درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

راهنمای مبتدیان برای برگزاری وبینار

۱۱
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۵-۱۴
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۱۵ دقیقه
راهنمای مبتدیان برای برگزاری وبینار

امروزه جلسات بازاریابی حضوری کم‌تر از قبل تشکیل می‌شوند و بیشتر جلسات به صورت آنلاین هستند. زیرا در جلسات بازاریابی حضوری، فروشندگان و بازاریاب‌های هر مجموعه‌ای برای گرفتن وقت ملاقات از مدیر و مسئول یک مجموعه دیگر دائما در حال پیگیری هستند و بیشتر این رفت‌ و‌ آمد‌ها به در بسته میخورند و متاسفانه موفقیت‌آمیز نیستند. همچنین هزینه‌های رفت و آمد بالا می‌رود و با چنین استراتژی تیم فروش با شکست مواجه می‌شوند. اما برگزاری وبینار و جلسات آنلاین بازاریابی این مشکلات را ندارند. بنابراین جلسات فروش آنلاین، جایگزین مناسبی برای استراتژی های فروش حضوری هستند. 

در این مقاله صفرتا صد سوالات مهم و پرتکرار در جهت نحوه برگزاری وبینار موفق برای مبتدیان ارائه می شود. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. اگر هنوز با این ایده آشنا نیستید، اجازه دهید چند دلیل برای آن به شما ارائه دهیم.

 

  • مدیریت بهتر جلسات آنلاین 

اجازه دهید یک سوال مهم از شما بپرسم: علاوه بر انتخاب زمان مناسب، چه چیزی باعث سختی بیشتر در جلسات حضوری می گردد؟ درست متوجه شدید: رفت و آمد. هرچه از مشتری خود فاصله مکانی بیشتری داشته باشید ، زمان بیشتری را برای رفت و آمد باید صرف کنید. اگر ضرب المثل "وقت طلاست"  را درنظر بگیریم، تا آنجا که ممکن است می خواهید مقدار کمی از سرمایه را هدر دهید. بنابراین شما در حین رفت و آمد مقدار زیادی از سرمایه خود را از دست می دهید. اما در جلسات فروش آنلاین این سرمایه ارزشمند در جیب شما باقی می ماند. نظر شما در این باره چیست؟

بیایید کمی دقیق‌تر به موضوع نگاه کنیم. تنظیم یک تماس آنلاین اگر بیست دقیقه به طول انجامد، بسیار آسان‌تر از جلسه‌ای است که قبل از شروع آن باید به طور میانگین سی دقیقه را در راه و برای رفت و آمد سپری شود.

ناگفته نماند که تمام کارهای مربوط به برگزاری وبینار و جلسه فروش آنلاین نیز می تواند به صورت آنلاین اتفاق بیفتد. می توانید جلسات خود را بصورت آنلاین در پنل شخصی خود در آسان سمینار تنظیم کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنید. سپس در موعد مقرر مرورگر را باز کرده و وارد جلسه شوید. بدون تماس تلفنی و بدون هیچ مشکلی، به همین سادگی جلسات آنلاین و استراتژی‌های فروش و بازاریابی های خود را مدیریت کنید.

 

  • دامنه دسترسی گسترده‌تر 

هنگام ملاقات حضوری با مشتریان، مکان فیزیکی شما محدود می‌شود. البته برای بعضی از جلسات حضوری باید به مناطق دورتری سفر کنید. با این حال، این بدان معناست باید رفت و آمد بیشتری انجام دهید. با جلسات فروش آنلاین، مشکلات سفر و دسترسی محدود به مشتریان را نخواهید داشت. تا زمانی که هسته اصلی کسب و کار شما محدود به مکان نباشد، می توانید خدمات خود را به راحتی در شهر، کشور یا حتی سراسر جهان به مخاطبین خود بفروشید.

  • مقرون به صرفه بودن جلسات آنلاین

هر دقیقه‌ای که برای رفت و آمد بین جلسات صرف می‌کنید ارزشمند است. هزینه بلیط سفر و رفت و آمد شما، همه و همه جزو سرمایه‌های مجموعه شما محسوب می‌شوند. بنابراین برای استفاده بهینه از آن سرمایه‌ها باید مدیریت و استراتژی مناسبی داشته باشید. حتی اگر می‌خواهید تلفن را بردارید و به جای ملاقات حضوری با مشتریان، با آن‌ها تماس تلفنی برقرارکنید، اپراتور شما باز هم هزینه این مکالمات را از شما دریافت می کند. بنابراین جلسات فروش آنلاین بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از جلساتی است که به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

 

  • مدیریت خودکار و سیستمی جلسات 

اگر جلسات بازاریابی و فروش محصولات و خدمات را به صورت حضوری انجام می‌دهید، باید بیشتر کارها را به صورت دستی انجام دهید. اما با جلسات فروش آنلاین، می‌توانید بخش بزرگی از وظایف خود را به صورت خودکار انجام دهید.

برنامه‌ریزی قرار ملاقات از طریق یادآوری، پیگیری‌های ایمیل یا حتی مدیریت روابط بین کارمندان و مجموعه‌ای از وظایف مختلف را می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار های تحت شبکه یا تحت وب به راحتی انجام دهید. یکپارچه‌سازی این وظایف باعث صرفه‌جویی در وقت گرانبهایی می‌شود که ترجیح می‌دهید به موضوعی اختصاص دهید که واقعاً برای شما اهمیت اقتصادی و تجاری دارد. آیا متقاعد شده اید که جلسات فروش آنلاین بیشتری برگزار کنید؟

اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است ، بیایید مستقیماً به ۹ مورد از بهترین شیوه هایی که باید آنها را رعایت کنید بپردازیم.

 

۸ راهکار عالی برای ارائه جلسات فروش آنلاین

 

۱. آموزش نحوه استفاده از پلتفرم برگزاری وبینار به مخاطبان

همه ما همیشه برای ایجاد یک جلسه استاندارد، حضوری یا یک تماس ویدیویی آنلاین به دنبال رفع و کاهش تمامی موانع احتمالی هستیم. بنابراین باید از قبل برای آن برنامه ریزی کنید.

به جای چندین بار ارسال ایمیل و پیامک جهت تنظیم تاریخ و زمان مناسب برای یک جلسه با مشتریان، به آسانی و بدون فوت وقت ترتیب یک جلسه آنلاین را بدهید. مطمئن باشید این کار بسیار آسان تر از گرفتن وقت از مخاطبان مورد هدف شما است. سپس به آنها کمک کنید تا از طریق لینک ارسال شده از طرف شما، وارد جلسه آنلاین شوند.

برای اطمینان از این که مسائل فنی مشکلات احتمالی را به وجود نمی آورند، یک ایمیل حاوی اطلاعات نحوه استفاده از بستر آموزشی و نحوه ورود به جلسه را برای مخاطبان خود از قبل ارسال نمایید. اطمینان حاصل کنید بستر آنلاین مناسبی را برای اولین ملاقات آنلاین انتخاب می کنید که استفاده از آن حتی برای مبتدیان آسان است و دارای مراحل پیچیده برای ورود به جلسه و استفاده از ابزار های مختلف نباشد.

 

۲. رعایت اصول استاندارد در برگزاری جلسات

نکته اینجاست: وقتی جلسات به صورت آنلاین برگزار می شوند برخی مواقع در مورد به رسمیت شناختن آن دچار تردید می شویم و آنطور که باید نکات و آداب یک جلسه استاندارد را رعایت نمی کنیم.

با این حال، برگزاری جلسات فروش آنلاین به این معنی نیست که می توانید نگرش حرفه ای را فراموش کنید به عبارت دیگر، این سوال را از خود بپرسید: اگر قرار بود مشتری شما به صورت حضوری با شما ملاقات می کرد، چه مکانی را برای ملاقات انتخاب می‌کردید؟ چگونه لباس می پوشیدید و چطور صحبت می کردید؟ به این ترتیب مجبور می‌شوید تمام نکات و آداب یک جلسه رسمی و استاندارد را رعایت کنید. در مقاله نکات و آداب برگزاری وبینار توضیحات بیشتر را می توانید دریافت نمایید.

 

۳. استفاده از پلتفرم مناسب برای برگزاری وبینار

اولین چیزی که مشتریان در جلسات آنلاین از شما دریافت می کنند صدا و تصویر شما است. بنابراین کیفیت صدا و ثابت بودن میکروفون یا کیفیت تصویر شما از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر می خواهید حرفه‌ای به نظر برسید، برای برگزاری وبینار‌ها و ویدئو کنفرانس‌های خود روی یک پلتفرم با کیفیت و استاندارد با امکانات بالا سرمایه‌گذاری کنید.

یک هدست، میکروفون و دوربین خوب حداقل چیزی است که باید تهیه کنید تا مطمئن شوید که کیفیت تماس شما مطلوب خواهد بود. با استفاده از چنین ابزارهایی، می توانید از نرم‌افزار وبینار خود حداکثر استفاده را ببرید. مخصوصاً اگر مانند پلتفرم آنلاین آسان سمینار قابلیت ضبط جلسه و ارائه فایل بازپخش را نیز داشته باشد.

 

۴. تعامل و برخورد مناسب با مشتریان در طول جلسه

اجازه ندهید مشتری تمرکزش را از دست بدهد. قبل از برگزاری جلسه آنلاین، نحوه تعامل با مخاطبان را در طول جلسات آنلاین بیاموزید و آن‌ها را مشغول نگه دارید، از آنها سوال بپرسید، توجه آنها را به موضوع مورد بحث بیشتر جلب کنید و مرتبا از آن‌ها بازخورد بگیرید.

از دست دادن تمرکز در تماس‌های آنلاین آسان است، به خصوص اگر مشتری شما از دوربین وب‌کم خود استفاده نکند. در این صورت شما نمی‌توانید متوجه شوید که او به شما توجه دارد یا خیر. بنابراین باید ترفند‌های مختلفی را در نحوه تعامل با مخاطبان خود بیاموزید.

 

۵. آزمایش پلتفرم برگزاری وبینار قبل از شروع جلسه

قبول دارم این یک بد شانسی است که در ابتدای جلسه آنلاین متوجه شوید که میکروفون یا دوربین شما کار نمی کند. و یا اینکه مجبور به روزرسانی نرم افزاری درست قبل از حضور در یک جلسه آنلاین باشید.

در حالی که چنین رویدادهایی اغلب خارج از کنترل ما هستند، اما بیشتر اوقات می توان از وقوع آنها جلوگیری کرد. به همین دلیل باید به طور مرتب تجهیزات خود را بررسی کنید. در صورت لزوم، نرم افزار خود را به صورت روزانه به روز کنید تا همیشه آماده عمل باشید. برای استفاده از پلتفرم آنلاین آسان سمینار همیشه مرورگر های خود را بروز نگه دارید. برای مطالعه بیشتر به قسمت پایگاه دانش آسان سمینار مراجعه فرمایید.

 

۶. عیب یابی مشکلات فنی 

دیر یا زود، در هنگام برگزاری وبینار یا جلسات آنلاین خود با مشکلاتی روبرو می‌شوید. به عنوان مثال، تجهیزات مشتری شما برای جلسه آنلاین مناسب نیست یا سرعت اینترنت در اوقاتی از شبانه روز دچار اختلال می شود و ... . در چنین شرایطی، ضروری است که بدانید چه عکس العملی باید داشته باشید.

برای آگاهی بیشتر در این مورد می‌توانید به مقاله نحوه عیب یابی و رفع عیب برخی از مشکلات فنی مراجعه کنید و نحوه برخورد با رایج‌ترین مسائلی را که افراد در طول جلسات آنلاین خود با آن مواجه می شوند را بیاموزید. به این ترتیب، هر زمان که این مشکلات برای شما پیش آمد، می‌دانید که چگونه آن‌ها را برطرف کنید.

یکی از مزایای پلتفرم آنلاین آسان سمینار، دسترسی به پشتیبان های فنی در طول جلسات آنلاین است و اگر با مشکل فنی خاصی مواجه شدید به راحتی می توانید از آن ها مشاوره بگیرید.

 

۷. در نظر گرفتن تمامی جوانب در صورت بروز احتمالی مشکل

همیشه خود را برای اتفاقات و بروز مشکلات غیرمنتظره آماده کنید. مثلا امکان اتصال به منبع اینترنت دیگر یا به همراه داشتن هدفون دیگر و ... . به یاد داشته باشید که برای جلسات مهم باید تمام جوانب را نظر بگیرید. به قول معروف حتماً یک پلن B برای ارائه در مواقع اضطراری داشته باشید.

 

۸. پیگیری های بعد از برگزاری وبینار

اگر از نوع افرادی هستید که دوربین وب کم خود را از ابتدا تا انتهای جلسات آنلاین می بندند و به تماس چشمی اعتقادی ندارند، وقت آن است که روش خود را تغییر دهید. سعی کنید با مخاطبان خود در طول جلسه تعامل داشته باشید و حتی‌الامکان با آن‌ها ارتباط چشمی برقرار کنید.

برای اطمینان از موفقیت جلسات فروش آنلاین خود، در اسرع وقت پس از جلسه به آنها ایمیل ارسال کنید، مطالبی که در مورد آن صحبت شده است را بازگو کنید و از آنها برای وقتی که در اختیار شما گذاشتند تشکر کنید.

پس از مدتی پیگیری های بعدی را در تقویم کاری خود تنظیم کنید تا دوباره با آنها تماس بگیرید. سعی کنید با مشتریان و مخاطبین خود در تماس باشید. به این ترتیب، نه تنها می توانید معاملات موفق تری را داشته باشید، بلکه می توانید ارائه خدمات خود را نیز افزایش دهید.

 

جلسات و نرم افزارهای فروش آنلاین

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در جلسات فروش آنلاین باید به دنبال چه چیزی باشید؟ در این بخش، ما سه نوع از نرم افزار‌هایی را که برای برگزاری جلسات موفقیت‌آمیز فروش آنلاین به آن‌ها نیاز دارید، به شما معرفی می‌کنیم و در ادامه، چند ویژگی ضروری را که هر‌یک از این نوع نرم‌افزارها باید داشته باشند را مطرح خواهیم کرد.

 

 

باید‌های مهم در برگزاری جلسات فروش آنلاین

انتخاب درست پلتفرم برگزاری وبینار

امیدوار نباشید که جلسات فروش آنلاین موفقیت آمیز را بدون نرم افزار ویدئو کنفرانس معتبر اجرا کنید. گزینه‌های  زیادی برای انتخاب نرم‌افزار برگزاری وبینار وجود دارد که شما را در انتخاب گیج می کند. با این حال ، واقعاً مهم است که در نهایت کدام را انتخاب می کنید.

در اینجا چند مورد از ویژگی های مهم را بیان می کنیم که در انتخاب پلتفرم ویدئو کنفرانس خوب باید به آن‌ها توجه کنید:

  • کیفیت نرم افزار ویدئو کنفرانس

 اکثر توسعه دهندگان از کیفیت بالای نرم افزار ویدئو کنفرانس خود صحبت می کنند و ادعای این موضوع را دارند ولی وقتی کار به درخواست دمو از این نرم‌افزار‌ها می‌کشد، یا از ارائه نسخه تست امتناع می کنند و یا در حین تست متوجه می شوید، آنطور که باید نیستند و نیازهای شما را برآورده نمی کنند. اگر می خواهید حرفه ای به نظر برسید، کیفیت موضوعی است که باید توجه زیادی به آن داشته باشید.

برای دریافت نسخه دمو پلتفرم ویدئو کنفرانس آنلاین آسان سمینار می توانید به بخش فروش و پشتیبانی پیام ارسال نمایید.

 

  • امنیت پلتفرم برگزاری جلسات آنلاین

امروزه دغدغه بیشتر افراد حفاظت از حریم خصوصی است. به خصوص در هنگام استفاده از نرم‌افزار‌های آنلاین. قبل از انتخاب پلتفرم آنلاین برای برگزاری وبینار های خود، حتما در مورد مسائل امنیتی آن تحقیق و بررسی نمایید. مهم ترین مسئله و دغدغه بیشتر افراد این است که نرم افزاری که استفاده می کنند هک نشود و یا اطلاعات شخصی آن ها به خارج از محیط نرم‌افزار منتقل نگردد به عبارتی امنیت در جلسات آنلاین برقرار شود.

 

  • سهولت استفاده از نرم افزار ویدئو کنفرانس

باید قبول کنیم، همه اهل فن آوری نیستند. ممکن است برخی از مشتریان شما در استفاده از برنامه های خاصی مشکل داشته باشند. یک پلتفرم کنفرانس ویدئویی را انتخاب کنید که نیازی به نصب ندارد و رابط کاربر پسندی نیز داشته باشد. در این مورد نیز پلتفرم آسان سمینار خواسته شما را برآورده می کند.

 

استفاده از تخته سفید و ویژگی‌های آن

 وقتی در حین جلسه نکات مهمی را می خواهید یادداشت کنید یا درصد های تخفیف ویژه ای در جلسات فروش آنلاین به مشتریان بالقوه خود ارائه دهید، در این هنگام هیچ چیز بهتر از ویژگی خاص تخته سفید و امکان ذخیره سازی یادداشت ها در پلتفرم آنلاین به شما کمک نمی کند.

یکی از ویژگی های حرفه ای بودن نیز استفاده از ابزارهای خاص و جذاب در حین ارائه جلسه آنلاین است که توجه ببینده را به خود جلب کند. برای انتخاب یک پلتفرم جلسات فروش آنلاین مناسب و حرفه ای علاوه بر موارد گفته شده، ویژگی های زیر را نیز باید در نظر بگیرید.

 

قابلیت تعامل در پلتفرم جلسات فروش آنلاین

 به دنبال برنامه ای باشید که به مشتریان شما اجازه استفاده راحت از برخی امکانات را بدهد و به نوعی مشتریان بتوانند با شما در طول جلسه آنلاین وارد تعامل شوند. برخی از این امکانات استفاده از تخته سفید چند کاربره است. یعنی شما به عنوان میزبان و مشتریان شما به عنوان مهمان به صورت گروهی بتوانید در تخته سفید نظرات و پیشنهادات خود را یادداشت نموده و به اشتراک بگذارید.

 به این صورت مشتریان شما ناخودآگاه وارد تعامل شده و تمام حواسشان نیز به جلسه خواهد بود. مطمئن باشید این ویژگی برای آن ها بسیار جذاب و لذت بخش است.

 

کیفیت صدا و تصویر در پلتفرم جلسات فروش آنلاین

 شما می خواهید بهترین تأثیر ممکن را در مشتری بگذارید و کیفیت صدا و ظاهر خوب و تصویر با کیفیت اولین قدم برای رسیدن به آن است. به دنبال نرم‌افزاری باشید که حرفه ای به نظر برسد و درست کار کند.

 

سهولت استفاده از پلتفرم برای کاربران

درست مانند برنامه های آموزشی آنلاین، استفاده از پلتفرم جلسات فروش آنلاین شما نیز باید آسان باشد. حتی برای کاربران جدید که قبلا تجربه استفاده از پلتفرم آنلاین را نداشته اند. بستر آنلاینی را انتخاب کنید که پیچیده نباشد و نیازی به پیاده‌سازی و نصب نداشته باشد.

جلسات فروش آنلاین، آینده درآمد مجموعه شما را تعیین می کند و هیچ بحثی در این مورد وجود ندارد.

 با وجود اینکه برگزاری این جلسات بسیار خاص هستند و به تازگی رونق گرفته اند، اما اگر از بهترین شیوه ها و راهکارهای پیشنهادی ما پیروی کنید و روی پلتفرم برگزاری وبینار و ویدئو کنفرانس مناسب سرمایه گذاری کنید، می توانید میزان فروش خوبی را تجربه کنید. آیا آماده برگزاری یک جلسه فروش آنلاین با موفقیت و پرسود هستید؟

 

اگر یک سیستم نرم افزاری قوی وبینار را انتخاب کنید، که دارای ویژگی ها و قابلیت های مطرح شده باشد بدون سردرگمی و به صورت یکپارچه تمامی قرار ملاقات ها و جلسات آنلاین خود را مدیریت می کنید. این به معنی یک کار منظم و بی عیب و نقص است. هر آنچه که در این مقاله عنوان شد در پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار به راحتی و با صرف هزینه کم و مقرون به صرفه بدست آورید. منتظر نظرات و پیشنهاد های شگفت انگیز شما در صفحات لینکدین و اینستاگرام آسان سمینار هستیم.

۰
۱۱
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید