درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

چگونه مکان خود را برای برگزاری وبینار آماده کنیم؟

۷
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۶-۰۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۸ دقیقه
چگونه مکان خود را برای برگزاری وبینار آماده کنیم؟

به نظر شما چه مکانی برای برگزاری وبینار مناسب است؟

وبینارهای آنلاین جهان را تسخیر کرده اند و یک راه ارتباطی عالی برای جذب مشتریان هستند. وبینارهای آنلاین برای کسانی که از راه دور کار می کنند و برای دانش آموزانی که نمی توانند به صورت حضوری در کلاس خود شرکت کنند بسیار ارزشمند است.

آمارها نشان می دهد محبوبیت وبینارها در ماه های اخیر رشد بالایی داشته است، پیش بینی شده است که کار از راه دور ۷۷ % از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

افرادی که در این زمینه آشنایی پیدا کرده اند، در حال سرمایه گذاری برای پیاده سازی وبینارها برای استراتژی های خود هستند، در حال حاضر ۷۸ % از شرکت های بزرگ از نرم افزارهای آنلاین استفاده می کنند.

ایجاد محتوای وبینار به امکانات سیستم نرم افزاری بستگی دارد، اما اگر سایر جنبه ها درست نباشند، حتی بهترین وبینار نیز به خوبی کار نخواهد کرد. چیزی که می تواند تأثیر قابل توجهی در استقبال وبینار آنلاین شما داشته باشد، ایجاد مکان و تجهیزات مناسب است.

 قبل از نوشتن این مقاله، ما در آسان سمینار تعداد زیادی وبینار را اجرا کرده ایم و براساس شیوه های خوب و بد مشاهده شده لیستی تهیه کرده ایم که می تواند برای میزبانی وبینار آنلاین شما بسیار تاثیر گذارباشد. از جمله یکی از بهترین مقاله ها در این زمینه 10گام مهم برای برگزاری وبینار موفق است، برای مطالعه این مقاله روی آن کلیک کنید.

 

هنگام اجرای وبینار به چه نکاتی باید توجه کنید؟

نور مناسب و کافی برای برگزاری وبینار

قانون اصلی در حرفه ی عکاسی این است که، هیچ چیزی بدون نور قابل اثبات نیست. این امر در مورد محتوای ویدیویی نیز صدق می کند، زیرا که برای ارائه وبینارها به نور مناسب و کافی برای برگزاری بهتر وبینار نیاز است.

چند قانون اساسی وجود دارد که باید رعایت شود:

  • سعی کنید در مکانی بنشینید که نور کافی داشته باشد.
  • اگر در طول روز از وبینار استفاده می کنید، نور طبیعی خورشید یکی از بهترین منابع روشنایی است و باعث وضوح چهره شما خواهد شد. اگر نور بیش از حد زیاد است، سعی کنید آن را با یک پرده نیمه شفاف سفید رنگ بپوشانید. قبل از خرید تجهیزات جدید، وسایل و تجهیزاتی را که در خانه خود دارید را آزمایش کنید.
  • اگرمکان شما تاریک است یا می دانید که وبینار شما بعد از غروب آفتاب ضبط می شود، دو راه برای انتخاب دارید.
  • ارزانترین راه این است که میتوانید یک یا دو لامپ در مقابل خود نصب کنید و آن را کمی دور تر قرار دهید تا نور خیلی قوی نباشد.
  • دومین راه و محبوب ترین راه خرید رینگ لایت هاست. این نوع سیستم روشنایی خیلی گران نیستند و باعث وضوح عالی میشوند.

 

به پوشش خود در برگزاری وبینار توجه کنید

هنگام ارائه در طول اجرای وبینار، تنها چیزی که اهمیت دارد نوع لباسی است که می پوشید، آیا لباس مناسب رویداد آنلاین است؟ و یا در آن احساس راحتی می کنید؟ افراد فکر میکنند چون وبینارها آنلاین هستند، میتوانند به هر مدلی لباس بپوشند. در صورتی که اینگونه نیست این مهم است که بدانید هنگام برنامه ریزی برای راه اندازی وبینار چه چیزی بپوشید.

یک وبینار آنلاین از نظر جنبه های فنی همانند تلویزیون است. آنچه که بر روی دوربین تلویزیون خوب به نظر می رسد، برای پخش آنلاین باید همانگونه باشد.

قانون نا نوشته ای وجود دارد که می گوید: هنگام اجرای وبینار، نمی توانید لباس هایی با طرح های راه راه، شطرنجی و یا طراحی شده استفاده کنید. دوربین نمی تواند چنین تصاویری را پردازش کند و ممکن است شرکت کنندگان تصور کنند که الگوهای روی پیراهن شما شناور هستند یا چشمک می زنند. پس باعث حواس پرتی کامل خواهد شد، درست است؟

 

همه نگاه ها به چهره شماست نه به پس زمینه

این قسمت مشابه قانون قبلی است که در بالا بیان شد. یک کنفرانس ویدیوئی با هدف تمرکز شرکت کنندگان به شما و نحوه ارائه شما انجام می شود. هنگام انتخاب محیط اطراف خود این نکته را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که بک گراند شما حواس کاربران را پرت نمی کند. رنگهای زرق و برق دار ممکن است تمرکز مخاطبین شما را پایین بیاورد.

 

ثبات و ارتفاع دوربین در برگزاری وبینار

اجرایی که به طور مداوم در حال حرکت باشد و ثابت نباشد، کسی آن را دوست نخواهد داشت. وقتی چهره ی شما حین اجرای وبینار ثابت نباشد خیلی ناامید کننده خواهد بود. مشکل این است که دوربین شما خیلی پایین یا خیلی بالا قرار گرفته است. ممکن است اشتباهات زیادی را قبل و در طول اجرای وبینار مرتکب شوید، و موقعیت غیر ثابت دوربین شما یکی از اشتباهات بزرگ در حین اجرای وبینار خواهد بود.

برای دانستن اشتباهاتی که ممکن است هنگام اجرای وبینار رخ دهند بهتر است از مقاله ۱۳ اشتباه رایج در برگزاری وبینار، که خیلی کامل تر و مفید تر است، استفاده کنید.

 

آیا صدای شما حین اجرای وبینار واضح و رسا است؟

این موضوع رایج ترین سوال هنگام شروع وبینار است. به همان اندازه که تصویر شما در اجرای وبینار مهم است، قطعا صدای شما خیلی مهم تر از تصویر شما خواهد بود. پس باید بررسی کنید که آیا میکروفون شما درست کار می کند؟ و آیا مخاطبان شما می توانند به وضوح صدای شما را بشنوند؟

یکی از تجهیزات اصلی برای انتقال صدا به دیگران، میکروفون است. بسته به دستگاهی که استفاده می کنید، این تجهیزات می توانند در داخل یا خارج دستگاه شما تعبیه شده باشند. بیشتر لپ تاپ ها، تبلت ها و تلفن های همراه از این تجهیزات برخوردار هستند که کار را برای شما ساده می کند.

گاهی اوقات میکروفون هایی که در لپ تاپ های شما هستند، نمی توانند صدای شما را خیلی واضح به کاربران انتقال دهند. در چنین مواقعی هدفون ها میتوانند به شما کمک کنند.

 

اتصال اینترنت را بررسی کنید.

نکته آخر و مهمترین نکته این است که اتصال به اینترنت، کلیدی برای اجرای بهتر وبینار است. اگر اینترنت همراه شما 4G  یا 5G  را ساپورت نمی کند یا اتصال Wi-Fi با سرعت بالا در خانه یا محل کار ندارید، بهتر است به فکر برگزاری وبینار خود از مکان دیگری باشید.

اگرچه همه جنبه های بیان شده در این مقاله اهمیت دارند، اما یک اتصال اینترنتی با سرعت بالا خیلی مهم است. قبل از تصمیم به جابجایی در اتاق یا محل کار خود، سیگنال Wi-Fi خود را آزمایش کنید.

اگر اتصال با کابل فیبر نوری را دارید، ممکن است این راه حل بهتری باشد، زیرا فیبر های نوری سریعتر کار می کنند و ثبات بیشتری را ایجاد می کنند.

 

 

چگونه وبینار راه اندازی کنیم؟

پس از آن که شما مکان مناسب، با زمینه ساده، لباس های مناسب با طرح ساده و تجهیزات اصلی و اینترنت خود را برای برگزاری وبینار آماده کردید، شما نمی توانید وبینار خود را بدون سیستم نرم افزاری خاصی اجرا کنید. پس نوبت به انتخاب نرم افزار مناسب و قابل اعتماد برای اجرای وبینار است.

توجه داشته باشید که برای برگزاری وبینار با کیفیت عالی به یک پلتفرم مدیریت آموزش آنلاین نیاز دارید که علاوه بر نرم افزار مناسب دارای تیم پشتیبانی حرفه ای برای رسیدگی به سوالات کاربران از لحاظ فنی و رفع مشکلات احتمالی در حین جلسه باشد.

تمام آنچه که برای رضایت مخاطبان و یک اجرای بی عیب و نقص در وبینار ها نیاز دارید در پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار برای شما محیا شده است.

 

آماده، محکم و استوار، پیش به سوی اجرای وبینار

در این مرحله، شما به تک تک جنبه های وبینار خود رسیدگی کرده اید. هیچ چیز نباید شما را شگفت زده کند، اما برای تأیید اینکه آیا ارائه شما برای مخاطبان شما جذاب بوده است، می توانید یک کار ساده دیگر انجام دهید.

به یاد داشته باشید که قبل از اجرای وبینار،  وبینار را به طور آزمایشی اجرا کنید، تا مطمئن شوید همه چیز بدون مشکل کار می کند. برای این اقدام، می توانید از یک دوست یا همکار بخواهید که با شما به اتاق وبینار بپیوندد و ارائه خود را از دیدگاه شرکت کننده بررسی کند. این شرکت کنندگان شما هستند که اجرا را تماشا خواهند کرد.

هنگامی که دیگر می دانید چگونه یک وبینار راه اندازی کنید، زمان آن شده است که پلتفرمی انتخاب کنید تا بتواند همه اقدامات لازم برای برگزاری وبینار را مدیریت کند.

ما معتقدیم که همیشه بهتر است خودتان تشخیص دهید که چه چیزی برای شما مناسب است، اما ما دو گزینه را برای انتخاب شما آماده کرده ایم.

برای برگزاری وبینارهای خود میتوانید از تیم آسان سمینار مشاوره بگیرید.  برای آشنایی با تعرفه های مقرون به صرفه آسان سمینار می توانید به این لینک مراجعه فرمایید. مطالعه تعرفه خدمات آسان سمینار فقط و فقط 3 دقیقه از وقت با ارزش شما را خواهد گرفت.

یا اگر می خواهید به گزینه های بیشتری دسترسی داشته باشید، از دوره های آزمایشی ما در آسان سمینار برای اجرای وبینار استفاده کنید. برای آشنایی با دوره های آزمایشی میتوانید از تیم مشاوره آسان سمینار کمک بخواهید.

آسان سمینار برای ایجاد محیط مناسب برای برگزاری وبینار شما، با پشتیبانی ۲۴ ساعته شما را همراهی خواهد کرد، و به عنوان ارائه دهنده پلتفرم آموزش آنلاین، میزبان برگزاری انواع وبینارها می باشد و آنچه که نیاز دارید به عنوان یک برگزارکننده، در آسان سمینار خواهید یافت و ما این افتخار را داریم که میزبان و بستر برگزاری وبینار ها و جلسات آنلاین سازمان شما باشیم. مقاله هایی در ارتباط با اجرای وبینار و نحوه برگزاری آنها را میتوانید در صفحات اینستاگرام و لینکدین آسان سمینار دنبال کنید.

 

۰
۷
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید