درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

چگونه توضیح خوب برای وبینار بنویسیم که توجه مخاطبان را جلب کند؟

۹
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۵-۲۴
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۹ دقیقه
چگونه توضیح خوب برای وبینار بنویسیم که توجه مخاطبان را جلب کند؟

کلمات قدرت دارند. این موضوعی است که بسیار اهمیت دارد. اگرچه این روزها افراد بیشتر به دنبال تماشا کردن هستن تا مطالعه کردن، اما همچنان قدرت محتوا و مقالات از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربران سوالات و عبارات را در مرورگرها تایپ می‌‌کنند تا راه‌حل مشکلات خود را بیابند. در واقع آنها اینگونه ممکن است با وب‌سایت شما آشنا شوند و شروع به مطالعه مقالات و مطالب وب‌سایت شما کنند.

برگزاری وبینار جذاب و ارزشمند کار ساده‌ای نیست. احتمالاً تاکنون در وبینارهای خسته کننده و حوصله سر بر که هیچ جذابیتی برایتان نداشته‌است شرکت کرده‌اید، که به نظر اتلاف وقت شماست. بنابراین زمانی که قصد داشته باشید برای ارائه وبینار خود مطلب بنویسید و تولید محتوا کنید، ممکن است ابتدا کمی نگران باشید. اما جای نگرانی نیست. زیرا با رعایت یکسری اصول و راهکارهای کاربردی، یک وبینار می تواند یک تجربه سرگرم کننده و ارزشمند برای همه افراد شرکت کننده در آن باشد.

به عبارتی مطالب و محتواهایی که در وبینار آنلاین استفاده می‌کنید بسیار مهم هستند. زیرا محتواها و مطالب برای جذب مخاطبین جدید باید جالب و جذاب باشد. می‌پرسید چگونه باید این کار را انجام دهید؟  

دکمه "ثبت نام" را فشار دهید و این کار آغاز ورود به دنیای پر از جذابیت و افزایش توانمندی برای مجموعه شما خواهد بود.

در این مقاله، ما قصد داریم توضیح دهیم که دقیقاً برای نوشتن یک مقاله جذاب می‌توانید چه کارهایی انجام دهید، برای اینکه بتوانید توانمندی لازم در برگزاری وبینار را کسب کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

به نظر شما چگونه می‌توان شرح وبیناری نوشت که توجه مخاطبان را به خود جلب کند؟ قبل از ادامه مطالعه مقاله، نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال فرمایید. و در انتهای مقاله تفکرات خود را با راه کارهای ما مقایسه نمایید.

 

نحوه انتخاب عنوان اصلی وبینار

عنوان وبینار شما اولین نقطه تماس بین شما و مخاطبان شما است، بنابراین ارائه تیتری که توجه مردم را به خود جلب کند بسیار مهم است. حتی اولین جمله برای شروع توضیحات وبینار نیز بسیار مهم است و جملات اولیه توضیحات باعث می‌شوند مخاطب شما ترغیب به ادامه مطالعه شود و یا به راحتی صفحه وبینار شما را ببندد!

البته انتخاب عنوان مناسب برای موضوع وبینار نیز بسیار مهم است. می توانید در مقاله هشت نکته برای ایجاد نام های جذاب وبینار در این‌باره بیشتر مطالعه کنید و با نحوه انتخاب عنوان وبینار آشنا شوید. 

 

نوشتن محتوای مناسب برای تعریف وبینار 

توضیحات وبینار قسمتی از متن است که محدوده موضوعی وبینار شما را به مخاطبان خود معرفی می‌کند و احتمالاً یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های استراتژی تبلیغات شما است. شما می‌توانید یک کمپین رسانه‌ای اجتماعی برجسته یا بازاریابی ایمیلی عالی انجام دهید و یک نمایش شگفت انگیز تهیه کنید، اما بدون توضیحات مناسب و جذاب برای وبینار خود که توجه مخاطبان را به خود جلب کند، تبلیغات وبینار شما ارزش زیادی نخواهد داشت.

نوشتن توضیحات درباره موضوع وبینار، دستور کار و هرگونه فعالیت خاصی که برای شرکت‌کنندگان خود آماده کرده‌اید ضروری است. این تنها راهی است که نشان می‌دهد محتوایی که قصد ارائه آن را دارید چقدر ارزشمند است. با یک متن جذاب، می‌توانید وبینار خود را از دیگران متمایز کنید.

کلمه فریبنده شاید در ابتدای کار مناسب نباشد. اما هدف ما از به کار بردن این کلمه نشان دادن اهمیت موضوع است نه فریب دادن مخاطب. محتوای خوب و جذاب به مانند یک جادو عمل می کند و گاهی اوقات بدون اینکه مخاطب حس کند، می بیند که تا انتهای توضیحات را خوانده است! این موضوع می تواند مخاطبین آینده شما را کنجکاو کرده و آنها را وادار به شرکت در وبینار شما کند.

اگر می خواهید وبیناری پربازدید داشته باشید باید مخاطبان را جذب کنید و با نحوه رهبری و مدیریت برگزاری وبینار و نحوه تعامل با مخاطبان در طول وبینار آشنا باشید و باید آنها را متقاعد کنید که با شما بمانند.

اینجاست که یک توصیف وبینار جذاب و فریبنده وارد عمل می شود.

 

 

موارد مهم در نوشتن محتوا برای تعریف وبینار

برخی از اطلاعات اصلی وجود دارد که توصیف آنها را باید بیان کنید. فراموش کردن برخی از موارد در نوشتن توضیحات وبینار ممکن است باعث سوء تفاهم شود و منجر به یکی از این دو سناریو شود:
 ابتدا، ممکن است شخصی به شما یک پیام مستقیم ارسال کند و در مورد جزئیات سوال کند. که این نشان دهنده عدم تسلط شما در نوشتن توضیحات وبینار به صورت جامع و کامل است.
سناریو دوم که احتمال بیشتری دارد رخ دهد و برای کسب و کار شما بسیار بدتر است، این است که یک کاربر می تواند وبینار شما را رها کرده و آن را به کلی فراموش کند.

برای جلوگیری از چنین شرایطی ، باید نکات برخی نکات که در ادامه گفته می شود را در نظر داشته باشید:

زمان و تاریخ را تنظیم کنید

برای شفافیت همه چیز، نوشتن یادداشت در مورد زمان دقیق وبینار یک عمل خوب است. و اگرچه همه چیز به صورت آنلاین انجام می‌شود، اما می‌توانید نشان دهید که دقیقاً زمان و تاریخ برگزاری وبینار کی خواهد بود.

 

هدف از برگزاری وبینار را تعیین کنید

 مردم زمان زیادی ندارند که بخواهند آن را هدر دهند و به دنبال راه‌حل های آماده برای پیاده سازی هستند. اگرچه اکثر ما لحظات فراغت خود را صرف پیمایش در شبکه‌های اجتماعی یا خیره شدن بیهوده به تلویزیون می‌کنیم، اما همچنان می‌خواهیم احساس کنیم که اگر یک ساعت به تماشای یک وبینار آنلاین اختصاص دهیم، زندگی ما را بهبود می بخشد. بنابراین وقتی در حال نوشتن توضیحات وبینار هستید، مطمئن شوید که به بینندگان نشان می‌دهید چگونه می توانند از آن استفاده کنند.

 

یک دستور کار دقیق و کوتاه ایجاد کنید

 برخی از افراد ممکن است به کل موضوع وبیناری که انتخاب کرده اید علاقه‌ای نداشته باشند، اما بخش خاصی از آن می تواند برای آنها مفید باشد. با ارائه یک برنامه دقیق، آنها ممکن است تصمیم بگیرند که در وبینار شما شرکت کنند اما منتظر بخش خاصی باشند که به آن علاقه دارند. به علاوه، شما به مخاطبان خود نشان می دهید که به وقت آنها احترام می گذارید.

بر نقاط قوت و منحصر به فرد وبینار خود تاکید کنید

وبینارهای زیادی در دسترس است، بنابراین وظیفه شما این است که مردم را متقاعد کنید تا شما را به جای برخی دیگر انتخاب کنند. برای انجام موفقیت‌آمیز این کار، باید بر نکات ویدئویی و محتوایی خود تاکید کنید که فوق العاده است و ممکن است برای شرکت کنندگان تازگی داشته باشد و از آن اطلاعات جدیدی کسب کنند.

همچنین می توانید محتوای آموزشی خوب برای مخاطبان آماده کنید و برای آن ها ارسال نمایید. کسانی که در وبینار ثبت نام نموده اما به هردلیلی در هنگام برگزاری وبینار نتوانسته اند شرکت کنند، محتوای آموزشی بسیار مفید خواهد بود. آموزش نحوه ایجاد محتوای آموزشی را در مقاله ۵ ایده برای نوشتن محتوای آموزشی از طریق وبینار می توانید بیابید.

 

محل انتشار توضیحات وبینار

اکنون می دانیم که چرا توصیف وبینار ضروری است، اما هنوز یک چیز را کم داریم و آن مکانی است که بتوانیم متن خود را در آن منتشر کنیم. این یک نکته مهم و ضروری است، زیرا مکان، نشان دهنده فرم توضیحات نهایی شما است. باید مکانی را برای انتشار توضیح وبینار خود انتخاب نمایید که مطمئن باشید آن صفحات روزانه بازدید های زیادی را دارد و مراجعه کنندگان زیادی به آنجا سر میزنند و بنابراین توضیحات شما توسط افراد زیادی خوانده می شود.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به صفحه برند پیج در آسان سمینار سر بزنید و در مورد جدیدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مطالعه کنید. این کار تاثیر چشمگیری در پیشرفت و رشد مجموعه شما خواهد داشت.

 

ترفند هایی برای جذب مخاطب 

شبکه های اجتماعی

یکی از رایج‌ترین مکان‌هایی که افراد مختلف برای انتشار توضیحات وبینار خود می‌اندیشند، شبکه‌های اجتماعی است. اگر تعداد مخاطبان زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد می‌توان برای جذب مخاطب و ثبت‌نام در وبینار امیدوار بود. اما اگر مجموعه شما تعداد دنبال‌کنندگان کمی داشته باشد در این صورت چه می کنید؟

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید؟ آسان سمینار همیشه به شما ایده‌ها و راهکارهای جدیدی ارائه می دهد. ادامه مقاله را با ما همراه باشید.

ایمیل های تبلیغاتی

استفاده از روش‌ها و فنون بازاریابی حرفه‌ای برای وبینار شما می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. طبق آمار، ۴۰ درصد از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند ایمیل‌هایی رو باز کنند که بیشتر آموزنده و کمتر تبلیغاتی باشد. شما می‌توانید با اعلام وبینار به شرکت‌کنندگان آینده خود با توضیحی کوتاه و در عین حال جذاب، از این فرصت استفاده کنید.

 

وب سایت یا صفحه فرود ( لندینگ پیج )

وبینار‌ها را می توان در وب‌سایت‌های مشهور و تبلیغاتی به صورت آگهی منتشر کرد از جمله سایت‌هایی مانند ایستگاه و یکتانت و ... اما این کار هزینه زیادی را برای شما خواهد داشت. یک راه حل دیگر، ایجاد لندینگ پیج است که این مورد نیز نیازمند داشتن تخصص کافی در این زمینه است.

اما یک راهکار فوق العاده و جدید و منحصر به فرد در آسان سمینار برند پیج است و این بهترین گزینه برای شماست. که هم مقرون به صرفه است و هم بازدید کنندگان زیادی خواهید داشت. در آسان سمینار می توانید یک برند پیج پریمیوم داشته باشید. که این مورد نیز یکی از ابتکارات و خلاقیت های منحصر به فرد آسان سپهر دانش یاور (آسان سمینار) می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله های موجود در بلاگ برند پیج را مطالعه فرمایید.

 

 

نکات و ترفندهایی برای توصیف وبینار

پس از انتخاب مکان و نوع توضیحات ، تکنیک هایی وجود دارد که ممکن است توضیحات وبینار شما را تقویت کند. آنها توسط نویسندگان حرفه ای و روزنامه نگاران و همچنین مدیران رسانه های اجتماعی استفاده می شوند لازمه این کار، کسب اطلاعات کافی در مورد سئو محتوا است که نیاز به تخصص و مهارت دارد. اگر در مورد سئو محتوا اطلاعات کافی ندارید، میتوانید توصیف وبینار خود را به تیم سئو محتوای آسان سمینار بسپارید و یا مقالات مربوط به خدمات سئو را مطالعه فرمایید.

 

زبان مخاطبان خود را بشناسید

این اولین قانون هر کمپین بازاریابی است. وقتی می‌دانید گروه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند، می‌توانید پیام خود را با سبک طبیعی گفتار آنها تنظیم کنید. هنگامی که وبینار شما قرار است برای جوانانی که از اختصارات و زبان غیر رسمی استفاده می کنند، برگزار شود، به عنوان مثال، باید توضیحی بنویسید که طبق سن و متناسب با سبک گفتاری آن ها باشد و یا اگر سعی می کنید با افراد تجاری تماس بگیرید، می توانید اصطلاحات کاری خاص و متناسب با گفتار آن ها را به کار ببرید.

هنگام ارسال پیام به آن ها می توانید جملات خود را با سوالات شگفت انگیز آغاز کنید. این کار نیز باعث جلب توجه و جذب مخاطبان می شود.

 

از آمار و ارقام استفاده کنید

هیچ چیز بهتر از آمار کار نمی کند، به ویژه اگر آنها بسیار چشمگیر باشند که دراین صورت نشان میدهد اقدامات شما و تحقیقات شما عمیق بوده است و این موضوع می تواند افراد را متقاعد کند. همچنین آمار و ارقام به این معنی است که شما برای وبینار خود از مطالعات خارجی یا تحقیقات میدانی نیز استفاده کرده اید. بنابراین مخاطبان به توضیحات شما بیشتر گوش می دهند و دقت می کنند.

تأثیر توضیحات وبینار در سئو

آنچه شما در پنل شخصی پلتفرم وبینار آنلاین آسان سمینار می نویسید و منتشر می کنید نه تنها برای مشتریان فعلی بلکه برای مخاطبان آینده شما نیز مفید است. ربات های Google از کلمات کلیدی شما استفاده می کنند و رتبه بهتری به شما می دهند.
همچنین اگر در برند پیج فعالیت کنید، رتبه و امتیاز شما در گوگل به صورت تضمینی افزایش خواهد یافت.

تعیین کلمات کلیدی مرتبط که مستقیماً به موضوع وبینار شما مرتبط هستند و استفاده از آنها در توضیح متن وبینار در پنل شخصی، وب سایت یا برند پیج شما در آسان سمینار یک حرکت هوشمندانه است. زیرا وقتی ربات ها در اینترنت می چرخند، کلمات کلیدی به آنها در فهرست بندی محتوا کمک می کند.

بنابراین هر زمان که توضیحات وبینار خود را تهیه می کنید، در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و از تعدادی از آنها در متن استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که شما باید یک عملکرد اساسی محتوا را برای مخاطبان خود ایجاد کنید. و مهمتر اینکه باید در نظر داشته باشید که این توضیحات را برای مردم می نویسید نه موتورهای جستجوی گوگل!

 

سخن آخر

امیدواریم این راهنمای کوتاه شما را تشویق کند تا توضیحات جالب برای اجرای وبینار خود ایجاد کنید. اگرچه این موضوع ساده و بدیهی به نظر می رسد، اما بسیاری از شرکت ها و افراد هنوز قدرت توصیف خوب را دست کم می گیرند.

سعی کنید تا حد امکان توصیف وبینار را کوتاه و شیرین بیان کنید، در عین حال آموزنده و سرگرم کننده باشید. می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید تا خودتان ببینید کدام برای کسب و کار شما بهتر عمل می کند. و آن ها را از طریق کانال های ارتباطی ما در لینکدین و اینستاگرام برای ما ارسال کنید.
اگر می خواهید در مورد بازاریابی وبیناری بیشتر بدانید ، وبلاگ آسان سمینار پر از مطالب مفید با ایده های تازه است. خلاقیت و تخیل تنها راهکار مفید است.

برای کسب تجربه و مطالعات بیشتر، صفر تا صد برگزاری وبینار موفق را در صفحه بلاگ قسمت وبینار مارکتینگ آسان سمینار می توانید بیابید.

 

۰
۹
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید