درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

اهمیت فیلم ها در استراتژی محتوای وبینار شما

۵
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۶-۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۱۰ دقیقه
اهمیت فیلم ها در استراتژی محتوای وبینار شما

برگزاری وبینار همراه با فیلم کوتاه و آموزشی

 

به نظر شما استفاده از محتوای ویدئویی در طول وبینار چه تاثیری دارد؟ آیا افزودن یک فیلم خارجی به وبینار خوب است یا بد؟ خب، این بستگی به شما و ترجیحات شرکت کنندگان شما دارد. بیابید این وضعیت را تصور کنیم.

شما در بین تماشاگران نشسته اید و در وبیناری که توسط یک متخصص ارائه شده است گوش می دهید. موضوع بسیار جذاب است ، نمونه ها جذاب هستند و سخنران یک کارآفرین بزرگ است. با این حال، با گذشت زمان شما هر از گاهی تمرکز خود را از دست می دهید. اگرچه میزبان سعی می کند تا آنجا که ممکن است وبینار خود را جذاب ارائه دهد، اما با ادامه سخنرانی، شما بیشتر از قبل تمرکز خود را از دست می دهید و کمتر گوش فرا می دهید.
آیا تا به حال این تجربه را داشته اید؟ با وجود اجرای وبینار جذاب، پس از مدتی احساس خواب آلودگی می کنید و یا تمرکز خود را از دست می دهید.

آیا گنجاندن مطالب ویدئویی در استراتژی محتوای وبینار شما می تواند یک پیشرفت باشد؟

 

چرا فیلم ها برای ارائه یک وبینار جذاب مهم هستند؟

عدم مشارکت می تواند مشکلی باشد که حتی جذاب ترین ارائه را به شکست تبدیل کند. در مقاله نحوه ایجاد تعامل در طی وبینار می توانید در این باره بیشتر مطالعه کنید.

 

تاثیر گرافیک در برگزاری وبینار

قرار دادن فیلم در اجرای وبینار آنلاین، ممکن است به سلاح مخفی شما تبدیل شود. با توجه به این قاعده که با مرور زمان توجه شرکت کنندگان کاهش می یابد، واضح است که فیلمها برای تماشاگران جذابتر از سایر عکس ها دراسلاید های پاور پوینت هستند.

با توجه به تغییر فرهنگ ها و تغییرات در نحوه یادگیری و آموزش، گرافیک، اهمیت زیادی پیدا کرده است. در تمام روابط شما در شبکه های اجتماعی به خصوص پیج های اینستا گرام یا در اجرای وبینار ها و ویدئو کنفرانس ها، این به یک قانون نانوشته تبدیل شده است که هرچه محتوایی که ارائه می دهید از گرافیک بالایی برخوردار باشد، چشمان تماشاگران را بیشتر به خود جلب می کند و این آغاز توجه و مشارکت شرکت کنندگان می تواند باشد.

 

ترکیب قدرت صدا و تصویر

یکی دیگر از مطالعات مهم این روزها مربوط به افزایش اهمیت به صداها است.

نظرات علمی نشان می دهد که میانگین مدت توجه کمتر از ۹ ثانیه است! نظر شما در این مورد چیست؟ محتوایی که شامل یک فیلم کوتاه است چند برابر بیشتر از محتوای فقط شنیداری یا دیداری تاثیر گذار است. شاید این یکی از دلایلی باشد که TikTok محبوب ترین برنامه تلفن های هوشمند این روزها است.

 

یک ویدیوی منحصر به فرد انتخاب کنید و مخاطبان خود را درگیر کنید

ویدیوهای زیادی برای انتخاب وجود دارد که ممکن است سرگرم کننده باشد. YouTube و آپارات و بسیاری از وب سایت های پخش فیلم ها و انیمیشن ها و ... وجود دارند که می توانید از آنها برای تقویت وبینار خود به عنوان استراحت کوتاه، در طول یک دوره آنلاین استفاده کنید

گوش دادن به یک ارائه بدون وقفه برای مدت طولانی باعث می شود بدن ما احساس خستگی بیش از حد کند. به همین دلیل است که با سرگرم کردن مخاطبان با کلیپ های ویدئویی کوتاه می توانید دوباره توجه مخاطبان را به خود جلب کنید.

۵۹ درصد از مدیران ارشد در نظرات خود اعلام کردند که ترجیح می دهند ویدیو تماشا کنند تا متن و تصویر را بخوانند بنابراین تاثیر فیلم کوتاه بر محتوای آموزشی شما بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

برای استفاده بیشتر از زمان وبینار خود، می توانید از کلیپ های کوتاه که اصطلاحا به آن شکست مغز گفته می شود، استفاده کنید که حس کنجکاوی را تحریک می کند و به شرکت کنندگان در همان زمان استراحت می دهد. استراحت و در اصطلاح تنفس کوتاه در طول وبینار برای توجه مجدد مخاطبان بسیار مهم است.

 

اجرای وبینار را با مثال پر کنید

بسته به موضوع ، گاهی اوقات می توان بدون استفاده از ابزارهای ویژه، توضیحات بهتر و واضح تری به مخاطبان داد، اما در کل محتواسازی همراه با گرافیک های متنوع، اغلب برای شرکت کنندگان جذاب تر است.

 بیایید تصور کنیم شما در مورد یک کارگردان تئاتر سخنرانی دارید. شما می توانید اطلاعات اساسی از جمله سوابق تحصیلاتی و تجربی او و حتی یک داستان جذاب از او را به شرکت کنندگان خود ارائه دهید. با این حال، بدون نشان دادن یک مثال خاص، ارائه شما ناقص به نظر می رسد.

 

 

چه نوع محتوای ویدیویی را می توانید به اشتراک بگذارید تا ارائه شما جذاب تر شود؟

آیا می توانید مثلاً قسمت خاصی از یک فیلم را در قالب بازاریابی تعبیه کنید؟ فیلم ها دارای نشانه های فرهنگی به جنبه های مختلف زندگی هستند. برای تجسم بهتر شرکت کنندگان، برخی از سخنرانان از فیلم های مشهور که عموم مردم آن را دیده اند، تعابیر تجاری می کنند. مانند فیلم های "The Big Short" یا "The Wolf of Wall Street" و غیره.

    TedTalks یک سایت محبوب است که شامل سخنرانی های جداگانه با تمرکز بر موضوعات خاص است. موضوعات مختلفی در این وب سایت از جمله کسب و کار، موضوعات علمی، سبک زندگی و سلامتی مطرح شده است. اکثر کارآفرینان در سخنرانی عمومی عالی هستند. اما اگر می خواهید متفاوت از عموم سخنرانان دیده شوید، باید سخنرانی های خود را با فیلم های کوتاه و آموزنده آمیخته کنید تا عمیق تر وارد موضوعی شوید بدون این که شرکت کنندگان خود را خسته کنید.

    مفهومی مشابه TedTalks صحبت های برق آسا است ، که سخنرانی های کوتاهی است که حداکثر تا پنج دقیقه طول می کشد که در مقاله نحوه افزایش مخاطبان در طول وبینار در مورد آن صحبت کردیم. این مفاهیم بیشتر بر روی بخش خاصی از یک موضوع متمرکز شده اند و مطالعات موردی را برای فهم بیشتر به عنوان مثال ارائه می دهند.
اما جادوی تاثیر فیلم ها بر مخاطبان بیشتر است. تمرکز بر تصاویر متحرک و صدای بلند باعث می شود کمتر حوصله مان سر برود.

    زمان بارگذاری ویدئو ها در پلتفرم وبینار آنلاینی که استفاده می کنید بسیار مهم است. این نکته در آسان سمینار از توجه ویژه ای برخوردار است. در پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار، شما به راحتی می توانید ویدئو را آپلود کنید یا لینک آن را به اشتراک بگذارید و به صورت آنلاین پخش کنید یا حتی یک روش ساده تر نیز می توانید فیلم مورد نظر خود را در سیستم کامپیوتری خود پخش کنید و فقط صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید. آموزش نحوه به اشتراک گذاری و آپلود ویدئو را در پایگاه دانش آسان سمینار بیابید.

 

اشتراک گذاری ویدئو و فیلم در وبینار آنلاین

 

 

مشکلات ساده و استفاده از ابزار های متنوع نباید شما را اذیت کند. با آسان سمینار می توانید همه آنها را فراموش کنید و در عوض با ایجاد یک وبینار محتوایی قدرتمند می توانید مخاطبان را به اهداف تجاری خود متمرکز کنید.

ایجاد وبینار محتوایی خوب و قدرتمند را می توانید در مقاله ۵ ایده برای ایجاد محتوای آموزشی از طریق وبینار مطالعه فرمایید یا با استفاده از سایت هایی مثل YouTube یا آپارات و یا سایر سایتهای پخش ویدئو آنلاین، محتوای مورد نظر را برای مخاطبان پخش کنید و آن ها را به هدف مدنظر خود نزدیک تر کنید.

شما می توانید چندین ویدیو را نمایش دهید و به شرکت کنندگان اجازه دهید همراه با پخش فیلم، با یکدیگر تعامل داشته باشند و در عین حال شما نیز باید نظرات آن ها را بررسی کنید و پاسخ دهید. اینگونه با مخاطبان خود وارد تعامل شوید. البته روش های مختلف تعامل با مخاطبان در مقاله نحوه تعامل با مخاطبان در طول وبینار بیان شده است.

   برای روانتر شدن روند ، می توانید آموزشها و کتابچه های راهنمای مرحله به مرحله را جستجو کنید و با مخاطبان خود در انتهای وبینار به اشتراک بگذارید.

در راستای محبوبیت وبینار ها، امروزه برای پیشرفت و موفقیت در برگزاری وبینار های خود باید دقت بیشتری داشته باشید و از تمام پتانسیل های جذب مخاطبان استفاده کنید تا بتوانید همچنان محبوبیت خود را حفظ کنید. این در واقع یکی از جنبه های مهم است که باید در استراتژی محتوای وبینار به آن توجه کنید و به شما کمک کند تا درآمد کسب کنید.

استفاده از فیلم ها در طول وبینار باید جذاب و در عین حال کوتاه باشند. نحوه اشتراک گذاری در بستر اجرای وبینار ها باید ساده و بدون مشکل باشد. مانند پلتفرم وبینار آسان سمینار و در عین حال هنگام آپلود ویدئو ها از کیفیت آن کاسته نشود.

    آسان سمینار همه ابزار ها و ویژگی مد نظر شما را به صورت یک پکیج آماده در اختیار مجموعه تان قرار می دهد. اگر هنوز در امکانات بستر آموزش آنلاین آسان سمینار شک دارید، مقاله مدیریت کلاس با بیگ بلو باتن را مطالعه فرمایید. نظرات و پیشنهادات خود را در شبکه های اجتماعی آسان سمینار از جمله لینکدین و اینستاگرام برای ما ارسال فرمایید.

 

۰
۵
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید