درحال بارگذاری...

تزریق بوتاکس

۱
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۰۹-۰۶
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
تزریق بوتاکس

بوتاکس چیست

پوست ما آینه ای از زندگی ماست.  هر سال با اضافه شدن شمع های تولد بیشتر به کیک، خطوط روی صورت نیز به صورت کاملا طبیعی افزایش پیدا می کند. ژنتیک انسان و نوع پوست عواملی هستند که خارج از کنترل انسان هستند و می توانند پوست را بیشتر مستعد چین و چروک کنند، در حالی که عادات سبک زندگی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی یا سیگار کشیدن می تواند شکل گیری چین و چروک را تسریع کند.

همانطور که می دانید امروزه بیشتر مردم به دنبال راه هایی برای داشتن پوستی شاداب و بدون چین و چروک می باشند. یکی از روش های زیبایی و جوان سازی پوست تزریق بوتاکس است.  تزریق بوتاکس می تواند چین و چروک های پوست را کاهش دهد و به جوان سازی پوست کمک کند. این روش علاوه بر جوان سازی پوست برای موارد دیگری نیز از جمله اسپاسم پلک، تعریق بیش از حد، اختلالات خاص مثانه و سردردهای میگرنی کاربرد دارد.

بوتاکس چیست

آمپول بوتاکس

بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینوم ساخته می شود که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. بوتاکس سمی تلقی می شود، اما زمانی که پزشکان به درستی و در دوزهای کم از آن استفاده کنند، می تواند فوایدی داشته باشد. در واقع بوتاکس مصارف آرایشی و دارویی دارد.

بوتاکس در واقع نوعی آمپول یا داروی تزریقی است که مکانیزم آن به این صورت است که با فلج کردن عضله مورد نظر باعث رفع خطوط و چین و چروک های صورت می شود. که همانطور که در قسمت قبل نیز گفتیم برای موارد درمانی دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. آمپول های بوتاکس انواع مختلفی دارند که برای انتخاب درست و اصولی باید از پزشک متخصص کمک بگیرید. در ادامه این مقاله نحوه عملکرد بوتاکس را توضیح می دهیم و موارد استفاده، عوارض جانبی و آن را بررسی می کنیم.

 

بهترین برند بوتاکس

بهترین برند بوتاکس

یکی دیگر از مسائلی که در مورد تزریق بوتاکس مورد توجه قرار می گیرد، انتخاب برند مناسب بوتاکس است. امروزه انواع مختلفی از بوتاکس موجود می باشد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. یکی از معروف ترین برندهای بوتاکس برند BOTOX  می باشد که محصول شرکت آلرگان آمریکا می باشد. مارک های دیگری نیز موجود می باشد که مشهورترین آن ها عبارتند از :

  • برند دیسپورت (Dysport )
  • مسپورت (Masport)
  • بوتاکس کانیتوکس (Kanitox)
  • زئومین (Xeomin)
  • نرونوکس (Neuronox)
  • ازالور (Azzalure)
    اگر به دنبال مرکز تزریق بوتاکس معتبر و مطمئن هستید ما کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر ریما سرحدیان را به شما پیشنهاد می دهیم. کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر ریما سرحدیان یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز درمانی زیبایی پوست و مو در ارومیه است. 

عوارض بوتاکس

عوارض بوتاکس

اگرچه تزریق بوتاکس نسبتا بی خطر است، اما عوارض جانبی جزئی ممکن است داشته باشد. در اکثر مواقع عوارض جانبی آن نزدیک به محل تزریق دارو رخ می دهد که این عوارض شامل درد، تورم یا کبودی در محل تزریق، سردرد، تب و لرز می باشد که اغلب این عوارض معمولا موقتی هستند و باید در عرض چند روز تا چند هفته از بین بروند. در غیر این صورت حتما باید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

عوارض بوتاکس دور چشم

عوارض موقتی مانند افتادگی پلک و برآمدگی چربی در نزدیکی محل تزریق ممکن است رخ دهد. همچنین ممکن است اندکی پس از تزریق درد خفیفی را تجربه کنید.

سایر عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس دور چشم عبارتند از:

  • کبودی
  • سرگیجه
  • سردرد
  • تورم (معمولا درست در اطراف محل تزریق)
  • ضعف موقت عضلانی
  • اشک یا گودی زیر چشم

همچنین احتمال عوارض جانبی جدی تری از بوتاکس وجود دارد. در مورد این عوارض نادر با پزشک خود صحبت کنید این عوارض عبارتند از:

  • تاری/دوبینی
  • مشکلات تنفسی
  • عدم تقارن صورت
  • بی اختیاری (مشکلات کنترل مثانه)
  • مشکلات بلع

اگر هر یک از این علائم را بعد از تزریق بوتاکس تجربه کردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس

افتادگی پلک

یکی از عوارض بعد از تزریق بوتاکس افتادگی پلک یا پتوز است که در بعضی از افراد اتفاق می افتد. نگرانی در این خصوص وجود ندارد زیرا این عارضه در عرض چند هفته از بین می رود و اثری از آن باقی نمی ماند.

علل افتادگی پلک چشم

  • وارد شدن قسمتی از بوتاکس به ماهیچه بالا برنده پلک چشم
  • تزریق بوتاکس توسط افراد غیر متخصص
  • استفاده از ماده بوتاکس نامعتبر و غیر استاندارد
  • عدم توجه به مراقبت های بعد از تزریق

راه های از بین بردن بوتاکس

راه های از بین بردن بوتاکس

اغلب مواردی که عوارض شدید بعد از تزریق اتفاق می افتد، به این دلیل است که افراد خود را به دست کسانی می سپارند که در این زمینه تخصص لازم را ندارند و با تزریق نادرست و غیر اصولی باعث پشیمانی مراجعین خود می شوند. پس باید این نکته را در نظر گرفت که  حتما پزشک مناسب برای این کار را انتخاب کنید تا دچار پشیمانی نشویید.

ممکن است به دلایل مختلفی افراد از تزریق بوتاکس خود پشیمان شوند و قصد داشته باشند که تأثیر آن را از بین ببرند در این صورت این سؤال برایشان پیش می آید که ایا امکان دارد که تأثیر بوتاکس را کاهش دهند یا آثار آن را از بین ببرند؟

راه هایی برای از بین بردن بوتاکس وجود دارد، به طور مثال قطره چشمی بریمونیدین برای افتادگی پلک، ماساژ ناحیه تزریق با دستگاه های مخصوص یا فیزوتراپی و ... ممکن است توصیه شود. اما هیچ کدام از این روش ها به صورت صد در صد نمی تواند بوتاکس را از بین ببرد. اما نگران نباشید زیرا تأثیر بوتاکس موقتی است و اثرات آن در عرض چند ماه از بین می رود.

اگر به دنبال مرکز تزریق بوتاکس معتبر و مطمئن هستید ما کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر ریما سرحدیان را به شما پیشنهاد می دهیم. کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر ریما سرحدیان یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز درمانی زیبایی پوست و مو در ارومیه است. 

بوتاکس مو

بوتاکس مو

بوتاکس مو یک روش درمانی است که برای ترمیم الیاف آسیب دیده و شکسته مو با استفاده از موادی مانند روغن خاویار، آنتی اکسیدان ها، ویتامین B5، ویتامین E و مجموعه کلاژن طراحی شده است. همچنین این نکته حائز اهمیت است که برخلاف بوتاکس صورت ماده تشکیل دهنده بوتاکس مو حاوی سم بوتولینوم نیست . در واقع بوتاکس الیاف مو را با پرکننده هایی مانند کراتین می پوشاند. این درمان هر قسمت شکسته یا نازک روی هر تار مو را پر می کند تا موها پرتر و براق تر به نظر برسند.

انواع بوتاکس ایرانی

بوتاکس دیستون

بوتاکس دیستون

بوتاکس دیستون یکی از برند های های ایرانی می باشد که توسط شرکت ایمن واکسن متعلق به استان البرز طراحی ، تولید و عرضه شده است. بوتاکس دیستون، دارای سم بوتولونیوم می باشد اگر در دوز و شرایط و تجهیزات کلینیکی کنترل شده باشد، می توان از آن برای موارد درمانی استفاده کرد. بوتاکس دیستون بعد از تزریق، باعث تضعیف و فلج کردن پایانه های عصبی و ممانعت از حرکت و انقباض عضلات می شود ، به همین دلیل است که از بروز چین و چروک های صورت پیشگیری می کند و یکی از  بهترین راه حل ها و روش های موثر  برای جوانسازی پوست صورت در سراسر دنیا می باشد.

هزینه تزریق بوتاکس و عوامل موثر بر آن

جهت آگاهی از قیمت های تزریق بوتاکس حتما باید قبل از انجام بوتاکس یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید. زیرا هزینه تزریق به چند فاکتور اساسی بستگی دارد. به طور مثال اگر بخواهیم چند مورد از این فاکتورها را بازگو کنیم، می توان به برند بوتاکس، ناحیه تزریق، میزان نیاز بیمار به تزریق، تجربه پزشک و ماندگاری بوتاکس اشاره کرد.

قیمت انواع برندهای بوتاکس

قیمت بوتاکس دیستون

قیمت بوتاکس دیستون

بوتاکس دیستون بوتولینوم توکسین نوع A یک نوع پودر لئوفیلیزه تزریقی است که در دو اندازه 500 و 300 واحدی روانه بازار شده است. این نوع بوتاکس یک برند ایرانی بوتاکس می باشد که توسط شرکت ایمن واکسن استان البرز تولید شده است که مورد تائید وزارت بهداشت و دارو می باشد. قیمت بوتاکس قیمت بوتاکس دیستون به علت اینکه در داخل کشور تولید می شود از قیمت بوتاکس دیسپورت انگلیسی و بوتاکس نورونوکس کره ای پایین تر است.

قیمت بوتاکس کره ای

قیمت بوتاکس کره ای

بوتاکس نورونوکس محصول شرکت مدی تاکس کره جنوبی می باشد که در سال 2006 مجوز FDA کره را کسب کرد. نورونوکس از سم بوتولونیوم کلستریدیوم نوع A ساخته شده است که در زمینه سلامت و زیبایی کاربردهای زیادی دارد. این نوع بوتاکس در ویال های مختلف 50 و 100 واحدی تولید می شود. قیمت بوتاکس کره ای نورونوکس را نمی توان به صورت دقیق تعیین کرد زیرا این قیمت بسته به شرایط ممکن است متفاوت باشد. بنابراین برای برآورد دقیق هزینه ها حتما از پزشک خود کمک بگیرید.

قیمت بوتاکس دیسپورت

قیمت بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت ساخت کشور انگلیس و یکی از انواع برندهای بوتاکس مورد تایید درایران است. ماده تشکیل دهنده این نوع بوتاکس سم باکتری کلستریدیم بوتولینوم نوع آ است  که دو ویال 300 و 500 واحدی موجود می باشد. این برند بوتاکس دارای ماندگاری بالا و عوارض جانبی کمی می باشد. قیمت بوتاکس دیسپورت انگلیسی به علت اینکه در خارج از ایران تولید می شود از قیمت برندهای ایرانی مانند بوتاکس دیستون و بوتاکس مصپورت بالاتر بوده و بیشتر با برندهای خارجی در رقابت است.

مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

مراقبت های قبل و بعد بوتاکس

 بوتاکس نیزمانند هر روش دیگری، نیاز به اقدامات احتیاطی خاصی دارد که باید پس از انجام تزریق بوتاکس انجام دهید. اگر به دنبال بهترین نتایج برای استفاده حداکثری از درمان با این روش هستید، مطمئن شوید که این پنج نکته ضروری مراقبت های بعد از بوتاکس را دنبال می کنید.

  • سعی کنید تا 24 ساعت کامل بعد از بوتاکس ماساژ صورت یا سر انجام ندهید. همچنین باید از مالیدن صورت خود در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  • حداقل تا 3 ساعت پس از تزریق بوتاکس دراز نکشید.
  • حداقل به مدت 4 ساعت به هیچ سونا، جکوزی یا اتاق برنزه نروید. این به جلوگیری از کبودی کمک می کند، زیرا گرما می تواند فشار خون شما را افزایش دهد.
  • تا 2 هفته از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید خودداری کنید.
  • حداقل تا 12 ساعت ورزش نکنید یا در هیچ فعالیت شدید ورزشی شرکت نکنید.

در غیر این صورت، می توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس به فعالیت های عادی خود ادامه دهید.

اگر به دنبال مرکز تزریق بوتاکس معتبر و مطمئن هستید ما کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر ریما سرحدیان را به شما پیشنهاد می دهیم. کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر ریما سرحدیان یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز درمانی زیبایی پوست و مو در ارومیه است. 

 

 

 

 

 

۰
۱
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید