درحال بارگذاری...

ارتباط با بیماران شاه کلید جذب بیمار و افزایش درآمد مطب و کلینیک

۱
تیم تولید محتواتیم تولید محتوا
۱۴۰۱-۱۱-۱۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
۵ دقیقه
ارتباط با بیماران شاه کلید جذب بیمار و افزایش درآمد مطب و کلینیک

ارتباط با بیماران شاه کلید جذب بیمار و افزایش درآمد مطب و کلینیک

همه فعالیت های بازاریابی یک مطب و کلینیک به ایجاد حفظ و توسعه ارتباط هر چه نزدیک تر با بیماران مربوط است . در واقع یکی از بهترین روش های جذب بیمار جدید این است که با بیماران فعلی ارتباط عالی داشته باشیم .

این مقاله ایده هایی را ارائه می دهد که چطور با ایجاد و حفظ ارتباط  با بیماران فعلی ، کلینیک یا مطب خود را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنیم و یک سر و گردن از رقبا جلوتر باشیم . مقالات دیگری که در آسان دنتال مشاهده می کنید ممکن است از جنبه های دیگرو به صورت کامل تری  این موضوع را بررسی کرده باشند .

ارتباط با بیماران چقدر اهمیت دارد؟

اگر ارتباط با بیماران مطب و کلینیک به خوبی طراحی و اجرا شود چند پیامد بسیار عالی خواهد داشت :

  • بیماران به شما اعتماد می کنند و طرح درمان های پیشنهادی شما را می پذیرند 
  • بیماران به توصیه های درمانی شما گوش می دهند و همکاری بهتری با شما می کنند
  • هزینه ها را به راحتی پرداخت می کنند 
  • به شما وفادار می مانند 
  • شما را به دیگران معرفی می کنند 

ارتباط با بیماران در کلینیک و مطب به چه معنی است؟

به نظر نویسنده یک ارتباط عالی با بیماران به این معنی است که شما در محیط کار فعالیت هایی را انجام می دهید و فرآیندهایی را ایجاد می کنید که به بیماران  و همراهان آنها نشان می دهید که به آنها اهمیت می دهید . این اهمیت دادن شامل انجام درمان تخصصی صحیح و درست ،  رفتاردوستانه و همراه با احترام ، ایجاد محیطی راحت و امن و همینطور پیگیری و حمایت های بعدی می باشد .

مهارت های ارتباط با بیماران شامل چه مواردی است؟

بیماری که به مطب یا کلینیک شما مراجعه می کند یک انسان است نه یک محصول روی تسمه نقاله خط تولید یک کارخانه !!! آیا برای شما هم پیش آمده است وقتی به یک مرکز درمانی مراجعه می کنید حال این مرکز کلینیک یا مطب باشد و یا آزمایشگاه و رادیولوژی و یا داروخانه ، این حس به شما دست داده است که با شما مثل یک محصول روی تسمه نقاله خط تولید برخورد می شود و فقط انگیزه های مادی مهم هستند نه شخص شما و مشکلات سلامتی شما ؟ 

برای ایجاد و حفظ ارتباط با بیماران به نحوی که اثر بخش باشد و نتایج عالی مورد انتظار را داشته باشد چند مهارت و ویژگی را در محیط کار خود ایجاد کنید برخی از این مهارت ها مربوط به پزشک معالج و برخی مربوط به پرسنل وکادر درمان می باشند : 

  • مهارت ارتباط کلامی با بیماران 
  • مهارت ارتباط غیر کلامی با بیماران
  • مهارت پاسخ گویی به تلفن 
  • مهارت رفتارو برخورد حرفه ای با بیماران
  • مهارت نحوه ارائه طرح درمان به بیماران 

شاید نیاز باشد زمان ، انرژی و هزینه برای یادگیری ، تمرین و اجرای هر کدام از این موارد صرف شود ولی یادتان باشد اگر می خواهید به بازاریابی مطب و کلینیک خود کمک کنید یادگیری و اجرای این موارد ضروری خواهند بود 

ارتباط با بیماران چه تاثیری در درمان پزشکی یا دندانپزشکی دارد ؟

همه می دانیم که انجام یک درمان تخصصی و صحیح و یا حفظ سلامتی بیماران تنها موضوعی است که بیماران بخاطر آن به شما مراجعه می کنند . پیش فرض  این نوشتار این است که شما بهترین درمان ممکن را برای بیمار انجام می دهید و توانمندی ، تخصص و صلاحیت لازم و کافی را برای انجام استاندارد تمام خدماتی که ارائه می دهید را دارید در کنار این باید بدانیم که امر درمان امری مبتنی بر اعتماد است و اعتماد در گرو ارتباط با بیماران است .

برای جلب اعتماد بیماران کدام موارد اهمیت دارند ؟

پنج اصل کسب اعتماد بیمار

جوهره اعتماد سازی در بیمار این است که شما بدانید رابطه تان نه یک رابطه کوتاه مدت بلکه رابطه ای بلند مدت است. تصویری که از شما در ذهن بیمار نقش می بندند بسیار تعیین کننده می باشد. کسب اعتماد بیماران در پنج دسته قابل بررسی است در اینجا این پنج آیتم را عنوان می کنیم ولی برای این که بدانید چه اقدامات عملی برای تحقق هر کدام از این موارد می بایست انجام دهید مطالعه مقالات ودیگر اسان دنتال را به شما پیشنهاد می کنیم 

صلاحیت

صلاحیت به معنی داشتن اختیار، مهارت و قضاوت درست است. یعنی اینکه بیماران زمانی به کیفیت درمانی شما اعتماد می کنند که بتوانید تشخیص درستی بدهید و درمان خود را با کیفیت مطلوب انجام دهید. 

تعهد 

تعهد شما سبب می شود تا بیماران افکار و حرفهای شما را بپذیرند و به درستی توصیه هایتان ایمان داشته باشند. وقتی در این مورد نمره بالایی از جانب بیمار دریافت کنید او آنچه را که شما پیشنهاد دهید کاملاً قبول خواهد کرد. ولی اگر نمره کمی دریافت کنید آنگاه در درستی توصیه هایتان شک خواهد کرد.

صداقت و رک گویی

صداقت و رک گویی به این معنی است که بیمار باور دارد شما هر آنچه را که می دانید به او خواهید گفت. یعنی اینکه بیمار هیچ وقت شک نمی کند که شما چیزی را از او مخفی می کنید  یا اجازه دسترسی به اطلاعاتی را به او نمی دهید.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس یعنی اینکه بیماران شما را مطمئن و با اعتماد به نفس بدانند. این ویژگی اغلب با حرکات بی کلام در بیمار شکل می گیرند مانند حرکات بدن و ارتباط چشمی . همچنین صراحت در کلام. بیماران نه فقط به حرفهای شما پاسخ می دهند بلکه به قیافه، صدا و حرکات شما نیز عکس العمل نشان می دهند.

انصاف در هزینه ها

انصاف در هزینه ها یعنی اینکه بیماران انتظار یک هزینه متعادل را نسبت به درمانشان دارند. یکی از مهمترین مسائل برای بیماران اعتماد آنها نسبت به صداقت در تعیین هزینه هاست. از آنجایی که بحثهای مالی از حساسیت و پیچیدگی زیادی برخورداند نه تنها شما نیاز به اعتماد سازی در بیمار دارید بلکه بایستی سایر مهارتهای ارتباطی را نیز در خود تقویت کنید. 

ارتباط با بیماران بعد از درمان 

یادتان باشد اگر دوست دارید بیمارانی وفادار و طرفدار داشته باشید می بایست ارتباط با آنها را حفظ کنید در پایان این نوشتار در مورد پیگیری و اهمیت دادن به بیماران بعد از درمان چند ایده را با شما در میان می گزاریم :

نتایج درمان را پیگیری کنید 

چقدر لذت بخش است وقتی که ما متوجه می شویم که پزشک یا دندانپزشک معالج ما به نتیجه درمان و به سلامتی ما اهمیت می دهد 

  • به بیماران نشان دهید که به یادآنها هستید 

ارسال یک پیامک ، کارت پستال ، تماس تلفنی یک هدیه کوچک و یا هر ارتباطی که بعد از درمان با این هدف که من به یاد شما هستم انجام می گیرد می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد 

اطلاع رسانی کنید 

اطلاع رسانی در مورد روش ها و درمان های جدید ، جشنواره ها ، تخفیفات و یا هر رویدادی که بیماران شما ممکن است به آن اهمیت بدهند کمک کننده است 

قدردانی کنید

از این که به شما مراجعه کرده اند و یا از این که شخصی را به شما ارجاع داده اند قدر دانی کنید.

درخواست ارجاع کنید

بیماران راضی شما عاشق کمک کردن به شما هستند حتما از آنها بخواهید دوستان و آشنایان خود را به شما معرفی کنند این موضع آنقدر مهم و تاثیر گزار است که فکر می کنم باید برای آن  یک مقاله دیگر را منتشر کنم.

برای مشاوره با دکتر هارطون می توانید اینجا کلیک کنید   

۰
۱
برچسب ها
دیدگاه ها
اولین نفری باشید که نظر می دهد!
جهت ارسال نظر باید ابتدا وارد سایت شوید