آموزش تولید محتوا از صفر تا صد
تولید محتوا دنیایی هست که امروزش با فردا فرق داره و هر روز که از خواب بیدار میشی باید آماده روبرو شدن با یه چالش جدید در این حوزه باشی. اما اصل ثابت جهان تولید محتوا اینه که هر نوع تولید محتوایی با نوشتن شروع میشه. خوبی نوشتن اینه که انتهای اون رو خودت مشخص میکنی و میتونی با فراز و فرودهایی که در نوشته ایجاد میکنی، اون رو غیر قابل حدس کنید.
این سخن از ویکتور هوگو فکر کنم به روشنی داره وضعیت یک نویسنده و تولید کننده محتوا رو نشان میده که گفتنش را در اینجا مناسب میدونم:
” هر نویسنده جهانی است، که درون یک نفر گیر افتاده است. ”
با قدم گذاشتن در مسیر تولید محتوا، این مسیر را تازه برای خود شروع خواهی کرد پس از حالا بدون این مسیر پیچ و خم زیادی داره و هر روز ممکنه تو رو تا مرز جنون جلو ببره اما شیرینی که در انتها حس میکنی به این همه سختی کشیدن ارزش خواهد داشت.
اگه به این حرفه شوق و علاقه دارید کافیه با به کار بردن همین شوق و علاقه خودتون در نوشتن، به درآمد برسید و یا اینکه این راه را ادامه بدید، یاد بگیرید، تجربه کسب کنید تا در انتها در عنوان شغلی دیگر بتوانید کار کرده و فعالیت داشته باشید.
مدرس دوره
محمدرضا احمدآبادی
حدود 5 سالی میشه که به صورت تخصصی در حوزه تولید محتوا بهینه شده فعالیت می کنم. الان هم مدیر بخش تولید محتوای آکادمی استاد سربندی و همچنین مدیر بخش تولید محتوای سامانه پرسال به صورت همزمان هستم.
ته این ماجرای تولید محتوا کجاست؟
با یادگیری تولید محتوای اصولی و بهینه شده، می تونید اولین قدم ورود به مسیر پرتلاطم بازاریابی اینترنتی را بردارید. با پیشرفت دادن خودتون در این راه، می تونید به عنوان یه استراتژیست محتوا، مدیر بازاریابی محتوا، مشاور بازاریابی محتوا و… در جاهای دیگر مشغول به کار بشید. خلاصه این حرفام اینه که ته ماجرا دست خودته، هر جا دیدی بریدی و خسته شدی همون میشه جایگاهت.
این دوره مناسب چه افرادیست؟
- افرادی که به نوشتن و دست به قلم بودن علاقه دارن و می خواهند از این راه درآمد داشته باشند.
- کسانی که قصد دارند به عنوان کارشناس تولید محتوا، مدیر بخش محتوا و … در شرکت ها مشغول به کار شوند.
- افرادی که میخواهند به صورت فریلنسری و خود مختار کار تولید محتوا را انجام بدهند.
- شرکت ها وسازمان هایی که میخواهند نیرو ها و پرسنل خود را آموزش بدهند.
- همه کسانی که می خواهند مقاله نویسی و تولید محتوای جادویی و شگفت انگیز را فرا بگیرند.
- کسانی که قصد دارند جذب بازار کار بشوند و کسانی که وقت ازاد دارند (خانم های خانه دار).
این دوره مناسب چه کسانی نیست؟
- اگر فکر می کنید تولید محتوا یعنی هزینه اضافی
- اگر اعتقاد دارید که نوشتن مساوی با اتلاف وقته.
- اگه داری مخاطب سایتتو گول میزنی و چرند و پرند تحویلش میدی
از همین جا دور بزن و برگرد برو چون این مسیر را اشتباهی اومدی. این دوره برات حکم اتلاف وقت و دور ریختن پول را خواهد داشت.
پیش نیاز دوره آموزش تولید محتوا
توی این دوره قراره شما را با فوت و فن اصول مقاله نویسی و تولید محتوای بهینه آشنا کنیم. اما قبل از اون بهتره که حداقل با زبان فارسی، نگارش و دستور زبان آشنایی داشته باشید. راستی داشت یادم میرفت از قلم وکاغذ هم ترس و واهمه نداشته باشید و اونارو دوست خودتون بدونید.
میزان درآمد یک تولید کننده محتوا چقدره؟
اگه به طور متوسط روزی 1000 کلمه بتونید بنویسید، در روز چیزی حدود 30 تا 200 هزار تومن می تونید داشته باشید. خب با یه حساب سر انگشتی میشه گفت در ماه بین 900 هزار تومن تا 6 میلیون تومن می تونید از طریق تولید محتوا درآمد داشته باشید.
در این دوره چی یاد می گیرید؟
- مفاهیم و تعاریف اصولی در تولید محتوا
- شناخت هدف کاربر از جستجو و روان شناسی مخاطبان
- توانایی نوشتن مقالات تاثیرگذار و عالی
- یادگیری اصول و شیوه تحقیق کلمات کلیدی
- شیوه نوشتن یک توضیح محصول اصولی و حرفه ای
- آشنایی با انواع جستجوهای کاربران و درک نیاز مخاطب از سرچ
- شناختن کلمات پول ساز و تفکیک آن ها از کلمات ترافیک ساز
- فهمیدن تفاوت های مهم بین کلمات
- جستجوی تصاویر و ویرایش آن برای به کار بردن آن ها در مقاله ها
- بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو مانند گوگل
- نحوه توزیع و انتشار محتوا
سرفصل های دوره جامع تولید محتوا
- محتوا و محتوای خوب چیست؟
- بررسی ، تحقیق و برنامه ریزی قبل از نوشتن
- پیداکردن موضوع برای تولید محتوا و مقاله نویسی
- مشخص کردن کلمات کلیدی محتوا
- اهمیت تحقیق کلمات کلیدی
- معرفی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
- اصول ارزش گذاری کلمات کلیدی
- بررسی هدف کاربر از انجام جستجو
- پیچیدگی درک هدف کاربر از جستجو
- آشنایی با سناریو های جستجو
- آشنایی با انواع مختلف کلمات کلیدی
- نحوه دنبال کردن مشتری و تعیین وضعیت وی در جستجو
- آشنایی با جستجوهای فصلی و جلوگیری از فریب خوردن از آنها
- پیدا کردن مطالب و درک عمیق موضوع
- بررسی محتوای رقبا
- مشخص کردن ساختار مقاله
- بررسی ساختار محتوا
- آموزش نوشتن تیترهای جذاب و درگیرکننده ذهن مخاطب
- نکات طلایی برای نوشتن پاراگراف طلایی محتوا
- چگونه در مقدمه کاربر را درگیر کنیم.
- آشنایی با ویژگی های یک مقدمه خوب
- نکات مهم در نوشتن بدنه اصلی محتوا
- معرفی ابزارها و وب سایت های مناسب برای تامین تصاویر مقالات
- نوشتن یک پایان خوب و نتیجه گیری عالی برای مقاله
- اصول نوشتن مقاله
- قوانین که ابتدا و انتهای مقاله را نمی شناسند و باید سرتاسر مقاله آن را رعایت کرد.
- داستان گویی در محتوا
- بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو
- اصول نوشتن محتوا برای صفحات توضیح محصول
- اصول نوشتن محتوای صفحه محصول
- شیوه رایج در نوشتن محتوای محصول
- نحوه توزیع و ترویج محتوا
این دوره آموزشی جذاب توسط آموزشگاه هم اندیشان شهید هاشمی به صورت جامع و با همکاری تیم آسان سمینار همراه با پشتیبانی آنلاین و در تمام طول مدت دوره برگزار می شود جهت راهنمایی بیشتر می توانید با تیم مشاوره آسان سمینار تماس حاصل فرمایید.