درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

نحوه استفاده از وبینار برای رشد کسب و کار

۵
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۵-۳۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۱۲ دقیقه
نحوه استفاده از وبینار برای رشد کسب و کار

چگونه می توان از وبینارها برای رشد کسب و کار استفاده کرد تا در کوتاه ترین زمان مخاطبان را جذب کند

 

پاندمی کرونا برخلاف تمام معایب اش یک مزیت بسیار بزرگ داشت! آن هم تسریع بخشی از فناوری بود. ویروس کویید ۱۹ باعث شد تا ما متوجه شویم که وبینارهای مفید در صورت استراتژی صحیح و طراحی طرح تبلیغاتی و محتوای جذاب، می توانند مفید باشند.

با افزایش آگاهی در این مورد، تعدادی از شرکت ها در حال بررسی نکاتی در مورد نحوه استفاده از وبینارها برای رشد سریع تجارت خود هستند. در حقیقت، آنها برگزاری وبینار آنلاین را به عنوان یکی از مهمترین اجزای استراتژی بازاریابی خود پذیرفته اند.

از سوی دیگر ، بسیاری از شرکت ها می ترسند که نتوانند با رویکرد در حال تغییر سریع همگام شوند. برای کسانی که در یادگیری در مورد این فناوری جدید تردید دارند و هنوز ترس از برگزاری وبینار دارند می توانند مقاله چرا از وبینار آنلاین می ترسیم را مطالعه نمایند.

همچنین مقاله راهنمای مبتدیان برای برگزاری وبینار، یک راهنمای جامع برای کسانی است که می خواهند برای اولین بار اجرای وبینار آنلاین داشته باشند.

اگر حتی کمی در مورد اینکه آیا برگزاری وبینار ارزش وقت و تلاش شما را دارد و آیا می تواند در کسب و کار شما تاثیر مثبت داشته باشد هنوز به قطعیت نرسیده اید، اجازه دهید به شما نشان دهیم که چرا پاسخ ما به برگزاری وبینار آنلاین یک بله بزرگ است.

 

وبینار چگونه می تواند به شما کمک کند؟

  • شناخت مخاطبان در وبینار آنلاین

دلیل سرمایه گذاری بسیاری از شرکت ها در زمینه میزبانی وبینارهای جذاب این است که یقین دارند مزایای برگزاری وبینار آنلاین عملا نامحدود است. وبینارها به مشاغل کمک می کنند تا کارآموزان جدید را آموزش دهند، مخاطبان جدید را جذب کند. گروه هدف خود را بشناسند و در راستای علایق آن ها برنامه ریزی نمایند.

نکته جذاب و هیجان انگیز برگزاری وبینار و در واقع تحمل تمام سختی ها و تمام برنامه ریزی ها برای اجرای وبینار جذاب بیشتر به دلیل کسب درآمد زیاد از وبینار است. راهنمای مربوط به کسب درآمد از وبینار را می توانید مطالعه کنید.

با کمک وبینارها، می توانید همه مشتریان علاقه مند را در یک مکان جمع آوری کرده و آنها را در مورد محصول یا خدماتی که ارائه میدهید آموزش دهید، جلسات پرسش و پاسخ داشته باشید، ایده های آینده را مورد بحث قرار دهید و برای خرید آنها انگیزه ایجاد کنید.

شاید بزرگترین مزیت برگزاری وبینار برای مجموعه هایی که به تازگی وارد کسب و کار جدید شده اند، یافتن مشتریان جدید و در واقع گسترش روابط باشد. این موضوع برای رشد آنها بسیار ضروری است و یک نقطه شروع عالی برای کسب درآمد آنلاین و گسترش کسب و کار است.
برای یک شروع خوب بهتر است در ابتدا در مورد محصول یا خدمتی که ارائه می دهید تبلیغ نکنید. بلکه بیشتر توجه خود را به نیاز مخاطبان معطوف کنید اینکه آن ها برای حل چه مشکلی به سمت شما آمده اند و از شما انتظار دارند بهترین راهکار را برایشان ارائه دهید. با تمرکز روی این استراتژی می توانید روابط و کسب و کار خود را گسترش دهید.

 

حال با این همه نقاط قوت در برگزاری وبینار آنلاین، بنابراین چه چیزی مانع از اجرای یک وبینار فوق العاده برای کسب و کار شما می شود؟

 

نکاتی در مورد نحوه استفاده موثر از وبینارها برای رشد مشاغل کوچک

نگران برگزاری وبینار نباشید. می پرسید چرا؟

اگر در مورد برگزاری وبینار استرس دارید و می ترسید برنامه ریزی درستی انجام نداده باشید، در اینجا لیستی از مواردی که باید در هنگام برگزاری وبینار درنظر داشته باشید، آورده ایم. با توجه به این موارد مطمئنا مخاطبان شما احساس خواهند داشت که در یک وبینار پر از تجربه و موفقیت آمیز شرکت کرده اند.

 

۱- اهداف خود را بشناسید

به یاد داشته باشید که این یک تعامل مجازی است و مخاطبان شما تمام روز را وقت ندارند که جلوی صفحه لپ تاپ بنشینند. بنابراین، هنگام برنامه ریزی برای برگزاری وبینار، مهم است که هدف خود را تعیین کنید و برای تمام زمان اجرای وبینار برنامه ریزی صحیح انجام دهید. شما حداکثر ۱ ساعت فرصت دارید که آینده تجاری خود را رقم بزنید. پس با دقت عمل کنید.

 علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که عنوان وبیناری که انتخاب می کنید، باید منعکس کننده توضیحاتی که می خواهید ارائه دهید، باشد. مقاله انتخاب عنوان مناسب برای موضوع وبینار یک راهنمای عالی برای شما در این زمینه است.

 

۲- به وبینارهای دیگر سر بزنید

کپی کردن ممنوع. اما درنظر گرفتن چند ایده خلاقانه که به شما برای رسیدن به هدفتان کمک کند، ضرری ندارد. برخی از وبینارهایی که به صورت آنلاین پیدا می کنید توسط افرادی برگزار می شود که تجربه بیشتری در این زمینه نسبت به شما دارند، بنابراین یادداشت کردن نکات مهم را فراموش نکنید و موارد و توضیحاتی را که به نظر شما مفید است، لیست کنید.

علاوه بر این، نکاتی را که در سخنرانی فکر می کنید توجه شما را به عنوان یک شرکت کننده و یک مخاطب جلب کرده است، یادداشت کنید. همچنین برعکس. مواردی را نیز یادداشت کنید که به عنوان مخاطب اصلا برای شما جالب نبود. زیرا باید به خاطر داشته باشید که در اجرای وبینار خود از این موارد صرف نظر کنید.

 

۳- از سخنران مهمان نیز برای وبینارهای خود دعوت کنید

فرض کنیم شما باید یک سمینار آنلاین (وبینار) در مورد مزایای بازاریابی آنلاین ترتیب دهید. چه چیزی بهتر از دعوت از مهمانی است که شهرت زیادی در این زمینه کسب کرده است؟ مردم می خواهند بدانند چرا و چگونه این کار را انجام داده است. این نه تنها از موضوع بحث شما پشتیبانی می کند بلکه در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد.

 

۴- زمان را هوشمندانه برنامه ریزی کنید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، هدف اصلی از برگزاری وبینارها، استفاده بهینه شما از زمان است. این مورد نه تنها به زمان پخش بلکه به فاصله بین اعلام و اجرای وبینار اشاره دارد.

این روزها بیشتر مردم از نرم افزار های برنامه ریزی آنلاین استفاده می کنند. بنابراین، توصیه می شود شما نیز برای تسلط به نرم افزار های آنلاین اینکار را انجام دهید. بهتر است برای دعوت و ثبت نام مخاطبانتان یک فرم ثبت نام شرکت در وبینار طراحی کنید و آن را روی سایت یا در پلتفرم وبینار آنلاین قرار دهید.

پس تعیین تاریخ و زمان مناسب یک لینک دعوت برای مخاطبان گروه هدف خود ارسال نمایید و برای مخاطبان جدید تبلیغات لازم را انجام دهید. مقاله آمار ۲۰ وبینار قدرتمند در سال ۲۰۲۱ می تواند راهنمای خوبی در این زمینه باشد. 

 

۵- ارائه جوایز برای ثبت نام سریع در وبینار

اشکالی ندارد اگر کسب و کار شما هنوز آنقدر مشتری به دست نیاورده باشد که بتواند تعداد زیادی مخاطب برای وبینار جذب کند. نگران این موضوع نباشید. یک راهکار عالی برای شما داریم:

می توانید ترفندی را برای پاداش دادن به افرادی که در وبینار ثبت نام می کنند، امتحان کنید. ارائه جوایز یک راه عالی برای ارتقاء و برجسته کردن ارزش رویدادهای آنلاین است. این می تواند شامل ارائه کتابهای الکترونیکی رایگان یا سایر پی دی اف ها و ویدپو های آنلاین باشد.

برخی از شرکت ها ایده جدیدی را برای علاقه مندی کاربران ارائه کردند. آنها کمپین های تبلیغاتی را در صفحات رسانه های اجتماعی راه اندازی کردند و برای نفرات اولی که در وبینار ثبت نام کرده اند، هدایای ویژه ای تعیین کردند. این موضوع می تواند در افزایش تعداد شرکت کنندگان در وبینار شما بسیار موثر باشد.

 

تا الان نکات مهمی را برای برجسته کردن وبینار شما برای ثبت نام مخاطبان بیشتر پیشنهاد دادیم، اما برای جذابیت در اجرای وبینار چه کارهایی باید انجام دهید؟ آیا به این موضوع فکر کرده اید؟

 

 

گفتگوی عمومی و خصوصی در وبینار

این یک تکنیک برجسته برای ایجاد تعامل با مخاطبان در طول وبینار است. می توانید به آنها اجازه دهید به سوالاتی که می پرسید، از طریق چت پاسخ دهند یا به آنها اجازه دهید سوالات خود را به صورت صوتی بپرسند. این باعث ایجاد حس ارتباط بین افراد می شود.

در پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار همچنین امکان ایجاد اتاق زیر مجموعه جلسه اصلی وجود دارد که مخاطبان می توانند به صورت خصوصی و گروهی باهم به بحث و گفتگو بپردازند و تبادل اطلاعات نمایند. بنابراین حتی کسانی که اهل فن نیستند نیز می توانند یک پیام متنی بنویسند و ارسال کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله چند دلیل برای انتخاب آسان سمینار مراجعه فرمایید.

 

اشتراک گذاری صفحه هنگام برگزاری وبینار

بسیاری از مفاهیم وجود دارد که نمی توانید آنها را از طریق محتوای شفاهی توضیح دهید. اینگونه مفاهیم نیاز به نمایش دارند و در این مواقع ویژگی هایی مانند اشتراک گذاری صفحه بسیار کاربردی خواهند بود. شما به سادگی می توانید توضیح مفاهیم مورد نظر خود را روی صفحه خود به نمایش بگذارید و بینندگان می بینند که شما در حال توضیح چه چیزی هستید.

 

نمایش نظرسنجی ها

در پاراگراف های بالا، در مورد نحوه مدیریت و تعامل با مخاطبان از طریق چت های متنی برای پاسخگویی به سوالاتی که در طول وبینار مطرح می شود، صحبت کردیم. با این حال، وقتی یک بازخورد از آنها دریافت می کنید، به نظر شما چگونه باید آن را با بینندگان به اشتراک بگذارید؟ نظرات وتجربیات خود را برای ما در انتهای این مقاله ارسال نمایید.

 

قطعا حرکت هوشمندانه ای نخواهد بود اگر تک تک اسامی رو بیان کنیم و نظرات مثبت یا منفی آن ها را اعلام نماییم! به نظر شما چگونه یک بازخورد کلاس آنلاین یا وبینار آنلاین را باید بیان کرد؟

یکی از قابلیت های پلتفرم آموزش آنلاین ایجاد نظر سنجی و شخصی سازی آن نظر سنجی بنا به علایق و سلایق شماست. به این ویژگی گرفتن بازخورد از مخاطبان مثل آب خوردن ساده خواهد بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله چند دلیل برای انتخاب آسان سمینار را مطالعه فرمایید.

 

تخته سفید را به اشتراک بگذارید

مانند اشتراک گذاری صفحه نمایش خود، همچنین می توانید از ویژگی تخته سفید برای نشان دادن توضیحات و نکات مهم و یا خلاصه موضوعات و جمع بندی جلسه و ... استفاده کنید. نحوه استفاده از تخته سفید و مزایای آن در پایگاه دانش آسان سمینار و مقاله نحوه مدیریت کلاس با بیگ بلو باتن موجود می باشد.

 

امکان ضبط جلسات آنلاین

مطمئن شوید که از پلتفرم وبینار آنلاینی استفاده می کنید که قابلیت ضبط جلسه و بازپخش آن را داشته باشد. اما نرم افزار هایی مانند اسکای روم، این قابلیت را ندارد.
 اکثر افراد یا شرکت ها وبینارهای زنده برگزار می کنند و این برای بینندگانی که مایلند بعداً وبینار را ببینند و اطلاعات را مجددا بررسی نمایند، ناامید کننده است اگر قابلیت ضبط جلسه وجود نداشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد نیز به مقاله نحوه ضبط کلاس با بیگ بلو باتن در صفحه پایگاه دانش آسان سمینار مراجعه فرمایید.

 

چگونه با برخی از رایج ترین چالش های وبینار مقابله کنیم؟

انتخاب یک پلتفرم برگزاری وبیناری که با تمام نیازهای شما مطابقت داشته باشد و همه نیازهای شما را برآورده کند می تواند چالش برانگیز باشد. اگر می خواهید وبینارهای شما جذاب و پربازدید باشند، باید بستر مناسبی برای این کار انتخاب نمایید. در مقاله چند دلیل برای انتخاب آسان سمینار به شما تمام دلایل محکم و منحصر به فرد آسان سمینار برای یک انتخاب درست و همیشگی بیان شده است.
تیم پشتیبانی آسان سمینار با استفاده از راهکارهای متنوع و راهنمایی های مختلف برای توانمند سازی شما در راه اندازی آموزشگاه آنلاین یا مدارس آنلاین و ... همراه شما خواهند بود.  

 

وبینارها را با روش آسان سمینار انجام دهید

آسان سمینار به شما ابزارهایی می دهد تا قبل از برگزاری وبینار همه چیز را بررسی کنید. حتی کیفیت اتصال اینترنت را نیز بررسی نمایید. نکته جالب اینکه شما نیازی به نصب هیچ چیزی بر روی دستگاه خود ندارید. آسان سمینار پلتفرمی است که از حریم خصوصی و ایمنی اطلاعات شما مراقبت می کند. پس با خیال راحت تبادل اطلاعات نمایید.

 

قبل از اجرا، وبینار خود را تبلیغ کنید

تهیه وبینار شگفت انگیز وقتی هیچ کس زمان اجرای آن را نمی داند چه فایده ای دارد؟ هنگامی که یک وبینار آنلاین ثبت نام کننده کمی داشته باشد واضح است که کمپین تبلیغاتی خوبی برای آن اجرای نشده است.

شبکه های اجتماعی تبلیغ و اطلاع رسانی درباره یک رویداد را بسیار آسان کرده اند. برای بهتر دیده شدن، می توانید بنرهای خلاقانه بسازید، درباره وبینار خود در اینستاگرام و لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی پست بگذارید و تبلیغ کنید. یک توضیح خوب هم برای اینکار آماده کنید. نحوه نوشتن توضیح جذاب برای وبینار آنلاین را می توانید در مقاله چگونه توضیح خوب برای وبینار بنویسیم که توجه مخاطبان را جلب کند، بیابید.

 

روشهای خلاقانه ای برای جلب توجه مخاطب ارائه دهید

اکنون که به تعداد شرکت کنندگان مورد نظر خود رسیده اید، وظیفه شما این است که آنها را علاقمند نگه دارید. وقتی همه چیز در وبینار آنلاین در صفحه نمایش شما خلاصه میشود، بنابراین به راحتی نمی توانید توجه شرکت کنندگان در وبینار را به خود جلب کرده و برای مدت طولانی نگه دارید.
با این اوصاف راه حل چیست؟
به نظر شما چگونه می توان وبینار آنلاینی اجرا کرد و به مدت ۱ ساعت توجه مخاطبان را به خود جلب کرد که هم جنبه آموزشی داشته باشد و هم سرگرم کننده باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را ارسال نمایید.

 

یک راه حل آسان این است که یک قالب وبینار ساده ارائه دهید و تمام برنامه و فهرست موضوعات مورد نظر خود را نمایش دهید. در مرحله بعد، به تمام شرکت کنندگان از طریق فعالیت هایی مانند دادن فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، پرسیدن سوالات و ارائه توضیحات خودشان، آن ها را ناخودآگاه وارد تعامل و تبادل اطلاعات نمایید. این کار را شما به عنوان میزبان و سخنران وبینار باید انجام دهید و مهارت کافی برای اینکار داشته باشید.

 

سخن آخر

همه ما می دانیم که کار از راه دور دیگر یک کار جدید نیست. حتی اگر کسب و کار خود را از راه دور اداره می کنید، وبینارها می توانند کسب و کار شما را به سطوح جدیدی برسانند. این که آیا شما یک کارآفرین هستید یا یک بازاریاب وابسته ، یا یک وبلاگ نویس که یک وبلاگ تجاری را اداره می کنید مهم نیست، مهم این است که با برگزاری وبینارها این قدرت را دارید که کسب و کار خود را به سرعت افزایش دهید!

آنچه یک وبینار موفق می تواند به دست آورد فراتر از تصور شما است ، اما دستیابی به چنین نتایجی بدون آماده سازی و برنامه ریزی و کسب مهارت برای آن ممکن نیست. شما باید اهداف مشخصی را تعیین کنید ، اهداف مختلف سمینار را برجسته کنید و سپس زمان مناسبی را برای هر موضوع تعیین کنید و با استراتژی مناسب برای جذب مخاطب پیش بروید.

 

در این مقاله برخی نکات و پیشنهاداتی را که اشاره کردیم، مطمئن هستیم که اگر آن ها را با دقت اجرا کنید در نهایت یک وبینار موفق و با جلب رضایت شرکت کنندگان خواهید داشت. علاوه بر این ، تمرین سخنرانی خوب و استفاده از کلمات مناسب را فراموش نکنید. در آسان سمینار صفر تا صد موفقیت و بهتر دیده شدن را می توانید بدست آورید. نظرات و پیشنهادات خود را برای ما در لینکدین و اینستاگرام ارسال نمایید.

۰
۵
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید