درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

بیگ بلو باتن چیست؟ [ ۰ تا ۱۰۰ بیگ بلو باتن ]

۷
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۳۹۹-۱۲-۱۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
بیگ بلو باتن چیست؟ [ ۰ تا ۱۰۰ بیگ بلو باتن ]

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید یک کلاس آنلاین را با آرامش خاطر برگزار کنید و هیچ نگرانی برای ارائه مطالب خود یا حتی مشارکت در مطالب ارائه شده نداشته باشید. در پاسخ به این سوال باید بگویم که یک نرم افزار آموزش مجازی که از هر لحاظ مورد تایید باشد می‌تواند نگرانی شما را به آرامش خاطر تبدیل کند. بیگ بلو باتن تمام نگرانی‌های شما را به آرامشی همراه با لذت در ارائه مطالبتان تبدیل خواهد کرد.

این نرم‌افزار به دلیل متن‌باز بودن آن همراه با یک شبکه جهانی از توسعه‌دهندگان و شرکت‌های ارائه دهنده پشتیبانی تجاری، به طور مداوم در حال توسعه است و توسعه‌دهندگان سعی بر این دارند که این نرم‌افزار را به بهترین شکل ممکن و مطابق با نیازهای کاربران به‌روز رسانی کنند.

 

بیگ بلو باتن (Bigbluebutton) چیست؟ 

بیگ بلوباتن یک نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین یا سیستم کنفرانس وب متن باز برای آموزش آنلاین با هدف ارتقا سطح کیفیت یادگیری برای همه دانش‌پذیران است. این نرم‌افزار گزینه‌های متعددی را برای سفارشی‌سازی و ادغام مطابق با نیاز کاربران ارائه می‌دهد. بیگ بلو باتن (BigBlueButton) کاربران را قادر می‌سازد تا کنفرانس‌های اینترنتی را انجام دهند و اسناد، فایل های صوتی و تصویری را برای یادگیری آنلاین به اشتراک بگذارند.

 

۶ کاربرد مهم بیگ بلو باتن

۱. برگزاری کلاس مجازی

کلاس مجازی در واقع کلاسی است که معلمان و دانش‌آموزان با استفاده از اینترنت بهم لینک می‌شوند و در هر موقعیت مکانی که هستند می‌توانند به صورت مجازی و آفلاین در کلاس‌ها حضور پیدا کنند. برنامه بیگ بلو باتن به موسسات، مدارس و آموزشگاه‌ها این امکان را می‌دهد تا محتوای آموزشی مورد نظر خود را در این محیط ارائه دهند و بنابراین دانش‌پذیران هر زمانی که بخواهند می‌توانند به راحتی به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

۲. برگزاری کلاس‌های آنلاین

با استفاده از نرم‌افزار بیگ بلو باتن برگزاری کلاس‌های آنلاین با کیفیت بالا و امکانات گسترده انجام می‌گیرد. در واقع نرم‌افزار بیگ بلو باتن با توجه به ویژگی‌های متنوعی که دارد، به معلمان و اساتید این امکان را می‌دهد که کلاس خود را با خیال راحت و بدون کوچکترین اختلال و مشکل برگزار کنند. همچنین با استفاده از این نرم‌افزار معلمان و اساتید می‌توانند انواع فایل‎‌های آموزشی با فرمت‌های مختلف را با دانش‌پذیران خود به اشتراک بگذارند.

۳. برگزاری جلسات کاری تحت وب با نرم‌افزار بیگ بلو باتن

جلسات کاری آنلاین معمولا در شرکت‌ها و سازمان‌هایی برگزار می‌شود که برخی از اعضای آن در نقاط مختلف جغرافیایی باشند، البته این روزها نیز به دلیل همه‌گیری کرونا اکثر جلسات به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. در این جلسات افراد بدون نیاز به حضور فیزیکی اطلاعات خود را با هم به اشتراک می‌گذارند. بیگ بلو باتن به کاربران  این امکان را می‌دهد تا در محیطی با امنیت بالا و امکانات ویژه جلسات خود را برگزار کنند.

۴. وب کنفرانس

در وب‌کنفرانس میان دو یا چند دستگاه ارتباط صوتی و تصویری برقرار می‌شود. در واقع وب‌کنفرانس با به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش کامپیوتر، محتوای متنی، صوتی یا تصویری و سایر برنامه‌های کاربردی باعث ایجاد تعامل میان کاربران حاضر در وب کنفرانس می‌شود. بیگ بلو باتن این شرایط را برای کاربران جهت برگزاری وب کنفرانس مهیا می‌کند. 

۵. برگزاری وبینار با استفاده از نرم‌افزار بیگ بلو باتن

مدرسان و اساتید می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار قدرتمند بیگ بلو باتن وبینارهای خود را با بالاترین کیفیت و بیشترین امکانات برگزار کنند. برخی به اشتباه نرم‌افزار بیگ بلو باتن را پلتفرم بیگ بلو باتن یا سیستم بیگ بلو باتن، می‌گویند اما در اصل بیگ بلو باتن یک نرم‌افزار خارجی است که توسط تیم فنی آسان سمینار بهینه‌سازی شده و به بیگ بلو باتن فارسی تبدیل شده است. این پلتفرم آنلاین، با داشتن ویژگی‌های کاربردی که دارد قابلیت‌های گسترده‌ای را در اختیار اساتید و مدرسان قرار می‌دهد که با استفاده از آن به سادگی بتوانند وبینارهای حرفه‌ای برگزار کنند.

۶. امکان اجاره کلاس مجازی

یک امکان دیگری که وجود دارد این است که شما می‌توانید با اجاره کلاس مجازی کلاس‌های خود را برگزار کنید. نکته حائز اهمیت اینکه با اجاره کلاس مجازی به علت حذف هزینه خرید لایسنس، در هزینه‌های آموزش و پشتیبانی و همچنین استخدام نیرو به عنوان مسئول فناوری اطلاعات برای کار با نرم‌افزار  نیز صرفه‌جویی می‌شود.

 

بیگ بلو باتن ایرانی است یا خارجی

نرم‌افزار بیگ بلو باتن یک نرم‌افزار انگلیسی است که آن ‌را با فارسی معادل‌سازی کرده‌اند. مجموعه بیگ بلو باتن ایران ارائه دهنده نسخه بومی سازی شده این نرم افزار است که در ایران و با پشتیبانی ۲۴ ساعته ارائه میشود.

 

قابلیت های بیگ بلو باتن

ویژگی های خاص و منحصر به فرد بیگ بلو باتن گامی نو را در جهت یادگیری آنلاین برداشته است و راحتی کار با آن باعث جلب توجه و رضایت هرچه بیشتر کاربران شده است. از جمله ویژگی‌ها و مزایای این نرم‌افزار قدرتمند می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

  • اشتراک صفحه نمایش: می‌توانید هرصفحه‌ای از کامپیوتر خود را بدون قطعی و مشکل اتصال به راحتی در معرض دید کاربرانتان قرار دهید.
  • لیست کاربران در نرم افزار BigBlueButton: لیستی از کاربران در قسمت راست صفحه قرار داده‌ شده است که برای شروع گفتگوی خصوصی با هریک از کاربران فقط کافی است بر روی نام کاربر کلیک کنید و دکمه آغاز گفتگوی خصوصی را بزنید.
  • امکان به اشتراک گذاری یادداشت‌ها: فضایی برای اشتراک‌گذاری یادداشت‌های متنی با همه شرکت‌کنندگان از دیگر امکانات کلاس مجازی بیگ بلو لاتن می باشد.
  • اشتراک گذاری صدا: در بیگ بلوباتن صدایی بدون نویز را تجربه خواهید کرد.
  • اشتراک گذاری تصویر: می‌توانید تصویر خود را با کیفیت عالی HD به نمایش بگذارید.
  • امکان گفتگوی دوستانه و صمیمی: در وقت استراحت در فضایی مجزا را در اختیار کاربرانتان قرار دهید تا به راحتی بتوانند در مورد کلاس و مطالب ارائه شده تبادل اطلاعات کنند.
  • نظر سنجی: ویژگی خارق العاده نظرسنجی در محیط کلاس آنلاین باعث می‌شود شما به عنوان میزبان بتوانید از کاربرانتان فیدبک بگیرید.
  • متن باز بودن نرم‌افزار: با استفاده از این ویژگی می‌توانید روی سرور خود شخصی سازی انجام دهید.
  • مفهوم واقعی یادگیری آنلاین در بیگ بلوباتن به راحتی قابل انجام است: ویژگی حرفه ای تخته سفید چند کاربره مشارکت دانش‌آموزان و معلم را در حل مسائل پیچیده ریاضی و سایر دروس فراهم می‌کند.
  • بیگ بلو باتن BigBlueButton با تمام سیستم‌های اصلی مدیریت یادگیری (LMS)، از جمله Canvas ،Jenzabar ،Moodle  Sakai و Schoology ادغام داخلی دارد. یعنی می‌توان بیگ بلوباتن را به سیستم مدیریت یادگیری متصل کرد. بنابراین از ویژگی‌های فوق‌العاده این نرم‌افزار قابلیت پشتیبانی از ابزارهای (LTI) 1.0 برای اتصال به سایر سیستم‌های مدیریت یادگیری LMS (مانند Blackboard و D2L) است.
    ابزارهای ارائه بیگ بلو باتن در عین سادگی در به کارگیری، دارای تنوع زیادی نیز است که با تدریس در آن محیط به عنوان استاد یا شرکت به عنوان دانش آموز برایتان لذتبخش خواهد بود.

 

امنیت بیگ بلو باتن

بیگ بلوباتن درباره امنیت مطالب ارائه شده شما در آموزش آنلاین نیز اندیشیده، اگر BigBlueButton بر روی سرور دارای گواهی TLS نصب شده باشد، تمام محتوای ارسال شده از سرور به مرورگر وب را رمزگذاری می‌کند. همچنین BigBlueButton هنگام اشتراک گذاری صدا، تصویر یا صفحه از پروتکل های امنیتی استاندارد DTLS و SRTP استفاده می‌کند. بنابراین می‌توانید با خاطری آسوده به ارائه مطالبی که برای جمع آوری‌اش زحمت کشیده‌اید بپردازید. (DTLS) یک پروتکل ارتباطی است که امنیت را برای جلوگیری از استراق سمع، دستکاری، یا جعل پیام در دیتاگرام برنامه‌های کاربردی با اجازه دادن به آنها برای برقراری ارتباط فراهم می‌کند.

SRTP: پروتکل SRTP مشخصه‌ای از پروتکل RTP را تعریف می کند که هدف آن ارائه رمزنگاری، احراز هویت پیام، یکپارچگی و حفاظت از داده RTP در کاربرد‌های unicast و multicast است.

 

مقایسه بیگ بلو باتن با سایر نرم‌افزارهای آموزش آنلاین

ریسپانسیو بودن نرم‌افزار بیگ بلو باتن برای کامپیوتر، موبایل و تبلت موجب شده که این نرم‌افزار در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای آموزش آنلاین محبوب‌تر و کاربردی‌تر باشد. همچنین بسیاری از ویژگی‌های این ابزار حتی از نرم‌افزارهایی مانند ادوبی کانکت هم پیشی گرفته است. بر خلاف اکثر سیستم‌های کنفرانس ویدئویی، بیگ بلوباتن مخصوص برنامه‌های آموزشی با ویژگی‌های جذابی همچون تخته سفید، اتاق‌های ویژه و نظرسنجی طراحی شده است. بنابراین بیگ بلو باتن بر بسیاری از نرم‌افزارهای آموزش آنلاین برتری دارد.

نصب نرم‌افزار بیگ بلو باتن

نصب نرم‌افزار بیگ بلو باتن یک کار تخصصی است و مراحل پیچیده‌ای دارد که نیاز به دانش کامپیوتری و برنامه نویسی دارد. بنابراین نیازی نیست که شما مراحل نصب این نرم‌افزار را بیاموزید. تیم فنی ما در آسان سمینار این کار را برایتان انجام می‌دهند و شما تنها با خرید اشتراک می‌توانید از این نرم‌افزار قدرتمند استفاده کنید و از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد بهره ببرید. 

نحوه استفاده از بیگ بلو باتن

در یک کلام بیگ بلوباتن یک پلتفرم یادگیری آنلاین و کنفرانس ویدیویی است و همانطور که از نامش پیداست، برای شروع یک جلسه کافی است. در آسان سمینار ثبت نام کنید و دریک چشم به هم زدن همه چیز برای شروع یک کلاس جذاب و به دور از دغدغه آماده است. همچنین پشتیبانان آسان سمینار راهنمای استفاده از بیگ بلو باتن را به شما آموزش می دهند.

خرید سرویس بیگ بلو باتن

به منظور خرید سرویس بیگ بلو باتن و استفاده از امکانات آن باید اشتراک بیگ بلو باتن را خریداری نمایید. برای خرید اشتراک بیگ بلو باتن، ابتدا باید در آسان سمینار ثبت نام نموده و اطلاعات خود را وارد کنید. سپس اشتراک مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید با مشاوران ما در این زمینه مشورت کنید.

 

آسان سمینار بهترین ها را انتخاب می کند و بهترین ها را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به وبلاگ آسان سمینار مراجعه کنید. همچنین برای آگاهی از نحوه ثبت‌نام و خرید اشتراک با مشاوران ما در آسان سمینار تماس بگیرید.

۰
۷
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید