درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

آمار ۲۰ وبینار قدرتمند در سال ۲۰۲۱

۷
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۴-۲۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۱۲ دقیقه
آمار 20 وبینار قدرتمند در سال 2021

آمار ۲۰ وبینار قدرتمند در سال ۲۰۲۱ که برای برگزاری وبینار باید بدانید.

 

ثابت شده است که وبینارها یا اصطلاحا سمینارهای آنلاین، ابزاری بسیار موثر در بازاریابی آنلاین هستند. به لطف امکان استفاده از ابزارهای متنوع هنگام ارائه وبینار، از آنها برای ایجاد آگاهی از برند به طور گسترده استفاده می شود و همچنین افزایش تعامل مخاطبان را نیز به همراه دارد.

طبق آمار، بسیاری از وبینارها به عنوان یک ابزار آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها همچنین برای کارمندان و شرکای تجاری به صورت وب کنفرانس نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله، با ارائه جدیدترین آمار برگزاری وبینارها، بسیاری از اطلاعات ضروری را که در این مورد باید بدانید، به شما مطرح می کنیم.

 

آمار جهانی وبینارهای برتر

  • پیش بینی می شود بازار وبینار تا سال ۲۰۲۳ به ۸۰۰ میلیون دلار برسد.
  • یک وبینار متوسط بین ۳۹ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد.
  • بعید است افراد بیشتر از یک وبینار در هفته شرکت کنند.
  • ۹۳ % از افراد از طریق رایانه خود در وبینار شرکت می کنند. هزینه میزبانی یک وبینار به طور آنلاین بسیار پایین تر از هرینه وبینار به صورت حضوری است.
  • ۵۸ % از بازاریابان از وبینار به عنوان ابزاری تبلیغاتی استفاده می کنند.
  • ایمیل و شبکه های اجتماعی موثرترین ابزار در بازاریابی وبینار است.

 

آمار ضروری وبینار

صنعت وبینار یک مکان جالب و با پتانسیل بالا است. گرچه ممکن است وبینارها هزینه زیادی برای برگزارکنندگان نداشته باشند، اما باز هم می توانند بسیار سودمند باشند. در این بخش به آمارهای اساسی که وضعیت فعلی وبینار ها را نشان می دهد، پرداخته خواهد شد.

 

 

۱- پیش بینی می شود بازار وبینار تا سال ۲۰۲۳ به ۸۰۰ میلیون دلار برسد.

در مقایسه با انواع دیگر محتوای دیجیتال، بازار وبینار هنوز آنقدر سودآور نیست. با این حال، تحلیل های صنعت پیش بینی می کنند که بازار وبینار در سال های آینده نیز رشد کند.

پیش بینی می شود صنعت آموزش آنلاین از ۵۴۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵، تا سال ۲۰۲۳ به ۸۰۰ میلیون دلار برسد و این یعنی ۴۶.۲ درصد افزایش.

این آمار درآمد وبینار و آموزش آنلاین مربوط به قبل از همه گیری COVID-19 است. با توجه به اینکه مردم در سراسر جهان وقت بیشتری را در خانه می گذرانند، اخیرا ویدئو کنفرانس افزایش چشمگیری داشته است. به همین دلیل، وبینارها می توانند حتی قبل از سال ۲۰۲۳ به راحتی به مرز ۸۰۰ میلیون دلار برسند.

 

۲- بیشترین وبینارها مربوط به نرم افزار و فناوری است.

وبینارهای مربوط به نرم افزار و فناوری بیشترین نمایش را در بین کل وبینارهای جهان دارند. (۲۶ %). پس از آنها وبینارها در زمینه خدمات مالی (۱۲ %) و مشاوره (۱۱ %) هستند. صنایعی مانند املاک و مستغلات، مسافرت و گردشگری و غیرانتفاعی کمترین وبینارها را به خود اختصاص می دهندکه این آمار ۲ % یا کمتر می باشد.

 

۳- متوسط مدت زمان وبینار ۶۰ - ۳۹ دقیقه است.

منابع مختلف در مورد مدت زمان وبینار نتایج مختلفی را گزارش می دهند. مطالعات BrightTALK نشان می دهد که متوسط طول یک وبینار ۳۹ دقیقه است. همچنین، داده های WorkCast نشان می دهد که بیشتر وبینارها حدود ۶۰ دقیقه ادامه دارند و بیشتر از این مدت کاربران برای ادامه حضور در وبینار تمایلی ندارند.

 

 

۴- ۴۴ % از شرکت کنندگان ترجیح می دهند وبینارها بیش از ۴۵ دقیقه نباشد.

در عصر دیجیتال امروز، مخاطبان به ویدئو ها و وبینارهای طولانی توجه نمی کنند. آنها معمولاً به دنبال محتوای کوتاه و در عین حال پرمعنا هستند و این در مورد وبینارها، وب کنفرانس ها و ویدئو کنفرانس ها نیز صدق می کند.

آمار تعامل مخاطبان در وبینارها نشان می دهد که تقریباً نیمی (۴۴ %) از کل شرکت کنندگان ترجیح می دهند که سمینار های آنلاین یا وبینارها بیشتر از ۴۵ دقیقه برگزار نشوند. علاوه بر این، ۴۱ % معتقدند که ۳۰ دقیقه بهترین زمان برگزاری یک وبینار است.

 

۵- متوسط نرخ تبدیل وبینار ۵۵ % است.

تبلیغات یک وبینار و جذب شرکت کنندگان برای آن، کار آسانی نیست. بعضی اوقات با وجود استراتژی عالی بازاریابی و محتوای با کیفیت، تقریبا نیمی از شرکت کنندگان ثبت نام شده، در روز برگزاری وبینار شرکت نمی کنند.

بسته به نوع وبینار، نرخ تبدیل نیز ممکن است متفاوت باشد. وبینارهای ارتباطی دارای بالاترین میزان تبدیل (۶۸.۸ %) هستند، در حالی که وبینارهای آموزشی کمترین میزان (۳۶.۸ %) را دارند.

 

۶- بعید است افراد، بیش از یک وبینار را در هفته شرکت کنند.

همه وبینارها سرگرم کننده نیستند. بیشتر وبینارها به صورت تجاری برگزار می شوند و افرادی که به آن مجموعه و برند نیاز داشته باشند در آن شرکت می کنند. برخی افراد معمولاً به دنبال وبینار می روند تا خود را مشغول کنند و در اوقات فراغت خود چیز جدیدی یاد بگیرند.

اما اوقات فراغت کمیاب و ارزشمند است، بنابراین چنین افرادی تمایل دارند که فقط در وبینار های مفید و جذاب شرکت کنند، که آن هم بیشتر از یک وبینار در هفته نیست.

 

۷- برگزاری وبینارهای هیجان انگیز

۳۲ % از شرکت کنندگان در وبینار فقط زمانی علاقه به تعامل و گفتگو دارند که میزبان و یا سخنران وبینار موضوعات وبینار را به صورت جذاب و هیجان انگیز مطرح نماید. میزان انرژی و علاقه سخنران در مورد موضوع مورد بحث باعث ایجاد تعامل در مخاطبین نیز می شود. به این صورت که ذهن آن ها را ناخودآگاه درگیر می کند و این باعث تبادل نظر و تعامل در وبینار می شود.

برای ۳۲ % مخاطبان وبینار جهت ایجاد انگیزه برای تعامل، این مهمترین عامل است. سایر عناصر مهم شامل ارتباط محتوا با موضوع (۳۸ %) و استفاده از تصاویر (۱۵ %) است.

 

۸-  ۹۲ % از شرکت کنندگان قبل از پایان وبینار یک جلسه پرسش و پاسخ زنده می خواهند.

تجزیه و تحلیل وبینار نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان وبینارهایی را که در پایان جلسه، پرسش و پاسخ داشته باشند ترجیح می دهند. بسیاری از آنها از قبل با محتوای وبینار آشنا هستند، بنابراین پاسخ دادن به سوالات آنها به شما کمک می کند تا بیشترین بهره را از این وبینار ببرند. مهمتر از همه، احتمال ثبت نام آنها برای وبینارهای آینده را نیز افزایش می دهد.

 

۹- جلسات پرسش و پاسخ همچنان جذاب ترین ابزار وبینار است.

طبق آمار اثربخشی وبینار، ۸۲ % از شرکت کنندگان جلسات پرسش و پاسخ را به عنوان جالب ترین قسمت وبینار ذکر می کنند. برای ۶۷ % از آنها، دانلود منابع برای اثر بخشی وبینار ضروری هستند. نظرسنجی ها برای ۳۲ % از شرکت کنندگان نیز مهم است.

 

۱۰- ۹۳ % افراد از طریق رایانه خود در وبینار شرکت می کنند.

با وجود محبوبیت روزافزون تلفن های هوشمند، بیشتر شرکت کنندگان وبینارها را در رایانه خود مشاهده می کنند. گزارش معیارهای اخیر وبینار نشان می دهد که تنها 7٪ از مردم از طریق موبایل در وبینارها شرکت می کنند.

۸۶ % از کاربران، از سیستم کامپیوتری ویندوز استفاده می کنند، در حالی که ۱۴ % از سیستم عامل مک استفاده می کنند. در مورد کاربران تلفن های هوشمند، درایران بیشتر کاربران از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

ویندوز محبوب ترین سیستم عامل در بین شرکت کنندگان در وبینار است، و در بین مرورگر ها بیشتر مردم از مرورگر فایرفاکس و گوگل کروم استفاده می کنند.

 

۱۱- هزینه میزبانی یک وبینار آنلاین بسیار پایین تر از هرینه وبینار به صورت حضوری است.

آمار وبینار در سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که میزبانی یک وبینار آنلاین هزینه بسیار کمی نسبت به وبینار های حضوری دارد. این هزینه ها می تواند شامل هزینه های سخنران (به ویژه هنگام دعوت از یک سخنران مهم و مشهور)، هزینه های تبلیغاتی، پلتفرم وبینار آنلاین و ... باشد. با این حال، لازم به یادآوری است که پول سرمایه گذاری شده لزوماً کیفیت و اثر بخشی وبینار را نشان نخواهد داد.

بسیاری از متخصصان کار خود را با وبینارهای بسیار کم هزینه آغاز کرده اند و با ارائه اطلاعات و فن بیان خوب در مورد موضوع مورد بحث در وبینار و همچنین استراتژی خوب در مورد محتوا، محبوبیت خود را کسب کرده اند.

۱۲- موفق ترین وبینارها حداقل ۱۵ روز قبل تبلیغات خود را آغاز می کنند.

طول چرخه تبلیغاتی می تواند تأثیر قابل توجهی در میزان حضور در وبینار داشته باشد.

تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد وبینارهایی که از ۱۵ روز یا بیشتر تبلیغات را شروع می کنند بیشترین مخاطبان را به خود جلب می کنند. نکته اصلی این است که باید با استراتژی و برنامه ریزی شده پیش بروید و به افراد فرصت کافی برای ثبت نام دهید. همچنین تشدید تبلیغات با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری وبینار ضروری است.

 

 

۱۳- ۲۴ % از شرکت کنندگان ۱۵ روز قبل از شروع وبینار، برای ثبت نام اقدام می کنند.

این در حالی است که 23٪ از شرکت کنندگان در روز برگزاری وبینار ثبت نام می کنند، و 30٪ از آن ها این کار را تا یک هفته قبل انجام می دهند. با این حال، وبینارها همیشه باید یک دوره تبلیغاتی طولانی داشته باشند، زیرا 47٪ باقی مانده از شرکت کنندگان خیلی زود ثبت نام می کنند.

آمار استفاده از وبینار نشان می دهد که ۲۳ %  مردم ۱۴ - ۸ روز قبل این کار را انجام می دهند و ۲۴ % از آن ها نیز ۱۵ روز یا بیشتر، قبل از برگزاری وبینار ثبت نام می کنند. به این ترتیب، اگر میزبانی خیلی دیر شروع به تبلیغ وبینار خود کند، ممکن است بخش قابل توجهی از مخاطبان بالقوه خود را از دست بدهد.

۱۴- ۵۸ % از بازاریابان، از وبینار به عنوان ابزاری تبلیغاتی استفاده می کنند.

ارائه فرصت های شغلی و شروع همکاری به لطف وبینارها بسیار آسان شده است. تقریباً ۶ نفر از هر ۱۰ نفر بازاریاب می گویند که از وبینارها برای تبلیغ استفاده می کنند. علاوه بر این، ۷۳ % می گویند این روش اصلی برای شروع و جذب مخاطب محسوب می شود.

 

۱۵- طبق آمار جهانی بازاریابی وبینار، بازاریابان در هر وبینار۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر را ثبت نام می کنند.

بازاریابان عصر امروز، به طور مداوم به دنبال روش های جدید برای جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به مشتریان همیشگی هستند. وبینارها تجربه ای همه جانبه ارائه می دهند و به ابزاری ایده آل برای رسیدن بازاریابان به هدفشان تبدیل شده اند. در پاسخ به نظرسنجی اخیر، ۵۷ % از بازاریابان اظهار داشتند که قصد دارند تعداد وبینارها را در آینده افزایش دهند و آن ها را با برنامه و استراتژی دقیق سازمان دهند.

 

۱۶- بهترین زمان برای میزبانی وبینار اواسط هفته، قبل یا بعد از ساعت ناهار است.

توانایی افراد در جذب اطلاعات جدید در طول هفته افزایش و کاهش می یابد. از اواسط هفته به بعد بیشتر مردم در حال آماده سازی برای کارهای روزهای ابتدای هفته آینده هستند. بنابراین ، بهتر است یک وبینار در اواسط هفته، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ها برنامه ریزی کنید.

در مورد ساعت ایده آل برگزاری وبینار، محققان یک ساعت قبل از ناهار (بین ۱۱ صبح تا ۱۲) و یک یا چند ساعت بعد از ناهار (بین ۳ بعد از ظهر تا ۵ بعد از ظهر) را ذکر می کنند. در این مواقع ، بیشتر مردم از آمادگی بیشتری برای دریافت مطالب جدید برخوردار هستند.

 

۱۷- آمار نشان می دهد سه روز اول هفته، بهترین روزهای تبلیغ یک وبینار است.

طبق تحقیقات، بیشتر ثبت نام های وبینار در سه روز اول هفته انجام می شود. بنابراین بهتر است تبلیغات گسترده وبینار خود را نیز در ۳ روز اول هفته انجام دهید. به همین دلیل کارشناسان معتقدند این ۳ روز بهترین زمان برای ارسال تبلیغات در صفحات اجتماعی نیز برای شرکت کنندگان بالقوه است.

انتخاب زمان مناسب تبلیغات وبینار، برای میزان حضوردر وبینار بسیار مهم است. به عنوان یک قاعده ، بهتر است از ارسال یادآوری در روزهای آخر هفته و جمعه خودداری کنید. به این دلیل که اکثر افراد خواندن و پاسخ دادن را به روز شنبه موکول می کنند و در نهایت آنها را فراموش می کنند.

 

۱۸- رسانه های اجتماعی موثرترین ابزار در تبلیغ وبینار هستند.

برای انواع محتواهای دیجیتال، رسانه های اجتماعی ابزار مهمی در چرخه تبلیغات است.

طبق آمار بازاریابی وبینار ، ۴۵ %  از بازاریابان در ایران از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ وبینار های آینده خود استفاده می کنند. اما در خارج از کشور، اطلاع رسانی و تبلیغات به صورت ایمیل انجام می شود و ۷۳ % از ثبت نام های وبینارها توسط ایمیل صورت می گیرد. در ایران بعد از رسانه های اجتماعی به عنوان کانال تبلیغاتی موثر برای وبینارها، وب سایت شرکت در دومین رتبه برای تبلیغات قرار دارد.

 

 

۱۹- آمار نشان می دهد، اکثر میزبانان از فیلم ها برای تقویت تعامل در وبینار استفاده می کنند.

در یک نظرسنجی اخیر که عناصر وبینار را بر اساس اهمیت آنها رتبه بندی کرده اند، ویدیوها و فیلم ها بالاترین رتبه را دارند.

طبق این نظرسنجی ، ۵۶ % از میزبان ها در وبینار های خود، ویدئو و فیلم زنده پخش می كنند كه بعدا آنها را برای مشاهده در صورت تقاضا، در دسترس ثبت نام کنندگان در وبینار قرار می دهند. به این ترتیب ، افرادی که دیر ثبت نام کرده اند همچنان می توانند فیلم ها و یا فایل ضبط شده وبینار را مشاهده کنند، اما نمی توانند در عناصر تعاملی مانند جلسات پرسش و پاسخ و نظرسنجی شرکت کنند.

 

۲۰- چند معیارمهم برای تعیین موفقیت یک وبینار وجود دارد.

در حالی که تعداد شرکت کنندگان در وبینار مهم است اما ابزارهای دیگری نیز برای سنجش میزان اثر بخشی وبینار وجود دارد.

تعامل و حفظ مخاطب در طول وبینار نیز بسیار مهم است. با استفاده از ابزارهای مختلف می توان این تعامل را حفظ کرد و در طول وبینار نیز افزایش داد.

افزایش آگاهی از برند برای وبینارهای تبلیغاتی قابل توجه است. یکی از مهمترین معیارهای وبینار، این است که می توان با مشاهده تعداد فالوورهای رسانه های اجتماعی این برند و تعداد بازدیدکنندگان از وب سایت رسمی آن را مورد ارزیابی قرار داد.

همچنین بازخورد مخاطبان بسیار مفید است. میزبان باید شرکت کنندگان را به ارسال نظرات در مورد وبینار ترغیب کند، به این ترتیب اطلاعات ارزشمندی را برای وبینارهای آینده در اختیار آنها قرار می دهد.

نتیجه گیری

وبینارها ممکن است سودآوری خاصی نداشته باشند ، اما می توانند مزایای طولانی مدت داشته باشند.

از طرف دیگر، آنها روشی نسبتاً کم هزینه برای افزایش آگاهی از برند و تقویت روابط با مشتریان و شرکای تجاری برای بازاریابان فراهم می کنند. وبینارها همچنین یک بستر عالی برای اساتید و مربیانی هستند که می خواهند دانش خود را به روشی جذاب به اشتراک بگذارند.

با توجه به اینکه همه مردم در خانه به دلیل همه گیری جهانی گیر کرده اند، اکنون ممکن است بهترین زمان برای وبینارها باشد. همانطور که جهان به آرامی به شرایط عادی جدید می رسد، افراد بیشتری این نوع تعامل آنلاین را انتخاب می کنند و به افزایش درآمد صنعت وبینار کمک می کنند. در نتیجه، ارزش بازار در چند سال آینده باید بیش از ۸۰۰ میلیون دلار باشد.

دراین میان برگزاری وبینار در پلتفرم آسان سمینار یک راه حل آسان همراه با راحتی خیال خواهد بود چرا که تیم پشتبانی ۲۴ ساعته آسان سمینار همراه با آموزش و پشتیبانی همراه همیشگی مدیران و کاربران گرامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه پیشنهادات و انتقادات خود می توانید به صفحه لینکدین و یا اینستا گرام آسان سمینار مراجعه و نظرات خود را برای ما ارسال فرمایید.

 

۰
۷
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید