درحال بارگذاری...

آموزش مکرمه بافی مبتدی1401

شمیم بافت
آیکون
طول دوره
-- ساعت

۱٬۵۲۰٬۰۰۰ تومان
روش پرداخت
اعتبار شما: ۰ تومان

WhatsApp Image 2021-05-26 at 14.48.44.jpeg
WhatsApp Image 2021-05-26 at 14.48.44 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-05-26 at 14.35.56.jpeg
WhatsApp Image 2021-05-26 at 14.48.43.jpeg

عزیزان لطفا در ثبت نام دقت بفرمایید، در صورت انصراف شما، مبلغ واریز شده به کیف پول سازمانی شما برگشت داده می شود و از آن فقط برای ثبت نام در دوره های دیگر می توانید استفاده کنید.

 

مکرومه چیست?

گره بافی یا مکرومه بافی یک نوع بافتی است که در آن از فن گره زدن به جای بافتن استفاده می شود. مکرومه برای مدت طولانی توسط ملوانان استفاده می شدکه همه چیز را از دستگیر ه ی چاقو و بطری و.. گرفته تل قسمت های مختلف بدنه کشتی با آن می پوشاندند.

 

ازمکرومه چه استفاده هایی میشود?

از مکرومه برای دهه ها جهت تزئین بافت لباس و رومیزی و.. استفاده می شدولی امروزه نیز به شکل های مدرن در دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان کاربرد دارد و یک تضاد دیدنی و جذاب را در کنار سبکو چیدمان مدرن خانه به وجود می آورد. استفاده از این هنر ستی در چیدمان داخلی. فضای کلاسیک و گرم را به دور از شلوغی ها و دغدغه های زندگی امروزی برای شما و خانه تان به ارمغان می آورد. مکرومه در طرح ها و رنگ ها ی متنوع بسته به سلیقه و خلاقیت هنرمند برای کار برد های مختلف بافته می‌شود.

 

چه نخی مناسب هنر مکرومه میباشد.

این موضوع به چیزی که می‌خواهید ببافید بستگی دارد. بهتر است از نخ تک رشته ای در اندازه 3 تا 4 میلی متری استفاده شود. الیاف مانند کنف و جوت در بین هنر مندان صنعت مکرومه بافی بسیار محبوب هستند. با این حال عدم در دسترس بودن این جنس از نخ ها موجب شده تا نخ مکرومه ساخته شده از نایلون و ریون که ساخته دست بشر است محبوبیت بیشتری پیدا کند. اگر در این هنر مبتدی هستید بهتر است از نج مکرومه نایلونی استفاده کنید زیرا در صورت اشتباه در گره باز کردن آن آسان است.

ساختار نخ مکرومه

این نخ با دو دسته الیاف طبیعی و مصنوعی به بازار ارائه شده است. نخ الیاف طبیعی نوعی از الیافی هستند که به طور طبیعی در محیط توسط گیاهان و حیوانات به صورت طبیعی تولید می‌شود. الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم، جوت و کنفت اشاره کرد. دسته دیگر الیاف مصنوعی هستند که این دسته الیاف مصنوعی از پلیمر های سنتز شده کوچک مولکول ساخته می‌شود. ترکیباتی که برای ساخت این الیاف استفاده می‌شود از مواد شیمایی بر پایه نفت ساخته شده اند. نمونه های الیاف مصنوعی می‌توان به نایلون و پلی استر اشاره کرد.

 

نخ نرم تاب چیست.

نخ مکرومه نرمتاب نخ پنبه ای تک رشته ای است که به عنوان بهترین گزینه این نوع شناخته شده، کل رشته نخ در در یک جهت تابیده شده و حالت مجعد نخ های تابیده شده را ندارد. نخ مکرومه تک رشته ای یا همان نرمتاب معمولا گران است بنابراین اگر نمیخواهید به طور جدی وارد صنعت مکرومه بافی شوید بهتر است نخ مکرومه ارزان تری را پیدا و تهیه کنید. برای یاد گیری و افراد مبتدی این نوع نخ بسیار مناسب است.

 

نخ تابیده چیست.

این نوع نخ از نظر بافت شبیه طناب پلاستیکی است که از ۳ رشته کوچکتر که به همدیگر تابیده شده اند و قابلیت ریشه شدن دارن تشکیل شده است. شما اغلب می‌شنوید که هنرمندان مکرومه بافی در مورد استفاده از نخ های سه الی چهار لایه صحبت می‌کنند و این صحبت به معنای تعداد رشته هایی است که به هم تابیده شده و یک رشته نخ جداگانه را تشکیل داده اند. در این حیطه اگر وارد صنعت مکرومه بافی شوید نخ هایی را پیدا می‌کنید که بستر سه لایه دارند به طور مثال این نخ ها می‌توانند از ۴،۵،یا۶ رشته تشکیل شده باشند که از طریق دستگاه به یکدیگر تابیده شده اند.

برای شروع کار به چه وسایلی نیاز داریم.

1.نخ مکرومه تابیده سه میل یا 4 میل

2.حلقه فلزی 20 سانت

3.قیچی

4.چوب درخت در سایز دلخواه

5.متر برای اندازه گیری

6.حلقه فلزی 5 سانت

7.مهره سایز بزرگ