درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

۵ ایده برای ایجاد محتوای آموزشی از طریق وبینار

۷
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۵-۲۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۸ دقیقه
۵ ایده برای ایجاد محتوای آموزشی از طریق وبینار

برای داشتن یک کسب و کار موفق، دستیابی به مشتریان بالقوه و مشارکت آنها در برگزاری وبینار بسیار مهم است. روش هایی وجود دارد که می توانید برای دستیابی به این هدف استفاده کنید. در این مقاله ۵ ایده برای ایجاد محتوای آموزشی از طریق وبینار را به شما معرفی می‌کنیم.

برخی از فروشندگان به اخبار خبرنامه ها و سایت‌های خبری اعتماد می کنند. لیکن برخی دیگر بودجه خود را برای گسترش یک استراتژی بازاریابی بهتر افزایش می دهند. ایجاد محتوای آموزشی از طریق وبینار و دوره های آنلاین در ارتباط با کسب و کار خود در دستان شما است و شما میتوانید از تمامی امکانات آسان سمینار برای وبینار خود استفاده کنید.

مشتریان شما از شما به دلیل حل مشکلات آنها و اطلاعاتی که برای آسانتر کردن مشکل آنها به اشتراک گذاشته اید، قدردانی خواهند کرد. همین موضوع به نوبه خود آنها را متقاعد می کند که به شما اعتماد کرده و از شما خرید کنند. حال برای اینکه بدانید چه راهکارهایی برای افزایش مخاطبان و مشتریان شما لازم است، مقاله نحوه افزایش مخاطبان  وبینار را مطالعه بفرمایید.

 

مزایای برگزاری وبینار نسبت به سایر روش‌های بازاریابی

علاوه بر استراتژی بازاریابی از طریق ارسال ایمیل یا ضبط و ارسال ویدئو به مشتریان، وبینارها می توانند جایگزین بهتری باشند. از این منظر که برگزاری وبینارها برای ایجاد و تقویت روابط شما با مشتریان بسیار موثر بوده و همچنین ارائه محتوای آموزشی ارزشمند در حین برگزاری وبینار بر نام تجاری شما اثر مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

این یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه را برای بازاریابان فراهم می کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند و با مشتریان جدید و مشتریان فعلی ارتباط برقرار کنند.

از آنجا که پاندمی کرونا، تعامل رو در رو را به چالشی بزرگ تبدیل کرده است، از این رو محبوبیت وبینارها رو به افزایش است. امروزه حداقل ۵۷ % از بازاریابان سالانه حدود ۵۰ وبینار برگزار می کنند. علاوه بر این، ۵۷ % از بازاریابان ادعا می کنند که از برگزاری وبینارهای بیشتر خوشحال خواهند شد.

در این مرحله، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که "اگر وبینارها ابزارهای خوبی برای ارائه محتوای آموزشی برای مخاطبان هستند، پس چگونه از آنها استفاده کنیم؟"

پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم!

 

اهمیت وبینارهای آموزشی در کسب و کار 

قبل از اینکه وارد بحث های دیگری شویم، مهم است که بفهمیم چرا وبینارهای آموزشی برای کسب و کار اهمیت دارند؟ در عصر آنلاین امروز، مشتریان و بازاریابان بی‌ثبات و پرمشغله هستند. یک حقیقتی وجود دارد و آن این است که مشتریان واقعاً به آنچه شما می فروشید اهمیت نمی دهند. آنها بیشتر به این موضوع فکر می کنند که نام تجاری شما چگونه برای آنها مفید و باعث سود‌آوری است.

بنابراین، نباید متعجب شد که یکی از دلایل اصلی حضور افراد در وبینارها این است که آنها به دنبال بینش منحصر به فرد در مورد محصول یا خدمات شما هستند. پس در واقع، وبینارهای آموزشی می توانند این نیاز را برطرف کنند.

هرچه مخاطبان شما در مورد نام تجاری کسب و کار شما بیشتر بدانند و اطلاعات کسب کنند، احتمال اینکه به مشتریان دائمی تبدیل شوند و یا حتی از شما محصولی را خریداری کنند و مشتری مادام‌العمر شوند، بیشتر است. جای تعجب نیست که ۷۳ % از بازاریابان B2B می گویند وبینارها بهترین راه برای به دست آوردن امتیاز بیشتر با کیفیت بالا هستند.

برای ایجاد مطالب آموزشی برای وبینارها، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای باکیفیتی را که مورد استفاده مخاطبان قرار می گیرد، ارائه دهید. به هر حال، بهترین وبینارها در درجه اول ارزش واقعی را برای مخاطبان خود ارائه می دهند.

به عبارت دیگر، وبینارهای آموزشی باید بر چگونگی به کارگیری مفاهیم یک برند تمرکز کنند تا اینکه محصول خود را با یک فروش ساده در پایان نشان دهند، اینطور نیست؟ بیش از حد پا فشاری کردن باعث می شود که مشتریان از برند شما دور شوند.

اگر اطلاعات گسترده‌ای در مورد نام تجاری یا محصولات خود ذکر کنید، مخاطبین، وبینارهای شما را به عنوان وبیناری با ارزش واقعی مشاهده می کنند و از شما به عنوان یک شخص معتبر یا متخصص در حوزه کاری شما یاد می کنند. حال، سوال اصلی این است که چگونه با استفاده از وبینارها، محتوای آموزشی ایجاد کنیم؟

 

۵ ایده برای ایجاد محتوای آموزشی از طریق وبینار

ارائه محتوای آموزشی با استفاده از وبینارها آپولو هوا کردن نیست. کسب و کار شما می تواند برخی از تاکتیک‌های موثر را برای درستی وبینار در نظر بگیرد. اگر از روش‌های درستی استفاده نکنید، وبینارهای آموزشی شما ممکن است بیش از آنکه سودآور باشند، مانعی برای نام تجاری شما باشند.

پس قبل از برگزاری وبینار، مطمئن شوید که از برخی نکات مهم برای اطمینان از موفقیت وبینار آموزشی خود استفاده می کنید. قبلا در مقاله 10 گام مهم برای وبینار موفق در مورد روش هایی برای اجرای وبینار موفق صحبت کرده‌ایم.

 

1. دعوت از افراد باتجربه و متخصص برای حضور در وبینار

نمایش محصولات ممکن است به نظر ساده ترین راه برای آموزش دادن به مخاطبان خود در مورد محصولات یا خدمات  باشد. با این حال، ممکن است شرکت کنندگان را برای وبینار جذب نکند، زیرا آنها می دانند که شما قصد دارید بیشتر در مورد محصولات خود صحبت کنید. حال این سوال پیش می آید که، در این صورت چه باید کرد؟ یک راه حل ساده وجود دارد!

می توانید برخی از متخصصین معتبر را به وبینار دعوت کنید. این موضوع با تمرکز بر راه حل های عالی و مفید و مشکلات عمومی که مخاطبان با آن روبرو هستند، به شما کمک می کند تا ارزش آموزشی وبینار خود را افزایش دهید.

به طور کلی، مشارکت متخصصان در وبینارهای شما قطعاً باعث افزایش رضایتمندی و بهبود اجرای وبینار شما خواهد شد. پس در واقع با مشارکت افراد با تجربه و متخصص، می توانید محصول خود را به عنوان بهترین راه حل برای چنین چالش ها و مسائلی معرفی کنید.

 

2. پرسش و پاسخ در پایان جلسه وبینار

بیش از ۹۲% از شرکت کنندگان در وبینار می گویند که در پایان رویداد شما باید یک جلسه پرسش و پاسخ مستقیم باشد. این درصد از شرکت کنندگان نشان می دهد که وبینار پرسش و پاسخ یکی از پربیننده ترین انواع وبینارها است که اکثر مخاطبان به آن علاقه مند هستند.

این نوع از وبینار‌ها می توانند راهی عالی برای ایجاد ارتباط شخصی با مخاطبان فردی باشند، در حالی که در همان زمان بتوانید محتوای آموزشی مفیدی را به مخاطبان خود ارائه دهید. لازم به ذکر است که این وبینارها می توانند به شما کمک کنند که بینش و تخصص خود را نیز به نمایش بگذارید.

گفته می‌شود که این کار برای برخی از شرکت‌کنندگان بسیار چالش‌برانگیز است و باعث می شود در وهله اول از سوال پرسیدن خودداری کنند. در این مورد، شما می‌توانید برای سوال و جواب از موضوعاتی که مخاطبین شما اغلب در مورد آن سوال می‌پرسند یا موقعیتی که آن‌ها معمولا با آن روبرو هستند، استفاده کنید. این کار به آن‌ها در هر زمان کمک خواهد کرد تا به یک مساله دیگر رسیدگی کنند.

3. انتخاب موضوع آموزش آنلاین

نکته اصلی در این قسمت این است که اهداف یادگیری را شناسایی کرده و برای گرد‌آوری مطالب اقدام کنید. شما باید درک کنید که کدام موضوعات یادگیری می‌تواند در وهله اول برای مخاطبان هدف شما ارزش ایجاد کند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از زبان محاوره‌ای بسیار مهم است، به طوری که مخاطبان شما به راحتی می‌توانند اطلاعاتی را که ارائه می‌دهید درک کرده و حفظ کنند.

وبینار آموزشی آنلاین در آموزش حرفه‌ای بسیار رایج است. چه آموزش داخلی کارکنان باشد یا آموزش حرفه‌ای، شما می ‌توانید با انتخاب پلتفرم متناسب برای برگزاری وبینار آموزشی خود، آموزش های شخصی و متناسب با نیازهای مخاطبان هدف خود را ارائه دهید.

 

4. بیان تجربیات و راهکارهای موفقیت در وبینار آموزشی

آیا تا به حال فکر کرده اید که موضوع کسب و کار شما می تواند مطالب آموزشی خوبی باشند تا با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید؟ می توانید راه های موفقیت، چالش ها، فرصت ها یا نکاتی را که هنگام راه اندازی کسب و کار خود در صنعت خاص خود کسب کرده اید را بیان کنید.

همچنین می توانید راه های موفقیت خود را با آمار و ارقام یا سایر موارد موردی پشتیبان گیری کنید تا افراد اعتماد و اطمینان داشته باشند. ضمنا، برای اینکه وبینار بیشتر آموزشی باشد، می توانید از برخی مشتریان یا سایر افراد موفق در وبینار بپرسید که آیا مایل هستند نکات مهم و کاربردی در وبینار خود را در ارائه بعدی به اشتراک بگذارند.

نکات مهم وکاربردی در اجرای وبینار موفق را میتوانید در مقاله ۲۰ وبینار قدرتمند در سال ۲۰۲۱ را مطالعه بفرمایید وهمچنین در مقاله جذاب نکات طلایی برای اجرای وبینار نیز از تمامی افراد موفق سوال شده و هرکدام راه های موفقیت خود را به اشتراک گذاشته اند.

راز این نوع وبینار آموزشی این است که مخاطبان شما می توانند نکات و دیدگاه های متفاوتی را از سایر کاربران واقعی بشنوند. همچنین، مشارکت مشتریان یا برخی از کارشناسان می تواند اطلاعات ارزشمندی را به روش کاملا بی طرفانه ارائه دهند.

5. نحوه درست برگزاری وبینارهای آموزشی

قبل از اینکه وارد این بحث شوید میتوانید برای برگزاری وبینارهای خود از مقالات قبلی همانند نکات و آداب وبینار و ویدئو کنفرانس یا مقالات دیگر در وبلاگ آسان سمینار استفاده کنید. همه دوست دارند بدانند که چگونه برخی کارها را آسان‌تر انجام دهند. به هر حال، بیشترین تاثیر محتوای آموزشی در وبینارها نیازمند پاسخ یا کنجکاوی است. بنابراین، چه چیزی می تواند بهتر از برگزاری وبیناری باشد ؟ احتمالاً به همین دلیل است که وبینارهای آموزشی می توانند راهی هوشمندانه برای دسترسی به افزایش تعداد مخاطبان و همچنین آموزش و نحوه ایجاد تعامل آنها در وبینار باشد.

این موضوع  بدان معنا نیست که نحوه برگزاری وبینارهای آموزشی بسیار آسان است. شما باید بدانید که چه چیزی باعث می‌شود که موضوعات و نحوه کار شما متفاوت و منحصر به فرد به نظر برسند.

قوانین و نکاتی در ارتباط با وبینار های آموزشی

برخی قوانین و نکات قطعی وجود دارد که کسب و کار شما باید از آنها پیروی کند تا اطمینان حاصل شود که وبینارهای آموزشی شما به خوبی پیش می رود و بینش ارزشمندی را به مخاطبان شما ارائه می دهد.

می توانید برخی از این قوانین ضروری را دنبال کنید تا وبینار آموزشی خود را مانند یک فرد حرفه‌ای برگزار کنید!

  • برگزاری وبینار به زبان ساده و محاوره‌ای

ممکن است فکر کنید که استفاده از زبان رسمی و سطح بالا می تواند شما را همانند یک فرد حرفه‌ای در اجرای وبینار نشان دهد. درحالی که اینگونه نیست و احتمالاً به یک نتیجه نا‌معلومی منجر شود که باعث دشواری در درک و فهم توضیحات شما در وبینار شود.

سعی کنید همیشه از لحنی دوستانه و متناسب با مخاطبان خود استفاده کنید، بنابراین آن‌ها به راحتی می توانند با شما در طول وبینار تعامل داشته باشند. به عبارت دیگر، مانند صحبت با دوستان خود با آن‌ها صحبت کنید، زیرا آن‌ها مخاطبان شما هستند، یا شاید در آینده به دوستان نزدیک شما تبدیل شوند.

  • ارائه تخفیفات و هدایا برای جذب مخاطب

شما می توانید با ارائه جوایز رایگان به عنوان تشویق، مخاطبین خود را برای شرکت در وبینارهای آموزشی خود علاقمند کنید. این روش یک ترفند قدیمی و کلاسیک در بازاریابی است و ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما هنوز هم خوب کار می کند.

زمانی که از قدرت و نفوذ در اجرای وبینار خود برخوردار نباشید، ممکن است مخاطبان شما سر درگم بمانند که چرا باید در وبینارهای شما شرکت کنند. در این مورد، می توانید با ارائه مطالب عالی و ویژه به مخاطبان، آنها را متقاعد کنید. این موضوع به آنها کمک می کند تا از پیشنهاد و ارائه‌های شما را در وبینار استفاده کنند.

  • استفاده از تصاویر و اسلایدهای آموزشی جذاب

وبینارهای آموزشی به این معنا نیستند که شما باید ساعت‌ها بنشینید و برای شرکت‌کنندگان صحبت یا سخنرانی کنید. مهم نیست که موضوع مورد بحث در وبینار شما چقدر جالب و شنیدنی و برای شرکت‌کنندگان شما چقدر ارزشمند است، مهم این است که محتوای آموزشی خود را به همراه اسلایدهای نمایشی جذاب ارائه دهید. اگر ساعت ها پشت سر هم صحبت کنید، مخاطبان شما خیلی زود خسته خواهند شد و وبینار کسل کننده‌ای خواهید داشت.

به همین دلیل است که عناصر بصری جذاب و رنگارنگ مانند گرافیک و تصاویر و اسلاید‌های نمایشی می توانند به مخاطبین شما در اجرای وبینار کمک کنند و نگذارند که اجرای کسل کننده‌ای داشته باشید.

 

سخن آخر

وبینارها می توانند ابزار بازاریابی قدرتمندی برای آموزش مخاطبان در مورد نام تجاری شما باشند و به شما در محبوبیت برند تجاری خود کمک کنند و نحوه حل مشکلات مخاطبان را برای شما آسان‌تر نمایند.

ایده های ذکر شده در مقاله می توانند به تصمیم‌گیری در مورد نوع وبینارهایی که باید به منظور ایجاد آگاهی از نام تجاری و جذب مشتریان است، کمک کند. مهم‌تر از همه، صرف‌نظر از اینکه چه نوع وبینارهای آموزشی را برای میزبانی انتخاب می کنید، مطمئن شوید که زمان زیادی را صرف اجرای عالی و بی عیب و نقص وبینار کنید. با اراده و تلاش کافی، وبینارهای آموزشی شما هدف شما را به بهترین شکل به مخاطبان می‌رسانند.

پس برای انتخاب یک بستر مناسب برای برگزاری هر نوع وبیناری، به یک پلتفرم قدرتمند که تمامی نیازهای شما را برای اجرای یک وبینار موفق رفع کند نیاز دارید. در این مورد برگزاری وبینارهای آموزشی در پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. برای آشنایی بهتر با پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار می توانید مقاله چند دلیل مهم برای انتخاب آسان سمینار را مطالعه فرمایید.

 اگر که فکر می کنید که این مقاله جذاب و مفید بود پس بهتر است دیگر مقالات ما را در وبلاگ آسان سمینار مطالعه بفرمایید. تیم آسان سمینار برای بهبود کیفیت اجرای وبینار های شما و دوره‌های آنلاین شما بستر مناسب و راحتی را فراهم نموده است.

اگر در اجرای وبینارها با مشکلات مختلفی رو به رو هستید و یا اگر می خواهید یک وبینار آموزشی برگزار کنید که دارای امکانات ویژه ای باشد تا باعث جذب مخاطبین بیشتری شود، می توانید انتظارات خود را به تیم مشاوره آسان سمینار بگویید تا ما یک برنامه سفارشی و ویژه برای وبینار شما طراحی کنیم. برای ارتباط با آسان سمینار می توانید با شماره تلفن گویا تماس حاصل فرمایید یا نظرات و پیشنهادات خود را در صفحات لینکدین یا اینستاگرام آسان سمینار برای ما ارسال فرمایید.

 

۰
۷
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید