درحال بارگذاری...

دوره تحلیل کسب و کار (ویژه مدیران عامل)

آکادمی احمدزاده
آیکون
طول دوره
-- ساعت

۱٬۶۰۰٬۰۰۰ تومان
روش پرداخت
اعتبار شما: ۰ تومان

تصویر دوره تحلیل کسب و کار (ویژه مدیران عامل)

دوره تحلیل کسب و کار (ویژه مدیران عامل)

شما به عنوان مدیر یک کسب و کار، نیاز دارید تا بتوانید از بین ده‌ها انتخاب پیش روی سازمانتان، گزینه درست را تشخیص دهید و سپس انتخاب کنید، همچنین باید از این موضوع آگاه باشید که در هر سال و یا هر فصل و یا حتی هر ماه، چه کاری برای کسب و کار شما درست است و چه کاری را نباید انجام دهید؟ دوره تحلیل کسب و کار این موضوع را به درستی برای شما روشن می‌کند.

 

بیان مفهوم تحلیل کسب و کار به زبان ساده

اگر می‌خواهید مدیرعامل موفقی باشید، باید یاد بگیرید که چطور کار درست را تشخیص دهید، نه این که چطور یک کار را درست انجام دهید. صاحب هیچ شرکت موفقی در دنیا وجود ندارد که همه مهارت‌های لازم برای اداره شرکتش و روش درست انجام دادن همه کارها را بلد باشد، اما همه مدیران عامل موفق می‌دانند که چطور مهم‌ترین و درست‌ترین کارها و مسیرها را پیدا کنند و نیروهای خود را در انجام دادن درست آن کارها و پیمودن درست آن مسیر ها بسیج کنند!

البته واقعیت دیگر هم این است که شما بعنوان مدیرعامل، دائما در حال تحلیل کسب و کار خود هستید، مثلا شاید بدون هیچ آموزشی برای کسب و کار خود برنامه ریزی می‌کنید و نحوه کنترل شاخص‌های موفقیت خود (مانند میزان فروش و تعداد مشتریان اضافه شده در هر ماه و ...) را انجام می دهید. حتما نیازمندیهای مشتریان را شناسایي و اولویت‌بندی می کنید. احتمالا برای انتخاب یک استراتژی مناسب، رقبای خود را مشاهده و تحلیل می کنید. حتما از تکنیک طوفان ذهنی برای رسیدن به ایده‌های نو و محصولات و خدمات جذاب استقبال می‌کنید یا حتما از پرسش‌نامه و نظر‌سنجی استفاده می کنید تا میزان رضایت مشتریان از محصولات و خدمات را ارزیابی کنید.

متاسفانه هیچ منبع موثقی برای مدیران عامل ایرانی هم وجود ندارد تا مفاهیم تحلیل کسب و کارها و مراحل و قدم‌های اجرای آن را به زبان بسیار ساده آموزش دهد و مدیران عامل برای رسیدن به تحلیل کسب و کار خود و انجام فعالیت‌های بالا، مدام در حال سعی و خطا کردن برای انتخاب کار درست هستند که این سعی و خطاها با صرف زمان و هزینه بسیاری هم همراه است. (همان جمله معروفی که بعضی از مدیران عامل باسابقه می گویند: تا خاک این صنعت را نخوری، مدیرعامل خوب نمی شوی.

اهداف دوره تحلیل کسب و کار

در دوره تحلیل کسب و کار ویژه مدیران عامل به شما به ساده‌ترین روش ممکن آموزش می‌دهیم که چطور همین کارها را بسیار موثرتر، علمی‌تر و با بهره‌وری بیشتری انجام دهید. علاوه بر این در این درس، با مثال‌های عملی متنوع از کسب و کارهای وطنی، به شما یاد می‌دهیم که چطور با ابزارهای جدید، روش‌های درست را برای تحلیل کسب و کارتان انتخاب کنید و به نتایج فوق‌العاده‌ای برسید.

سیلابس دوره تحلیل کسب و کار

  • تحلیل کسب و کار چیست ؟
  • تحلیل کسب و کار چه تغییراتی می‌تواند در کسب و کار شما ایجاد کند؟
  • قدم ۱ تحلیل کسب و کار:‌ برنامه ریزی برای انتخاب کارهای درست
  • قدم ۲ برای تحلیل کسب و کار:‌ شناخت نیازمندی ها و نحوه تعامل با ذینفعانی که در انتخاب کارهای درست نقش دارند.
  • قدم ۳: اولویت بندی کارهای درست.
  • قدم ۴: انتخاب استراتژی مناسب برای اجرای کارهای درست.
  • قدم ۵: پیدا کردن حداقل ۲ راه حل برای اجرای کارهای درست و انتخاب یکی برای اجرا.(برنامه الف و برنامه ب)
  • قدم ۶: بررسی، اصلاح و بهینه کردن راه حل اجرا شده
  • بررسی تجربیات موفقیت و شکست شرکت های وطنی در تحلیل کسب و کار

 

معرفی و آموزش ۷ تکنیک و ابزار کلیدی کسب و کار 

۱. مدیریت بک لاگ (Backlog Management) :‌ چطور فعالیتهای کسب و کار را اولویت بندی و آنها را بصورت چابک مدیریت کنید؟

۲. اولویت بندی سریع الزامات (MoSCoW): چطور الزامات را به روش MoSCoW اولویت بندی کنیم؟

۳. مدیریت ریسک (Risk Management) :‌ چطور خطرات و تهدیدهای موجود در کسب و کار را شناسایی، تحلیل و مدیریت کنید؟

۴. مدل کسب و کار (Business Model): چطور یک کسب و کار را سریع مدل کنیم؟

۵. بازی های تعاملی (Collaboration Games):‌ چطور به کمک بازی، تیم و مشتری را همراه خود کنید و ناگفته هایشان را بشنوید؟

۶. پرسونای مخاطب و ذینفعان (Persona) : چطور مشتری و مخاطبان خود را دقیق بشناسید؟

۷. تحلیل علل ریشه ای (RCA): چطور ریشه مشکلات کسب و کار را شناسایي کنید؟

سوالات متداول

  • مخاطبان دوره آموزش تحلیل کسب و کار چه کسانی هستند؟

مخاطبان این دوره شامل مدیران عامل و تمام کسانی که قصد دارند با یک استراتژی و روش درست کسب و کار خود را پیش ببرند و در راستای اهداف بزرگتری گام بردارند.

  • مدرس دوره چه کسی است؟

آکادمی احمدزاده، مجری این دوره است و دکتر محمد احمدزاده با ۲۴ سال سابقه در حوزه های کسب و کار،‌ مدیریت چابک و مدیریت پروژه، مدرس این دوره است.

  • تاریخ و مدت زمان دوره به چه صورت است؟

مدت زمان دوره ۸ ساعت است و در تاریخ ۲۸ فروردین الی ۳۰  فروردین ۱۴۰۱ روزهای یک شنبه و سه شنبه ساعت ۱۷:۳۰ الی ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود.

  • زمان‌بندی دسترسی به ویدیوهای دوره، به چه صورت است؟

به مدت یک ماه پس از پایان دوره.

  • آیا گواهینامه دوره به شرکت‌کنندگان تعلق می‌گیرد؟

بله. البته در صورت قبولی در آزمون پایانی دوره و اخذ امتیاز حداقل ۶۵٪.

  • مرجع صادر کننده گواهینامه‌های دوره چه سازمانی است؟

مرجع صادرکننده گواهینامه دوره، آکادمی احمدزاده با امکان استعلام آنلاین و پس از قبولی در آزمون پایانی دوره و اخذ امتیاز حداقل ۶۵٪ می‌باشد. علاوه برآن، امکان صدور گواهینامه بین المللی MPT اتریش برای علاقمندان با امکان استعلام آنلاین (با هزینه جداگانه) و پس از قبولی در آزمون پایانی دوره و اخذ امتیاز حداقل ۶۵٪ فراهم می باشد.

  • منابع دوره چیست؟

  • فایل رنگی جزوه دوره
  •  کتاب مرجع دوره A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge (BABOK) - V3
  • کتاب Agile Extension to the BABOK Guide
  • کتاب Guide to Business Data Analytics
  • مقالات (80 مقاله) و ویدیوهای آموزشی (۱۰۰ ویدئو) در وب سایت دکتر محمد احمدزاده به آدرس های: 

www.mohammad-ahmadzadeh.com و www.ahmadzadeh.academy

  • ویدئوهای آموزشی (185 ویدیو – 49.300 بازدید) در کانال آپارات دکتر محمد احمدزاده به آدرس:

www.aparat.com/dr_m_ahmadzadeh

  • ویدئوهای آموزشی (151 ویدیو – 18000 بازدید) در کانال یوتیوب دکتر محمد احمدزاده به آدرس:

https://www.youtube.com/channel/UCxecNEolyzdN9be-7qcHl2Q

  • مقالات و ویدیوهای آموزشی در کانال اینستاگرام (358 پست - 4197 دنبال کننده) دکتر محمد احمدزاده به آدرس:

www.instagram.com/dr_m_ahmadzadeh

  • مقالات و ویدیوهای آموزشی در لینکدین (۲۸.۶۲۴ دنبال کننده) دکتر محمد احمدزاده به آدرس:

www.linkedin.com/in/mohammad-ahmadzadeh

  • مقالات در ویرگول (۱۳.۴۵۶ کلمه مقاله و جز ۵٪ نویسندگان برتر این سایت) دکتر محمد احمدزاده به آدرس:

www.virgool.io/@dr_m_ahmadzadeh

  • مقالات در سایت دنیای اقتصاد (۸ مقاله) دکتر محمد احمدزاده به آدرس:

www.donya-e-eqtesad.com

  • تجربه آموزشی 24 ساله مدرس دوره در آموزش، مشاوره و پیاده سازی روش چابک در سازمان های مختلف
  • تجربه اجرایی 24 ساله مدرس در اجرای پروژه ها به روش های مختلف چابک
  • آزمون های دوره
  • دستورالعمل ها و روش های اختصاصی مدرس
  • پشتیبانی دوره به چه صورت است؟

پشتیبانی دوره بصورت ۸*۵ (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۱۶:۰۰) توسط آکادمی احمدزاده صورت می‌گیرد. شما می توانید با آیدی تلگرامی academy_admin ، یا از طریق واتس اپ به شماره 09981322466 و یا از طریق صفحه مشاوره آکادمی با ما در ارتباط باشید.

درباره دکتر محمد احمدزاده

خلاصه رزومه مدرس دوره:‌ دکتر محمد احمدزاده

WWW.MOHAMMAD-AHMADZADEH.COM

  • دکتری مدیریت دانشگاه تهران – فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر و لیسانس مهندسی برق از دانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران جنوب
  • تهیه بیش از 55 مدل کسب و کار، طرح توجیهی و طرح کسب و کار در صنایع مختلف (نفت و گاز و پتروشیمی، برق، نرم افزار، فناوری اطلاعات، استارت آپ و ...) با ارزشی بیش از 10.000 میلیارد تومان
  • مشاور کسب و کار و مدیریت در شرکت نفت ایران، گروه شرکت های مشتری پیمان، ارمک، ادواژه، گروه رسانه ای دنیای اقتصاد، گروه صنعتی رماپویا، ایرانسل، بیمه ملت، شرکت ملی گاز ایران، مهاب قدس، سازمان زیباسازی شهر تهران، شرکت ملی صادرات گاز ایران، آریاهمراه، گروه صنعتی آریانا، سروش همراه، شرکت توسعه عقیق پارسیان، گلرنگ سیستم، نوکیا پارس ایراتل، پیام هوشمند آریا، سپهر انفورماتیک درخشان، بانک اقتصاد نوین، تلویزیون آیو و ...
  • مدرس دانشگاه های صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، خواجه نصیر، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه آموزش عالی آزاد متین، موسسه آموزش عالی بهار، مرکز آموزش تحقیقات صنعتی ایران، مدرسه باشگاه کسب و کار Box School، مدرسه کسب و کار ماهان، پژوهشگاه نیرو، مدیریت پروژه آریانا، فنی و مهندسی آریانا، موسسه کار و کسب، مجتمع فنی تهران، آریاآپدیت، گروه پژوهشی اقتصاد و انرژی الکتریکی شرق، توسعه آموزش مدیریت آزما پارسیان، جهاد دانشگاهی شریف، خشت اول، مرکز توسعه اطلاعات کاربردی، موسسه کار و کسب، معیار و ...
  • اولین ایرانی دریافت کننده مدرک متخصص مدیریت چابک (ACP) از PMI آمریکا
  • مشاور، مدرس، سخنران و مشاور مدیریت (کسب و کار، مدیریت چابک، مدیریت پروژه)
  • سابقه تدریس بیش از 350 دوره آموزشی مدیریتی در سازمانها و صنایع مختلف
  • دبیر کمیسیون آموزش و پژوهش اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران
  • مدیرعامل سابق مرکز آموزش، مشاوره و استخدام آریاآپدیت
  • مدیر توسعه کسب و کار در شرکت های آریاهمراه و ایرانسل (پروژه ها و خدمات مدیریت شده براساس ITIL)
  • مدیر طرح و برنامه شرکت های نوکیا، پارس ایراتل، گروه شرکت های مشتری پیمان، تدبیر مشاور طرح، مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی
  • فوق لیسانس مهندسی صنایع-سیستم و بهره وری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • بیش از ۲۴ سال سابقه کار در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، برق، نرم افزار و IT و استارت آپ
  • مدیریت، مشاوره و همکاری در 100 پروژه داخلی و خارجی با ارزشی بالغ بر 5000 میلیارد تومان
  • 10 سال مدیر طرح و برنامه و تحلیل اقتصادی آریاهمراه سامانه-ایرانسل، مجری مگاپروژه های IT و ICT کشور
  • 2 سال مدیر طرح و برنامه JV نوکیا و پارس ایراتل، مجری مگاپروژه های همراه اول (MCI)
  • 2 سال مدیر طرح و برنامه گروه شرکت های مشتری پیمان، مجری پروژه های پست برق 63، 132 و 230 کیلوولت
  • مدیریت و همکاری در بیش از 100 پروژه داخلی و خارجی با ارزشی بالغ بر 5000 میلیارد تومان
  • دارای 21 مقاله بین المللی و ملی و بیش از 30 سخنرانی داخلی و خارجی
  • دارای مدارک بین المللی مدیریت پروژه (PMP) از  انستیتو بین الملل مدیریت پروژه  PMI
  • برگزاری بیش از 350 دوره آموزشی، 21 مقاله ملی و بین المللی، 30 سخنرانی
  • تهیه بیش از 55 طرح کسب و کار و طرح توجیهی در صنایع مختلف (نفت و گاز و پتروشیمی، برق، نرم افزار، فناوری اطلاعات، استارت آپ و ...) با ارزشی بیش از 1000 میلیارد تومان
  • دارای مدارک بین المللی PMP, ACP, ITIL, COBIT, EPM, ISMS, ISO (20000, 27001, 9001)