درحال بارگذاری...

مصاحبه باخانم همتی

هلدینگ ارتباطات و هم افزایی همت
آیکون
تعداد جلسات
۵
آیکون
تعداد ظرفیت
۵۰

رایگان
روش پرداخت
اعتبار شما: ۰ تومان

تصویر مصاحبه باخانم همتی

هم افزایی هولدینگ همت با موسیقی اقوام و نواحی کشور

 

موسیقی هنر بیان احساسات به کمک طیق وسیعی از سازها و تکنیک های آوازی است. جایی که کلمات از بیان احساسات ناکام بمانند، موسیقی زبان می گشاید و عواطف انسانی را بیان می کند.

 

هولدینگ هم افزایی همت

هلدینگ ارتباطات و هم افزایی همت، که متشکل از ۸۸ کنسرسیوم تخصصی است و در آن منابع انسانی، اقتصادی و اجتماعی جهت رسیدن به آرمان ملی ادغام گردیده اند ، به مثابه کنسرتی است که در آن هر کدام از سازها می توانند تک نوایی داشته باشد ولی هارمونی ای  که همنوایی و تلفیق همه آلات موسیقی ایجاد می کند،  نوازشگر روح و جان آدمی است و این سینرژی است که نقشی می آفریند که در دلها و یادها خواهد ماند.

 

 

وبینار موسیقی اقوام و نواحی کشور

وبینار امروز هولدنیگ هم افزایی همت در مورد موسیقی اقوام و نواحی کشور است که در این حوزه،  یکی از حامیان برتر موسیقی اقوام و نواحی کشور، سرکار خانم زهرا همتی هستند. سرکار خانم همتی دانش آموخته رشته الهیات و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دانشگاه تهران و مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق و معاونت بانوان ستاد نخبگان کشوری هستند.

 

نحوه ورود سرکارخانم همتی به دنیای موسیقی

سرکار خانم همتی در دوران خدمت خود در آموزش و پرورش به موسیقی علاقه وافری داشتند. مشاهده نوجوانان و جوانانی که در محیط های آموزشی مستمرا در حال یادگیری هستند و هیچ چیز درسی برای روح و قلب آن ها وجود نداشت ایشان را آزرده خاطر می ساخت.

به همین علت علاقه زیاد به هنر و دنیای موسیقی و پس از مصاحبت با افراد پژوهشگر در این مورد ایشان تصمیم گرفتند در کنار کار آموزشی و  پژوهشی کار موسیقی را نیز دنبال کنند. و با این استدلال که موسیقی از ذهن برمی خیزد و در دل می نشیند و آنچه در قلب می نشیند باعث ایجاد نشاط در جامعه می شود. وارد عرصه موسیقی و هنر شدند.

 

موسسه فرهنگی فروغ فلق، تاسیس خانم زهرا همتی

خانم همتی با استدلال اینکه زنان با یک دست گهواره را و با دست دیگر دنیا را تکان می دهند، و به جهت علاقه خود در بحث فرهنگی و هنری، موسسه فرهنگی و هنری فروغ فلق را تاسیس نمودند و هدف از تاسیس این موسسه این بود که ایشان از دریچه های هنری و از دریچه های روانشناسی بتوانند جوانان علاقه مند در این راه را هدایت نمایند. هم اکنون افراد هنرمند زیادی در این موسسه آموزش دیده و در عرصه سینما و تلویزیون و موسیقی پا به عرصه نهاده اند.

 

سبک هنر موسیقی سرکار خانم زهرا همتی

در ابتدا خانم همتی با موسیقی پاپ کار را آغاز کردند و در این راه تجربه کسب نموده و بیشتر وارد دنیای موسیقی شدند. اما پس از دیدن تجارب مختلف و مشاوره با افراد صاحب نام در این زمینه، ایشان تصمیم گرفتند موسیقی نواحی را در ادامه کار خویش قرار دهند و همچنان موسیقی بانوان را در چندین مورد نیز با اخذ مجوز از سازمان فرهنگ و ارشاد برگزار نموده اند.

 

تعداد کنسرت های مدیریت شده توسط خانم زهرا همتی

خانم همتی با هدف زنده کردن فرهنگ ایرانی به لحاظ پوشش، گویش و فرهنگ و هنر هر ناحیه و منطقه کنسرت ها و موسیقی های مختلفی را مدیریت نموده اند. تعداد حدود ۱۲ موسیقی پاپ رو به صورت کنسرت برگزار نمودند اما پس از آن و رو آوردن به موسیقی نواحی با هدف حفظ فرهنگ ایرانی، تعداد ۲۰۰ کنسرت از موسیقی نواحی را به صورت سازمانی و غیر سازمانی مدیریت نموده اند.

 

نحوه نگرش مسئولین به موسیقی

متاسفانه زاویه ای که خیلی از افراد سرشناس مملکت نسبت به موسیقی دارند براساس نگرش منفی و مطرب مآبانه است، با این اوصاف، برای مسئولین روشن کردن این موضوع که موسیقی چه حرفهایی برای گفتن دارد، خانم همتی تلاش زیادی نموده اند.

موسیقی نواحی و اقوام، موسیقی ریشه هاست و همین باعث هم افزایی در نوت ها و به تبع آن ایجاد روحیه در دل مردم می شوند. اما غریبانه بودن و عدم پشتیبانی برخی از مسئولین از موسیقی و موسیقی نواحی باعث سختی کار شده است. اما با مقاومت خانم همتی، علاقه و عشق ایشان به دنیای موسیقی باعث شد موسسه فروغ فلق هر روز بیشتر از دیروز موفقیت در این عرصه را رقم بزند.

 

چالش های برگزار کنندگان و اجرا کنندگان موسیقی

سراینده های آوا و نوا های موسیقی نیز برای اجرا دچار چالش ها و مشکلاتی هستند. حتی نواهای مربوط به ماه های محرم و صفر که بنا به گویش ها در نواحی های مختلف باعث ایجاد دلگرمی مردم میشود و مردم علاقه به ادامه شنیدن این نواها دارند بنابراین باید در کشور ما بیش از اینها حمایت از هنرمندان و پشتیبانی از آنان به لحاظ رفاهی و مالی  انجام گیرد که متاسفانه پشتیبانی از طرف مسئولین و سازمان ها صورت نمیگیرد.

 

نقش هم افزایی هولدینگ همت با موسسه فروغ فلق

هم افزایی و سینرژی کلمه و عمل بسیار مقدسی هست که باعث اقدام گروهی و رویارویی با چالش ها و بر طرف کردن مشکلات می شود. ان شا الله که در بحث موسیقی نواحی نیز هولدینگ همت و هم افزایی باعث توجه بیشتر مسئولین به موسیقی و حمایت های آن ها شود تا فرهنگ و اصالت موسیقی ایرانی برای نسل های آینده حفظ گردد.

خانم همتی در پایان، از دولت جدید برای شنیدن درخواست ها و مشکلات هنرمندان و موسیقی نواحی درخواست حمایت داشتند. همچنین از برگزاری وبینار های آنلاین و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این مورد بسیار خرسند شدند.

موسیقی نوایی است که از ذهن برمی خیزد و در دل می نشیند. هنر موسیقی نیز از تمام آفرینش های پروردگار و صداهای زیبا در طبیعت الهام گرفته شده است.  

وبینار بعدی خانم همتی و هولدینگ همت در پلتفرم وبینار آنلاین آسان سمینار اجرا خواهد گردید که در برند پیج هولدینگ همت می توانید آن را مشاهده نمایید.