درحال بارگذاری...

جذب بیمار به مطب های دندانپزشکی و کلینیک های زیبایی با بازاریابی ارجاعی

۰
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۱-۱۱-۰۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
جذب بیمار به مطب های دندانپزشکی و کلینیک های زیبایی با بازاریابی ارجاعی

جذب بیمار به مطب های دندانپزشکی و کلینیک های زیبایی با بازاریابی ارجاعی 

در این مقاله می خواهیم یکی از موثرترین و قدرتمندترین راهکارهای بازاریابی ارجاعی و حتی برند سازی را با شما درمیان بگزاریم .

از آنجایی که مشابهت زیادی بین مطب های دندانپزشکی و کلینیک های زیبایی از لحاظ جذب بیمار و بازاریابی وجود دارد ما تمرکز این نوشتار را بر این دو مقوله قرار داده ایم ولی اکثر کلینیک ها و مطب های پزشکی و حتی کسب و کارهای مشابه می توانند از مطالبی که در ادامه عنوان می کنیم استفاده کنند.

شما همیشه در حال بازاریابی ارجاعی برای دیگران بوده اید 

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بخاطر راهنمایی و کمک به یک دوست او را به مطب پزشکی که به او اعتماد دارید بفرستید یا بخاطر این که یکی از دوستان صمیمی شما فروشگاه عطر و ادکلن دارد هر وقت صحبت از عطر و ادکلن می شود سعی می کنید دیگران را به فروشگاه دوستتان ارجاع دهید؟ در این صورت شما مانند یک منبع ارجاع عمل کرده اید این کاری است که همه ما به صورت روتین انجام می دهیم .

مزایای بازاریابی ارجاعی درمطب ها و کلینیک ها 

چرا ایجاد و توسعه منابع ارجاع اینقدر مهم است ؟

  • این راهکار تبلیغات پزشکی هزینه زیادی ندارد و هزینه آن معمولا وقتی پرداخت می شود که بیمار به شما ارجاع داده شده است 
  • بیمارانی که از طریق بازاریابی ارجاعی به مطب یا کلینیک شما جذب می شوند معمولا بیشتر از دیگران به شما اعتماد دارند 
  • اگر چرخه ایجاد منابع ارجاع را راه انداختید اثر آن تا مدت ها باقی می ماند و دیگر از بین نمی رود و تا مدت ها باعث جذب بیماران جدید به مطب شما خواهد شد اینکار شما را از تبلیغات پزشکی پر هزینه بی نیاز می کند .
  • از آنجایی که منابع ارجاع برای ارجاع بیماران به کلینیک یا مطب شما از شما تعریف می کنند و سعی می کنند اعتماد بیماران را جلب کنند این کار یک نوع برند سازی نیز برای شما محسوب می شود ( کاری که تبلیغات بنری نمی تواند انجام دهد ) 

جذب بیماران با بازاریابی ارجاعی چطور انجام می شود :

پرسونای بیماران 

شما می بایست مشخص کنید که  چه خدمتی و چه بیمارانی را می خواهید به مطب یا کلینیک جذب کنید . برای مثال جذب بیمارانی که برای ایمپلنت مراجعه می کنند یا جذب بیماران زیبایی با یکدیگر در ایجاد منابع ارجاع متفاوت است .

در قدم بعدی باید پرسونای بیماران را مشخص کنید . پرسونای بیماران  یک تعریف شفاف و مشخص به تیم شما و منابع ارجاع شما می دهد که دقیقا چه نوع بیمارانی را و خدماتی را به مطب و کلینیک شما ارجاع دهند . در واقع مهمترین قدم برای ایجاد منابع ارجاع تعریف پرسونای مشتری است . برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله پرسونای مشتری مراجعه کنید 

منابع ارجاع در دندانپزشکی 

مرحله بعد مشخص کردن منابع ارجاع می باشد : منابع ارجاع اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که به بیماران شما دسترسی دارند ولی رقیب شما نیستند . با توجه به نوع خدمت و پرسونای بیماری که می خواهید به مطب دندانپزشکی جذب کنید مثلا : لابراتوارهای دندانپزشکی ، داروخانه ها ، آرایشگران ، مسئولین کانون بازنشستگان و یا همکاران می توانند منابع ارجاع به مطب و کلینیک شما باشند .

پیام تبلیغاتی حرفه ای در پزشکی 

طراحی یک پیام تبلیغاتی حرفه ای برای منابع ارجاع قدم مهم بعدی است . منظور از پیام حرفه ای این است که پیامی طراحی کنید که اعتماد ساز باشد و به منبع ارجاع دلیلی برای ارجاع بیمار به شما بدهد . اینکه شخصی که می خواهد بیماری را به شما ارجاع دهد چه پیامی برای متقاعد سازی بیماران باید به آنها بدهد بسیار مهم هست . در مقالات آسان دنتال به طور مفصل  در مورد این موضوعات صحبت کرده ایم 

قدم نهایی قبل از اجرای پروژه بسیار بسیار اهمیت دارد و عبارت است از طراحی عامل انگیزه بخش برای منبع ارجاع . اینجا نقطه ای است که بسیاری از دندانپزشکان و پزشکان زیبایی و مدیران کلینیک ها اشتباه می کنند و در واقع مهمترین عامل محرکه داستان را از دست می دهند .

چرا دیگران به مطب یا کلینیک شما بیمار ارجاع می دهند ؟ 

حقیقتا بهترین منابع ارجاع مطب یا کلینیک اصلا بخاطر پول این کار را انجام نمی دهند ولی با این حال پرداخت پورسانت و یا هدیه و پاداش یکی از این عوامل انگیزه بخش است در ادامه چند تا از دلایلی که باعث می شود دیگران به شما بیمار ارجاع دهند را می شماریم .

1- پرداخت پورسانت یا پاداش برای جذب یماران از طریق منابع ارجاع 

پرداخت پورسانت یا پاداش مادی می تواند یکی از دلایل ارجاع باشد . این که شما چه درصد از کارکرد را می توانید به عنوان پورسانت درنظر بگیرید بستگی به حاشیه سود شما در خدمت دارد 

شما به عنوان مدیر کلینیک یا مطب باید دو نکته را دو نکته را در نظر بگیرید : 

اول  این که منابع ارجاع می بایست به کار و خدمات شما اعتماد داشته باشند دوم این که آنها باید پیامی حرفه ای برای متقاعد سازی بیمارانی که به شما ارجاع می دهند داشته باشند 

موضوع بعدی این است که برای پرداخت پورسانت و پاداش باید یک سیستم کارآمد ودقیق طراحی بکنید و این کار را منظم و بدون خطا انجام دهید 

2- بهترین دندانپزشک و یا متخصص در کار خود هستید 

بسیاری از منابع ارجاع به این دلیل به شما ارجاع می دهند که شما بهترین هستید . برای اگر شما یک متخصص ترمیم زیبایی یا ارتودنسی هستید همکاران شما به این دلیلی به شما بیمار ارجاع می دهند که فکر می کنند شما در کار خود بهترین هستید و می توانید به بهترین نحو درمان بیماران ارجاعی را انجام دهید  

3- ارجاع در برابر ارجاع 

شاید این راهکار خیلی موثر نباشد و زیاد هم به کار نیاید ولی در موارد محدودی علت این که دیگران ممکن است به کلینیک شما بیمار ارجاع دهند استفاده از همین راهکار است . این راهکار را می توانید به صورت محدود برای تعداد محدودی از منابع ارجاع بکار بگیرید برای مثال شما به عنوان یک کلینیک زیبایی پوست و مو بیماران جراحی بینی را به یک متخصص جراحی فک و صورت ارجاع می دهید و او نیز بیماران متقاضی خدمات پوست خود را به شما ارجاع می دهد ( البته اگر خودش این کارها را در مطب انجام نمی دهد ) 

4- دوست داشتن یکی از بهترین انگیزه های ارجاع است 

هیچ نیرویی بالاتر از عشق نیست . اگر شما کاری کنید که دیگران نسبت به شما حس خوبی داشته باشند و یا شما را شخصیتی دلنشین و دوست داشتنی بدانند مطمئن باشید در صورت درخواست شما حاضر خواهند بود بیمارانی را که به خدمات شما نیاز دارند به شما ارجاع دهند 

5- کمک کردن دلیل ارجاع بیماران از طرف بزرگترها

یادتان باشد بزرگترین و بهترین منابع ارجاع معمولا نه نیازی به پول شما دارند و نه نیازی به کمک شما، آنها بالاتر از شما هستند وآنها صرفا بخاطر این که به شما کمک کنند بیماران را به شما ارجاع می دهند . برای مثال اگر شما یک دندانپزشک جوان هستید و تازه مطب دندانپزشکی راه اندازی کرده اید همکاران پیشکسوت شما صرفا بخاطر کمک کردن به شما ممکن است بیمارانی را به شما ارجاع دهند .

6- نیاز درمانی یکی از مهمترین دلایل ارجاع بیماران به مطب یا کلینیک

اگر شما یک پزشک هستید و یا دندانپزشک هستید حتما برایتان پیش آمده که یک بیمار را به دلیل درد یا مشکل دیگری که داشته است به کلینیک یا مطب دیگری ارجاع داده اید و یا این که وقت انجام کاری را نداشته اید مطمئن باشید دیگران هم همین کار را می کنند. دندانپزشکان دیگر ممکن است حتی بیماران ترمیم زیبایی یا عصب کشی یا جراحی دندان عقل و یا حتی ایمپلنت را به شما ارجاع دهند صرفا چون وقت ندارند و یا آن درمان را انجام نمی دهند ومی دانند که شما به نیاز بیمار آنها پاسخ خواهید داد

۰
۰
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید