درحال بارگذاری...

مصاحبه با آقای دکتر خویش خواه

هلدینگ ارتباطات و هم افزایی همت
آیکون
تعداد جلسات
۵
آیکون
تعداد ظرفیت
۵۰

رایگان
روش پرداخت
اعتبار شما: ۰ تومان

تصویر مصاحبه با آقای دکتر خویش خواه

هم افزایی هولدینگ همت با شبکه تامین دارو

 

هم افزایی یا سینرژی

هم افزایی یا سینرژی محدود به مکان و زمان نیست. هم افزایی تفکری عمیق و راهبردی پویا جهت اجماع فردها و افزایش توانمندی است.

هلدینگ ارتباطات و هم افزایی همت، که متشکل از ۸۸ کنسرسیوم تخصصی است و در آن منابع انسانی، اقتصادی و اجتماعی جهت رسیدن به آرمان ملی ادغام گردیده اند، بر نظریه سینرژی استوار است.

 

وبینار شبکه تامین دارو در سطح بین الملل

اینبار هولدینگ همت جهت تسهیل در امور دارو و درمان در سطح کشور اقدام نموده و از جناب آقای دکتر محمد رضا خویش خواه دعوت به عمل آوره است. جناب آقای دکتر محمد رضا خویش خواه عضو انجمن جراحان و استاد دانشگاه سچنوا در روسیه هستند. آقای دکتر خویش خواه همچنین به تدریس در زمینه جراحی، آنکولوژی نیز علاقه مند بوده و در این زمینه هم مشغول فعالیت هستند.

وبینار شبکه تامین دارو در سطح بین الملل توسط هولدینگ همت و در پلتفرم وبینار آنلاین آسان سمینار برگزار می گردد.

 

فعالیت دکتر خویش خواه در زمینه داروهای سرطانی

آقای دکتر خویش خواه موفق به ثبت ۲ دارو در روسیه شده اند که یک دارو از کشور آمریکا و داروی دیگر از کشور هلند بوده است. هم اکنون به مدت ۳ سال است که دارو های ثبت شده توسط دکتر خویش خواه،  در کشور روسیه مورد استفاده قرار گرفته است.
آقای دکتر خویش خواه در مورد دارو های سرطانی در ایران نیز در حال حاضر مشغول توافقات هستند و امید است نتیجه مطلوب در این زمینه نیز حاصل شود.

 

سوابق همکاری آقای دکتر خویش خواه

آقای دکتر خویش خواه به غیر از فعالیت های خود در کشور روسیه، با سایر کمپانی های معروف دارویی در سراسر جهان نیز سابقه فعالیت و همکاری دارند از جمله :

  • کمپانی ولنتای فرانسه به مدت ۶ سال
  • شرکت فالس سوئد
  • ۳ کمپانی بزرگ روسی که زیر مجموعه های آن در کشور های اروپایی همچون هلند، آلمان و فنلاند در حال همکاری با آقای دکتر خویش خواه هستند.

 

مراحل ثبت دارو در روسیه چگونه است؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که در این وبینار از آقای دکتر خویش خواه پرسیده شد در مورد مراحل ثبت دارو در روسیه و نحوه همکاری های لازم در ایران بود.
آقای دکتر خویش خواه با اعلام تاسف از اینکه کمبود مدارک GMP (مدارک بین المللی ) ارسال شده از سوی شرکت های ایرانی به کمپانی های بزرگ از جمله روسیه باعث بروز مشکلاتی می شود که به موجب آن وسعت همکاری ها محدود می گردد.

متاسفانه در ایران شرکت های دارویی اندکی دارای مدارک بین المللی هستند. بیشتر شرکت ها تحقیقات خود را فقط در ایران و در دانشگاه مرکز تحقیقات ایران انجام داده اند. اما کمپانی های بزرگ علاوه بر این تحقیقات خواستار نتایج آزمایش های بالینی از دارو های به ثبت رسیده نیز هستند که متاسفانه شرکت های اندکی این فعالیت را انجام داده اند.

معدود شرکت های بزرگی در ایران نیز تحقیقات بین المللی داشته و ثبت دارو های مولکولی جدید نیز انجام داده اند اما فعلا مدارک آن ها به صورت داخلی بوده و مدارک بین المللی دریافت نکرده اند.

 

روابط تجاری بین ایران و روسیه در زمینه تامین شبکه دارویی

هولدینگ فلات کاسپین و هولدینگ فلات آسیا از جمله نمایندگی های فعال در زمینه شبکه دارویی در ایران هستند. این دو مجموعه در زمینه های دارو، دستگاه های پزشکی و مواد غذایی فعالیت می نمایند.

 

آیا امکان صادرات داروهای ایرانی به روسیه وجود دارد؟

مبحث صادرات کالاهای ایرانی در روسیه، بسیار گسترده بوده و نیاز به بررسی بیشتری دارد. مشکلاتی در سر راه صادرات کالای ایرانی در روسیه وجود دارد که مانع از تسهیل این امور می گردد.

از جمله این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه های ثبت دارو در روسیه هنگفت است.
  • هزینه ثبت دارو در روسیه حدود ۳۰۰ هزار دلار می باشد.
  • افزایش تعداد مرکز تحقیقات دارویی در روسیه
  • مدت زمان لازم برای ثبت دارو در روسیه به مدت ۳-۲ سال افزایش یافته است.

 

عدم حمایت ایران برای تولید داروهای سرطانی مخصوص کودکان

یکی از سوالات مهم و چالش بر انگیز در این مقاله مربوط به حمایت یا عدم حمایت دولت ایران جهت انجام تحقیقات تولید دارو در زمینه مقابله با سرطان و آنکولوژی مطرح شد.
بنا به اظهارات جناب آقای دکتر خویش خواه، ایشان هیچ گونه حمایت مالی از طرف ایران برای تحقیقات خود در زمینه آنکولوژی و داروهای ضد سرطانی دریافت نکرده اند. جناب آقای دکتر خویش خواه تمام تحقیقات آنکولوژی کودکان و بزرگسالان و ثبت داروها را در مرکز تحقیقات فعلی انجام داده اند.

 

دیدگاه دکتر خویش خواه در مورد هم افزایی و هولدینگ همت

جناب آقای دکتر خویش خواه دیدگاه و نگرش بسیار مثبتی نسبت به هم افزایی داشتند. ایشان نقش هولدینگ همت را در این زمینه بسیار پر رنگ بیان کردند. زیرا هولدینگ همت می تواند با استفاده از وبینار های گسترده ما بین ایران و روسیه، پتانسیل موجود بازار این دو کشور بهم را به صورت بهتری معرفی نماید.  

هولدینگ همت از جناب آقای دکتر خویش خواه به پاس تلاش شبانه روزی و قرار دادن منابع، دانش و تجربه خود، جهت تسهیل در امور شبکه زنجیر دارویی کمال تشکر و قدردانی را دارند.

 

وقتی موانع بروز می کنند، مسیر حرکتتان را برای رسیدن به هدف تغییر دهید، نه هدفتان را