درحال بارگذاری...
آکادمی احمدزاده
آیکون
طول دوره
-- ساعت

متاسفانه امکان ثبت نام وجود ندارد

تصویر دوره ITIL4

دوره ITIL4

مقدمه

طی سالیان گذشته، موضوع خدمات فناوری اطلاعات در کشورمان، فراز و نشيب هاي بسياري را سپري نموده است. از يکسو اقدامات موثري در بستر سازي و سازماندهي سيستمهاي پايه انجام شده و از سوي ديگر نگرش برنامه محور مناسبي در جريان تحولات در حوزه فناوری اطلاعات ايجاد گرديده است. گسستگي اطلاعات و نظامهاي مديريتي از يکسو و کمبود انسجام در زير حوزه هاي برنامه ريزي، امنيت و توسعه مديريت، فرصتهايي را در اختيار برنامه ريزان قرارداده تا با استفاده از فناوري اطلاعات، نسبت به مديريت موثر حوزه برنامه ريزي، يکپارچه سازي حوزه هاي تخصصي و پشتيبان و مديريت خدمات  اقدام نمايند.
یکی از این بخش ها، بخش مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می باشد که در صورت اجرای درست آن براساس ITIL، در سازمان مي تواند سازمان را به سمت کاهش شدید هزینه های اضافی و حتی درآمدزائی پيش ببرد. در واقع بکارگیری و پیاده سازی صحیح ITIL در سازمان می تواند نقش مهمی در توانمندسازی سازمان و بهبود کیفیت خدمات سازمان ایفا نماید.
تاریخچه ITIL به موسسه AXELOS بازمی گردد که در بسیاری از زمینه های مدیریتی به جمع آوری و تدوین تجارب برتر یا همین بهترین روش ها (Best Practice) اقدام نموده است . یکی از مهمترین تجارب برتر در حوزه مدیریت خدمات یا سرویس های فناوری اطلاعات، مجموعه ای می باشد که با عنوان کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات یا ITIL (Information Technology Infrastructure Library) در اختیار سازمان ها قرار گرفت هاست. در واقع ITIL مجموعه‌ای از تجارب برتر مدیران موفق فناوری اطلاعات در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در سراسر دنیاست که برای مدیریت زیرساخت‌های IT و به منظور دریافت بهترین ارزش از آن‌ها با درک اینکه چه نقش‌ها، سیاست‌ها، راهبردها، فرایندها و کارکردهایی برای این مدیریت باید در نظر گرفته شود، طراحی شده است. این چارچوب تقریباً در تمامی حوزه‌های مدیریت فناوری اطلاعات به صورت کلی و جزئی قابل پیاده‌سازی و استفاده است و تجربه ثابت نموده به کار بستن آن موجب بهبود عملکرد و اثربخشی حوزه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات خواهد شد.
ITIL مخفف Information Technology Infrastructure Library (کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات) است که چارچوب یکپارچه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) می باشد. ITIL4 جدیدترین نسخه منتشر شده از AXELOS، با رویکردی جدید، راهبری و پشتیبانی سازمان در نقشه راه تحول دیجیتال مبتنی بر Industry 4 را بیان می کند. این رویکرد شامل مدل عملیاتی دیجیتال (Digital Operating Model) برای ارائه و پشتیبانی محصولات و خدمات بر پایه IT می باشد. همچنین رویکرد یکپارچه با سایر چارچوب ها و استانداردهای مطرح حوزه IT نظیر Lean، Scrum، DevOps و ... از دیگر تفاوت های رویکرد ITIL4 است
شرکت کنندگان در این دوره کاربردی، با بهره گیری از تجارب برتر (Best Practice) دکتر محمد احمدزاده در حوزه فناوری اطلاعات، با برنامه ریزی و پیاده سازی فرآیندهای ITIL4 آشنا خواهند شد.

اهداف دوره

  • آشنایی با ماهیت پروژه های فناوری اطلاعات و چالش های خاص این حیطه
  • آشنائی با فرصت ها و چالش های برون سپاری پروژه های فناوری اطلاعات
  • شناخت مفاهیم مورد توجه در ITIL4
  • آشنائی با اجزا و فرایندهای کلیدی ITIL4

سرفصل مطالب دوره

  • شناخت مفاهیم کلیدی مدیریت خدمات
    o تفاوت ITIL-V3 و ITIL4
    o ارتباط ITIL4 و Lean
    o ارتباط ITIL4 و Scrum
    o ارتباط ITIL4 و DevOps
    o تعریف خدمت
    o سودمندی  و ضمانت خدمت
    o مشتری و کاربر خدمت
    o مدیریت خدمات
    o حامی خدمت
  • مفاهیم کلیدی ایجاد ارزش در خدمت
    o هزینه
    o ارزش
    o سازمان
    o نتیجه
    o خروجی
    o خطر
    o سودمندی یا کاربردپذیری
    o گارانتی
    ▪ تشریح مفاهیم کلیدی روابط سرویس
    o ارائه خدمات
    o مدیریت ارتباط با سرویس
    o ارائه خدمات
    o مصرف خدمات
  • درک  اصول ITIL در مدیریت خدمات
    o تمرکز بر ارزش 
    o شروع از ابتدا
    o پیشرفت بصورت تکراری با بازخورد
    o همکاری و توسعه
    o ساده و عملی کردن ITIL
    o بهینه سازی و خودکار سازی
  • چهار بعد مدیریت خدمات  
    o سازمان ها و افراد
    o اطلاعات و تکنولوژی
    o همکاران و تامین کنندگان
    o جریان ها و فرآیندهای ارزش
  • درک هدف و اجزای سیستم ارزش سرویس خدمات ITIL
    o سیستم ارزش خدمات ITIL
    ▪ درک فعالیت های زنجیره ارزش خدمات و نحوه اتصال آنها
    o ماهیت ارتباطی زنجیره ارزش خدمات
    o پشتیبانی از جریان ارزش ها
  • توصیف ورودی ها، خروجی ها و اهداف هر یک از فعالیت های زنجیره ارزش:
    o ایجاد طرح
    o بهبود
    o مشارکت
    o طراحی و انتقال
    o دریافت / ساخت
    o تحویل و پشتیبانی
  • اهداف و مفاهیم 15 فرایند کلیدی ITIL4  
    o مدیریت امنیت اطلاعات
    o مدیریت ارتباطات
    o مدیریت تامین کننده
    o مدیریت دارایی IT
    o نظارت و مدیریت رویداد
    o مدیریت انتشار
    o مدیریت پیکربندی سرویس 
    o مدیریت استقرار
    o بهبود مستمر
    o تغییر کنترل
    o مدیریت حوادث
    o مدیریت مشکالت
    o مدیریت درخواست خدمات
    o میز سرویس
    o مدیریت سطح خدمات
  • نکات کلیدی ITIL4
    o قابلیت دسترسی
    o دارایی IT
    o رویداد
    o پیکربندی
    o تغییر
    o حادثه
    o مشکل 
    o خطای شناخته شده
  • ITIL4 در زنجیره ارزش سازمان
    o بهبود مستمر
    o تغییر کنترل
    o مدیریت حوادث
    o مدیریت مشکل
    o مدیریت درخواست خدمات
    o میز سرویس
    o مدیریت سطح خدمات

مخاطبان دوره

  • مدیران شرکت ها و مدیران پروژه ارائه خدمات IT و ICT
  • مدیران و کارشناسان BPM، طرح و برنامه،  سیستم ها وروش ها، مدیریت فرایند و ...
  • مدیران و کارشناسان واحد IT و ICT
  • مدیران خدمت IT

پیش نیاز دوره

  • زبان انگلیسی متوسط

مدت دوره

  • 24 ساعت

سازمان ها و شرکت های مشارکت کننده در دوره های قبلی

مدرس دوره

دکتر محمد احمدزاده

  • دکتری مدیریت دانشگاه تهران – فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر و لیسانس مهندسی برق از دانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران جنوب
  • تهیه بیش از 30 مدل کسب و کار، طرح توجیهی و طرح کسب و کار در صنایع مختلف (نفت و گاز و پتروشیمی، برق، نرم افزار، فناوری اطلاعات، استارت آپ و …) با ارزشی بیش از 10.000 میلیارد تومان
  • مشاور کسب و کار و مدیریت در شرکت نفت ایران،ارمک، ادواژه، گروه رسانه ای دنیای اقتصاد، گروه صنعتی رماپویا، ایرانسل، بیمه ملت، شرکت ملی گاز ایران، مهاب قدس، سازمان زیباسازی شهر تهران، شرکت ملی صادرات گاز ایران،آریاهمراه، گروه صنعتی آریانا، سروش همراه و …
  • مدرس دانشگاه های صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، خواجه نصیر، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه آموزش عالی آزاد متین، موسسه آموزش عالی بهار، مرکز آموزش تحقیقات صنعتی ایران، مدرسه باشگاه کسب و کار Box School، پژوهشگاه نیرو، مدیریت پروژه آریانا، فنی و مهندسی آریانا، موسسه کار و کسب، مجتمع فنی تهران، آریاآپدیت، گروه پژهشی اقتصاد و انرژی الکتریکی شرق، توسعه آموزش مدیریت آزما پارسیان، جهاد دانشگاهی شریف، خشت اول، مرکز توسعه اطلاعات کاربردی، موسسه کار و کسب، معیار و …
  • اولین ایرانی دریافت کننده مدرک متخصص مدیریت چابک (ACP) از PMI آمریکا
  • مشاور، مدرس، سخنران و مشاور مدیریت (کسب و کار، مدیریت چابک، مدیریت پروژه)
  • سابقه تدریس بیش از 300 دوره آموزشی مدیریتی در سازمانها و صنایع مختلف
  • دبیر کمیسیون آموزش و پژوهش اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران
  • مدیرعامل سابق مرکز آموزش، مشاوره و استخدام آریاآپدیت
  • مدیر توسعه کسب و کار در شرکت های آریاهمراه و ایرانسل (پروژه ها و خدمات مدیریت شده براساس ITIL)
  • مدیر طرح و برنامه شرکت های نوکیا، پارس ایراتل، گروه شرکت های مشتری پیمان، تدبیر مشاور طرح، مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی
  • فوق لیسانس مهندسی صنایع-سیستم و بهره وری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • بیش از 24 سال سابقه کار در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، برق، نرم افزار و IT و استارت آپ
  • مدیریت، مشاوره و همکاری در 100 پروژه داخلی و خارجی با ارزشی بالغ بر 5000 میلیارد تومان
  • 10 سال مدیر طرح و برنامه و تحلیل اقتصادی آریاهمراه سامانه-ایرانسل، مجری مگاپروژه های IT و ICT کشور
  • 2 سال مدیر طرح و برنامه JV نوکیا و پارس ایراتل، مجری مگاپروژه های همراه اول (MCI)
  • 2 سال مدیر طرح و برنامه گروه شرکت های مشتری پیمان، مجری پروژه های پست برق 63، 132 و 230 کیلوولت
  • مدیریت و همکاری در 100 پروژه داخلی و خارجی با ارزشی بالغ بر 5000 میلیارد تومان
  • دارای 21 مقاله بین المللی و ملی و بیش از 30 سخنرانی داخلی و خارجی
  • دارای مدارک بین المللی مدیریت پروژه (PMP) از انستیتو بین الملل مدیریت پروژه  PMI
  • برگزاری بیش از 300 دوره آموزشی، 21 مقاله ملی و بین المللی، 30 سخنرانی
  • تهیه بیش از 30 طرح کسب و کار و طرح توجیهی در صنایع مختلف (نفت و گاز و پتروشیمی، برق، نرم افزار، فناوری اطلاعات، استارت آپ و …) با ارزشی بیش از 1000 میلیارد تومان
  • دارای مدارک بین المللی PMP, ACP, ITIL, COBIT, EPM, ISMS, ISO (20000, 27001, 9001)

سوالات متداول

مدت دوره چند ساعت است؟

  • 24 ساعت دوره آموزشی

زمانبندی دسترسی به ویدئوهای دوره به چه صورت است؟

  • به مدت یک ماه پس از پایان دوره

آیا گواهینامه دوره به شرکت کنندگان تعلق می گیرد؟

  • بله. البته در صورت قبولی در آزمون پایانی دوره و اخذ امتیاز ۶۵٪

مرجع صادر کننده گواهینامه دوره چه سازمانی است؟

  • مرجع صادرکننده گواهینامه دوره، آکادمی احمدزاده  با امکان استعلام آنلاین و پس از قبولی در آزمون پایانی دوره و اخذ امتیاز حداقل ۶۵٪ می باشد.
  • علاوه برآن، امکان صدور گواهینامه بین المللی MPT اتریش برای علاقمندان با امکان استعلام آنلاین (با هزینه جداگانه) و پس از قبولی در آزمون پایانی دوره و اخذ امتیاز حداقل ۶۵٪ فراهم می باشد.

مجری و مدرس این دوره کیست؟

  • آکادمی احمدزاده، مجری این دوره است و دکتر محمد احمدزاده با ۲۴ سال سابقه در حوزه های کسب و کار،‌ مدیریت چابک و مدیریت پروژه، مدرس این دوره است.

منابع دوره چیست؟

  • جزوه دوره بصورت PDF در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.
  • سایر منابع تکمیلی دوره شامل موارد زیر است:
  • تجربه آموزشی ۲۴ ساله مدرس دوره در آموزش، مشاوره و پیاده سازی چابک در سازمان های مختلف
  • تجربه اجرائی ۲۴ ساله مدرس
  • دستورالعمل ها و روش های اختصاصی مدرس
  • فایل جزوه دوره
  • فایل مراجع دوره از جمله
  • مقالات (۵۵ مقاله) و ویديوهای آموزشی (۱۰۰ ویدئو) وبسایت دکتر محمد احمدزاده
  • ویدئوهای آموزشی (۱71 ویديو، 41,000 بازدید) در کانال آپارات دکتر محمد احمدزاده
  • ویدئوهای آموزشی (131 ویديو، 14,205 بازدید) در کانال یوتیوب دکتر محمد احمدزاده
  • مقالات و ویديوهای آموزشی در صفحه اینستاگرام (۳۳۸ پست و ۳۸۰۴ دنبال کننده) دکتر محمد احمدزاده 
  • مقالات و ویديوهای آموزشی در لینکداین ( ۲۸,۰۰۰ دنبال کنند) دکتر محمد احمدزاده
  • مقالات در ویرگول (۱۳.۴۵۶ کلمه مقاله و جز ۵٪ نویسندگان برتر) دکتر محمد احمدزاده
  • مقالات در سایت دنیای اقتصاد (۸ مقاله) دکتر محمد احمدزاده

پشتیبانی فنی دوره به چه صورت است؟

  • پشتیبانی فنی دوره در تمام طول مدت دوره توسط تیم آسان سمینار صورت می گیرد.

پشتیبانی آموزشی دوره به چه صورت است؟

  • پشتیبانی دوره بصورت ۸*۵ (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۱۶:۰۰) توسط آکادمی احمدزاده صورت می گیرد.

  • شما می توانید با آیدی تلگرامی academy_admin، از طریق ایمیل آکادمی و یا از طریق صفحه مشاوره آکادمی با ما در ارتباط باشید.

آیا در طول دوره گروه واتس آپی برای ارسال فایل ها و پرسش و پاسخ ایجاد می شود ؟

  • بله. در طول دوره، گروه واتس‌اپ برای پرسش و پاسخ موضوعات دوره و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات تشکیل می‌شود.