درحال بارگذاری...
درحال بارگذاری...

سرور بیگ بلو باتن

۴
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۱-۰۱-۱۷
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۴ دقیقه
سرور بیگ بلو باتن

سرور بیگ بلو باتن (BigBlueButton) یک سیستم کنفرانس وب منبع باز برای یادگیری آنلاین است. هدف برنامه بیگ بلو باتن این است کلاس ها و وبینارهای آنلاین، در هر کجای دنیا برگزار شوند و هیچگونه محدودیت مکانی برای اعضای شرکت کننده و میزبانان وبینارها و کلاس های آنلاین وجود نداشته باشد. برخلاف بسیاری از سیستم‌های آموزش انلاین دیگر می‌توانید بدون نیاز به نصب نرم‌افزارهای جانبی، بیگ بلو باتن را در مرورگر خود اجرا کنید.

BigBlueButton از اشتراک‌گذاری اسلایدها (از جمله تخته سفید)، صدا، ویدئو، چت و ... پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند تمام مطالب را برای  بازبینی مجدد ضبط کند.

بررسی امکانات و هاست در هنگام خرید سرور بیگ بلو باتن

ویژگی‌های سخت‌افزاری مناسب یکی از مواردی است که در انتخاب سرور بیگ بلو باتن نقشی اساسی دارد. زیرا سرور بیگ بلو باتن باید از امکانات سخت‌افزاری کافی برخوردار باشد تا برگزاری وبینار و کلاس‌های آنلاین با کمترین چالش و بهترین شرایط برگزار شوند. که این مورد مستلزم انتخاب درست و با دقت سرور بیگ بلو باتن است.

5 ویژگی مهم که در خرید سرور بیگ بلو باتن باید رعایت کنید

برای سرور بیگ بلو باتن و راه‌اندازی آن امکاناتی نظیر حداقل 8 گیگابایت رم، 50 گیگابایت هارد و هسته سی پی یو قدرتمند نیاز است. در واقع این پایین ترین سطح از امکانات لازم برای راه‌انداری نرم‌افزار بیگ بلو باتن است. به عبارتی این سطح از امکانات سخت‌افزاری تنها پاسخگوی 40 کاربر که تنها یک نفر سخنران دارند است. هرچه تعداد کاربران و سطح کیفیت بیشتری بخواهید نیازمند امکانات سخت‌افزاری بیشتر و با کیفیت تری است.

جهت ارزیابی این موضوع که چه منابع سخت‌افزاری و چه امکاناتی نیاز است باید موضوعات مختلفی را در نظر بگیرید از جمله: تعداد کاربران و تعداد تصاویر و صدای باز همزمان کاربران همچنین اشتراک گذاری صفحه نمایش و هر موردی که باعث استفاده بیشتر از امکانات سخت‌افزاری شود.

بررسی تعداد کاربران مطابق با امکانات سخت افزاری بیگ بلو باتن

مشخصاتی که در پاراگراف بالا برای حداقل امکانات سخت‌افزاری جهت خرید  سرور بیگ بلو باتن ذکر کردیم برای حدود 40 کاربر مناسب است که در این مورد هم این تعداد کاربر به صورت همزمان امکان باز کردن میکروفن و صحبت ندارند. تنها یک نفر می‌تواند به عنوان سخنران صحبت کند. بنابراین برای شرکت کاربران در بحث و اشتراک گذاری صدا و تصویر نیاز به منابع و امکانات  سخت افزاری قوی‌تری می‌باشد.

براساس داده‌ها و بررسی‌های جدید برای باز کردن و به اشتراک گذاری همزمان 20 تصویر سرور بیگ بلو باتن حداقل به 16 گیگابایت رم نیاز دارد.

سخن پایانی

بنا‌بر موضوعاتی که در این مقاله بیان کردیم برای انتخاب مناسب سرور بیگ بلو باتن باید همه شرایط سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بررسی شود تا برگزاری وبینار و کلاس آنلاین شما بدون مشکل و با کیفیت بالا برگزار شود.

 در صورتی که قصد دارید سرور مناسب بیگ بلو باتن تهیه کنید و بدون هیچ مشکلی و با امکانات و کیفیت بالا کلاس های خود را برگزار نمایید، می‌توانید از سرویس های بیگ بلو باتن آسان سمینار استفاده کنید. برای اطلاع از هزینه سرور بیگ بلو باتن، سرور رایگان بیگ بلو باتن و همچنین خرید اشتراک  بیگ بلو باتن می‌توانید به سایت آسان سمینار قسمت تعرفه های بیگ بلو باتن  مراجعه کنید و از خدمات ما بهره ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰
۴
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید