درحال بارگذاری...

معرفی استراتژی های بازاریابی اینترنتی ۲۰۲۲

۱
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۰-۱۰-۲۴
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۷ دقیقه
معرفی استراتژی های بازاریابی اینترنتی 2022

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت، دستگاه‌های تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانال‌های بازاریابی اینترنتی برای دستیابی به مشتریان است. مانند هر نوع دیگری از بازاریابی، بازاریابی آنلاین تلاشی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه شما و تأثیر بر آنهاست. در واقع شما کار بازاریابی اینترنتی را به صورت آنلاین از طریق ترکیبی از کانال‌های بازاریابی انجام می‌دهید که شامل محتواهای ویدیویی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی، تبلیغات وب و رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو می‌شود. شرکت‌ها به جای استفاده از روش‌های بازاریابی سنتی مانند بیلبوردها، تبلیغات و ... از طریق روش‌های بازاریابی دیجیتال به اهداف خود می رسند.

کانال‌های بازاریابی دیجیتال

در سطح بالا، بازاریابی آنلاین به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که از طریق کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، وب سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و برنامه های تلفن همراه ارائه می شود. مصرف کنندگان برای تحقیق در مورد محصولات به شدت به ابزارهای دیجیتال متکی هستند.

در حالی که بازاریابی دیجیتال امروزی سیستم عظیمی از کانال‌ها است که بازاریاب‌ها به سادگی باید برندهای خود را به آن وارد کنند. برای دستیابی به پتانسیل واقعی بازاریابی اینترنتی، بازاریابان باید در دنیای گسترده و پیچیده امروزی بین کانالی کاوش کنند تا استراتژی‌هایی را کشف کنند که از طریق بازاریابی تعاملی تأثیر می‌گذارد. بازاریابی تعاملی روشی برای ایجاد تعاملات معنادار با مشتریان بالقوه و بازگشتی بر اساس داده‌هایی است که در طول زمان جمع آوری می‌کنید. با درگیر کردن مشتریان در یک چشم انداز دیجیتال، آگاهی از برند ایجاد می کنید، خود را به عنوان یک رهبر فکری صنعت معرفی می کنید، و زمانی که مشتری آماده خرید است، کسب و کار خود را در خط مقدم قرار می دهید.

با اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، بازاریابان می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را در مورد رفتارهای مخاطب هدف جمع‌آوری کنند و در عین حال راه را به روی روش‌های جدید تعامل با مشتری باز کنند.

انواع بازاریابی اینترنتی

تقریباً هر ابزار بازاریابی که به صورت آنلاین استفاده می کنید می تواند یک نوع ابزار برای بازاریابی دیجیتال باشد. انواع کانال های بازاریابی اینترنتی عبارتند از:

  • بازاریابی محتوا(پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، توضیحات محصول، بخش‌های راهنما، دوره‌های آنلاین)
  • پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
  • بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش
  • ایمیل مارکتینگ
  • محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدیویی، نمایش محصولات)
  • تصاویر (اینفوگرافیک، عکس محصول و شرکت)
  • ابزار سئو
  • صفحات رسانه های اجتماعی

همانطور که می دانید اکثر ابزارها و کانال های بازاریابی دیجیتال در یکی از این دسته بندی ها قرار می گیرند. با این حال، بازاریابان باهوش دائماً راه‌های جدیدی را برای دستیابی به مشتریان آنلاین ارائه می‌کنند و این فهرست همچنان در حال رشد است.

بازاریابی محتوا از طریق ایجاد وب سایت

یک وب سایت مرکز تمام فعالیت های بازاریابی دیجیتال است. این کانال به تنهایی یک کانال بسیار قدرتمند است و همینطور رسانه مورد نیاز برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین است. یک وب سایت باید یک برند، محصول و خدمات را به شیوه ای واضح و به یاد ماندنی ارائه دهد.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

تبلیغات PPC بازاریابان را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات پولی به کاربران اینترنت در تعدادی از پلتفرم های دیجیتال دسترسی پیدا کنند. بازاریابان می توانند کمپین های PPC را در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست یا متا (فیسبوک سابق) راه اندازی کنند و تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی عبارات مرتبط با محصولات یا خدمات هستند، نشان دهند. کمپین‌های PPC می‌توانند کاربران را بر اساس ویژگی‌های جمعیتی (مانند سن یا جنسیت) تقسیم‌بندی کنند یا حتی علایق یا مکان خاص آنها را هدف قرار دهند. محبوب ترین پلتفرم های PPC عبارتند از Google Ads و Meta Ads.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از موثرترین کانال های بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از مردم بازاریابی ایمیلی را با پیام‌های ایمیل اسپم اشتباه می‌گیرند، اما این چیزی نیست که بازاریابی ایمیلی به آن مربوط شود. بازاریابی ایمیلی وسیله ای برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه یا افراد علاقه مند به برند شما است. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانال‌های بازاریابی آنلاین برای اضافه کردن سرنخ‌ها به فهرست ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند و سپس از طریق ایمیل مارکتینگ، قیف‌های جذب مشتری ایجاد می‌کنند تا این سرنخ‌ها را به مشتری تبدیل کنند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان برای ایجاد برند، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب سایت است. این شامل انتشار محتوا در نمایه های رسانه های اجتماعی و جذب فالوورهای خود، تجزیه و تحلیل نتایج و اجرای تبلیغات رسانه های اجتماعی است. پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی که برای بازاریابی دیجیتال بستر مناسبی می باشند، (در حال حاضر) فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب و اسنپ چت هستند.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است و اینترنت جان تازه ای به این آماده باش قدیمی بخشیده است. با بازاریابی وابسته، اینفلوئنسرها محصولات دیگران را تبلیغ می کنند و هر بار که فروش انجام می‌شود یا سرنخ معرفی می‌شود،  حق کمیسیون دریافت می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های معروف مانند آمازون برنامه‌های وابسته دارند که میلیون‌ها دلار در ماه به وب ‌سایت‌هایی که محصولاتشان را می‌فروشند پرداخت می‌کنند.

بازاریابی ویدئویی

یوتیوب به دومین موتور جستجوی محبوب جهان تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از اینکه تصمیمی برای خرید بگیرند، برای یادگیری چیزی، خواندن نظر یا فقط برای استراحت به YouTube روی می‌آورند. چندین پلتفرم بازاریابی دیجیتال ویدیویی از جمله ویدیوهای فیس بوک، اینستاگرام یا حتی TikTok برای اجرای کمپین بازاریابی ویدیویی وجود دارد. شرکت‌ها با ادغام ویدیو با سئو، بازاریابی محتوا، و کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی گسترده‌تر، بیشترین موفقیت را در ویدیو کسب می کنند

پیام کوتاه

شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز از پیامک یا sms برای ارسال اطلاعات در مورد آخرین تبلیغات خود یا دادن فرصت به مشتریان مشتاق استفاده می‌کنند. نامزدهای سیاسی کاندیدای انتخابات نیز از کمپین‌های پیام کوتاه برای انتشار اطلاعات مثبت در مورد پلتفرم‌های خود استفاده می‌کنند. با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از کمپین‌های ارسال متن به مشتریان نیز به مشتریان اجازه می‌دهند مستقیماً از طریق یک پیام متنی ساده پرداخت کنند.

برند پیج

یکی از جدیدترین روش ها برای بازاریابی در بستر اینترنت و جدیدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ، برند پیج می‌باشد. برند پیج همان کارت ویزیت الکترونیک است که به جای چاپ شدن روی برگه کاغذ، روی تلفن همراه مشتریان شما قرار می‌گیرد. انواع خدمات و کسب و کارهای کوچک و یا متوسط می توانند از این وسیله برندسازی حرفه ای شخصی استفاده نموده و کسب و کار خود را رونق ببخشند. استفاده از این محصول نیازمند تخصص و حرفه خاصی نمی باشد.

 

 برای کسب اطلاعات جامع تر در رابطه با بازاریابی اینترنتی و جدیدترین ابزار بازاریابی آنلاین (برند پیج) ابتدا مقالات قسمت بلاگ آسان سمینار را مطالعه نموده و سپس پیشنهاد می کنیم به صفحه برند پیج سری بزنید.

چالش های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال چالش های ویژه ای را برای تامین کنندگان آن ایجاد می کند. کانال های دیجیتال به سرعت در حال گسترش هستند و بازاریابان دیجیتال باید از نحوه عملکرد این کانال ها، نحوه استفاده گیرنده ها و نحوه استفاده از این کانال ها برای بازاریابی موثر محصولات یا خدمات خود مطلع باشند. علاوه بر این، جلب توجه گیرندگان دشوارتر می شود، زیرا گیرنده ها به طور فزاینده ای غرق تبلیغات رقیب می شوند. بازاریابان دیجیتال همچنین تجزیه و تحلیل داده‌های عظیمی را که به دست می‌آورند و سپس از این اطلاعات در تلاش‌های بازاریابی جدید بهره‌برداری می‌کنند، چالش برانگیز است.

چالش گرفتن و استفاده از داده ها به طور موثر نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال نیازمند رویکردی به بازاریابی مبتنی بر درک عمیق رفتار مصرف کننده است. به عنوان مثال، ممکن است از شرکتی بخواهد که اشکال جدیدی از رفتار مصرف کننده را تجزیه و تحلیل کند، مانند استفاده از نقشه های حرارتی وب سایت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر مشتری.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مجموعه آسان سمینار و روش های بازاریابی اینترنتی موثر در سال جدید می توانید از صفحه اینستاگرام و لینکدین این مجموعه دیدن نمایید.

۰
۱
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید