درحال بارگذاری...

دوره و کارگاه آنلاین عملی تحلیل کسب و کار BABOK

آکادمی احمدزاده
آیکون
طول دوره
-- ساعت

متاسفانه امکان ثبت نام وجود ندارد

تصویر دوره و کارگاه آنلاین عملی تحلیل کسب و کار BABOK

مشاهده و ثبت نام دوره و کارگاه عملی تحلیل کسب و کار BABOK در آکادمی احمدزاده

 

مقدمه

امروزه کسب و کارها، با مشکلات و فرصت های فراوانی روبرو هستند که این مشکلات و فرصت ها، نیازمند بررسی و تحلیل دقیق دارد. یکی از استانداردهای آنالیز و تحلیل کسب و کارهای امروزی، استاندارد BABOK است که بمنظور عارضه یابی و تجزیه و تحلیل دقیق و عمیق کسب و کارها، سازمان ها، واحدها، پروژه ها و عملیات استفاده می شود.

BABOK، مخفف عبارت Business Analysis Body of Knowledge به معنای پیکره دانش تجزیه و تحلیل کسب و کار می باشد. این پیکره که به اختصار، استاندارد BABOK نام دارد، 6 حوزه دانش کلیدی را جهت مدیریت چالش ها و ریسک های کسب و کار، مدیریت فرصت ها و تهدیدات کسب و کار، پاسخگوئی به تغییرات مورد نیاز در ساختار، فرایند، روش اجرا، سیستم ها،فناوری اطلاعات، پاسخگوئی به الزامات قانونی، سیستم سازی کسب و کار، هوشمندی کسب و کار  و در نهایت جلوگیری از شکست کسب و کار و یا تداوم کسب و کار پیشنهاد می نماید.

این 6 حوزه دانشی ، عبارتند از:

  • برنامه ریزی و پایش فرایندهای تحلیل کسب و کار
  • استخراج الزامات و تعاملات
  • مدیریت چرخه حیات الزامات
  • آنالیز استراتژی
  • آنالیز الزامات و تعریف طراحی
  • ارزیابی راه کار

استاندارد BABOK، پیشنهاد می نماید تا نقش جدیدی به نام تحلیلگر کسب و کار یا Business Analyst  که به اختصار BAنام دارد، در کسب و کار ایجاد شود. این نقش می تواند توسط یک فرد و یا یک تیم اجرا شود.  این نقش، یکی از جدیدترین نقش های مدیریتی است و با استقبال انواع سازمان ها و کسب و کارها (پروژه ای، عملیاتی، تولیدی، خدماتی، استارت آپی) روبرو شده است .

وظیفه تحلیلگر کسب و کار، شناسائی عارضه ها، فرصت ها، الزامات و همچنین نیازمندیهای واقعی کسب و کار، سازمان ، واحدهای سازمان و همچنین پروژه ها و عملیات سازمان است. همچنین وی ، تغییر در کسب و کار را از طریق ارائه راهکارهای اجرائی برای رساندن از وضع موجود به وضع مطلوب، مدیریت می نماید. وضع مطلوبی که در آن ارزش افزوده ای برای ذی نفعان آن کسب و کار (سرمایه گذاران؛ سهامداران، هیات مدیره، مدیرعامل،مدیران اجرائی، کارمندان، مشتریان و  کاربران) حاصل شود. این ارزش افزوده، می تواند در قالب سود بیشتر، هزینه کمتر، رضایتمندی بیشتر، چابکی ، وفادارسازی مشتری و یا سایر عوامل بدست آید.

موسسه IIBA در استاندارد BABOK خود 7 چشم انداز یا دریچه را تعریف کرده است که سازمان ها می توانند از این دریچه ها ، به سازمان خود نگاه کنند و نقاط قوت و ضعف خود را شناسائی و بهینه نمایند.

این 7 چشم انداز، عبارتند از:

  • چشم انداز چابکی (Agile)
  • چشم انداز فناوری اطلاعات (IT)
  • چشم انداز مدیریت فرآیندهای کسب وکار (BPM)
  • چشم انداز معماری و ساختار سازمانی (Architecture)
  • چشم انداز هوشمندی کسب وکار (BI)
  • چشم انداز تحلیل داده محور کسب و کار
  • چشم انداز امنیت سایبری

آکادمی دکتر احمدزاده، مفتخر است تا با برگزاری دوره و کارگاه عملی تحلیل کسب و کار  BABOK، تحلیلگران کسب و کاری را تربیت نماید تا بتوانند ارزش افزوده های جدیدی برای سازمان خود، خلق نمایند.

اهداف دوره کارگاه عملی تحلیل کسب و کار

  • شناخت تحلیل کسب و کار به زبان ساده، اما کاربردی
  • شناخت حوزه های دانشی ۶گانه تحلیل کسب و کار
  • شناخت چشم اندازهای 7گانه تحلیل کسب و کار
  • آموزش تکنیک ها و مهارت های تحلیل کسب و کار
  • سیستم سازی کسب و کار
  • کاهش اتلاف های زمانی و هزینه ای در كسب و كار
  • اجرای تحلیل کسب و کار در یک کسب و کار واقعی

سرفصل های دوره آنلاین تحلیل عملی کسب و کار

مقدمه و تعاریف

    • آشنایی با مفهوم تحلیل کسب و کار
    • تحلیل گر کسب و کار چه وظایفی دارد؟
    • ارتباط تحلیل گر کسب و کار و سایر ذینفعان (مدیرعامل-مدیر پروژه و ...)
    • آشنایی با پیکره دانش آنالیز کسب و کار BABOK ویرایش ۳
    • مرور چشم اندازهای ۷ گانه تحلیل کسب و کار

مفاهیم کلیدی کسب و کار

    • ترمینولوژی کسب و کار
    • تقسیم بندی انواع نیازمندی های سازمان
    • تقسیم بندی انواع ذینفعان در سازمان
    • شناخت مدل مفهومی تحلیل کسب و کار  Business Analysis Core Concept Model (BACCM)

برنامه ریزی و پایش آنالیز کسب و کار

    • برنامه ریزی رویکرد تحلیل کسب و کار (پیش بینی شونده -چابک)
    • برنامه مشارکت با ذینفعان
    • برنامه حاکمیت تحلیل کسب و کار
    • برنامه مدیریت اطلاعات تحلیل کسب و کار
    • شناسائی شاخص های بهبود عملکرد تحلیل کسب و کار

استخراج الزامات و تعاملات

    • آماده سازی برای استخراج
    • هدایت استخراج
    • تائید نتایج استخراج
    • تبادل اطلاعات تحلیل کسب و کار
    • مدیریت مشارکت با ذینفعان

مدیریت چرخه حیات نیازمندی ها

    • ردیابی نیازمندی ها
    • نگهداری نیازمندی ها
    • اولویت بندی نیازمندی ها
    • ارزیابی تغییرات نیازمندی ها
    • تائید نیازمندی ها

تحلیل استراتژی

    • آنالیز وضعیت فعلی
    • تعریف وضعیت آتی
    • ارزیابی ریسک ها
    • تعریف استراتژی تغییر

آنالیز نیازمندی ها و تعریف طراحی

    • تشخیص و مدلسازی نیازمندی ها
    • تصدیق نیازمندی ها
    • اعتبار سنجی نیازمندی ها
    • تعریف معماری نیازمندی ها
    • تعیین گزینه های طراحی
    • آنالیز ارزش های یالقوه و پیشنهاد راهکار

ارزیابی راهکار

    • اندازه گیری عملکرد راهکار
    • آنالیز عملکرد اندازه گیری شده
    • ارزیابی محدودیتهای راهکار
    • ارزیابی محدودیتهای کسب و کار
    • ارائه پیشنهادات جهت افزایش ارزش راهکار

موضوعات تکمیلی

    • بررسی ۵۰ تکنیک تحلیل کسب و کار
    • بررسی ۶ دسته شایستگی های کلیدی تحلیل گر کسب و کار
    • بررسی ۵+۲ چشم انداز در تحلیل کسب و کار (IT-BI-BPM-Agile-Architecture) +
    • (Business Data Analytics -Cybersecurity)

برگزاری کارگاه دوره

    • پیاده سازی صفر تا ۱۰۰ حوزه های دانشی تحلیل کسب و کار در یک کسب و کار واقعی

چرائی شرکت در این دوره؟

  • بهره مندی از تجربه عملی ۲۴ ساله مدرس در حوزه های مختلف کسب و کار- چابک سازی کسب و کار و مدیریت پروژه
  • افزایش و به روزآوری سطح دانش مدیریت ، تحلیل و عارضه یابی کسب و کار
  • پاسخ به دغدغه اصلی کسب و کارها، یعنی مدیریت تغییر کسب و کار
  • گذر از مدیریت کسب و کارها از شیوه های سنتی به نوین
  • تربیت مدیران و کارشناسان متخصص در حوزه تحلیل و عارضه یابی کسب و کار
  • شناخت و پاسخگوئي به چالشها و درگیری های روزمره کسب و کارها
  • آشنائي با تجربیات موفقیت و شکست کسب و کارها در عرصه عمل
  • تبادل تجارب و دانسته های مدرس و شرکت کنندگان
  • تغییر نگرش افراد نسبت به کسب و کار در شرایط پرچالش امروزی

مخاطبان دوره

  • صاحبان کسب و کار
  • علاقمندان به راه اندازی کسب و کار جدید
  • علاقمندان به تغییر و تحول در کسب و کار (توسعه -بهینه سازی و یا هوشمند سازی کسب و کار)
  • مدیران عامل
  • مدیران پروژه
  • مدیران و کارشناسان برنامه ریزان استراتژیک
  • مدیران و کارشناسان واحد مدیریت استراتژیک یا مدیریت راهبردی
  • مدیران، برنامه ریزان و کارشناسان تحلیل و توسعه کسب و کار
  • مدیران و کارشناسان واحد طرح و برنامه
  • مدیران و کارشناسان تحلیل و طراحی سیستم های اطلاعاتی
  • مدیران، برنامه ریزان و کارشناسان واحد تضمین کیفیت
  • مدیران، برنامه ریزان و کارشناسان واحد سیستم ها و روش ها
  • مدیران، برنامه ریزان و کارشناسان واحد تحلیل و بهبود سازمان
  • مدیران، برنامه ریزان، کارشناسان و تحلیلگران حوزه های فرایندی
  • مدیران، برنامه ریزان و کارشناسان واحد تولید
  • مدیران، برنامه ریزان و کارشناسان واحد بازاریابی و فروش
  • مدیران، برنامه ریزان و کارشناسان واحد مالی
  • مدیران، برنامه ریزان و کارشناسان واحد HR
  • مدیران، برنامه ریزان و کارشناسان واحد IT
  • مدیران، برنامه ریزان و کارشناسان واحد تحقیق و توسعه
  • دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مدیریت کسب و کار (MBA)، مدیریت صنعتی، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، مهندسی صنایع، مهندسی فناوری اطلاعات و …
  • سایر علاقه‌مندان به مباحث تحلیل کسب و کار

مهم ترین تمایزات دوره

  • استفاده از منابع معتبر بین‌المللی
  • نگاه این دوره، یک نگاه «میان‌رشته‌ای» است و پیش‌نیاز ضروری ندارد.
  • تمرین‌ها و مثال‌های متعدد و مطالعات موردی «واقعی» از مسائل دنیای کسب و کار در سازمانی‌های «ایرانی» در آن مطرح و حل می‌شود تا شما توانایی حل مسائل را در دنیای واقعی داشته باشید.

پیش نیاز دوره

  • زبان انگلیسی متوسط
  • شرکت قبلی در دوره های مدیریتی (مانند MBA یا مدیریت پروژه) مزیت محسوب می شود. اما پیش نیاز نیست.

دستاوردهای شرکت در دوره

  • تاسیس کسب و کارهای بلند مدت
  • عارضه یابی کسب و کار
  • شناخت و حل مشکلات کسب و کار
  • شناسائي و استفاده از فرصت های جدید در کسب و کار
  • افزایش درآمدزایی از کسب و کار موجود
  • تغییر در کسب و کار
  • بهینه سازی کسب و کار
  • هوشمندسازی کسب و کار
  • چابکی کسب و کار

فرصت های استخدامی

  • مدیر / کارشناس واحد تحلیل کسب و کار
  • تحلیلگر کسب و کار
  • مدیر/کارشناس توسعه کسب و کار
  • مشاور کسب و کار

سازمان ها و شرکت های مشارکت کننده در دوره های قبلی

 

سوالات متداول

مدت دوره چند ساعت است؟

  • مدت دوره ۴۲ ساعت است.

زمانبندی برگزاری دوره به چه صورت است؟

  • پنج شنبه ها و جمعه ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۴:۳۰ برای ۳ هفته متوالی.
  •  شروع دوره از ۱ مهر ۱۴۰۰  و پایان دوره ۲۲ مهر ۱۴۰۰  می باشد.

آیا گواهینامه دوره به شرکت کنندگان تعلق می گیرد؟

  • بله. البته در صورت قبولی در آزمون پایانی دوره و اخذ امتیاز ۶۵٪

مرجع صادر کننده گواهینامه دوره چه سازمانی است؟

  • مرجع صادرکننده گواهینامه دوره، آکادمی احمدزاده به صورت رایگان و با امکان استعلام آنلاین می باشد. همچنین در صورت تمایل شرکت کنندگان، گواهینامه بین المللی موسسه MPT اتریش هم با هزینه جداگانه و با اخذ امتیاز حداقل 65% قابل دریافت می باشد.

دوره به چه صورت اجرا می شود؟

  • دوره بصورت آنلاین و بر بستر آسان سمینار برگزار می گردد.

مجری دوره کیست؟

  • آکادمی احمدزاده، مجری این دوره است.

آیا امکان دسترسی به ویدئوهای ضبط شده دوره را دارم؟

  • بله. تا یک هفته از برگزاری هر جلسه، امکان دسترسی به ویدئوی آن جلسه وجود دارد.

آیا امکان پرداخت شهریه دوره به صورت اقساط هم وجود دارد؟

  • بله شما می توانید 50% مبلغ را پیش از شروع دوره و 50% مابقی هم تا انتهای جلسه دوم پرداخت کنید.

منابع دوره چیست؟

  • جزوه دوره بصورت PDF در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.
  • سایر منابع تکمیلی دوره شامل موارد زیر است:
  • تجربه آموزشی ۲۴ ساله مدرس دوره در آموزش، مشاوره و پیاده سازی چابک در سازمان های مختلف
  • تجربه اجرائی ۲۴ ساله مدرس
  • دستورالعمل ها و روش های اختصاصی مدرس
  • فایل جزوه دوره
  • فایل مراجع دوره از جمله
  • مقالات (۵۵ مقاله) و ویديوهای آموزشی (۱۰۰ ویدئو) وبسایت دکتر محمد احمدزاده
  • ویدئوهای آموزشی (۱71 ویديو، 41,000 بازدید) در کانال آپارات دکتر محمد احمدزاده
  • ویدئوهای آموزشی (131 ویديو، 14,205 بازدید) در کانال یوتیوب دکتر محمد احمدزاده
  • مقالات و ویديوهای آموزشی در صفحه اینستاگرام (338 پست و 3804 دنبال کننده) دکتر محمد احمدزاده 
  • مقالات و ویديوهای آموزشی در لینکداین ( 28,000دنبال کنند) دکتر محمد احمدزاده
  • مقالات در ویرگول (۱۳.۴۵۶ کلمه مقاله و جز ۵٪ نویسندگان برتر) دکتر محمد احمدزاده
  • مقالات در سایت دنیای اقتصاد (۸ مقاله) دکتر محمد احمدزاده

پشتیبانی فنی دوره به چه صورت است؟

  • پشتیبانی فنی دوره بصورت 24*7 توسط تیم آسان سمینار صورت می گیرد.

پشتیبانی آموزشی دوره به چه صورت است؟

  • پشتیبانی آموزشی دوره بصورت ۸*۵ (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۱۶:۰۰) توسط آکادمی احمدزاده (سرکار خانم شهرستانه به شماره تماس 09030006799) صورت می گیرد.

آیا در طول دوره گروه واتس آپی برای ارسال فایل ها و پرسش و پاسخ ایجاد می شود ؟

  • بله. در طول دوره، گروه واتس‌اپ برای پرسش و پاسخ موضوعات دوره و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات تشکیل می‌شود.

خلاصه رزومه مدرس دوره:‌دکتر محمد احمدزاده

WWW.MOHAMMAD-AHMADZADEH.COM

  • دکتری مدیریت دانشگاه تهران – فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر و لیسانس مهندسی برق از دانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران جنوب
  • تهیه بیش از 30 مدل کسب و کار، طرح توجیهی و طرح کسب و کار در صنایع مختلف (نفت و گاز و پتروشیمی، برق، نرم افزار، فناوری اطلاعات، استارت آپ و ...) با ارزشی بیش از 10.۰00 میلیارد تومان
  • مشاور کسب و کار و مدیریت در شرکت نفت ایران،ارمک، ادواژه، گروه رسانه ای دنیای اقتصاد، گروه صنعتی رماپویا، ایرانسل، بیمه ملت، شرکت ملی گاز ایران، مهاب قدس، سازمان زیباسازی شهر تهران، شرکت ملی صادرات گاز ایران،آریاهمراه، گروه صنعتی آریانا، سروش همراه و ...
  • مدرس دانشگاه های صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، خواجه نصیر، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه آموزش عالی آزاد متین، موسسه آموزش عالی بهار، مرکز آموزش تحقیقات صنعتی ایران، مدرسه باشگاه کسب و کار Box School، پژوهشگاه نیرو، مدیریت پروژه آریانا، فنی و مهندسی آریانا، موسسه کار و کسب، مجتمع فنی تهران، آریاآپدیت، گروه پژهشی اقتصاد و انرژی الکتریکی شرق، توسعه آموزش مدیریت آزما پارسیان، جهاد دانشگاهی شریف، خشت اول، مرکز توسعه اطلاعات کاربردی، موسسه کار و کسب، معیار و ...
  • اولین ایرانی دریافت کننده مدرک متخصص مدیریت چابک (ACP) از PMI آمریکا
  • مشاور، مدرس، سخنران و مشاور مدیریت (کسب و کار، مدیریت چابک، مدیریت پروژه)
  • سابقه تدریس بیش از 300 دوره آموزشی مدیریتی در سازمانها و صنایع مختلف
  • دبیر کمیسیون آموزش و پژوهش اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران
  • مدیرعامل سابق مرکز آموزش، مشاوره و استخدام آریاآپدیت
  • مدیر توسعه کسب و کار در شرکت های آریاهمراه و ایرانسل (پروژه ها و خدمات مدیریت شده براساس ITIL)
  • مدیر طرح و برنامه شرکت های نوکیا، پارس ایراتل، گروه شرکت های مشتری پیمان، تدبیر مشاور طرح، مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی
  • فوق لیسانس مهندسی صنایع-سیستم و بهره وری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • بیش از ۲۴ سال سابقه کار در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، برق، نرم افزار و IT و استارت آپ
  • مدیریت، مشاوره و همکاری در 100 پروژه داخلی و خارجی با ارزشی بالغ بر 5000 میلیارد تومان
  • 10 سال مدیر طرح و برنامه و تحلیل اقتصادی آریاهمراه سامانه-ایرانسل، مجری مگاپروژه های IT و ICT کشور
  • 2 سال مدیر طرح و برنامه JV نوکیا و پارس ایراتل، مجری مگاپروژه های همراه اول (MCI)
  • 2 سال مدیر طرح و برنامه گروه شرکت های مشتری پیمان، مجری پروژه های پست برق 63، 132 و 230 کیلوولت
  • مدیریت و همکاری در 100 پروژه داخلی و خارجی با ارزشی بالغ بر 5000 میلیارد تومان
  • دارای 21 مقاله بین المللی و ملی و بیش از 30 سخنرانی داخلی و خارجی
  • دارای مدارک بین المللی مدیریت پروژه (PMP) از  انستیتو بین الملل مدیریت پروژه  PMI
  • برگزاری بیش از 300 دوره آموزشی، 21 مقاله ملی و بین المللی، 30 سخنرانی
  • تهیه بیش از 30 طرح کسب و کار و طرح توجیهی در صنایع مختلف (نفت و گاز و پتروشیمی، برق، نرم افزار، فناوری اطلاعات، استارت آپ و ...) با ارزشی بیش از 1000 میلیارد تومان
  • دارای مدارک بین المللی PMP, ACP, ITIL, COBIT, EPM, ISMS, ISO (20000, 27001, 9001)