درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

اهمیت بازگشایی مدارس برای مراکز آموزشی غیر دولتی

۹
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۳-۲۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
اهمیت بازگشایی مدارس برای مراکز آموزشی غیر دولتی

اهمیت شروع مدارس 1400 برای مراکز غیردولتی

 

بنا به اظهارات وزیر آموزش و پرورش و سخنگوی ستاد ملی کرونا در یک ماه گذشته، این امیدواری وجود دارد که با واکسیناسیون معلمان و اساتید در مرداد ماه امسال و در صورت رسیدن به مصونیت جمعی بازگشایی مدارس درمهر ماه 1400 انجام بگیرد.

علی الرغم این که این امیدواری برای تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی و اولیای دانش آموزان نوید بخش است با این حال مدارس غیر انتفاعی یا مراکز آموزشی غیر دولتی دغدغه های خاص خود را دارند و باز گشایی مدارس از اهمیت خاصی برای این مراکز برخوردار است.

برای دریافت آخرین اخبار در مورد بازگشایی مدارس 1400 می توانید به مقاله پیش بینی شروع مدارس 1400-1401 مراجعه فرمایید.

در زیر چالش هایی را که مدارس غیر انتفاعی و مراکز آموزش غیر دولتی با آن مواجه هستند و در صورت نرسیدن به مصونیت جمعی و عدم باز گشایی مدارس با آن موجه خواهند بود را مطرح می کنیم :

 

آموزش پلتفرم های آنلاین مختلف غیر از شاد

مدارس غیر انتفاعی و مراکز آموزش غیر دولتی به دلیل این که مجبور به جلب رضایت اولیای دانش آموزان و رقابت در بازار کار برای حفظ دانش آموزان و ارائه با کیفیت تر خدمات هستند، نیاز دارند که از پلتفرم های آموزش آنلاین با کیفیت تری غیر از شاد استفاده کنند چون در غیر این صورت با موضع گیری اولیای دانش آموزان مواجه خواهند شد که "اگر قرار است با برنامه شاد تدریس کنید پس تفاوت مدرسه غیرانتفاعی و مدرسه دولتی چیست ؟"

بنابراین یکی از مهم ترین چالش های مدارس غیرانتفاعی در مورد تحقیق و یافتن پلتفرم آموزش آنلاین ساده و راحت و با کیفیت برای جلب رضایت اولیا و دانش آموزان است. در این راستا 7راهکار مهم برای مدارس غیردولتی در مقالات وبلاگ آسان سمینار ارائه شده است که در صورت عدم بازگشایی مدارس می تواند بسیار موثر باشد.

 

نارضایتی اولیای دانش آموزان

علی الرغم تلاش های شبانه روزی معلمان، مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی، با این حال به علت مشکلاتی که آموزش آنلاین دارد و به دلیل درگیری والدین دانش آموزان با این مشکلات و همینطور فشاری که آموزش دانش آموزان بر والدین تحمیل می کند و اضافه شدن دغدغه های در خانه ماندن دانش آموزان و ... این موضوع اصلا خوشایند والدین دانش آموزان نیست و ابراز نارضایتی ها همچنان ادامه دارد و این یکی از تنش زا ترین مواردی است که مدارس غیر انتفاعی با آن مواجه هستند.

در صورتی که مدارس دولتی بسیار کمتر با این تنش ها مواجه می شوند و در واقع اجبار استفاده از نرم افزار شاد دغدغه رضایت اولیا را از روی دوش مسئولان مدارس دولتی بر می دارد.

تیم آسان سمینار در دو سال گذشته با طراحی فرآیندهای بسیار کارآمد پشتیبانی و ارائه خدمات با کیفیت آموزش آنلاین به مدارس سعی نمود که کمک حال مدارس غیر انتفاعی در انجام هر چه بهتر امر آموزش و جلب رضایت اولیا باشد.

 

چالش شهریه بالا

یکی از دلایل مدارس غیرانتفاعی برای اخذ شهریه، تعهد بر کیفیت برتر آموزش و ارائه بهترین امکانات آموزشی برای دانش آموزان است. در ایام کرونا یکی از امکانات آموزشی که بیشتر مورد توجه اولیا قرار گرفته است انتخاب مدارس در نوع نرم افزار آموزش آنلاین بوده است که در عین سادگی از قابلیت های متنوع و با کیفیتی نیز برای برقراری ارتباط دانش آموز و مدرسه برخوردارد باشد که برای این مورد نیز مدارس غیرانتفاعی می توانند شهریه جداگانه تعریف نمایند.

بر خلاف انتظار بسیاری از والدین و اساتید و مربیان، با تعطیلی مدارس نه تنها هزینه های مدارس غیر انتفاعی و مراکز آموزشی غیر دولتی کاهش نیافت بلکه هزینه هایی مثل تهیه اینترنت با کیفیت و استخدام نیروی مورد نیاز برای راه اندازی و پشتیبانی آموزش آنلاین و همینطور هزینه های تجهیزات مورد نیاز و  پلتفرم آموزش آنلاین نیز به هزینه ها اضافه گردید.

بنابراین انتظار والدین برای کاهش شهریه ها (انتظاری بود که پیامد و نتیجه طبیعی تعطیلی و آنلاین شدن مدارس بود) محقق نشد و این موضوع تبدیل به یک چالش برای این مراکز آموزشی گردید. از یک طرف هزینه های بالا، مدارس را وادار به اخذ شهریه می کنند و از طرف دیگر اولیای دانش آموزان اعتقاد دارند که در این شرایط این شهریه بسیار زیاد است.

 

مشکل از دست دادن دانش آموزان و خدشه دار شدن اعتبار مدرسه

یکی از معضلات دیگر، نمکی است که بر زخم مدارس غیر انتفاعی پاشیده می شود. والدین دانش آموزانی که به مدرسه مراجعه می کنند، بجای ثبت نام، پرونده فرزندان خود را مطالبه می کنند و این به معنی از دست دادن دانش آموز و مشکلات مالی بیشتر برای مدرسه می باشد. ولی با این حال ضرر مالی مشکل اصلی نیست. مشکل اصلی در خدشه دار شدن نام و اعتبارمدرسه است. این موضوع برای مدیران و مسئولان مدارس غیر انتفاعی بسیار دلخراش تر از ضررهای مالی است.

 

عدم آشنایی معلمان و مسئولین به ساز و کار پلتفرم های آموزش آنلاین

یکی از معضلات اصلی موسسان مدارس غیر انتفاعی و مراکز آموزشی غیر دولتی، عدم آشنایی معلمان و دست اندرکاران مدرسه، اولیای دانش آموزان و همچنین خود دانش آموزان با نحوه کار با پلتفرم های آموزش آنلاین است.

 این موضوع موجب می شود که حتی در صورتی که موسس مدرسه از پلتفرم با کیفیت پایین استفاده می کند که موجب نارضایتی معلمان و اولیا می شود اما با این حال به استفاده از همان پلتفرم ادامه دهد و از تغییر آن خودداری کند.

دلایلی که بر شمردیم تنها چند دلیل از دلایلی است که مدارس غیر انتفاعی می توانند داشته باشند و نسبت به بازگشایی مدارس و شروع مدارس به صورت حضوری حساس تر باشند.

طرح "نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه" چیست؟

مدیر کل سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مردم دیگر به صورت کامل با خطرات کرونا آشنا هستند. وزارت آموزش و پرورش بر اساس تدوین طرح " نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه" در نظر دارد مدارس مختلف با جمعیت های گوناگون را در سال تحصیلی 1400 مدیریت کند.

بر همین اساس بنا بر هماهنگی با سازمان نوسازی مدارس، بسیاری از مدارس در حوزه بهداشت محیط و استاندارد های ساختار فیزیکی محیط مدارس مورد بررسی قرار خواهند گرفت. 

رئیسی : طرح مناسب سازی برای بازگشایی مدارس 1400-1401

رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد مجموعه ای از اقدامات برای شروع مدارس 1400 وجود دارد که باید انجام شود و خانواده ها نیز باید در این زمینه آموزش ببینند.مناسب سازی فضاهای آموزشی برای مدارس باید اعمال شود.

در این خصوص مدیران و موسسان مدارس غیردولتی برای جذب دانش آموزان و جلب رضایت اولیا نیز باید این موارد را در دستور کار قرار دهند. کما اینکه با وجود کرونای هندی، هنوز بازگشایی مدارس به صورت قطعی وجود ندارد و همچنان باید بر زیرساخت های آموزشی به صورت نرم افزاری از جمله پلتفرم آموزش آنلاین و امکانات سخت افزاری نیز توجه ویژه داشته و دقت بیشتری به عمل آورند.

 

حرف آخر

با توجه به مطالبی که در مورد اظهارات وزیر آموزش پرورش در اوایل این بحث گفتیم مدیران و موسسان مراکز آموزشی غیر دولتی بسیار بیشتر مشتاق هستند که هر چه زودتر تکلیف شروع مدارس به صورت حضوری روشن شود

با این حال تیم آسان سمینار با توجه به اهمیت این موضوع مقاله تحلیلی را در این مورد باعنوان "مقاله تحلیلی برای پیش بینی زمان شروع مدارس 1400" منتشر کرده است که حاصل مطالعه و تحقیق در مورد اخبار و اطلاعات و مستندات و مقالات منتشر شده در فضای اینترنت است که مطالعه آن می تواند شما را به شفافیت بهتری نسبت به احتمال شروع مدارس و بازگشایی مدارس درمهر 1400 برساند.

۰
۹
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید