درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

نکات طلایی برگزاری وبینار

۷
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۵-۰۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۱۰ دقیقه
نکات طلایی برگزاری وبینار

نکات مهم و کاربردی برای اجرای وبینارها

چگونه یک وبینار موفق اجرا کنیم؟ برای جذب گروه هدف خود، نگه داشتن آنها در طول برگزاری وبینار و نحوه تعامل با مخاطبان، برای نام تجاری مجموعه شما اهمیت فراوانی دارد. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ یک سوی دستیابی به این موفقیت، مطالعه و کسب مهارت در این زمینه است و یک سوی آن نیز استفاده از تجربیات افراد موفق در برگزاری وبینار است.

مهارت ها و نکات کاربردی برای اجرای وبینار موفق را در مقاله 10 گام مهم برای وبینار موفق می توانید مطالعه کنید. اما امروز در این مقاله درباره تجربیات افراد مشهور و به نام در برگزاری وبینار موفق صحبت خواهیم کرد. لطفا تا انتهای این مقاله جذاب و پرتجربه با ما همراه باشید.

۲۵ نکته مهم و طلایی در برگزاری وبینار

۱. نحوه برگزاری وبینار موفق

من سالهاست که بصورت منظم، به عنوان میزبان و به عنوان میهمان در وبینارها شرکت می کنم، اما تعداد دفعات حضور من در دوره کووید-۱۹ به طور قابل توجهی افزایش یافته است. از تجربه شخصی خودم می توانم به ۳ نکته مهم اشاره کنم که دوست دارم همه برگزار کنندگان وبینار در ذهن داشته باشند تا بهترین تجربه را برای همه فراهم کنند:

  1. روند شرکت در وبینار را تا حد امکان آسان کنید و به یاد داشته باشید که این موضوع بسیار مهم است.
  2. از همه شرکت کنندگان در وبینار در قالب یک ایمیل ساده، تشکر کنید و لینک بازپخش وبینار را برای آن ها ارسال فرمایید.
  3. همیشه ارزش حضور مخاطبان در وبینار را بدانید و تجربیات واقعی خود را با آن ها به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید که برای یک شرکت کننده ناراضی، بستن پنجره وبینار و خارج شدن از محیط کلاس آنلاین، قبل از پایان وبینار، بسیار آسان تر از ترک محل سخنرانی در کنفرانس ها و وبینارهای سنتی است.

Mike Korba, CCO & Co-founder at user.com

  

۲. ارائه یک پیشنهاد خاص در وبینار

بزرگترین دلیل من برای اجرای یک وبینار موفق ایجاد یک کار با ارزش و منحصربه فرد است. به عبارت دیگر، به شرکت کنندگان در وبینار یک مسئله خاص و مهمی را بگویید که از وبینار شما نتیجه بگیرند. استفاده از یک پیشنهاد خاص و مهم باعث ایجاد تمرکز می شود، چیزی که بیشتر وبینارها از آن بی بهره اند.

این احتمال خیلی زیاد است که وقتی به کاربران قول می دهید تا آخر وبینار همراه شما بمانند، باید به آن ها مطالب مهم و ارزشمندی آموزش بدهید تا اینکه مسائل ساده و پیش پا افتاده ای که همه می دانند. مثلا  به جای اینکه به آنها آموزش دهید "چگونه یک ایمیل، برای لیست مخاطبان خود ارسال کنند" به آن ها آموزش دهید که "چگونه یک ایمیل انبوه با استفاده از سرور های ابری برای 100 هزار تا کاربر در 10 روز آینده ارسال کنند" که این کار بعضی اوقات یک ایده بازاریابی عالی محسوب می شود.   

Jeremy Moser, Co-Founder at uSERP

 

۳. نحوه اجرای وبینار بی عیب و نقص

یک وبینار موفق، وبیناری است که به نظر خوب می آید و همانند بحث و گفت وگو های عادی درست و بی عیب است. در بیشتر موارد، ادامه دادن مهم تر از اجرای کامل و درست است. از این گذشته، فقط شما و تیمتان می دانید که چه زمانی اشتباه کرده اید، بنابراین تا زمانی که اشتباه را نشان نداده اید، مخاطبان متوجه این موضوع نخواهند شد.

چگونه وبینار خود را ساده و بی عیب و نقض اجرا کنیم؟ این موضوع را به طور مفصل در مقاله اشتباهات رایج در برگزاری وبینار ها توضیح دادیم. به طور مثال، قبل از برگزاری وبینار، همه چیز را امتحان کنید. بخشی از کابل ها، مانند کابل HDMI یا تجهیزات و ابزارهای اتصال بین سیستم های کامپیوتری خود را تست و بررسی کنید و یا اگر قرار است تجیزات جدیدی را در وبینار معرفی کنید، قبل از اجرای وبینار از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.

فراموش نکنید که محتویات و فایل های ارائه خود را در جای مطمئن ذخیره کنید تا به آسانی به آن ها دسترسی پیدا کنید. به عنوان آخرین توصیه، بهتر است قبل از اجرای وبینار از مواد غذایی مقوی استفاده کنید، تا پایان اجرای وبینار باید انرژی لازم را داشته باشید.

Michał Kulis, Content Manager at SMSApi

 

۴. نحوه جذب مخاطب در برگزاری وبینار

اگر در شروع کار خود، مخاطبان و طرفداران زیادی داشته باشید، قطعا تعداد نفرات ثبت نام کننده در وبینار شما هم زیاد خواهد بود. اما اگر فقط کار خود را شروع کنید و تعداد معدودی طرفدار داشته باشید چه می کنید؟ در چنین شرایطی، تنها راه حل این است که به همان اندازه که برای ایجاد محتوای عالی وبینار تلاش می کنید، برای جذب مخاطب نیز تلاش کنید.

 برای مبتدیان و افرادی که هنوز نتوانسته اند در بازار آنلاین ارتباط برقرار کنند، ممکن است هفته ها طول بکشد تا کار خود را به بازار عرضه کنند و تعداد قابل قبولی از شرکت کنندگان را جمع آوری کنند. به همین دلیل شما باید قبل از برگزاری وبینار خود، بر جذب مخاطب نیز تمرکز کنید.

لیست مخاطبان شما در ایمیل یا در شبکه های اجتماعی، مکان خوبی برای شروع و جذب مخاطب است. باید ارتباط خود را با همه مخاطبانی که دارید، قوی تر کنید و این ارتباط را گسترش دهید. قدرت تصمیم گیری و مدیریت خود را در ارتباط با آنها افزایش دهید تا تعداد افرادی که در وبینار حاضر می شوند را به حداکثر برسانید. نکته آخرخیلی ساده است: به خودتان وقت کافی دهید و مخاطبان خود را از قبل پیدا کنید تا در نهایت و هنگام شروع وبینار بی اعتبار نشوید. زیرا بیش از نیمی از موفقیت شما به تعداد شرکت کنندگان در وبینار وابسته است.

Agnieszka Kasperek, SaaS Copywriter & CMO at Taskeo.co

 

۵. ارائه آموزش های مهم و کاربردی در اجرای وبینار

وبینارها ابزاری قدرتمند برای رشد نام تجاری هستند. اجرای وبینار در ابتدا، کار سختی است اما اگر این کار را درست انجام دهید یک گام مهم برای موفقیت خود برداشته اید.

به جای اینکه در فکر افزایش فروش 15 درصدی خود باشید، اگر بیشتر روی یادگیری مخاطبان خود تمرکز کنید، این کار ناخودآگاه نرخ فروش شما را نیز افزایش خواهد داد بنابراین سعی کنید در وبینار خود آموزش های مهم و کاربردی را به مخاطبان خود منتقل کنید.

در ابتدا شروع وبینار اگر تعداد شرکت کنندگان زیادی دارید، ابتدا از حضور آنها تشکر و قدردانی کنید و سپس یک صفحه نظر سنجی برای گرفتن اطلاعات روانشناختی و جمعیت شناختی مانند سن، جغرافیا، بزرگترین هدف، و غیره اضافه کنید. این ابزار در پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار وجود دارد و به راحتی می توانید آن را شخصی سازی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت پایگاه دانش آسان سمینار مراجعه فرمایید.

 هنگامی که از نظر آماری اطلاعات قابل توجهی به دست آوردید، داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و از آنها برای تغییر وبینار و برنامه ریزی برای وبینار های آینده خود استفاده کنید، بنابراین مخاطبین بیشتری را به وبینار خود جذب خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر متوجه شوید که تعداد زیادی از شرکت کنندگان مدیران و مسئولان آموزشگاه ها و مدارس هستند و در فکر راه اندازی آموزشگاه آنلاین می باشند بنابراین بهتر می توانید آن ها را راهنمایی کنید و به سوالات آن ها جواب دهید و راهکارهای خلاقانه آماده کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید سوالاتی است که افراد در بخش پرسش و پاسخ می پرسند. ارائه راهکار و پاسخ مناسب به پرسش های مطرح شده آن ها یک راه عالی برای جذب مخاطب در وبینارهای آینده شما محسوب می شود.

Daniel Ndukwu - Founder of KyLeads

 

۶. ارائه یک موضوع قابل تعامل در هنگام برگزاری وبینار

وبینارهایی را که در مورد موضوعات پرطرفداری، قبلاً تولید کرده اید در قالب دیگری انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید یک پست وبلاگ، با عنوان وبینار موفقی که قبلا اجرا کرده بودید، ایجاد کنید. از شرکت کنندگان در آن وبینار بخواهید که پست شما را مطالعه کنند و نظرات خود را ارسال نمایند. یا یک مطالعه و تحقیق در مورد موضوع مورد علاقه مخاطبان خود، انجام دهید و به صورت وبینار اجرا کنید.

ارائه یک موضوع جدیدی که قبلا در مورد آن هیچ اقداماتی صورت نگرفته، در یک وبینار همیشه ایده جالبی نیست. اما ارائه یک موضوع اثبات شده با افزودن اطلاعات جدید به آن یا بروزرسانی اطلاعات از آن موضوع می تواند سطح تعامل بالایی را برای مخاطبان ایجاد می کند. همچنین بازگشت هزینه منابع سرمایه گذاری شده را به شما تضمین می دهد.

Qhubekani Nyathi, SEO Content Strategist at Wholesome Commerce

 

۷. ایجاد تعامل در برگزاری وبینار

از چند هفته قبل یک صفحه پرسش و پاسخ در وب سایت خود با عنوان نظرات کاربران، در ارتباط با وبینار خود ایجاد کنید. می توانید در هنگام برگزاری وبینار، پرسش یا مسابقه ای را عنوان کنید و از کاربران بخواهید در آن قسمت پاسخ های خود را ارسال کنند. به این ترتیب آن ها را ترغیب می کنید که به وب سایت شما نیز سربزنند.

Andrzej Bieda, CMO Landingi

 

۸. ایجاد محتوای جذاب بصری در وبینار

وبینارها وقتی با ترکیبی از عناصر دیداری و شنیداری آمیخته می شوند، بهترین عملکرد و جذابیت را برای مخاطبان دارند، بنابراین حتما اسلایدهایی با تصاویر جذاب داشته باشید. اگر عکس های با کیفیت بالا ندارید، برای یافتن عکس های جذاب و خاص می توانید از منابعی مانند Unsplash استفاده کنید.

متن اسلایدهای شما باید برای همه قابل خواندن، واضح و کوتاه باشد، بنابراین متن را نگه دارید و به بیننده وقت دهید تا او بتواند تمام کلمات موجود در اسلاید را درک کند (اگر در مورد این موضوع تردید دارید، می توانید قانون استیو جابز را در این مورد مطالعه کنید که می گوید: در هر اسلاید بیش از ۴۰ کلمه جایز نیست).

اینفوگرافیک ها نیز یک روش عالی برای انتقال پیام شما هستند زیرا آنها عناصر بصری را با متن ترکیب می کنند و جذابیت خاصی به ارائه شما می بخشند. برای جلب توجه بیننده می توانید از Canva برای ساختن اینفوگرافیک خود استفاده کنید. اینفوگرافی ها برای ارائه در وبینار بسیار عالی هستند، زیرا مردم عاشق حقایق، آمارها و ارقام هستند و اینفوگرافیک ها روش های خوبی برای ارائه این اطلاعات هستند.

Atanas Georgiev, CTO and co-founder of Enterprise League

 

۹. استفاده از وبکم با کیفیت در برگزاری وبینار

من چندین سال است که وبینار اجرا می کنم و در این باره دو نظریه مهم وجود دارد. اولین مورد این است که پشت صفحه اسلاید های خود مخفی نشوید. یک وبینار یک نمایش رادیویی نیست، به همین دلیل باید چهره خود را نشان دهید. نیازی به تنظیمات و تجهیزات صوتی و تصویری حرفه ای ندارید، فقط اطمینان حاصل کنید که شرکت کنندگان، می توانند شما را به خوبی ببینند و بشنوند. ممکن است ساده به نظر برسد اما نشان دادن چهره شما به مخاطب هنگام صحبت می تواند به ایجاد ارتباط شخصی با مخاطب کمک کند.

نکته دوم، ساده و عادی بودن است. همانند صحبت در حین مکالمه ویدیویی خیلی ساده با کاربران خود صحبت کنید. نیازی به تمرین صدای رادیویی یا تهیه اسلایدهای فوق العاده مفصل نیست. اسلایدها باید برای نشان دادن نظر شما وجود داشته باشند، اما نباید محور اصلی ارائه شما باشند. با عادی رفتار کردن می توانید هدف خود را به دست آورید.

Raul Galera, Partner Manager at CandyBar

با استفاده از پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار، امکان ارائه وضوح صدا و تصویر خوبی را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

 

 

۱۰. نکته طلایی دهم در برگزاری وبینار موفق

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا تماشای برخی از وبینارها بسیار کسل کننده است؟ به این دلیل است که نویسندگان آنها هنگام تولید وبینار، بیشتر از توجه به جذب مخاطب، به فکر تولید نیرو و رهبری آن هستند.

نکته شماره ۱ در اینجا: همه مطالب سزاوار برگزاری وبینار نیستند، بنابراین مطمئن شوید که یکی از مطالبی را ارائه داده می دهید که برای مخاطبان واقعاً مفید خواهد بود. ایده بسیار ویژه ای را در نظر بگیرید که برای قالب وبینار بهتر از دیگران باشد. به طور مثال: بررسی موقعیت مناسب موضوع از یک زاویه جدید، مصاحبه با یک فرد صاحب نظر، بحث و گفت و گو درباره برخی از موضوعات خاص یا یک آموزش عملی و کاربردی.

نکته شماره ۲: یک خلاصه و دست نویس در ارتباط با موضوعات مورد ارائه از وبینار خود بنویسید. حتی باتجربه ترین سخنران ها نیز از متن ها و دست نوشته های خود هنگام ارائه استفاده می کنند.

و نکته شماره ۳: همیشه چندین روز قبل از اجرای وبینار به صورت زنده، یک وبینار آزمایشی اجرا کنید. این کار باعث می شود اطمینان حاصل کنید که همه کارها به درستی انجام می شود.

Lesley Vos, Content Strategist at Bid4Papers

 

۱۱. برنامه ریزی دقیق قبل از برگزاری وبینار

اجرای یک وبینار مانند اجرای یک کنسرت است! شما باید به همه جزئیات در اجرای وبینار واقف باشید. بنابراین، چگونه می توان وبینار را تا حد ممکن راحت اجرا کرد؟ اطمینان حاصل کنید که وبینار شما در مورد یک موضوع خاص است که تقاضای زیادی دارد. سپس، سخنرانان مناسب را برای صحبت در مورد موضوع پیدا کنید. بعد از آن، به تبلیغ و فروش فکر کنید.

یک برنامه ریزی دقیق برای اجرای وبینار موفق، لازم و ضروری است تا مطمئن شوید در حین اجرای وبینار همه چیز طبق برنامه است بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیز طبق روال پیش می رود. نکته مهم دیگر بررسی تجهیزات فنی است. مطمئن شوید که میکروفون و وب کم شما مشکلی نداشته باشند.

در آخر، فراموش نکنید که حداقل چند روز قبل از برگزاری وبینار، یک بار وبینار خود را به صورت آزمایشی اجرا کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب است. همچنین این یک روش عالی برای حل کردن مشکلات و آمادگی شما برای روز موعود است.

Andre Oentoro, CEO of Breadnbeyond

 

۱۲. نکته طلایی دوازدهم در برگزاری وبینار

بسیاری از افراد، علاقه مند به ایجاد یک وبینار هستند اما از این واقعیت که احتمالا افراد سرشناس و مهمی در وبینار حضور داشته باشند، دلهره دارند و این نگرانی را دارند که:

  1. ممکن است وبینار آنها بی اساس و رسمی نباشد
  2. در نهایت خود را قول زده باشند.

برای اجرای یک وبینار بی عیب و نقص، دو قانون وجود دارد که باعث موفقیت شما در وبینار خواهد شد. این موارد عبارتند از:

موضوعی را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

 اگرچه ممکن است شما ایده های زیادی در ذهن خود داشته باشید و مشتاقانه آنها را به اشتراک بگذارید. رفتن از یک موضوع به موضوع دیگر بینندگان را سر در گم می کند. برای یک وبینار، از موضوع مناسبی استفاده کنید و  یک عنوان مناسب برای وبینار انتخاب کنید. موضوعی را که به آن دانش و اشتیاق دارید بیابید و وبینار را با محوریت یک موضوع خاص پایه گذاری کنید. این موضوع نه تنها باعث می شود که مخاطبان موضوع وبینار را درک کنند و به آسانی آن را دنبال کنند، بلکه شما را به عنوان یک رهبر فکری در مورد آن موضوع معرفی می کند.

مخاطبان وبینار خود را بشناسید.

هیچوقت از ارائه یک وبینار به جمع زیادی از افراد امیدوار نباشید که در نهایت از بین آن ها فقط یک یا دو نفر، در وبینار شما شرکت کنند. اطمینان حاصل کنید کار خود را با دقت انجام می دهید تا فقط برای افرادی که به موضوع شما اهمیت می دهند، وبینار را اجرا کنید. اجرای وبینار به شرکت کنندگان کم و علاقه مند به موضوع وبینار شما، بهتر از اجرای وبینار به افراد زیاد و بی میل به موضوع و اهداف وبینار است.

ایجاد وبینارهای عالی به تمرین نیاز دارد و اگر درست انجام شود، واقعاً می تواند به شما کمک کند.

Milosz Krasinski, Managing Director at Chillifruit.com

 

۱۳. نکته طلایی سیزدهم در برگزاری وبینار موفق

  1. در ارائه و نمایش اسلایدها، کمی مکث کنید تا بر نکات اصلی تأکید کنید. وقتی احساس می کنید موضوعی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، نمایش اسلاید خود را متوقف کنید، تا مخاطبان شما فقط آن موضوعات را در صفحه نمایش شما ببینند. این کار باعث می شود تا توجه بیشتری از مخاطبان را به خود جلب کنید.

  2. وبینارها جنبه قدرتمندی دارند، و تعامل با مخاطبان پایه و اساس این قدرتمندی است. نحوه تعامل با مخاطبان در طول وبینار، یکی از نکات مهمی است که باید در مورد آن مطالعه کنید. تعامل با مخاطبان، باعث ایجاد جو بهتری در محیط وبینار می شود همچنین باعث سرمایه گذاری بیشتر نیز آنها می گردد. نظر سنجی را شروع کنید تا نظر آنها را جویا شوید. همیشه در پایان وبینار جلسه پرسش و پاسخ داشته باشید، بنابراین مخاطبان شما می توانند آنچه را که واقعاً می خواهند بدانند بپرسند.

  3. با یک اجرای صحیح، وبینارها می توانند ابزاری قدرتمند برای فروش باشند. حتی قبل از شروع وبینار خود، در ذهن داشته باشید می خواهید مخاطبان شما چه کار کنند؟ دعوت به انجام عمل خاصی در طول وبینار یا بعد از اتمام وبینار، می تواند آنها را ترغیب به خرید محصول یا دوره شما کند و این موضوع باعث می شود آنها در وبینار بعدی شما شرکت کنند.

  4. یک جدول زمانی برای وبینار داشته باشید. برای مقدمه ها، نظرسنجی ها و جلسه پرسش و پاسخ خود برنامه ریزی کنید این همان چیزی است که سخنرانان کم تجربه و مبتدی فراموش می کنند. اطمینان حاصل کنید که در صورت لزوم فقط برای چت و توضیح جزئیات بیشتر وقت بگذارید.

Anton Shulke + Head of Influencer Marketing (SEO) at SEMrush

 

۱۴. استفاده از نرم افزار های تعاملی در اجرای وبینار

با مخاطبان خود مشغول صحبت شوید. افراد در خانه به راحتی حواس پرت می شوند، اگر می خواهید از سردرگمی یا کسالت شرکت کنندگان در وبینار، جلوگیری کنید، باید آنها را مشغول صحبت کنید. در هنگام اجرای وبینار خود فقط ارائه ها را انجام ندهید. از نرم افزارهای ارتباطی و تعاملی استفاده کنید، از نظر سنجی استفاده کنید و نقطه نظرات خود را بسنجید.

Jeremy Cassell, Coach at Jeremy Cassell Coaching

 

۱۵. رعایت نکات ظاهری در اجرای وبینار

این موضوع برای وبینارهای بعد از کووید- ۱۹ است. برای اجرای یک نمایش موفق به ابزارهای عالی نیاز دارد. چند اصول اولیه وجود دارد، که باید آن ها را رعایت کنید ا زجمله : اینترنت خوب، بک گراند چشم نواز، میکروفون و یک وب کم با کیفیت FULL HD. بسیاری به وب کم های لپ تاپ اعتماد می کنند، اما این یک مشکل بزرگ است. بنابراین، روی یک جایگزین با کیفیت سرمایه گذاری کنید.

چیزی که کمتر بر آن تأکید می شود، آراستگی و پوشش است.  لطفاً به دنبال بررسی ها و چک کردن نباشید زیرا در نهایت باعث ایجاد حواس پرتی در اجرا می شوند. اگر می توانید پوششی محکم و متناقض با پس زمینه داشته باشید تا بهترین تصویر را در چشم مخاطب ایجاد کنید.

در قسمت فنی، با استفاده از ابزارهایی که استفاده می کنید، مطمئن شوید که درایورهای صوتی شما به روز شده و همگام هستند و یکی از جنبه های کلیدی، یک روز یا چند ساعت قبل از برگزاری وبینار واقعی، وبینار خود را به طور آزمایشی اجرا کنید تا از انجام هرگونه مانع فنی یا مدیریتی در برگزاری وبینار جلوگیری کنید.

Dhaval Sarvaiya, Intelivita

 

۱۶. یادآوری قبل از شروع وبینار

یکی از بزرگترین مشکلات عدم حضور کاربران در یک وبینار است. در Jooksms، چندین مشتری داریم که از پیام های متنی برای یادآوری لیست خود در هنگام شروع یک وبینار استفاده می کنند. پیامک در دریافت پاسخ خوب بهتر است زیرا ۹۸٪ پیام ها در ۳ دقیقه اول پس از دریافت خوانده می شوند. بنابراین دفعه دیگر که میزبان یک وبینار هستید، سعی کنید یک پیام متنی حاوی یادآوری برای حضور در وبینار برای مخاطبین خود ارسال کنید.

Christopher Prasad, Marketing Manager, JookSMS

 

۱۷. نحوه پاسخگویی به سوالات در وبینار

کاربران خود را به موضوعی که ارائه می دهید، علاقه مند کنید در غیر این صورت آنها به سرعت وبینار را ترک می کنند و دیگر هرگز به وبینار شما بر نمی گردند. هیچ کسی وبینارهای خسته کننده را دوست ندارد. به همین دلیل است که نه تنها از محتوای بسیار قوی در ارائه وبینار بلکه برای بهتر اجرا کردن وبینار نیز باید تلاش کنید. رعایت این نکته به اجرای وبینار جالب و جذاب کمک می کند.

 همچنین بهتر است یک برنامه ای برای وبینار در اختیار داشته باشید تا بتوانید به تمامی افکار و نظریات خود به صورت یکپارچه دسترسی داشته باشید. به یاد داشته باشید که در حین برگزاری وبینار، در مورد تمامی سوالات آمادگی داشته باشید و در پاسخگویی به طور خاصی جوابگو باشید. کسی دوست ندارد در جلسه بی پایان و بدون نتیجه گیری شرکت کند. یک راه خوب این است که به سوالات متداولی که ممکن است در سمینار به وجود بیایند، فکر کنید تا پاسخ آنها را داشته باشید.

Wojciech Jasnos, CEO RocketLink

 

۱۸. ایجاد صفحه پرسش و پاسخ در برگزاری وبینار

پیشرفت و ارتقا یک فاکتور واقعاً مهم است، مخصوصاً اکنون که رقابت در بازار وبینارها بسیار بزرگ است. هیچ سخنرانی دوست ندارد با یک اتاق خالی صحبت کند. ایجاد یک جلسه آنلاین برای تعداد بیشماری از افراد معمولاً منطقی هم نیست. بنابراین، جذب شرکت کنندگان ضروری است.

یک ایده خوب برای جذب مخاطب این است که یک صفحه پرسش و پاسخ برای کاربران در حین ثبت نام، ایجاد کنید که در آن سوابق را جمع آوری کنید. چنین صفحه ای باید طرح ساده و محتوای مشخصی داشته باشد. به همین علت، صفحه پرسش و پاسخ برای میزبانان مفید خواهد بود.

Pawel Ogonowski, Growcode

 

۱۹. محیط مناسب برای برگزاری وبینار

اگرچه از نظر تئوری وبینارها می توانند در هر مکان و هر زمانی برگزار شوند، اما خیلی مهم است که جلسه را در یک اتاق ساکت و آرام انجام دهید. جایی که هیچ کس و هیچ چیز در حین اجرای وبینار آنلاین مزاحمتی ایجاد نکند. همچنین باید به نور مکانی که در آن میخواهید وبینار را ارائه دهید، دقت کنید. سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که نور به صفحه مانیتور شما مستقیم تابش نکند. همچنین مهم است که فضای اجرای وبینار باعث حواس پرتی مخاطبان نشود.

برای آسان کردن کار خود، با فردی همکاری کنید! بیشتر اوقات کنترل همه چیز در اجرای اولین وبینارها خیلی آسان نیست. به همین دلیل ارزش دارد از شخصی بخواهید در طول وبینار به شما کمک کند. از او بخواهید به شما در گسترش تبلیغات کمک کرده و در اجرای وبینار در کنار شما باشد و این باعث می شود از استرس شما کاسته شود و در نهایت، در مدیریت جلسه ها و برگزاری دوره ها و در ارتباط با نحوه ی تعامل با کاربران و مخاطبان به شما یاری کند.

Tom Mortimer, Content Manager Adzooma

 

۲۰. نحوه تسلط بر استرس در برگزاری وبینار

نگرش مثبت و اعتماد به نفس در مربی بسیار مشهود است. به عنوان یک سخنران، شما باید شرکت کنندگان در وبینار را به عنوان دوستان خوب خود تصور کنید. این کار کنترل عصبی و انجام یک جلسه جالب به روشی طبیعی را آسان می کند، در حالی که شرکت کنندگان به پرسش و بیان نظرات خود می پردازند. در حقیقت، یک وبینار تفاوت چندانی با سخنرانی در جمع ندارد. هر دو به اجرای کاربردی و عناصر جذاب نیاز دارند.

وبینارها باعث صرفه جویی در وقت سخنرانان و شرکت کنندگان می شوند، مشارکت و همکاری را برانگیخته تر می کنند، بسیاری از هزینه های مربوط به تشکیل یک جلسه در آموزش آفلاین نسبت به آموزش آنلاین زیاد است و محدودیت های جغرافیایی در آموزش آنلاین وجود ندارد.

یک مدیر خوب می داند که علاوه بر ارائه و اجرای وبینار، تهیه پاسخ برای سوالات احتمالی نیز امر بسیار مهمی است تا بتواند در حین برگزاری وبینار به طور موثر پاسخ دهد.

با این حال، اگر جلسه به طور زنده برگزار می شود، نیازی به دانستن همه چیز نیست. اگر سوالی پیچیده و گمراه کننده در مورد نکته ای وجود دارد ما باید از منابع مفیدی در اجرای وبینار استفاده کنیم.

Julien Roy, Head of Growth, Sparkbay

 

۲۱. ارائه راهکار برای مشکلات شرکت کنندگان در وبینار

قبل از اجرای وبینار، یک نظرسنجی انجام دهید، بفهمید که دیگران با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، دوست دارند چه چیزهایی را بدانند، چه چیزی برای آنها دشوار است، به دنبال موضوعات مهم در وبینارها باشید. اطمینان حاصل کنید که موضوع و روش مکالمه شما برای گروهی که در این وبینار شرکت می کنند مناسب باشد. قبل از ارائه وبینار از ضبط آن در حین اجرای وبینار مطمئن شوید و بررسی کنید که فایل ضبط شده قابل بازبینی و بازیابی نیز است.

در طول وبینار، چندین بار مطمئن شوید که کاربران بی عیب و نقص صدای شما را می شنوند یا آنچه را که در صفحه به آنها نشان می دهید مشاهده می کنند و مدتی را به بخش پرسش و پاسخ اختصاص دهید. اگر موارد گفته شده را رعایت نکنید، وبینارها یا دوره های فروش رفته سود زیادی نخواهند داشت.

Michal Kouril, Post Affiliate Pro

 

۲۲. پلتفرم برگزاری وبینار موفق

قرار نیست همه از طریق سیستم کامپیوتری یا لپ تاپ خود در وبینار شما شرکت کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که بستر وب شما از ویژگی های پلتفرم موبایل پشتیبانی کند و همانند کاربرانی که با لپ تاپ خود در وبینار شما شرکت می کنند و از امکانات استفاده می کنند با دستگاه موبایل نیز بتوانند در وبینار شرکت کنند و از امکانات استفاده نمایند.

برای وبینار خود از کاربران نظرسنجی و بازخورد بخواهید! گرچه انجام کاری که می خواهید انجام دهید بسیار عالی است، حتی شدیدترین بازخورد نیز می تواند شما را در تنظیم موارد مورد نیاز یاری دهد. از طنز های ملایم و جملات خنده دار برای ایجاد جو بهتر فضای وبینار استفاده کنید اما دقت کنید که ممکن است برخی از افراد از آن ها استقبال نکنند. بنابراین در زمان مناسبی از آن ها استفاده کنید. 

Brandi Hawkins, Coupon Chief

 

۲۳. نکته طلایی بیست و سوم در برگزاری وبینار موفق

چندین نکته برای اطمینان از عالی بودن وبینار شما وجود دارد. قبل از هر چیز، حداقل ۳۰ دقیقه قبل از برگزاری وبینار خود، اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات، از جمله اتصال به اینترنت را بررسی کرده اید. به این ترتیب می توانید از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

دومین کاری که باید قبل از شروع وبینار آنلاین انجام دهید این است که حداقل یک بار بدون حضور کاربران وبینار خود را اجرا کنید. به این ترتیب می توانید مشکلات را در حین ارائه، شناسایی کنید تا در طول اجرای وبینار آنلاین همه چیز خوب پیش برود.

سوم، صفحه نظر سنجی برای وبینار خود تنظیم کنید تا بتوانید ببینید کاربران برای وبینار شما چه پیشنهاداتی را ارائه می کنند. برای وبینار خود نیاز دارید که بتوانید نتایج وبینار خود را با پیشنهادات کلی کاربران مقایسه کنید.

Mile Živković, marketing manager at Chanty

 

۲۴. ضبط و بازپخش فیلم وبینار

استفاده از وبینارها نباید فقط با میزبانی از آنها خاتمه یابد. بیشتر سیستم های ارائه وبینار، امکان ضبط دارند که باعث می شود بعد از اجرای وبینار بتوانید بازپخش فیلم را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهید. اما، نکته مهم دیگر برای استفاده از فیلم بازپخش وبینار، استفاده مجدد از آن است. می توانید ویدیو را ذخیره سازی کنید، آن را به پادکست، پست وبلاگ، اسلاید تبدیل کنید. مهم نیست که برای وبینار خود چه فرمت و فونتی را انتخاب کنید، مهم این است که چه کاری با آن انجام دهید.

Berenika Teter, Content Marketer at Prowly PR Software

 

۲۵. تولید محتوای مناسب وبینار

اگر وبینار های شما طولانی هستند این بدان معنی است که شما باید توجه شرکت کنندگان خود را به خوبی جلب کنید. برای این منظور، شما باید دقیقاً بدانید که کاربران شما چه چیزی را دوست دارند. سپس، می توانید محتوای وبینار را متناسب با آن طراحی کنید.

جدا از محتوای وبینار خود، باید سعی کنید داستان های شخصی و مطالعات موردی را نیز ثبت کنید. همین موضوع می تواند باعث جلب رضایت شود که شرکت کنندگان از آن قدردانی خواهند کرد.

علاوه بر این، یک بستر وبینار آنلاین مناسب و با امکانات خوب انتخاب کنید. اگر پلتفرم آموزشی شما قادر به ارائه تجربه خوب وبینار نباشد، مخاطبان شما احتمالاً قبل از پایان وبینار، جلسه را ترک می کنند.

همچنین، مطمئن شوید که چیزهای با ارزش و متناسب و کافی را در وبینار گنجانده اید. همین موضوعات می توانند وبینار شما را جذابتر کنند. برای افزودن جذابیت به محتوای وبینارهای خود از تصاویر، فیلم ها، اینفوگرافیک و جداول استفاده کنید.

در آخر، مهمترین چیزی که باید بخاطر بسپارید صدای شماست. اطمینان حاصل کنید که صدای خود را به خوبی تنظیم کرده و از لحن مکالمه خوبی در کل وبینار استفاده می کنید.

Shane Barker, Digital Marketing Consultant

 

این مقاله برگرفته از سایت بسیار مفید و پرمخاطب LiveWebinar می باشد. تمامی امکانات گفته شده در این مقاله که حاصل تجربیات افراد معروف و مشهور در اجرای وبینار ها و ویدئو کنفرانس های موفق و آنلاین می باشد، در پلتفرم و بستر آموزش و وبینار آنلاین آسان سمینار نیز موجود است. برای مشاوره رایگان در این زمینه با تیم مشاوره آسان سمینار در ارتباط باشید.

 

ما در آسان سمینار در طول اجرای وبینارهای مفید و سودمند، همراه شما خواهیم بود و تا پایان دوره های آنلاین، شما را همراهی خواهیم کرد. اگر این مقاله برای شما مفید واقع شده خیلی خوشحال میشویم که در پایان این مقاله نظرات خود را ثبت نمایید و در پیج اینستاگرامی آسان سمینار کامنت بگذارید همچنین در صفحه لینکدین آسان سمینار تمام راهکارهایی مفید را در اختیار شما قرار داده ایم. منتظر تمامی پیشنهادات و نظرات شما هستیم.

 

۱
۷
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: هرمز هارطون
۱۴۰۰-۰۵-۰۶
۰۸:۱۱:۱۹
عالی بود با این که کلی تجربه کار با این محیط ها رو داشتم چند تا نکته تازه برام داشت