درحال بارگذاری...

فیلر زیر چشم

۵
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۸-۰۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۸ دقیقه
فیلر زیر چشم

حلقه دور چشم نشانه چیست؟

ما انسان ها موجودات کمال طلبی هستیم و همواره دوست داریم ظاهر زیبایی داشته باشیم. تشکیل حلقه های دور چشم یا سیاهی زیر چشم از جمله مواردی است که اغلب افراد روی آن حساس می باشند. این موضوع به دلایل زیادی ممکن است اتفاق بیافتد. در ادامه عوامل تأثیر گذار بر ایجاد سیاهی زیر چشم را بررسی می کنیم و راه حل های رفع این مشکل را برایتان بازگو می نماییم. پس با ما همراه باشید.

عوامل تشکیل حلقه دور چشم :

 

 

  • خستگی و نداشتن خواب کافی  

یکی از دلایل سیاهی دور چشم میتواند عدم خواب کافی باشد. سعی کنید حتما 8 ساعت در روز بخوابید، زیرا خستگی زیاد یا نداشتن خواب کافی به مرور باعث ایجاد حلقه های تیره اطراف چشم می شود. البته همانطور که گفتیم، عوامل دیگری نیز باعث ایجاد آن می شوند که در ادامه آن ها را مطرح می کنیم.

  • آلرژی

زمانی که بدن شما واکنش های آلرژیک از خود نشان می دهد، هیستامین ها را برای مقابله با باکتری های مضر آزاد می کند. این موضوع باعث متورم شدن رگ های خونی می شود، از طرف دیگر آلرژی باعث ایجاد خارش هم می شود و شما نا خوداگاه ممکن است به محل خارش زیر چشم خود دست بزنید و آن را ملتهب تر کنید که همین باعث پدیدارشدن حلقه های تیره زیر چشم می گردد.

  • بالا رفتن سن

یکی دیگر از دلایل سیاهی اطراف چشم بالا رفتن سن است. با بالا رفتن سن کم کم پوست صورت نازک می شود و چربی و کلاژن لازم برای پوست کمتر ترشح می شود و رگ های خونی در زیر چشم نمایان می شوند. 

  • ژنتیک

سوابق خانوادگی و عوامل ژنتیکی مانند پوست نازک یا رگ های کوچک خونی در زیر چشم هم باعث بروز سیاهی دور چشم می شوند. همچنین بیماری هایی که در اثر ژنتیک به شما منتقل شده اند، مانند تیروئید به خودی خود باعث ایجاد حلقه های سیاه دور چشم می شوند.

  • کم آبی بدن و کم خونی  

کم آبی هم یکی دیگر از دلایل تشکیل حلقه دور چشم یا سیاهی زیر چشم می باشد، همچنین کمبود آهن بدن نیز می تواند دلیلی بر این موضوع باشد.

  • مصرف دخانیات و الکل    

مصرف بی رویه تنباکو، الکل و کافئین باعث می شود که جریان خون زیرچشم کم شود و چین و چروک و تیرگی اطراف چشم بیشتر نمایان شود.

اگر به دنبال مرکز تزریق فیلر زیر چشم معتبر و مطمئن هستید ما کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر ریما سرحدیان را به شما پیشنهاد می دهیم. کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر ریما سرحدیان یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز درمانی زیبایی پوست و مو در ارومیه است. 

رفع گودی زیر چشم

روش های خانگی برای رفع گودی زیر چشم

 

روش های متعددی برای رفع گودی زیر چشم وجود دارد. در این بخش به مجموعه ای از روش های خانگی برای رفع این مشکل اشاره می کنیم و در مورد هر کدام توضیح مختصری می دهیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

  • رفع گودی زیر چشم با خواب بیشتر

بسیاری از افراد براین عقیده هستند که خواب کافی و یا ساعت خواب بیشتر باعث برطرف شدن گودی و سیاهی زیر چشم می شود. این یک واقعیت غیر قابل انکار است که خواب کافی باعث کم شدن سیاهی زیر چشم می شود، ولی تاثیر بلند مدت ندارد و حتی ممکن است در برخی افراد هیچ تغییری هم حاصل نشود. زیرا خواب نمی تواند قسمت های خالی بافت های پوست زیر چشم را پر کند.

  • اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی

رژیم غذایی درست تأثیر زیادی در سلامت پوست دارد. همانطور که می دانید مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین هایی چون آهن، ویتامین C و K می باشند وهمچنین ارزش غذایی بالایی دارند در شادابی پوست بسیار مؤثر می باشد. مصرف مواد غذایی کم ارزش که شامل غذاهای پر نمک و ...  می شوند را هم سعی کنید به حداقل برسانید.

  •  درمان های خانگی و کرم های زیر چشم

روش های خانگی متعددی برای رفع گودی زیر چشم وجود دارد از جمله کرم های مخصوص زیر چشم که معمولا گران قیمت هستند، ماسک های صورت، قرار دادن تی بگ (چای کیسه ای) در زیر چشم و... اما این ها درمان های موقت هستند و با گذشت زمان کمی و همچنین با قطع مصرف محصولات پوستی که نام بردیم، پوست زیر چشم دوباره به حالت اولیه بازمی گردد و درمان دائمی نمی باشد.

با بیان این مطلب قصد این را نداریم که بگوییم این روش ها مضر هستند یا تأثیری ندارند اما اگر می خواهید تأثیرات دائمی باشند راهکارهای دیگری نیز وجود دارد.

تزریق فیلر زیر چشم

 

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم بافت های زیر چشم به مرور یا براثر عواملی ممکن است نازک تر شوند که باعث ایجاد گودی و سیاهی زیر چشم می شود.

 یکی از مهم ترین راهکارهای درمان گودی زیر چشم، تزریق فیلر یا ژل می باشد. به این صورت که فیلر با پر کردن بافت تحلیل رفته زیر چشم، جایگزین آن شده و گودی زیر چشم را از بین می برد. به عبارت ساده تر فیلر یک نوع ژل پر کننده است که با تزریق ان به زیر چشم نتایج سریع و مطلوبی در زیر چشم حاصل می شود.

مواد تشکیل دهنده فیلر

فیلر ها معمولا حاوی هیالورونیک اسید می باشند، و از آن جایی که اسید هیالورونیک یکی از ماده های طبیعی تشکیل دهنده پوست می باشد باعث هیچ گونه حساسیت و عوارضی در پوست نخواهد شد. اگر عوارضی هم داشته باشد بسیار خفیف و جزئی است از جمله خارش، سوزش جزئی پوست، قرمزی پوست و التهاب، که آن هم بسیار جزئی است و در مدت زمان کمی برطرف می شود. اما نتایج تزریق آن بسیار سریع و قابل توجه خواهد بود.

با تزریق اسید هیالورونیک در واقع لایه های چربی در پوست زیر چشم ایجاد می گردد و باعث می شود که حجم پوست آن ناحیه و سلول های مربوط به آن افزایش یابد. به عبارت دیگر یک لایه بین پوست زیر چشم و رگ های خونی ایجاد می شود که این باعث از بین رفتن گودی زیر چشم خواهد شد و معمولا شاهد اثرات ماندگاری از آن خواهیم بود.

درمان چروک زیر چشم

همچنین با تزریق فیلر زیر چشم که در واقع از اسید هیالورونیک استفاده می شود می توان چین و چروک ناحیه چشم را تا حد زیادی کاهش داد. زیرا همانطور که می دانید با افزایش سن چربی طبیعی پوست و تولید کلاژن توسط بدن کمتر می شود و پوست حالت شادابی و جوانی خود را از دست می دهد در نتیجه به کمک اسید هیالورونیک ترمیم پوست زیر چشم انجام می گیرد.

اگر به دنبال مرکز تزریق فیلر معتبر و مطمئن هستید ما کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر ریما سرحدیان را به شما پیشنهاد می دهیم. کلینیک دکتر ریما سرحدیان یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز درمانی زیبایی پوست و مو در ارومیه است.

عوارض فیلر زیر چشم

عوارض جانبی رایج فیلر زیر چشم

 

 

برای جلوگیری از واکنش آلرژیک احتمالی به تزریق فیلر زیر چشم، حتما به پزشک خود در مورد هر گونه حساسیتی که دارید اطلاع دهید.در بیشتر موارد، عوارض جانبی فیلر زیر چشم کوتاه مدت خواهد بود.

برخی از این عوارض می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سرخی
  • ورم
  • نقاط قرمز کوچک در محل تزریق
  • کبودی

ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

اگرفیلرنزدیک سطح پوست تزریق شود، ممکن است این ناحیه ظاهری متمایل به آبی یا متورم پیدا کند. این عارضه جانبی به عنوان اثر Tyndall شناخته می شود.

از بين بردن ژل زير چشم

در برخی موارد، در صورت وقوع، مواد پرکننده باید حل شود. اگر هیالورونیک اسید فیلر شما باشد، تزریق هیالورونیداز به حل سریع فیلرها کمک می کند.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

در حالت کلی تزریق ژل می تواند باعث تورم و کبودی موقتی در ناحیه تزریق شود. بنابراین در صورتی که قصد رفتن به مهمانی یا مکان خاصی دارید تزریق ژل را به تاخیر بیاندازید.

از مراقبت های پس از تزریق می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از انجام حرکات و ورزش های سنگین بپرهیزید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید.
  • تا مدتی سعی کنید بر روی محل تزریق نخوابید.
  • از ماساژ ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • برای رفع کبودی و ورم از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • از مصرف نوشیدنی های الکلی و سیکار تا یک هفته خودداری کنید.

لازم به ذکر است، مراقبت بعد از تزریق فیلر و روش ها و تکنیک های صحیح پزشک در هنگام تزریق نقش اساسی دارد و از بروز عوارض جدی پیشگیری می کند. اگر به دنبال کلینیکی مطمئن برای تزریق فیلر زیر چشم و سایر خدمات پوستی و زیبایی هستید، کلینیک دکتر ریما سرحدیان گزینه مناسبی برای شما می باشد.

بهترین برند فیلر زیر چشم

بهترین برند

    بهترین برند فیلر

  • ژل ژوویدرم
  • روفیل اولترا کره ای
  • پلوریال لوکزامبورگ
  • الانسه هلند
  • نورامیس کره
  • الیکسین سوئیس
  • رستیلان سوئد
  • پرفکتا ساب اسکین فرانسه
  • پروفایلو سوئیس

  ژل ژوویدرم برای زیر چشم

یکی از بهترین برند های فیلر برای زیر چشم، که محصول شرکت آلرگان آمریکا می باشد، فیلر ژوویدرم می باشد که مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر برند ها دارد. اثر بخشی فوق العاده و ایمنی بالای آن در چین و چروک و خطوط زیر چشم به طور متوسط ممکن است حدود 6 الی 18 ماه ماندگاری داشته باشد. این فیلر زیر چشم عملکرد بالایی در جوان سازی طبیعی پوست دارد.

مواد موجود در این فیلر زیر چشم به صورت طبیعی و کارآمد چین و چروک ها را کاهش می دهد و لطافت و شادابی خاصی به پوست می بخشد. ماندگاری بالای این فیلر آن را از سایر مارک های فیلر مجزا می کند.

قیمت فیلر زیر چشم

قیمت فیلر زیر چشم

هزینه تزریق با توجه به شرایطی مشخص می شود و نمی توان به طور دقیق هزینه را مشخص کرد زیرا مراجعین با اهداف متفاوتی اقدام به تزریق فیلر زیر چشم می کنند بنابراین هزینه یکسان نیست. و همچنین عوامل دیگری نیز بر آن تأثیر گذار است که در ادامه چند مورد از آن ها را بیان می کنیم.

  • کیفیت و نوع برند فیلر تزریقی
  • نوع پوست مراجعه کننده
  • حجم ژل تزریقی
  • هزینه پزشک و کلینیک
  • ...

بنابراین به طور دقیق نمی توان هزینه را مشخص کرد. بهترین راه برای اطلاع از هزینه تزریق ژل مراجعه به کلینیک و مشورت با پزشک متخصص می باشد.

اگر به دنبال کلینیکی مطمئن برای تزریق فیلر زیر چشم و سایر خدمات پوستی و زیبایی هستید، کلینیک دکتر ریما سرحدیان گزینه مناسبی برای شما می باشد.

 

 

 

۰
۵
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید