اجازه بدهید همین اول کار موضوع را شفاف کنیم پاسخ این سئوال که چطور می توانیم بیماران جدید به مطب یا کلینیک جذب کنیم فقط سه کلمه است :
و باز هم برای شفاف سازی بیشتر باید بگویم به نظر نویسنده ایجاد منابع ارجاع موثر ترین راهکار بازاریابی و جذب بیماران جدید به مطب و کلینیک می باشد
اینجا می خواهم یک مرور خیلی سریع بر تیترهایی که مدام در مقالات و دوره ها در مورد موضوع جذب بیماران جدید پزشکی یا جذب بیماران جدید به مطب های دندانپزشکی تکرار می شوند را لیست کنم و همین جا اعلام کنم که این مقاله در مورد هیچ کدام از این ها نیست
این ایده ها و چند موضوع تکراری دیگر را شما درمقالات و سایت ها مشاهده می کنید ولی این مقاله در مورد موثرترین راهکار جذب بیمار به مطب و کلینیک شماست و من فکر نمی کنم با یک جستجوی ساده در گوگل به آنچه در این مقاله می خوانید رسیده باشید تاکید می کنم اینجا ما در مورد جذب بیماران جدید صحبت می کنیم و نه نگهداشت بیماران و یا وفادار سازی بیماران در مطب و همینطور در مورد بعد از ورود بیمار به مطب یا کلینیک صحبت نمی کنیم
چرا بیماران به شما مراجعه نمی کنند ؟
پاسخ : چون به مطب همکار و یا کلینیک همکار و یا رقیب شما مراجعه می کنند
چرا این اتفاق می افتد ؟ چون :
همه داستان همین است شما می بایست به عنوان مدیر کلینیک یا مطب این موانع را برطرف کنید
برای برطرف کردن قسمتی از این موانع یک پروتکل هفت مرحله ای را به شما پیشنهاد می کنم
هر کدام از این موارد را به طور جداگانه در یک نوشتار توضیح داده ام
جذب بیماران جدید به مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی و پزشکی امری مبتنی بر اعتماد است و شاید مهمترین موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که بیمار قبل از مراجعه به مطب شما می بایست به شما اعتماد کند پس از ورود به مطب نیز باید این اعتماد تقویت شود و پس از انجام درمان نیز باید این اعتماد افزایش یابد
تقریبا تمام ایده ها و راهکارها و ابزارها و فعالیت هایی که شما یا مشاوران شما برای بازاریابی بیماران جدید کلینیک و مطب انجام می دهید در سه تیتر زیر گنجانده می شوند تبلیغات که می تواند دیجیتال و یا محیطی باشد برند سازی که باز هم می تواند برند شخصی و یا یک کلینیک باشد و ایجاد و توسعه منابع ارجاع
شرکت های تبلیغات پزشکی و دندانپزشکی و مشاوران آنها یکی از مهمترین کارهایی را که جزو خدمات خود دارند همین تبلیغات است
راه اندازی کمپین های تبلیغات پزشکی در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی برای جذب بیماران ، تبلیغات بنری ، تبلیغات محیطی و ده ها راهکار دیگر که به دلیل تکراری بودن این مطالب آنها را بازگو نمی کنم
تبلیغات پزشکی در فضای مجازی و یا در فضای فیزیکی دارای سرعت پاسخ دهی بالایی است و معمولا بلافاصله اثر خود را نشان می دهد ولی هزینه زیادی دارد ( با توجه به ریسک بالا و احتمال اشتباه ) همینطور تبلیغات معمولا تداوم تاثیر گزاری ندارد و به محض متوقف شدن تبلیغ اثر آن نیز از بین می رود احتمال دارد شما این موضوع و درد ناشی از آن را تجربه کرده باشید همینطور در امر درمان تبلیغات می بایست بسیار هوشمندانه طراحی و اجرا شوند تا اعتماد بیماران را خدشه دار نکنند
برند سازی مقوله ایست که هر کسی می تواند در مورد آن صحبت کند ولی معمولا افراد بسیار کمی هستند که بتوانند آن را درک کنند و الزامات و فعالیت های کلیدی آن را بشناسند و اجرا کنند .
فعالیت های مربوط به برند سازی پزشکی معمولا هزینه بالایی دارند و سرعت بسیار کمی در پاسخ گویی دارند و زمان بر می باشند مزیت برند سازی این است که قدرت اثر بسیار بالایی دارد و ارزش بسیار بالایی برای مطب یا کلینیک ایجاد می کند و معمولا ماندگاری و تدوام اثرخوبی دارد به این معنی که اگر برند سازی پزشکی موفقی انجام گیرد تا مدت ها موجب جذب و وفاداری بیماران به مطب یا کلینیک خواهد شد
ایجاد و توسعه منابع ارجاع در بازاریابی مطب های پزشکی دارای سه رکن است :
پاداش نقدی ، حس قدر دانی و رضایت ، کمک کردن به شما ، دوست داشتن شما ، کمک کردن به بیماری که دوست یا از نزدیکان آنهاست و یا انگیزه های دیگر
برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله مرتبط با این موضوع را بخوانید یا ویدیوی وبینار با همین عنوان را ملاحظه کنید
دیدگاه ها