درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

نحوه کسب درآمد از وبینار

۶
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۵-۰۷
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۸ دقیقه
نحوه کسب درآمد از وبینار

راه های کسب درآمد از برگزاری وبینار

وبینارها ممکن است رسانه ای قوی برای بازاریابی و فروش برای شما باشند. داشتن چنین دانشی نیز می تواند به نفع شما باشد. مقالات و مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد برگزاری وبینار می توانند از نظر افزایش درآمد و یا ایجاد هویت برند شما در دنیای رقابت و بازار اقتصاد بسیار تاثیرگذار باشند. اگر به دنبال راه هایی برای کسب درآمد از وبینار هستید، حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

با این حال، اگر با برگزاری وبینار آشنا چندانی ندارید، می توانید با بررسی مقالات ما در صفحه وبلاگ آسان سمینار، شروع کنید. پس از آن مطالب این مقاله را تا انتها مطالعه کنید زیرا این مقاله به شما در دستیابی به نتایج فوق العاده و کسب درآمد از برگزاری وبینار بسیار کمک خواهد کرد.

 

هوشمندانه تبلیغات کنید

در صورت تبلیغ هوشمندانه، وبینارها می توانند مانند یک آهنربا عمل کنند و مشتریان را به سمت شما جذب کنند. برای رسیدن به گروه هدف خود، باید یک استراتژی تبلیغاتی را از قبل برنامه ریزی کنید و بودجه خود را به بخشهای مربوط به آن اختصاص دهید مانند ساخت یک محتوای ویدیویی. برای مطالعه موارد بیشتر از تبلیغ وبینار می توانید به مقاله آمار ۲۰ وبینار قدرتمند در سال ۲۰۲۱ مراجعه فرمایید.

برای کسب درآمد واقعی در وبینارهای خود، ممکن است لازم باشد از متخصصان شبکه های اجتماعی مشاوره بگیرید. سرمایه گذاری اندک در جهت تبلیغ اجرای وبینار، ممکن است به شما کمک کند افرادی را جذب کنید که در آینده نزدیک مشتری های وفاداری برای مجموعه شما خواهند بود.

به طور خلاصه، اگر وبینار خود را به درستی تبلیغ کنید، ارزش قابل توجهی را به مخاطبان خود ارائه دهید و یا به طور مثال محصولی را ارائه دهید که با مخاطب مرتبط باشد، آنها محصول شما را در محل خریداری خواهند کرد.

وقتی مردم بدانند که وبینارهای شما ارزش پرداخت هزینه را دارند، احتمالاً از سرمایه گذاری برای آن دریغ نخواهند کرد. این می تواند یک نقطه قوت در استراتژی فروش شما بوده و اولین نقطه شروع خوب با مشتریان آینده شما باشد.

برای دانستن اینکه اقدامات شما کارآمد هستند، باید پیگیری های مداوم و منظم بر محتواها و تبلیغات رسانه ای و بررسی بازخورد ها از سوی مخاطبان داشته باشید. همه اینها ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد. اما لذت چشیدن موفقیت همه سختی ها را از بین خواهد برد. برای تسلط بیشتر در برگزاری وبینار ها، می توانید مقاله ۱۰ گام مهم برای برگزاری وبینار موفق را مطالعه فرمایید.

 

 

انتخاب موضوع مناسب برای وبینار

در مقاله 8 نکته برای ایجاد نام های جذاب وبینار، در مورد این موضوع صحبت کردیم اما در اینجا باز هم بر این نکته تأکید می کنیم، آنچه مهم است موضوع وبینار است.

عنوان یا موضوع وبینار باید برای شرکت کنندگان وبینار جذاب و مفید باشد و همزمان با اهداف تجاری شما همخوانی داشته باشد. همچنین باید به هر نوع استراتژی از تبلیغات برای وبینار فکر کنید تا بتوانید مخاطبان زیادی را جذب کنید.

اجرای یک وبینار که پاسخگوی مشکلات شرکت کنندگان باشد و ارائه راهکارها و راه حل های ساده و آماده برای پیاده سازی آنها راهی عالی برای ایجاد محتوای با ارزش و جذب مخاطبان شما است. اگرچه ممکن است با اینکار بیشتر از فروش بر روی بازاریابی تمرکز کنید، اما این راهکار می تواند به عنوان یک عنصر اصلی برای فروش باشد.

 

محتوای با کیفیت بنویسید

همیشه محتوای با کیفیت ارائه دهید. احتمال اینکه شرکت کنندگان در وبینارهای آینده شما شرکت کنند و به دوستان خود درباره کسب و کار شما بگویند بسیار بیشتر خواهد بود. مخصوصاً اگر وبینارهای شما را با این احساس ترک کنند که ارزش بیشتری نسبت به هزینه دریافتی دارند.

ترفندهای درآمدزایی از برگزاری وبینار

دسترسی رایگان به وبینار آنلاین

این مورد شاید ابتدایی ترین شکل کسب درآمد از محتوای شما باشد. با ثبت نام رایگان در سایت، شرکت کنندگان شما به راحتی هزینه دسترسی به وبینار شما را پرداخت می کنند. آمار نشان می دهد که تقریباً یک سوم کسانی که در سایت شما ثبت نام می کنند در وبینار شما نیز شرکت می کنند، اما اگر مجبور به پرداخت هزینه برای عضویت در آن باشند، کمتر ممکن است در وبینارهای شما شرکت کنند. این یک مزیت قابل توجه است.

برای کسب درآمد از وبینارها، باید مطالب مفید و کافی را برای مخاطبان خود فراهم کنید که ممکن است زندگی آنها را بهبود ببخشد. این موضوع به این دلیل است که شرکت کنندگان با پرداخت هزینه، انتظار دارند در ازای آن محتوای درجه یک را دریافت کنند. شما می توانید وبینار را یک کارگاه آموزشی بنامید و یک دستور کار دقیق ایجاد کنید تا همه افراد از آنچه که در آن سرمایه گذاری می کنند آگاه شوند.

دسترسی پولی به وبینارهای برگزار شده

بسته به استراتژی و موقعیت شما در دنیای رقابت و اقتصاد، چند گزینه را باید در نظر بگیرید. اگر هنوز در حال شناساندن برند خود در بین کاربران هستید، می توانید ابتدا یک وبینار آنلاین رایگان بسازید و سپس دسترسی به نسخه های دیگر آن را بفروشید. برای جذب افراد بیشتر می توانید یک وبینار رایگان بسازید، سپس به افرادی که قادر به شرکت در این رویداد زنده نیستند یا می خواهند بعداً دوباره آن را تماشا کنند فیلم بازپخش وبینار را برایشان ارسال کنید.

برای فروش وبینار می توانید دو گزینه در نظر بگیرید: فروش تک و با تکرار به صورت دوره ای یا فروش به صورت پکیجی از وبینارها. به عنوان مثال، شما می توانید یک بسته محتوایی، حاوی پنج تا از بهترین وبینارهایی که امسال اجرا کرده اید، تهیه کنید و برای فروش آن ها به صورت یکجا و بسته ای اقدام کنید.

اگر می دانید که محتوای شما به هر حال افراد را به خود جلب خواهد کرد، می توانید بلافاصله پس از ثبت نام رایگان در سایت، فروش دسترسی به محتوای ضبط شده را برای مخاطبان جدید شروع کنید. می پرسید چگونه؟ به راحتی. برای کسانی که به تازگی عضو سایت شما شده اند، پیشنهاد های شگفت انگیزی به صورت ایمیل یا پیامک برایشان ارسال کنید تا حداقل برای وب گردی مجدد به سایت شما برگردند.

 

دسترسی  به اتاق های خصوصی در وبینار آنلاین

آیا تا به حال فکر کرده اید که داشتن امکان صحبت با یک کارآفرین یا یک مهمان وبینار در یک مکالمه به صورت خصوصی چقدر عالی خواهد بود؟ اکنون این رویا می تواند با اتاق زیرمجموعه جلسات آسان سمینار تحقق یابد. در محیط آنلاین، می توانید از جلسه اصلی گروه خارج شوید و به اتاق زیرمجموعه جلسه اصلی بروید، جایی که به جز شما و شخص مورد نظرتان، کس دیگری دسترسی ندارد.

این قسمت می تواند یک امکان ویژه برای بسیاری ازکنفرانس ها و وبینار های شما باشد که در طی آن می توانید با افراد مهم ملاقات کنید.

بسیاری از افراد حاضرند برای چند دقیقه مکالمه خصوصی با مدرس و یا مشاور مشهور و معروف، مبالغ زیادی را پرداخت کنند. اگر این امکان را برای شرکت کنندگان فراهم کنید، می توانید با فروش این امکان، چنین تجربه بی نظیری برای شرکت کنندگان خود فراهم نمایید. با این حال، قبل از ضبط وبینار، از کیفیت بالای دوربین خود مطمئن شوید.

 

 

مزایای اضافی برای شرکت کنندگان

چه کسی دوست ندارد بیش از حد انتظار، مزایای ویژه دریافت کند؟ کسانی که در وقت معین در وبینار شما حضور می یابند بیشتر از کسانی که فقط فیلم بازپخش را می بینند، برای شما ارزش قائل هستند. بنابراین بهتر است برای آن ها مزایای بیشتری در نظر بگیرید. به عنوان مثال با اهدای جوایز خاصی طی مسابقه در طول وبینار یا استفاده از ایده های خلاقانه دیگر، قلب شرکت کنندگان خود را به دست می آورید.

هرچه ایده های شما خلاقانه تر باشد، افراد بیشتری برای شرکت در وبینار تشویق می شوند. بنابراین علاوه بر اینکه فروش وبینار خود را افزایش می دهید. مخاطبان بیشتری هم جذب می کنید. قبل از اجرای وبینار می توانید به صورت پیامک یا ایمیل انبوه از برنامه ویژه وبینار خود، مخاطبان را مطلع کنید.

 

حمایت از مشتریان در برگزاری وبینار

امروزه مشتریان بیشتر از ارزش های مادی به ارزش های معنوی اهمیت می دهند. وقتی مخاطبی را جذب می کنید اگر از شما حمایت های بیشتری دریافت کند تبدیل به مشتری دائمی خواهد شد و این به نوعی وابستگی به مجموعه شما تبدیل خواهد شد. این موضوع برای شهرت نام تجاری مجموعه شما نیز بسیار مهم است.

میزبانی مشترک از افراد مشهور و به نام در حوزه تجارت می تواند راهی عالی برای کسب درآمد از وبینار باشد. زیرا بیشتر مردم حاضرند به خاطر گرفتن مشاوره برای حل مشکلات خود در وبینار ثبت نام نمایند.

برای این دسته از وبینار ها تخفیف های خوب بگذارید از لحاظ علمی ثابت شده است ۶۳ % از مردم به خاطر تخفیف و حضور درکنار سلبریتی ها حاضرند هزینه کنند. اگر چه ممکن است هزینه کامل از وبینار را کسب نکنید اما احتمالا دسترسی به افراد و مخاطبان بیشتری را خواهید داشت و کم کم با دریافت خدمات خوب از مجموعه شما به مشتری دائمی تبدیل خواهند شد.

سخن آخر

وبینارها روشی فوق العاده برای کسب درآمد از دانش و افزایش سود برای صاحبان کسب و کارها هستند.به یاد داشته باشید، تنها زمانی می توانید پیشنهادات خود را ارائه دهید که مردم به شما اعتماد کنند و شما را به عنوان یک متخصص در آن موضوع ببینند. و این تنها زمانی امکان پذیر است که از طریق وبینار خودمطالب ارزشمندی به آنها ارائه دهید. در این مقاله راه هایی ساده اما قدرتمند را مورد بحث قرار دادیم که می تواند به شما در ایجاد وبینارهای سودآور در کمترین زمان کمک کند. چه در حال تبلیغ محصولات خود باشید و چه در حال بازاریابی وابسته باشید، این نکات قطعا مفید خواهند بود

 

اگر می خواهید یک وبینار اختصاصی و ویژه برگزار کنید که حاوی محتوای سئو پسند و طرح های جذاب و اتاق های جلسه خصوصی برای گفتگو و بسیاری از امکانات ویژه دیگر باشد که مخاطبان را جذب کند، می توانید انتظارات خود را به تیم مشاوره آسان سمینار بگویید. ما یک برنامه سفارشی و ویژه برای وبینار شما طراحی می کنیم. برای برقراری ارتباط با آسان سمینار می توانید سوالات و مشکلات خود را در چت آنلاین آسان سمینار هم بازگو کنید. و یا با شماره تلفن گویا تماس حاصل فرمایید.

۰
۶
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید