درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

نحوه افزایش تعداد مخاطبان وبینار

۷
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۵-۱۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۱۲ دقیقه
نحوه افزایش تعداد مخاطبان وبینار

این که محبوبیت رویدادهای آنلاین و برگزاری وبینار روز به روز بیشتر می‌شود موضوع جدیدی نیست. مطالعات نشان می‌دهد یکی از جذاب‌ترین اشکال ارتباط با نام تجاری، تولید محتوای ویدئویی است. حدود ۸۹% میزبان‌ها وبینار مارکتینگ را به عنوان بهترین روش برای به نمایش گذاشتن تجارت خود انتخاب می‌کنند.

با توجه به این رقم بالا، به نظر می‌رسد که مشتریان دیدن اینگونه مطالب را سرگرم کننده‌تر می‌دانند. اما رسیدن به درصد بالایی از مخاطب هدف دغدغه بزرگی در دنیای رقابت محسوب می‌شود. هر شخص منحصر به فرد است و علایق مختلفی دارد بنابراین  شما به عنوان یک میزبان باید کاملا با استراتژی مناسب وارد عمل شوید.

بنابراین سوال این است، چگونه می‌توان تعداد مخاطبان وبینار خود را افزایش داد؟ این روش‌ها را بخوانید تا الهام بگیرید و در برگزاری وبینارهای خود پیاده‌سازی کنید.

 

نکات کلیدی برای افزایش مخاطبان وبینار

افراد با تخصص‌ها و مشاغل مختلف، از وبینارها برای اهداف یادگیری یا سرگرمی استفاده می‌کنند. حتی علاقه به شرکت در وبینار رشته‌های تخصصی و عملی مثل دندانپزشکی نیز اخیراً افزایش یافته است و فقط در مدت شش هفته از ۱۷ درصد در آغاز سال ۲۰۲۰ به ۶۴ درصد رسیده است!

 علاوه بر این ، ۹۲ درصد از افراد در نظرسنجی اظهار داشتند که در آینده نزدیک نیز در وبینار شرکت می کنند. زیرا آنها معتقدند که این امر از ارزش آموزشی بالایی برخوردار است. این نشان می دهد که با ایجاد محتوای متناسب با نیازها و سلایق مختلف، می توانید به افرادی برسید که مخاطب مورد هدف شما نبودند و یا حتی افرادی که اصلا علاقه‌ای به شرکت در وبینار نداشتند. در ادامه نکات کلیدی و مهمی را در مورد راه‌های افزایش مخاطبان وبینار مطرح می‌کنیم.

 

مخاطب خود را بشناسید

شما برای خود محتوای ویدیویی نمی‌سازید. بنابراین باید به ترجیحات و علایق مشتریان خود فکر کنید. آنچه شما باید در نظر بگیرید قبل از هر چیز این است که، در مورد علایق مخاطبان مورد هدف خود تحقیق کنید. اینکه آن‌ها در چه رده شغلی قرار دارند؟ نیازشان چیست و چه علایقی دارند؟ و ... . باید بدانید که چه کاری باید انجام شود تا انتظارات آن‌ها را برآورده کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که مشتریان شما دقیقاً دوست دارند چه چیزی را تماشا کنند، می‌توانید با ایجاد یک نظرسنجی در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود ، مستقیماً در این باره از آنها سوال کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله نکات طلایی برای اجرای وبینار را مطالعه فرمایید.

 

انتخاب موضوع وبینار

انتخاب موضوع مناسب برای وبینار اگرچه به نظر می‌رسد که به طرز فریبنده‌ای ساده‌ترین بخش کار باشد، یکی از سخت‌ترین کارهایی است، که هنگام برنامه ریزی برای یک وبینار خواهید داشت، باید موضوعی را انتخاب کنید که برای مخاطب هدف شما چالش‌برانگیز بوده و آن‌ها را به سمت شرکت در وبینار شما سوق دهد. بنابراین یکی از مهم‌ترین مراحل جذب مخاطب در برگزاری وبینار، انتخاب موضوع وبینار است.

 

انتخاب زمان مناسب برای برگزاری وبینار

اگر هدف شما جذب هرچه بیشتر مخاطبان است، منطقی است که وبینار خود را در زمانی برگزار کنید که مخاطبان شما در دسترس هستند. می‌توانید گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید مخاطبان شما معمولاً چه زمانی آنلاین هستند. البته، باید این موضوع را در نظر بگیرد که چه چیزی برای کسب و کار شما منطقی است.

راه دیگر برای تعریف بهترین لحظه برای وبینار این است که از مخاطبان خود بپرسید. یک نظرسنجی انجام دهید تا ببینید مناسب‌ترین روز و زمان برای این رویداد چه روزی است. می‌توانید چند تیزر منتشر کنید، انتظاراتی در مورد آنچه اتفاق خواهد افتاد ایجاد کنید و آنها را در فرآیند تصمیم‌گیری مشارکت دهید. همه اینها اقدامات مثبتی است که مردم را تشویق می کند تا در آن روز مشارکت کنند.

 

تنوع در طول برگزاری وبینار

وقتی از هر مسئله ای که باعث ایجاد مرزهایی بین شما و مشتریان بالقوه شما می شود مطلع باشید، می توانید از خود بپرسید چه مواردی می تواند بهبود یابد. این ممکن است از مدت زمان اجرای وبینار شما تا شکل اجرای یک وبینار، متفاوت باشد.

برخی از شرکت‌کنندگان ممکن است انتظار داشته باشند که فقط مقدمه‌ای مختصر در مورد موضوع مورد ارائه به عنوان نقطه شروع وبینار خود انتخاب کنید، که فقط چند دقیقه طول می‌کشد. دیگران ممکن است به دنبال یک فیلم طولانی تر باشند که در آن یک کارآفرین به عمق موضوع می پردازد و مجموعه‌ای از تجربیات و نکات مهم را برای بینندگان بازگو میکند.

 

مدت زمان مناسب برای برگزاری وبینار 

اگرچه آمار ممکن است یک منبع خوب برای جمع آوری اطلاعات باشد، اما اغلب آنها یک آمار عمومی هستند. بنا به مطالعات مختلف، نتایج ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، بر طبق مقاله آمار 20 وبینار قدرتمند در سال 2021 بیان کردیم که یک وبینار کامل نباید بیش از 45 دقیقه تا 90 دقیقه طول بکشد. اما یک تحقیق متفاوت نشان می دهد که مدت زمان وبینار باید بنا به موضوع و ترجیحات مخاطب متفاوت باشد. در واقع، برخی از مطالعات می گویند که ویدئوهای ۶۰ دقیقه ای تعداد تماشاگران را بیشتر از فیلم های کوتاه جلب می کند.

در حالی که اعتقاد عمومی این است که مدت زمان وبینار باید طبق آمار عمومی باشد، اما این موضوع همیشه درست نیست. اگر نیاز دارید تا عمیق تر به موضوع بپردازید، از طولانی تر کردن وبینار خود دریغ نکنید. افرادی که برای چنین وبینارهایی ثبت نام می کنند ، عمدتا مشتاق گسترش دانش خود هستند و مایلند از اوقات فراغت خود برای تمرکز بر موضوعات خاص استفاده کنند.

 

مفهوم گفتگوهای برق آسا lightning talk

آیا تا به حال این اتفاق برایتان افتاده است که درباره موضوع خاص اطلاعات زیادی کسب کنید، بدون اینکه ساعت ها برای تحقیق در مورد آن وقت بگذارید؟ یا شاید شما زمان زیادی برای تحقیق نداشته باشید و به راه حل های سریع و کارآمد نیاز دشته باشید؟ تصور کنید شرکت کنندگان شما در وبینار، از شما درخواست چنین راه حل هایی را داشته باشند. در این صورت چگونه پاسخ می دهید؟

lightning talks یا اصطلاحا سخنرانی های برق آسا، یک ارائه کوتاه است که معمولاً حدود پنج تا ده دقیقه طول می کشد. این زمان متراکم، به یک کارآفرین اجازه می دهد تا فقط یک مرور کوتاه از یک موضوع ارائه دهد. چنین محدودیتی ممکن است خوب یا بد باشد.

از مزایای آن این است که بدون تأخیر و بدون حاشیه، در مورد موضوع خاص، اطلاعات جامعی را ارائه می دهید. بنابراین اگر می خواهید سخنرانی موفقی داشته باشید، باید مستقیماً به موضوع بپردازید و در عرض یک دقیقه توجه شرکت کنندگان را جلب کنید. این یک راه حل عالی برای کسانی است که فقط به دنبال الهام و ایده گرفتن از افراد با تجربه هستند و زمان محدودی برای شرکت در وبینار ها دارند.

برای کسب اطلاعات و مشاهده نمونه هایی در این زمینه می توانید با تیم مشاوره آسان سمینار در ارتباط باشید.

 

 

بیان ایده‌های خلاقانه در وبینار

اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید تعداد مخاطبین وبینار خود را افزایش دهید و به کسانی که تماشای محتوای ویدئویی را دوست ندارند دسترسی پیدا کنید، باید چیزی اضافی در اختیار آنها قرار دهید. تهیه مطالب منحصر به فردی که بینندگان بتوانند در طول اجرای وبینار یا پس از آن،  از آن استفاده کنند، ایده بسیار هوشمندانه‌ای خواهد بود. در ادامه چند راهکار را که می‌توانید در طول برگزاری وبینار انجام دهید به شما پیشنهاد می کنیم:

 

تهیه فهرست موضوعات و سرتیترهای وبینار

این نکته به ویژه هنگام برگزاری وبیناری که مدت زمان آن بیش از ۳۰ دقیقه است، مفید است. با مطرح کردن برنامه فهرست موضوعات مورد ارائه در وبینار به مخاطبان خود، می توانید به آنها نشان دهید که به وقت آزاد آنها احترام می گذارید. علاوه بر ماهیت مودبانه این اقدام، ممکن است به شما کمک کند شرکت کنندگان جدیدی را نیز به دست آورید.

برخی از افراد ممکن است بخواهند در رویداد شما شرکت کنند، اما آنها نمی خواهند به کل اجرا گوش دهند. آنها ممکن است به دنبال پاسخ برای یک مشکل خاص باشند ، اما یک وبینار ۶۰ دقیقه ای برای آنها طولانی به نظر می رسد.

اگر دستور کار خاصی ایجاد کرده و برنامه وبینار خود را مشخص کرده و آن را برای شرکت کنندگان ارسال کنید، می توانید تعداد مخاطبین وبینار خود را افزایش دهید تا افراد بتوانند قسمت های خاصی را که بیشتر به آنها علاقه دارند مشاهده کنند.

 

تنوع نحوه ارائه مطالب در وبینار

برخی افراد ترجیح می دهند دانش خود را از طریق خواندن یا نوشتن کسب کنند. وقتی مشتریان اصلی شما اصلاً طرفدار محتوای ویدئویی نیستند، چگونه می توانید حجم مخاطبان وبینار خود را افزایش دهید؟ برای برآوردن انتظارات گروه هدف خود با سلایق مختلف، باید نسخه های متنوعی از ارائه خود ایجاد کنید که پس از وبینار برای شرکت کنندگان ارسال کنید. می توانید پس از اتمام برگزاری وبینار، اطلاعات بیشتری را در اسلایدهای اصلی که در وبینار نشان داده شده است اضافه کنید و یا یک مقاله از وبینار خود بنویسید و از طریق ایمیل برای مخاطبان گروه هدف خود ارسال نمایید.

اگر نمی دانید که یک ارائه جذاب باید چه ویژگی هایی داشته باشد یا برای برگزاری وبینار موفق چه نکاتی را رعایت کنید، می توانید مقاله 10 گام مهم برای برگزاری وبینار موفق را مطالعه فرمایید.

 

خلاقیت در تولید محتوا و ارائه مطالب 

رسیدن به مخاطبانی که علاقه ای به شرکت در وبینار ندارند، یک چالش واقعی است. اما اگر با برنامه ریزی خوب تلاش کنید نتیجه آن به طور غیر منتظره ای برای شما سودآورخواهد بود. خلاقیت در محتوای ویدئویی شما و در نظر گرفتن استراتژی های متفاوت و مدرن بازاریابی، می تواند به شما در متمایز شدن از دیگران کمک کند.

طبق تحقیقات، بازاریابی وبیناری نیازی به سرمایه گذاری مالی زیادی ندارد. اگرچه برخی وبینارهای بین المللی با سرمایه گذاری کلانی انجام می شوند. اما اگر شما یک مجموعه با بودجه محدود هستید، می توانید قبل از فکر کردن در مورد سرمایه گذاری های بیشتر، با انتخاب یک پلتفرم آموزش آنلاین قوی شروع کنید.

سخن پایانی

اگر فکر می کنید در برنامه ریزی برای اجرای وبینار نیز با مشکلات مختلفی رو به رو هستید می توانید با تیم مشاوره آسان سمینار، مشکلات خود را درمیان بگذارید. ما بنا به موقعیت اجتماعی و اقتصادی مجموعه شما استراتژی ها و برنامه ریزی های مختلفی انجام میدهیم که در راستای توانمند سازی مجموعه شما باشد. راهکارهای جالب و جذاب در مورد برگزاری وبینار را می توانید در مقاله های وبلاگ آسان سمینار یا در صفحه لینکدین آسان سمینار بیابید.

 

آسان سمینار ابزاری است که در هر مرحله از ایجاد محتوای ویدئویی یا برگزاری وبینارها و ویدئو کنفرانس ها از شما حمایت می کند. از نحوه اجرای تبلیغات گرفته تا اجرای وبینار و ارزیابی کل پروژه با تجزیه و تحلیل گزارش ها را میتوانید در آسان سمینار انجام دهید.

 

 

۰
۷
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید