، هنگام ایجاد رویدادهایی مانند کنفرانس یا جشنواره به صورت آنلاین عوامل زیادی را باید در نظر گرفت.

 

ابزارهایی که انتقال به دنیای دیجیتال را آسان تر می کند

اگر تنها چیزی که هنگام فکر کردن در مورد اجرای وبینارهای آنلاین احساس می کنید، استرس و اضطراب است، باید به دنبال برنامه هایی باشید که کل فرایند را سازماندهی کند.

انواع مختلفی از سیستم های نرم افزاری وجود دارد که برای صرفه جویی در زمان و کاهش استرس ارزش سرمایه گذاری روی آنها را دارد.

اما در نظر داشته باشید که هر وبینار یا ویدئوکنفرانس آنلاینی به یک برنامه جامع و کامل نیاز دارد. از جمله صفحه مناسب توضیحات و پوستر وبینار، برنامه و پلتفرم مناسب اجرای وبینار، ضبط وبینار و بازپخش آن، مدیریت مخاطبان و پیگیری های بعد از وبینار و ... همه این ابزارها باعث می شود که شما استرس کمتری برای اجرای وبینار داشته باشید. زیرا با دست پر به سمت یک اجرای موفق پیش می روید.

 

رویدادهای بزرگ در حال حاضر آنلاین هستند

در دوران اپیدمی کرونا، صنعت فرهنگی کاهش چشمگیری در درآمد داشته است زیرا بسیاری از کشورها مجبور به تعطیلی موزه ها، تئاترها و سایر موسسات شده اند. همچنین ، بخش تجاری مجبور به بستن بسیاری مراکز تجاری بزرگ شده است. این چیزی است که رهبران و مسئولان بسیاری از حوزه ها را مجبور کرده است تا برنامه های خود را به صورت آنلاین برگزار نمایند.

 

 

وبینارهای تجاری معروف جهان

همایش ها همیشه فرصتی برای ملاقات با افراد جدید در صنعت، ارتباط نزدیک با مسئولان و یافتن همکاران و دوستان جدید بوده است. برخی از شرکت ها به خاطر منافع مادی و معنوی، از اجرای این وبینارهای تجاری بسیار استقبال می کنند. برخی از نتایج تصمیمات آنها در اینجا آمده است.

 

 Infoshare بزرگترین کنفرانس فناوری در CEE در ماه سپتامبر از Gdańsk پخش شد. بیش از 200 سخنران توسط رهبران تجارت جهانی حضور داشتند که این تنها مزیت آن نبود. بسته به نوع بلیط آنها (چند ردیف قیمت در دسترس بود) ، شرکت کنندگان می توانستند در کارگاه ها شرکت کنند و در صورت تقاضا با افراد مهم ملاقات کنند.

  شرکت اپل یک کنفرانس سالانه برای نمایندگان خود در سراسر جهان برگزار می کند و آن ها را باه این ویدئوکنفرانس و وبینار آنلاین دعوت می کند. این شرکت ادعا می کند که اینبار "میلیون ها" شرکت کننده به جای ده ها هزار نفری که معمولاً در این رویداد حضور دارند، شرکت خواهند داشت.

در صفحه بلاگ آسان سمینار می توانید در مورد بهترین شیوه ها و راهکارها برای اجرای وبینارهای مهم و موفق  و جذب مخاطبان در طول وبینار و نحوه تعامل با مخاطبان در طول وبینار و آداب و نکات برگزاری وبینار و ... اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

اجرای وبینارهای آنلاین یک رویداد مهم و آینده نگری است

دلایل زیادی برای اجرای وبینارها و ویدئوکنفرانس ها به صورت آنلاین وجود دارد اما اولین قدم برای اجرای موفق، غلبه بر ترس و استرس از نحوه برگزاری وبینار است. برای غلبه بر این ترس، تحقیقات و مطالعه مقالات مختلف در این زمینه، به خصوص مقالات موجود در صفحه بلاگ آسان سمینار که صفر تا صد گام های نحوه برگزاری وبینار موفق و تمام نکات مهم در آنجا گفته شده است.

پس از غلبه بر استرس و برنامه ریزی برای یک اقدام موفق، اولین کاری که باید انجام دهید، تعیین اهداف و سپس انتخاب یک پلتفرم آسان و با کیفیت برای همراهی شماست. همچنین در انواع وبینار های آنلاین آسان سمینار و سایر مجموعه هایی که وبینارهای خود را در پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار برگزار می کنند شرکت کنید تا از تجربه های آن ها نیز استفاده کنید. مقاله های پر بازدید و وبینارهای آسان سمینار را می توانید در صفحات لینکدین و اینستاگرام آسان سمینار دنبال کنید.

۰
۸
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید