درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

شروع مدارس

۱۱
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۶-۳۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
شروع مدارس

شروع مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۰

 

بوی ماه مهر، بوی ماه مدرسه...

شعری که از کودکی در ذهن ها بوده و است. باز هم با پایان فصل تابستان و قدم گذاشتن در فصل خزان انتظار و شور و شوق رفتن به مدرسه، بیشتر در بین کلاس اولی ها موج میزند.  اما سال تحصیلی ۱۳۹۹ و آغاز سال تحصیلی جدید در ۱۴۰۰ با وجود ویروس منحوس کرونا، مدتی است که شور و اشتیاق رفتن به مدرسه را از کودکان و نوجوانان گرفته است.

چند روزی تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی نمانده است اما هنوز تب و تاب و دلهره رفتن به مدرسه در بین والدین و دانش آموزان با وجود عدم اتمام موج پنجم کرونا وجود دارد.

اطلاعات بیشتر در مورد بازگشایی مدارس ۱۴۰۰ و تصمیمات دولت در این مورد، در مقاله پیش بینی شروع مدارس ۱۴۰۰-۱۴۰۱ موجود می باشد.

 

اهمیت روزهای آغازین سال تحصیلی ۱۴۰۰

روزهای نخست سال تحصیلی جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طرز فکر مثبت و صحیح دانش آموزان در روزهای نخست مدرسه نسبت به محیط مدرسه و هم کلاسی ها و معلمان باعث ایجاد انرژی مثبت در درون آن ها برای سپری کردن روز های پر از موفقیت در درون آن ها شکل بگیرد.

 

تعلیم و تربیت دانش آموزان

با توجه به علوم روانشناسی و بالینی، سطح کیفیت و امکانات موجود در محیط های آموزشی تاثیر مستقیمی بر روی روحیه دانش آموزان و شکل گیری شخصیت و طرز نگرش آن ها دارد. سرمایه گزاری در مدارس برای بالا بردن سطح کیفیت دانش آموزان باعث شکل گیری جامعه ای پر از خلاقیت و طرز فکر های نو و خلاقانه و نهایتا کشوری رو به پیشرفت خواهد بود. بنابراین یکی از موضوعات مهم در جامعه باید به آن توجه شود افزایش سطح کیفیت آموزش و ایجاد بستر مناسب آموزشی در مدارس است.

 

 

نقش خانواده ها در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰

بیشتر طرز نگرش والدین این چنین است که اگر فرزند خود را روانه مدرسه کنند، وظیفه و نقش خود را ایفا کرده اند و دیگر هیچ مسئولیتی ندارند. اما در واقعیت چنین نیست! مدرسه چه در دوران آموزش حضوری و چه در دوران آموزش آنلاین نیاز جدی به مشارکت والدین در بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد.

مدرسه به تنهایی قادر به رفع نیاز های آموزشی و پرورشی همه دانش آموزان نیست و آنچه در آغاز سال تحصیلی جدید به خصوص در روزهای آموزش آنلاین در مدارس بیش از قبل اهمیت دارد مشارکت و همراهی خانواده ها در تعلیم و تربیت دانش آموزان به صورت آنلاین است.

 

بخشنامه جدید وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۰

در آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۰ نیز وزارت آموزش و پرورش بخشنامه جدید برای نحوه ثبت نام و برگزاری کلاس ها و آموزش ها به مدارس ابلاغ کرده است. با توجه به این بخشنامه  :

انجام ثبت‌نام به شیوه غیرحضوری از طریق سامانه الکترونیکی http://pada.medu.ir و در صورت ضرورت ثبت‌نام به شیوه حضوری در مناطق کم برخوردار و فاقد زیرساخت‌های اینترنتی، از طریق سیستم نوبت‌دهی به‌منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش آموزان انجام خواهد گرفت.

همچنین در مورد نحوه برگزاری آموزش ها در مدارس پر جمعیت آموزش آنلاین را مناسب دیده اند و جهت تشکیل کلاس های حضوری، مدارس دارای کلاس های زیر حدودا ۱۵ نفر قادر به انجام این امر می باشند، و این موضوع نیز چالش های دیگر را هم در بحث آموزش آنلاین و هم در بحث آموزش حضوری مطرح می کند.

 

چالش های آموزش حضوری و آموزش آنلاین

نکته مهم در آموزش حضوری رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و الکل ضدعفونی است و مهم تر از آن نیز آموزش به دانش آموزان دوران ابتدایی و مواظبت از آن ها بالاخص در زنگ های تفریح است.

اما یکی از چالش های مهم در آموزش آنلاین، انتخاب بستر آموزش آنلاین مناسب در بین مدیران و موسسان مدارس غیردولتی برای حفظ دانش آموزان و افزایش سطح علم آموزی آن ها می باشد. در این میان پلتفرم آموزش آنلاین آسان سمینار به عنوان مشاور و ارائه دهنده بستر آموزش آنلاین آسان و امن آماده ارائه راهکارها و ایده های مناسب برای مدارس و آموزشگاه هایی که در شرایط سخت کرونایی نیز همچنان به فکر پیشرفت و رشد هستند.

مقاله هفت راهکار مهم برای مدارس غیردولتی را برای مدیریت بهتر و بالابردن سطح کیفیت آموزش و مدرسه مطالعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص آموزش آنلاین و پلتفرم برگزاری کلاس های آنلاین از طریق کانال ارتباطی ۸ بعدی آسان سمینار با ما در ارتباط باشید.

 

۱
۱۱
برچسب ها
دیدگاه ها
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید

نویسنده: پارمین شکوهی
۱۴۰۰-۱۱-۱۱
۰۸:۲۱:۴۷
عالی بود